Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

Hallo allemaal!!
Ik ben sinds vorige week de trotse eigenaresse van een geweldige Tiger Sport. Wat een heerlijke motor. Dus ik lees voortaan hier mee :t
 
Welkom, ik lees en schrijf ook mee omdat mijn vrouw op een rode Tiger Sport rijd. Erg fijne motor alleen iets te klein voor mij.
 
Mijn Tiger Explorer 1200 is geïmporteerd uit Belgie, volgens de papieren heeft ie 115Pk, terwijl dit normaal gesproken 135Pk is (iets met minder Belgische Tax enzo). Weet iemand op welke manier ik kan controleren of de PK-begrenzing nog actief is?
 
Gefeliciteerd met je Tiger Sport. Ik heb sinds de Tiger Rally Pro gekocht; waanzinnige motor om op te rijden. Heeft iemand ervaring met deze motor? Mijn zadel staat in de hoogste stand en beweegt voor naar links/rechts als je de motor wilt verplaatsen. Komt dat iemand bekend voor?
 
Ik zal is langs de dealer gaan. Moet er ook naar toe omdat motor storing/waarschuwing lampje op dashboard blijft branden. Ben ook aan het meten gegaan waarom laadspanning laag blijft. Dynamo blijkt wel goed te zijn. Waarden tussen de draaien zijn zoals het moet zijn. 5000 toeren 70 volt. Accu is blijkbaar ook goed. Bij het starten valt voltage terug naar 10 volt+. Bij 9.6 zou hij slecht zijn. Heb me ook wijs laten maken dat als de spanningsregelaar kapot is de accu overladen wordt. Dus ik weet nog niet waarom de laagspanning zo laag is. Is+- 13 volt op de accu.
Spanningsregelaar vervangen. Nu 14,2 volt in plaats van 13,2 bij stationair. Gelijk ook bougies vernieuwd. Zo te zien wat schrale afstelling.
20210102_085542.jpg
 
Goedemiddag, ik heb al een beetje gezocht maar ik heb niet echt iets passends kunnen vinden en zeker niet in het Nederlands. Ik heb mijn Tiger Sport voorzien van een Arrows demper, K&N filter en de katalysator leeggemaakt. Is daar een mapping voor beschikbaar? Of weet iemand een tuner die bekend is met maatwerk voor de Tiger Sport? Gr. Martijn.
 
Goedemiddag, ik heb al een beetje gezocht maar ik heb niet echt iets passends kunnen vinden en zeker niet in het Nederlands. Ik heb mijn Tiger Sport voorzien van een Arrows demper, K&N filter en de katalysator leeggemaakt. Is daar een mapping voor beschikbaar? Of weet iemand een tuner die bekend is met maatwerk voor de Tiger Sport? Gr. Martijn.
Tovami in goes kan dat.
Je kan het ook evt zelf met de computer en tune laden
 
Hey Tripledude, Tovami had ik gelezen.
Ik woon zelf in de regio Haarlem/Amsterdam, ik hoop eigenlijk op een makkelijkere oplossing in de regio. Naar Goes rijden kan altijd nog, tenzij Tovami gewoon echt de beste optie blijkt te zijn.
 
Hey Tripledude, Tovami had ik gelezen.
Ik woon zelf in de regio Haarlem/Amsterdam, ik hoop eigenlijk op een makkelijkere oplossing in de regio. Naar Goes rijden kan altijd nog, tenzij Tovami gewoon echt de beste optie blijkt te zijn.
Ik ben ook zelf begonnen maar dat is echt specialisten werk, ik ben na mijn pogingen naar tavami gereden echt een verschil.
Maar ik denk dat er bij jou in de regio ook wel een man/vrouw is die dat kan, meestal doen ze ook aan motorsport.
 
Ik ben ook zelf begonnen maar dat is echt specialisten werk, ik ben na mijn pogingen naar tavami gereden echt een verschil.
Maar ik denk dat er bij jou in de regio ook wel een man/vrouw is die dat kan, meestal doen ze ook aan motorsport.
Mag ik jouw ik jouw mapping misschien eens inzien? Ik ben wel benieuwd!
 
Ik ben ook zelf begonnen maar dat is echt specialisten werk, ik ben na mijn pogingen naar tavami gereden echt een verschil.
Maar ik denk dat er bij jou in de regio ook wel een man/vrouw is die dat kan, meestal doen ze ook aan motorsport.
Ik heb nu contact met Jeroen van der Meer, dat gaat wel goed komen. Hij is ook actief in het hiervoor bestemde topic. Ik houd jullie op de hoogte.
 
Ik heb nu contact met Jeroen van der Meer, dat gaat wel goed komen. Hij is ook actief in het hiervoor bestemde topic. Ik houd jullie op de hoogte.
Dan gaat het goedkomen👍, let wel op sommige willen nog wel eens een power commander aanbieden oid.
Maar bij de tiger is dat dacht ik niet nodig, dat kan de ECU ook zelf mits goedafgesteld.
 
Een bekende van mij heeft ook een tiger 1050 uit 2011 ABS, hij heeft een gearindicator besteld van healtech de Glpro DS G2 GPDS-T01.
Zoals ik het kan vinden is dat niet de juiste voor de motor maar moet het zijn, de glpro Ds G2 GPDT-T01.
Heeft er iemand een idee welke het nu moet zijn, of dat die andere ook gebruikt kan worden?
 
Deze had ik gemonteerd op Tiger 2012. De GR staat voor groen.
 

Bijlagen

  • IMG_20210107_185520.jpg
    IMG_20210107_185520.jpg
    129,8 KB · Weergaven: 12
Zoals in de advertentie te lezen is, ga ik helaas afscheid nemen van mijn betrouwbare en mooie Tiger Explorer XC uit nov 2014 met nog geen 16.000km op de teller. Zeer compleet, dealer onderhouden en in uitstekende staat. Voor meer info of meer foto's kun je hier reageren, op de advertentie reageren of me een berichtje sturen. Prijs is een vraagprijs, maar wel scherp, dus de onderhandelingsruimte is beperkt ;-)
IMG_20180626_201943.jpg

Advertentie: Triumph Tiger Explorer XC 2014 15dkm dealer onderhouden
 
Laatst bewerkt:
Heb vandaag olie+filter ververst van mijn Tiger 995i. Maar na bijna 4 ltr verse olie is er net n drugje olie op peilstok te zien? Ik heb gelezen 3,2 ltr zonder en 3,4 ltr met filter.
 
Ben maar is gaan Google. Heb nu n service boek gevonden die 4 ltr aangeeft. Heb de motor dus afgevuld met 4 ltr.
20210117_135510.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan