Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

Jongens heeft er toevallig iemand van jullie interesse in een OBD2-kabel voor een triumph? Bij het uitrommelen van mijn kast kwam ik deze nog tegen.
100716130_2911089302308674_6733391865422282752_n.jpg
 
Het zal mij ook benieuwen, Williej. Ik heb namelijk nog nooit Pirelli gereden, maar heb in een aantal testen gelezen dat ze het erg goed doen. Ik vind het geen probleem om mijn ervaring te delen, zolang ik het niet vergeet ….

Maar weet je zeker dat je op de Diablo Rosso III hebt gereden, want volgens mij is deze band nog maar kort op de markt.

Ja ik heb aardig wat pirelli gehad en vind ze doorgaans erg fijn en weet wat ik heb gehad. Heel oud is de band inderdaad niet. Op de Tiger heb ik tot nu toe pirelli angel gt, Bridgestone t31 en metzeler roadtec 01 gehad. De laatste is overigens ver uit het fijnste van de 3 vind ik.
 
ik rijd op de honda sp1 diablo corsa rosso ll echt een geweldige band!
volgende stap wordt sc serie als deze op zijn...dat zal in juli zijn :)
 
Ja ik heb aardig wat pirelli gehad en vind ze doorgaans erg fijn en weet wat ik heb gehad. Heel oud is de band inderdaad niet. Op de Tiger heb ik tot nu toe pirelli angel gt, Bridgestone t31 en metzeler roadtec 01 gehad. De laatste is overigens ver uit het fijnste van de 3 vind ik.

Sorry Williej, ik dacht dat je je misschien vergiste en ervaring met de Diablo Rosso II had. Ik kom er nu achter dat ik zelf een vergissing heb gemaakt. Ik dacht dat de Diablo Rosso III net op de markt was, maar kom er nu achter dat deze al in 2016 is geïntroduceerd ... 🙄
 
Sorry Williej, ik dacht dat je je misschien vergiste en ervaring met de Diablo Rosso II had. Ik kom er nu achter dat ik zelf een vergissing heb gemaakt. Ik dacht dat de Diablo Rosso III net op de markt was, maar kom er nu achter dat deze al in 2016 is geïntroduceerd ... 🙄

Heb de rosso 2 ook gehad. Daar vond ik de achterband iets minder van omdat het midden harde compound zit zoekt hij iets sneller bij hard aanremmen aan de achterzijde. Dus als hij licht word van achter voel je hem iets sneller zoeken en met achter rem er bij heb je de achterkant continu in de abs. Verder fijne banden! Keerzijde is natuurlijk dat hij daardoor ook langer mee gaat maargoed... 😋

Kortom heb ze beide gehad! 😋

Vind van pirelli de super corsa nog steeds de fijnste band die ik tot op heden gehad heb. Maarja die slijt weer erg snel op een tiger... Vandaar dat ik de metzeler roadtec 01 nu probeer en dat bevalt eigenlijk super!
 
als je hard genoeg remt...gaat elke band zoeken, met nog geen 10 of 20 kilo (of nog minder) druk op de achterkant....slaat ook elke abs in omdat je constant grip verlies hebt.
ik heb gemerkt dat ik op de tiger echt anders moet remmen dan op de honda sp.
de lange veerweg aan de voorkant helpt hier natuurlijk ook niet bij.
 
Is er trouwens een manier om het ABS op de Tiger 1050 uit te schakelen? Heb daar in het instructieboekje niets over kunnen terugvinden.
 
als je hard genoeg remt...gaat elke band zoeken, met nog geen 10 of 20 kilo (of nog minder) druk op de achterkant....slaat ook elke abs in omdat je constant grip verlies hebt.
ik heb gemerkt dat ik op de tiger echt anders moet remmen dan op de honda sp.
de lange veerweg aan de voorkant helpt hier natuurlijk ook niet bij.

ABS werkt aan de achterkant vrij snel inderdaad. De ABS voor heb ik gelukkig nog niet zo vaak nodig gehad (een week of twee geleden wel, toen ik een hele rij langzame auto's aan het inhalen was en de tractor die voorop reed besloot linksaf te slaan...)

Is er trouwens een manier om het ABS op de Tiger 1050 uit te schakelen? Heb daar in het instructieboekje niets over kunnen terugvinden.

Nee, althans, niet zonder hem simpelweg los te koppelen.
 
Hoi allemaal,
Gisteren een Tiger 1050 gekocht en ontzetttttend blij mee!!
Nu wil ik graag goede koffers erbij, koffers waarin ik gereedschap ed zware dingen kan vervoeren.
Na de aanschaf is mijn budget wel een beetje leeg, dus zoek ik een goede optie die niet 1k kost. Er zijn ook alu koffers van 230eu/st, maar die vind ik er erg ielig uitzien. Nu zijn koffers voor de Explorer op de een of andere manier goedkoper, en vandaar hier de vraag: zullen die ook op zijkofferrekken passen van de 1050?
Bij de weg, er zit al een grote, aftermarket topkoffer op, dus gaat echt alleen om de zijkoffers.

Alvast bedankt!
Groeten Tembai

Er staan een paar sets originele koffers op marktplaats, die van de sprint en Tiger zijn hetzelfde.

Misschien is dat iets voor je.

Koffer set Triumph tiger -sprint st 1050 bj2007-2012
€ 250,00
http://link.marktplaats.nl/m1479021...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Triumph Sprint ST kofferset
€ 200,00
http://link.marktplaats.nl/m1550570...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
 
als je hard genoeg remt...gaat elke band zoeken, met nog geen 10 of 20 kilo (of nog minder) druk op de achterkant....slaat ook elke abs in omdat je constant grip verlies hebt.
ik heb gemerkt dat ik op de tiger echt anders moet remmen dan op de honda sp.
de lange veerweg aan de voorkant helpt hier natuurlijk ook niet bij.

Dat klopt inderdaad als hij licht word heb je dat sneller, alleen bij deze band had ik het veel eerder dan bij andere banden echt een merkbaar groot verschil zegmaar. Met lange veerweg kreeg ik de tip om anders te remmen rustiger de rem laten aanpakken en vervolgens harder door remmen... Ik heb er te weinig mee geoefend om er een zinnig oordeel over te vellen.
 
Er staan een paar sets originele koffers op marktplaats, die van de sprint en Tiger zijn hetzelfde.

Misschien is dat iets voor je.

Koffer set Triumph tiger -sprint st 1050 bj2007-2012
€ 250,00
http://link.marktplaats.nl/m1479021...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Triumph Sprint ST kofferset
€ 200,00
http://link.marktplaats.nl/m1550570...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Naast de koffers heb je eventueel ook deze nog nodig: Kofferbeugel set Triumph Tiger 1050 2007-2010

Als die beugels tenminste niet al op je fiets zitten.
 
Hoi allemaal,
Gisteren een Tiger 1050 gekocht en ontzetttttend blij mee!!
Nu wil ik graag goede koffers erbij, koffers waarin ik gereedschap ed zware dingen kan vervoeren.
Na de aanschaf is mijn budget wel een beetje leeg, dus zoek ik een goede optie die niet 1k kost. Er zijn ook alu koffers van 230eu/st, maar die vind ik er erg ielig uitzien. Nu zijn koffers voor de Explorer op de een of andere manier goedkoper, en vandaar hier de vraag: zullen die ook op zijkofferrekken passen van de 1050?
Bij de weg, er zit al een grote, aftermarket topkoffer op, dus gaat echt alleen om de zijkoffers.

Alvast bedankt!
Groeten Tembai
ik heb een systeem van hepco en becker er op zitten, en speciaal uitgezocht op volume.
op zich een mooi systeem, heeft alleen een nadeel:
als je met originele uitlaat rijdt dan is er geen probleem.
als je met leovince uitlaat rijdt dan past de beugel niet, omdat de uitlaatbocht net even anders is gebogen.
hoe het met andere aftermarket uitlaten zit weet ik niet.
dus ik moet 2x per jaar mijn uitlaat wisselen voor de vakantie.
 
ZADEL IS VERKOCHT!
Iemand nog interesse in een verhoogd zadel? Is een origineel zadel maar dan ongeveer 6 cm verhoogd. Je kunt proef komen zitten in
IMG_20200611_221024293.jpg
image-10-06-2020_08-12-46-53.jpg
IMG_20200611_221046980.jpg
Amersfoort, verzenden is ook mogelijk. Zadel is schadevrij en in goede staat. Zadel komt
IMG_20200612_122109339.jpg
IMG_20200612_122057352.jpg
met gereedsschapssetje. Wil er minimaal 70 euro voor hebben. Groet!
 
Laatst bewerkt:
Even een plaatje..
Een mooi bagster zadel op MP kunnen kopen.
 

Bijlagen

  • 20200618_182258.jpg
    20200618_182258.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 18
Zit dat beter als het originele zadel
Het verschil is niet enorm, ik zal het voornamelijk na een lange rit merken. Dat is met een origineel gelzadel in ieder geval wel zo.

Ik vind het vooral leuk om mijn motor een beetje te veranderen.
 
Hmmm dilemma's dilemma's

Hoeveel verschil zit er tussen de Tiger SE (2013) en de Tiger Sport (ook 2013) ?

Ik had een mooie SE gezien, in matgrijze / zwarte kleurstelling, maar ik zie nu een witte Sport voor het zelfde geld koop, en die heeft ook nog iets minder gereden. Ik begreep dat de vering van de laatste modellen SE al een flinke verbetering is ten opzichte van de oude modellen, maar is de Sport dan nog weer een stap beter?

Beide zijn qua opties goed voorzien, en op het oog vind ik die zwart grijze wel heel tof. Maar ik ben bang dat de Sport dan echt de betere keuze is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan