Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

Heeft er iemand de airbox mod uitgevoerd en later weer terug gebouwd naar orgineel?

Volgende week wordt de tiger afgesteld bij frederiks in goes, maar na een rondje gister heb ik toch het idee dat het meer gejaagd is ipv het toeren wat ik gewend ben.
Klinkt dit bekend?

Cat was er al uit daarvan merkte ik geen verschil, de sai zal weinig verschil maken denk ik.
Zit ook een nieuwe tune in arrow road map, kan dit het verschil maken eerst zat er de tor tune in.
 
Laatst bewerkt:
Met airbox mod bedoel je, de snorkel eruit gehaald?

Ik heb dat ook gedaan en voor mijn gevoel loopt de motor lekkerder en het geeft iets meer aanzuig geluid.
De mijne loopt absoluut niet zenuwachtig, ik denk toch dat je mengsel te arm is.
 
Met airbox mod bedoel je, de snorkel eruit gehaald?

Ik heb dat ook gedaan en voor mijn gevoel loopt de motor lekkerder en het geeft iets meer aanzuig geluid.
De mijne loopt absoluut niet zenuwachtig, ik denk toch dat je mengsel te arm is.
Ja inderdaad de snorkel open gemaakt en zoals op het tiger1050 forum omschreven staat, als het bij jou niet is laat ik het zo en wacht ik vrijdag af.
En hopen op het beste, maar dat moet goedkomen zou je zeggen.
 
Ik heb die hele snorkel er uit gehaald. :P

Met de juiste afstelling moet het goedkomen.
 
Heeft eriemand een ander stuur gemonteerd op de 1050, ik wil graag naar een dikker stuur vind ik mooier staan.
Zijn er risersvan 22 naar 26, of de hele stuurklem vervangen?
 
Heeft eriemand een ander stuur gemonteerd op de 1050, ik wil graag naar een dikker stuur vind ik mooier staan.
Zijn er risersvan 22 naar 26, of de hele stuurklem vervangen?

Ik heb toevallig laatst een ander stuur besteld, maar nog niet gemonteerd.
Heb gekozen voor complete stuurklemmen van 28mm van ABM, en een bijpassend stuur.
Te koop bij Mpartz.

Het is ook een iets lager stuur, het originele is een beetje een fietsstuur inderdaad, hoop nu een iets actievere houding te krijgen.
 
Ik heb toevallig laatst een ander stuur besteld, maar nog niet gemonteerd.
Heb gekozen voor complete stuurklemmen van 28mm van ABM, en een bijpassend stuur.
Te koop bij Mpartz.

Het is ook een iets lager stuur, het originele is een beetje een fietsstuur inderdaad, hoop nu een iets actievere houding te krijgen.
Ja precies dat dus, ik ben alleen bang dat ik met een lager stuur en zelfde hoogte klemmen, Te veel naar voor kom te zitten.
 
Voor de mensen die wat aan hun vering willen doen... Wilbers geeft de hele maand oktober 10% op het hele assortiment. Voor mezelf gelijk maar even een cadeautje besteld in het kader zo'n kans moet je niet laten liggen😋

Linkje
 
Vandaag bij Ruud Frederiks geweest motor liep niet echt lekker, nadat ik de sai verwijdert had en de luchtbox mod had uitgevoerd.
Dubbele uitlaat gemonteerd cat eruit, afgesteld met db killer er in.
Resultaat 140 pk, een ding is zeker als je niet in tene ecu thuis bent.
Laat het gewoon doen 300 euro lichter maar mijn motor rijd nu als de beste.

20201009_130600.jpg
 

Bijlagen

  • IMG-20201009-WA0003.jpeg
    IMG-20201009-WA0003.jpeg
    878,1 KB · Weergaven: 14
Vandaag bij Ruud Frederiks geweest motor liep niet echt lekker, nadat ik de sai verwijdert had en de luchtbox mod had uitgevoerd.
Dubbele uitlaat gemonteerd cat eruit, afgesteld met db killer er in.
Resultaat 140 pk, een ding is zeker als je niet in tene ecu thuis bent.
Laat het gewoon doen 300 euro lichter maar mijn motor rijd nu als de beste.

Bekijk bijlage 1551738
Ik had ook 11pk en 9nm erbij
2011 tiger
Liep echt als een jekko
 
Vandaag bij Ruud Frederiks geweest motor liep niet echt lekker, nadat ik de sai verwijdert had en de luchtbox mod had uitgevoerd.
Dubbele uitlaat gemonteerd cat eruit, afgesteld met db killer er in.
Resultaat 140 pk, een ding is zeker als je niet in tene ecu thuis bent.
Laat het gewoon doen 300 euro lichter maar mijn motor rijd nu als de beste.

