Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

🤣🤣🤣 ja arrow thunder dempers 2 stuks, zelfde type als onder de speedtriple te verkrijgen is.
Altijd met db killer.
Ik had er eerst de tor tune op zitten ook met deze dempers. Daar liep hij wel wat rustiger op minder zenuwachtig.
 
🤣🤣🤣 ja arrow thunder dempers 2 stuks, zelfde type als onder de speedtriple te verkrijgen is.
Altijd met db killer.


Dan zou ik toch naar een andere tune gaan.
Die Arrow road is volgens mij voor een standaard systeem met enkel een andere eind demper met ingebouwde db killer.

Jouw configuratie zal vast meer brandstof nodig hebben.
 
Vandaar een rondje gedaan met de nieuwe tune, flink directer op het gasdat merk ik wel. Nu heb ik ook een keer gehad dat de motor uitviel na een bochte reeks, afremmen bij een rotonde koppeling in terug schakelen en (jammerjo) niks meer.
Gewoon opnieuw starten en gaat weer gelijk verdermaar toch, is dat gewoon gewenning of ander tune proberen?
Heb nu de arrow road tune, zonder sai en catalisator.
Welke tune heb je er in? En heb je de de start procedure doorlopen na het wisselen van de tune? Het is vaak het laatste of een verkeerd ingesteld stationair toerental als dit gebeurd.
 
Welke tune heb je er in? En heb je de de start procedure doorlopen na het wisselen van de tune? Het is vaak het laatste of een verkeerd ingesteld stationair toerental als dit gebeurd.
Ik heb de duidelijke handleiding gevolgd, die wasook duidelijk vond ik.
Ik heb er de arrow road zonder sai in geladen, het stationair is ook niet helemaal strak je hoort hem een heel klein beetje schommelen.
 
Ik heb de duidelijke handleiding gevolgd, die wasook duidelijk vond ik.
Ik heb er de arrow road zonder sai in geladen, het stationair is ook niet helemaal strak je hoort hem een heel klein beetje schommelen.

Oké het is een bekend probleem dat sommige tunes dit hebben. Op tiger1050.com noemen ze dit stal problem en daar zijn wel een flink aantal verklaringen voor te vinden daar. Meestal heeft het te maken met de stationair afstelling of het niet goed doorlopen van de "adaptation procedure" te maken.

Ik heb het ook een keer gehad en met het goed uitvoeren van de adaptation procedure was ik er vanaf.
 
Oké het is een bekend probleem dat sommige tunes dit hebben. Op tiger1050.com noemen ze dit stal problem en daar zijn wel een flink aantal verklaringen voor te vinden daar. Meestal heeft het te maken met de stationair afstelling of het niet goed doorlopen van de "adaptation procedure" te maken.

Ik heb het ook een keer gehad en met het goed uitvoeren van de adaptation procedure was ik er vanaf.
Ik zal van de week eens op onderzoek uitgaan, de adaptation procedure kun je die gewoon herhalen?
Of moet je alle stappen opnieuw doen, ik heb netjes gewacht op de koelfan daarna de volle 13 minuten uitgezeten.
 
Ik zal van de week eens op onderzoek uitgaan, de adaptation procedure kun je die gewoon herhalen?
Of moet je alle stappen opnieuw doen, ik heb netjes gewacht op de koelfan daarna de volle 13 minuten uitgezeten.

Je kunt hem keer op keer doen. Het mooiste is wel vanaf koud maar goed, en met tune ecu dan kun je kijken of die zegt dat de procedure compleet is. Dat maakt het inzichtelijk vind ik en ik hou nou eenmaal van bevestiging van dit soort dingen 🙈
 
Vandaag contact gehad met ruud frederiks, ik ga toch daar een afspraak maken.
Voor het geld wat je ervoor betaald en 2test runs erbij vind ik het persoonlijk niet duur betaald, nu laat ik mijn uitlaat nog een beetje aanpassen.
En zit ik te denken de kat terug te bouwen, dat ding brengt niks maar haalt ook niks. Voor een weg motor die waarschijnlijk nooit circuit gaat zien ga ik van die paar pk niks merken, wat ik wel merk is dat ik zwitserland niet in mag met te veel geluid.
Ik zou de orginele terug kunnen laten maken, maar ik zag dat je van akrapovic ook katalysators had zou dat misschien ook wat zijn.
Of is een katalysator zo merk afhankelijk, deze was voor een mt 09 met 85 kw net als de tiger?
 
Vandaag contact gehad met ruud frederiks, ik ga toch daar een afspraak maken.
Voor het geld wat je ervoor betaald en 2test runs erbij vind ik het persoonlijk niet duur betaald, nu laat ik mijn uitlaat nog een beetje aanpassen.
En zit ik te denken de kat terug te bouwen, dat ding brengt niks maar haalt ook niks. Voor een weg motor die waarschijnlijk nooit circuit gaat zien ga ik van die paar pk niks merken, wat ik wel merk is dat ik zwitserland niet in mag met te veel geluid.
Ik zou de orginele terug kunnen laten maken, maar ik zag dat je van akrapovic ook katalysators had zou dat misschien ook wat zijn.
Of is een katalysator zo merk afhankelijk, deze was voor een mt 09 met 85 kw net als de tiger?


De ham vraag... Wat kosten die runs dan?
 
Vandaag contact gehad met ruud frederiks, ik ga toch daar een afspraak maken.
Voor het geld wat je ervoor betaald en 2test runs erbij vind ik het persoonlijk niet duur betaald, nu laat ik mijn uitlaat nog een beetje aanpassen.
En zit ik te denken de kat terug te bouwen, dat ding brengt niks maar haalt ook niks. Voor een weg motor die waarschijnlijk nooit circuit gaat zien ga ik van die paar pk niks merken, wat ik wel merk is dat ik zwitserland niet in mag met te veel geluid.
Ik zou de orginele terug kunnen laten maken, maar ik zag dat je van akrapovic ook katalysators had zou dat misschien ook wat zijn.
Of is een katalysator zo merk afhankelijk, deze was voor een mt 09 met 85 kw net als de tiger?

Katalysators moeten natuurlijk afgestemd zijn op het blok en dan met name de hoeveelheid gas die er doorheen moet. Die 85 kW zegt niet zoveel. Het gaat om motorinhoud en toerental.
 
Ik heb deze er op zitten, inclusief navigatie houder. Het contact met die gast was heel prettig en snel geleverd.

Werkt het? Tja. Ik merk wel dat het prettiger is dan de standaard ruit. Ik heb ook een lage ruit geprobeerd en een extra hoge ruit. Alle versies ook met opzetstukje.

De meeste turbulentie komt van de zijkant van het scherm en van de spiegels (houd tijdens het rijden maar eens je hand boven of naast de spiegels). Waarschijnlijk is het enige dat echt effect heeft een bredere ruit.

Wat wel heel fijn is, is de navigatie midden boven de console.
 
Ja zal helpen. Maar ik vind het geen mooie oplossing.
Bij de KTM 1290 Super Adventure zit en plastic afdichting op de onderste kroonplaat die aansluit op de kuip. Dat vind ik er een stuk netter uit zien.
 
Hallo hallo,

Mijn naam is Peter, 30 jaar uit Zwolle.
Sinds 11/9/20 in het bezit van deze Tiger 1200. Sindsdien al een goede 2k km gereden. Gaat voornamelijk voor woon-werk gebruikt worden.
Vakanties worden ook z.s.m. gepland met dit ding!
CEB33803-7DD2-4BAF-9BA5-DF9C1DBBF573.JPG
 
Welkom en veel plezier met de Tiger!
Heel mooi, deze kleurstelling.

Wil je met deze foto in de openingspost?
 
Hallo hallo,

Mijn naam is Peter, 30 jaar uit Zwolle.
Sinds 11/9/20 in het bezit van deze Tiger 1200. Sindsdien al een goede 2k km gereden. Gaat voornamelijk voor woon-werk gebruikt worden.
Vakanties worden ook z.s.m. gepland met dit ding!Bekijk bijlage 1547131
Hoi peter op facebook zit ook een triumph tiger fan groep Nederland en België, daar worden vaak ritjes georganiseerd.
Misschien ook leuk om je daarbij aan te sluiten.
 
Welkom en veel plezier met de Tiger!
Heel mooi, deze kleurstelling.

Wil je met deze foto in de openingspost?

Is goed!

Hoi peter op facebook zit ook een triumph tiger fan groep Nederland en België, daar worden vaak ritjes georganiseerd.
Misschien ook leuk om je daarbij aan te sluiten.

Laat ik nou geen FB hebben... zijn er nog andere manieren om dat te volgen of is het exclusief FB?

Meteen een vraagje. Het aangrijpmoment van de koppelingshendel ligt vrij laat. Maar vingers zijn net aan lang genoeg. Met normaal rijden geen probleem. Maar als het wat kouder wordt gaat het toch lastiger worden denk ik. Meer mensen die dit herkennen? En zo ja, er misschien ook wat aan gedaan hebben.
Denk aan andere koppelingshendel o.i.d.?
 
Is goed!



Laat ik nou geen FB hebben... zijn er nog andere manieren om dat te volgen of is het exclusief FB?

Meteen een vraagje. Het aangrijpmoment van de koppelingshendel ligt vrij laat. Maar vingers zijn net aan lang genoeg. Met normaal rijden geen probleem. Maar als het wat kouder wordt gaat het toch lastiger worden denk ik. Meer mensen die dit herkennen? En zo ja, er misschien ook wat aan gedaan hebben.
Denk aan andere koppelingshendel o.i.d.?

Ja ze hebben ook een my route app account waar je de ritjes kunt zien/aanmelden. Linkje
 
Vanwaar de snelle verkoop?
Ik had de Tiger specifiek gehaald om grotere ritten in het buitenland te rijden, het starten van een bedrijfje en corona dachten daar helaas anders over. Voor komend jaar verwacht ik helaas weer weinig kilometers te maken dus ga ik opzoek naar iets van een 1-pitter voor een rondje om de kerk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan