Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

Nog maar even een foto van m’n gepoetste Tiger.
 

Bijlagen

  • 540A9ED0-D0EE-4ADD-941E-3911A972EBDC.jpeg
    540A9ED0-D0EE-4ADD-941E-3911A972EBDC.jpeg
    127,4 KB · Weergaven: 19
Mijn remvloeistof maar is vernieuwd. Op foto de oude. Maar trek nog steeds handel tegen het stuur? Zal is n revisie set kopen voor cilinder. Zag ook dat rubber afdichting van deksel niet goed op zijn plek zat.
20201017_183038.jpg
 
Mijn remvloeistof maar is vernieuwd. Op foto de oude. Maar trek nog steeds handel tegen het stuur? Zal is n revisie set kopen voor cilinder. Zag ook dat rubber afdichting van deksel niet goed op zijn plek zat. Bekijk bijlage 1554529
Mooi projectje voor weinig geld even alles reviseren, en vergeet vooral jou rem pomp niet bij de hendel.
Ik heb ooit alles gereviseerd behalve de rempomp nogsteeds knudde.
 
Mooi projectje voor weinig geld even alles reviseren, en vergeet vooral jou rem pomp niet bij de hendel.
Ik heb ooit alles gereviseerd behalve de rempomp nogsteeds knudde.
Op techniek is ook iets geschreven over de Triumph (955i ) remdruk. Is niet zozeer de de rempomp, lucht of de leidingen. Het zijn de remzuigers die niet gecoat zijn. Bij gecoate remzuigers schijnt euvel verholpen te zijn. Nu mijn remvloeistof is ververst en goed heb ontlucht, remt hij al zeg maar 90% (was 25%) .
 
Laatst bewerkt:
Iemand interesse in een preload knop voor de originele schokbreker? In maart dit jaar gekocht en mag weg omdat ik een andere schokbreker heb.
 

Bijlagen

  • IMG-20201021-WA0027.jpg
    IMG-20201021-WA0027.jpg
    170,5 KB · Weergaven: 13
  • IMG-20201021-WA0029.jpg
    IMG-20201021-WA0029.jpg
    153,2 KB · Weergaven: 14
  • IMG-20201021-WA0030.jpg
    IMG-20201021-WA0030.jpg
    83,2 KB · Weergaven: 11
  • IMG-20201021-WA0032.jpg
    IMG-20201021-WA0032.jpg
    147 KB · Weergaven: 14
Hallo allen,

Ik sta op het punt om deze Tiger aan te schaffen. Niet de mooiste meer (veel krassen), maar hij rijdt prima en kost relatief weinig.

Kent iemand de motor, kenteken MR-TJ-73, en heeft hij nog een verborgen verleden?
 
Hallo allen,

Ik sta op het punt om deze Tiger aan te schaffen. Niet de mooiste meer (veel krassen), maar hij rijdt prima en kost relatief weinig.

Kent iemand de motor, kenteken MR-TJ-73, en heeft hij nog een verborgen verlede
met 60.000km heeft ie weer een beurt nodig
 
Hallo williej
Waarschijnlijk had jij de voorvorkveren al vervangen?
Hoe bevallen ze?
En kun jij beschrijven wat nu de pluspunten zijn in het rijgedrag?
Zit er ook nog verschil tussen de Wilbers en Hyperpro?

Ja de voorvork had ik al gedaan. Grootste voordeel is dat de boel veel strakker is geworden vooral bij hard insturen en hoge bochten snelheid. De Tiger zwabberde met originele vering alle kanten op. Ik heb hiervoor sport en nakeds gehad en zo strak is de Tiger nu ook met wilbers geworden en dat is exact wat ik wilde.

Ik heb op voorgaande motoren een paar keer hyperpro gehad maar ik ben er geen fan van. Hyperpro tov van de originele vering is echt een verbetering echter is het meer tour/comfort dan stevig sturen gericht, daarom zie je het bijvoorbeeld zelden of niet op het circuit worden gebruikt. Mensen met wie ik veel rij die hyperpro hebben gehad delen deze ervaring overigens ook allemaal en nemen het geen van alle meer. Maar misschien zijn we ook gewoon allemaal verwend met Öhlins en wilbers 😅. Je weet dan dat het heel veel beter kan zeg maar.

Maar het is natuurlijk helemaal hoe je rijd! Ik hou van af en toe wat door te rijden/sturen en heb er een hekel aan als het materiaal dan snel de beperkende factor is dat ik de hele weg over zwabber. Maar ik kan me voorstellen dat de wat meer tour rijders heel veel plezier van hyperpro kunnen hebben.
 
Ja de voorvork had ik al gedaan. Grootste voordeel is dat de boel veel strakker is geworden vooral bij hard insturen en hoge bochten snelheid. De Tiger zwabberde met originele vering alle kanten op. Ik heb hiervoor sport en nakeds gehad en zo strak is de Tiger nu ook met wilbers geworden en dat is exact wat ik wilde.

Ik heb op voorgaande motoren een paar keer hyperpro gehad maar ik ben er geen fan van. Hyperpro tov van de originele vering is echt een verbetering echter is het meer tour/comfort dan stevig sturen gericht, daarom zie je het bijvoorbeeld zelden of niet op het circuit worden gebruikt. Mensen met wie ik veel rij die hyperpro hebben gehad delen deze ervaring overigens ook allemaal en nemen het geen van alle meer. Maar misschien zijn we ook gewoon allemaal verwend met Öhlins en wilbers 😅. Je weet dan dat het heel veel beter kan zeg maar.

Maar het is natuurlijk helemaal hoe je rijd! Ik hou van af en toe wat door te rijden/sturen en heb er een hekel aan als het materiaal dan snel de beperkende factor is dat ik de hele weg over zwabber. Maar ik kan me voorstellen dat de wat meer tour rijders heel veel plezier van hyperpro kunnen hebben.
Dank voor de duidelijke uitleg.
Daar kan ik wat mee.
Idd het rijgedrag kan wel wat strakker bij mijn 1050.
 
Ja de voorvork had ik al gedaan. Grootste voordeel is dat de boel veel strakker is geworden vooral bij hard insturen en hoge bochten snelheid. De Tiger zwabberde met originele vering alle kanten op. Ik heb hiervoor sport en nakeds gehad en zo strak is de Tiger nu ook met wilbers geworden en dat is exact wat ik wilde.

Ik heb op voorgaande motoren een paar keer hyperpro gehad maar ik ben er geen fan van. Hyperpro tov van de originele vering is echt een verbetering echter is het meer tour/comfort dan stevig sturen gericht, daarom zie je het bijvoorbeeld zelden of niet op het circuit worden gebruikt. Mensen met wie ik veel rij die hyperpro hebben gehad delen deze ervaring overigens ook allemaal en nemen het geen van alle meer. Maar misschien zijn we ook gewoon allemaal verwend met Öhlins en wilbers 😅. Je weet dan dat het heel veel beter kan zeg maar.

Maar het is natuurlijk helemaal hoe je rijd! Ik hou van af en toe wat door te rijden/sturen en heb er een hekel aan als het materiaal dan snel de beperkende factor is dat ik de hele weg over zwabber. Maar ik kan me voorstellen dat de wat meer tour rijders heel veel plezier van hyperpro kunnen hebben.
Nu zie ik het volgende onder de buddy
Heeft iemand dit merk ooit gezien?
 

Bijlagen

  • 20201102_192115.jpg
    20201102_192115.jpg
    2 MB · Weergaven: 17
Ik denk dat het de originele schokdemper is, maar die is geserviced/ aangepast door JJ Suspension.
 
Dat is de originele schokbreker. Maar zoals Red Force al zegt waarschijnlijk een service gehad en hopelijk ook een upgrade...
 
Terug
Bovenaan Onderaan