Bekijk bijlage 1551738

Lijkt er op dat ze de toerenbegrenzer er uit hebt laten halen/ hebt laten verleggen. De vermogenslijnen en koppel lopen redelijk gelijk maar die van 140 pk loopt 1500 rpm hoger in de toeren door. Dat maakt het verschil in de pk's. Belangrijkste is het gevoel tijdens het rijden! Ik merkte ook dat net even meer toeren kunnen maken soms het verschil maakt. Als je pk's wil koop je maar een h2r wil je sturen koop je een racer.... wil je spelen en veel lol hebben dan koop je een Tiger ;-)
 
Vandaag bij Ruud Frederiks geweest motor liep niet echt lekker, nadat ik de sai verwijdert had en de luchtbox mod had uitgevoerd.
Dubbele uitlaat gemonteerd cat eruit, afgesteld met db killer er in.
Resultaat 140 pk, een ding is zeker als je niet in tene ecu thuis bent.
Laat het gewoon doen 300 euro lichter maar mijn motor rijd nu als de beste.

Bekijk bijlage 1551738

140 pk is wel een heel mooi resultaat, dat is meer dan een Speed Triple. *D
 
Lijkt er op dat ze de toerenbegrenzer er uit hebt laten halen/ hebt laten verleggen. De vermogenslijnen en koppel lopen redelijk gelijk maar die van 140 pk loopt 1500 rpm hoger in de toeren door. Dat maakt het verschil in de pk's. Belangrijkste is het gevoel tijdens het rijden! Ik merkte ook dat net even meer toeren kunnen maken soms het verschil maakt. Als je pk's wil koop je maar een h2r wil je sturen koop je een racer.... wil je spelen en veel lol hebben dan koop je een Tiger ;-)


:^
 
Lijkt er op dat ze de toerenbegrenzer er uit hebt laten halen/ hebt laten verleggen. De vermogenslijnen en koppel lopen redelijk gelijk maar die van 140 pk loopt 1500 rpm hoger in de toeren door. Dat maakt het verschil in de pk's. Belangrijkste is het gevoel tijdens het rijden! Ik merkte ook dat net even meer toeren kunnen maken soms het verschil maakt. Als je pk's wil koop je maar een h2r wil je sturen koop je een racer.... wil je spelen en veel lol hebben dan koop je een Tiger ;-)
Hij heeft de toeren begrenzer idd hoger gezet iets over de 9000 geloof ik, bij de tune die erin zat was dat 1000 lager.
 
Vandaag bij Ruud Frederiks geweest motor liep niet echt lekker, nadat ik de sai verwijdert had en de luchtbox mod had uitgevoerd.
Dubbele uitlaat gemonteerd cat eruit, afgesteld met db killer er in.
Resultaat 140 pk, een ding is zeker als je niet in tene ecu thuis bent.
Laat het gewoon doen 300 euro lichter maar mijn motor rijd nu als de beste.

Bekijk bijlage 1551738
Ziet er goed uit! 👌
Nu nog even lekker weer om te kunnen rijden.
 
Nou m'n wilbers schokbreker is binnen en gemonteerd. Wat een prachtig ding en nu voor een leuke prijs met de oktober actie... Kortom helemaal in m'n sas!

IMG_20201015_144148.jpg

IMG_20201015_144151.jpg
IMG_20201015_140146.jpg
 
Ziet er goed uit, is deze beter geschikt om ook af te stellen voor een ritje met duo passagier?
Ja ik heb hem met hydraulische veer voorspanner besteld zodat ik hem snel kan verstellen en op gewicht van mij en m'n vrouw en rijgedrag laten maken/afstellen. Heb er gisteren even mee gereden en het is echt super fijn!
 
ff voor de techniekers onder ons. Mijn Tiger had ineens geen remdruk meer op het voorwiel in de vroege ochtend. Wel in de late middag? Wel niet 100% maar dook ik zijn veren. In de ochtend niet. Rara wat of hoe kan dit?
 
ff voor de techniekers onder ons. Mijn Tiger had ineens geen remdruk meer op het voorwiel in de vroege ochtend. Wel in de late middag? Wel niet 100% maar dook ik zijn veren. In de ochtend niet. Rara wat of hoe kan dit?

Ik zou zeggen abs systeem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan