Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

En dan ben ik gewoon aan het rijden:Y:Y
Ja ik heb m'n originele schokbreker destijds ook een upgrade laten geven bij "hk suspension" ohlins veer er op en helemaal nagekeken. Het was echt een verbetering tov van origineel en voor veel mensen prima. De kosten waren ook maar iets van 100 euro. Maar nu met een volledige schokbreker op gewicht afgesteld is het natuurlijk beter maarja dat koste ook het tienvoudige.
 
@Williej

Waar zit de originele connector om de navigatie aan te sluiten? Ik vind alleen terug boven de koplamp echter heeft iemand even een korte omschrijving hoe ik daar het makkelijkste bij kom?
(gevonden incl handleiding dus niet meer nodig)


Waar heb je die handleiding voor het aansluiten van de navigatie gevonden?
 
Vandaag mijn Tiger 10505 2007 opgehaald. Echt een fijne motor, moet alleen mijn rechterhand weer in bedwang zien te houden. Sinds 2012 alleen op enduro's en oude gebakjes gereden, dan is rustig rijden niet zo moeilijk. Nu zit je zo op 140 en dat is overdag gewoon rijbewijs inleveren :/
 
Goedenavond,

Na lang twijfelen tussen de v strom en de tiger heb ik besloten om begin volgend motor seizoen te gaan voor de tiger 800. Dit wordt een tiger uit 16, 17 of 18.
Mijn vraag is nu wat is het grote verschil tussen de xr en de xc, qua rijden.
Het grotere voorwiel, de xc is meer voor off road etc....
Ik ben 1.90, heb mij laten vertellen dat de xc mij dan beter past.
Maar de xc is veel minder te koop dan de xr.
Ik hoor graag

Groet, Jacob
 
Goedenavond,

Na lang twijfelen tussen de v strom en de tiger heb ik besloten om begin volgend motor seizoen te gaan voor de tiger 800. Dit wordt een tiger uit 16, 17 of 18.
Mijn vraag is nu wat is het grote verschil tussen de xr en de xc, qua rijden.
Het grotere voorwiel, de xc is meer voor off road etc....
Ik ben 1.90, heb mij laten vertellen dat de xc mij dan beter past.
Maar de xc is veel minder te koop dan de xr.
Ik hoor graag

Groet, Jacob

Die vraag kunnen ze misschien beter hier beantwoorden.

 
Kan iemand mijn vertellen waar dit loze stekker onder front paneel voor kan dienen op de foto?
Gaat om triumph tiger 955i.
20201108_092157.jpg
 
Heb n haynes boek. Is kijken of dat uitkomst bied. Dacht ik met de Tiger 955i n motor te hebben waar er niet veel van rond rijden in Nederland. Zie ik gisteren toch n 2e rijden.
 
Hoi Want . Ik zag je naam hier voorbij komen. Hoe bevalt de Tiger. Ik heb pas een Yamaha xtz 750 super tenere gekocht. Bevalt goed. En het ga je goed.
Robke de oude kawa zr7 rijden 8-)
 
Ha superrobke. De Tiger bevalt me prima. Is wat verwaarloosd en slecht onderhouden. Maar ik maak er wel weer wat van. zo'n XTZ zou ik ook de sporen willen geven. Staat ook op mijn verlanglijstje. Veel plezier ermee en hou het rubber onder.
 
Waarschijnlijk moet je die bij de dealer bestellen.
Je zou ook een andere stekker aan die kabel kunnen zetten.
 
Ik zal is langs de dealer gaan. Moet er ook naar toe omdat motor storing/waarschuwing lampje op dashboard blijft branden. Ben ook aan het meten gegaan waarom laadspanning laag blijft. Dynamo blijkt wel goed te zijn. Waarden tussen de draaien zijn zoals het moet zijn. 5000 toeren 70 volt. Accu is blijkbaar ook goed. Bij het starten valt voltage terug naar 10 volt+. Bij 9.6 zou hij slecht zijn. Heb me ook wijs laten maken dat als de spanningsregelaar kapot is de accu overladen wordt. Dus ik weet nog niet waarom de laagspanning zo laag is. Is+- 13 volt op de accu.
 
Het klopt dat bij een losse spanningsregelaar je meestal een te hoge spanning krijgt en de accu wordt overladen.
Maar bij modernere motoren is de gelijkrichter en spanningsregelaar geïntegreerd in hetzelfde kastje. Juist het gelijkrichter deel gaat intern vaak stuk. (Vaak door een slechte accu)

Ik moest op de Tiger van mijn vrouw ook de spanningsregelaar en accu vervangen i.v.m. een te lage spanning. De accu bleek niet geschikt voor een Tiger. Deze kon niet tegen het op zijn kant liggen in de motor. De nieuwe motobatt doet het goed.

Ik raad je aan eerst de accu te controlleren.
 
Het klopt dat bij een losse spanningsregelaar je meestal een te hoge spanning krijgt en de accu wordt overladen.
Maar bij modernere motoren is de gelijkrichter en spanningsregelaar geïntegreerd in hetzelfde kastje. Juist het gelijkrichter deel gaat intern vaak stuk. (Vaak door een slechte accu)

Ik moest op de Tiger van mijn vrouw ook de spanningsregelaar en accu vervangen i.v.m. een te lage spanning. De accu bleek niet geschikt voor een Tiger. Deze kon niet tegen het op zijn kant liggen in de motor. De nieuwe motobatt doet het goed.

Ik raad je aan eerst de accu te controlleren.
De accu schijnt goed te zijn met n zelf test. Op mijn werk hebben ze n accu tester. Zal daar de accu nog is testen.
btw. De accu in mijn tiger ligt niet op zijn kant?
 
Kijk ook even de - aansluiting van de accu naar de massa aansluiting na. Vooral die aansluiting van de massa op het frame. Zit daar roest dan zakt de spanning ook in elkaar. Succes Want.
 
Kijk ook even de - aansluiting van de accu naar de massa aansluiting na. Vooral die aansluiting van de massa op het frame. Zit daar roest dan zakt de spanning ook in elkaar. Succes Want.
Ga ik doen. Bedankt. Heb wel gezien dat de stekkers goed in vet zaten. Zag wel wat oxidatie onder zekeringkast.
 
Heb mijn Tiger 955i 4 cm verlaagt. Stap toch n stuk makkelijker op en af. Rijdt voor mij ook n stuk makkelijker.
20201127_130903.jpg
 
Laatst bewerkt:
Val ik van de 1e verbasing in de andere bij deze motor. Nu brand het waarschuwings lampje ineens niet meer van de motorstoring. Heeft 2 weken gebrand?
 
Het schema zegt heated grip connector.
Hoe kom ik aan n contra stekker? Handsvat verwarming zit er al op. Maar rechtstreeks op de accu.
Lijkt op een “Denso” connector. De echte zijn te bestellen via de automaterialen handel. Kopieën via AliExpress.
 
Terug
Bovenaan Onderaan