Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

Volgens mij maakt de positie van de motor ook behoorlijk uit. Volgens mij moet hij op de banden staan, dus niet op een middenbok en uiteraard rechtop. Daar zat bij mij een aardig verschil in.
Heb nu gemeten met banden op de grond. Nu geeft peil stok max aan. Dus moet het oké zijn nu. Bedankt.
 
Hallo. De snelheidsmeter cq km teller doet het niet meer van mijn 995i. En ik van ouds her n binnen/buitenkabel gewend tussen meter en voorwiel. En zo te zien is het kabeltje te dun hier voor bij deze motor. Lijkt me geen mechanisch aandrijving. Kan er in boek ook niet zo gauw iets over vinden. Zou graag weten wat te doen om euvel te verhelpen.
 
Hallo. De snelheidsmeter cq km teller doet het niet meer van mijn 995i. En ik van ouds her n binnen/buitenkabel gewend tussen meter en voorwiel. En zo te zien is het kabeltje te dun hier voor bij deze motor. Lijkt me geen mechanisch aandrijving. Kan er in boek ook niet zo gauw iets over vinden. Zou graag weten wat te doen om euvel te verhelpen.
Er zal wel een pulsgever zitten.
 
Hallo. De snelheidsmeter cq km teller doet het niet meer van mijn 995i. En ik van ouds her n binnen/buitenkabel gewend tussen meter en voorwiel. En zo te zien is het kabeltje te dun hier voor bij deze motor. Lijkt me geen mechanisch aandrijving. Kan er in boek ook niet zo gauw iets over vinden. Zou graag weten wat te doen om euvel te verhelpen.
Ik heb een t595 gehad die had nog een kabel, puls gevers zitten vaak ook op het achterwiel.
 
wintertijd......onderhoudstijd?..

wat doen jullie zoal aan de motor voor/in de winter?...
ikzelf ben gewend de remklauwen helemaal schoon te maken (geen revisie)
ketting grote beurt (schoonmaken en invetten tandwiel ontdoen van oud vet en vuil)
wielen er uit, binnenkanten frame schoonmaken, stofseals wielen schoonmaken en vers vetten, net als beide assen
motor olie en filter vervangen en rem olie doorspoelen en verversen.
eens in twee jaar voorvorkolie verversen.
klein poetswerk aan onderdelen die het echt nodig hebben en bouten moeren vervangen die roesten.
 
Wat een werk! Zou ik misschien ook moeten doen.

Ik houd het alleen bij algemene schoonmaak, kettingvet, druppellader en op de middenbok droog wegzetten...
 
Zou moeten beginnen met tiger eens te wassen...maar beetje te lui. Komt er nog wel van. Tiger gaat in maart in ieder geval op onderhoud. 72000 km.. ook alle vloeistoffen eens wisselen. Voor banden denk ik de pilot road 5 eens te proberen
 
wintertijd......onderhoudstijd?..

wat doen jullie zoal aan de motor voor/in de winter?...
ikzelf ben gewend de remklauwen helemaal schoon te maken (geen revisie)
ketting grote beurt (schoonmaken en invetten tandwiel ontdoen van oud vet en vuil)
wielen er uit, binnenkanten frame schoonmaken, stofseals wielen schoonmaken en vers vetten, net als beide assen
motor olie en filter vervangen en rem olie doorspoelen en verversen.
eens in twee jaar voorvorkolie verversen.
klein poetswerk aan onderdelen die het echt nodig hebben en bouten moeren vervangen die roesten.

Dan staat je motor er vast erg netjes bij 👍🏻.

Die van mij heeft net een remklauw revisie met nieuwe remblokken, nieuwe tandwielen + ketting, nieuwe banden en voorvork keringen gekregen. Nu nog olie verversen en het olie filter vervangen en dan kan hij er (hopelijk) weer even tegenaan.
 
Mijn Tiger staat gewoon in weer en wind. Nu wilde hij vanochtend niet starten. Wat mijn opviel is dat de accu al gauw leeg getrokken wordt door startmotor. Heb alles weer is door gemeten en geen probleem gevonden. Zou n zwaarder type accu uitkomst bieden?
 
Een Gell accu die er wel tegen kan om plat te liggen helpt in het geval van een 1950. En hoe hoger de CCA hoe beter voor starten.
 
Wie weet het antwoord op het volgende?
Ik wil zelf een kleine beurt aan mijn Tiger 800 uit 2018 doen. Welke maat koperen ring heb ik nodig voor olie aftapplug?
Kan het nergens vinden. Ook niet in het Haynes boek.

Gr. Jan
 
Denk meer geluk als wijsheid is geweest dat de bout niet gelekt heeft. Maar heb al meer zaken gezien aan deze motor die niet deugen of kloppen. En toch al sinds augustus vorig jaar 2500 km mee gereden met tevredenheid. Alleen1 groot nadeel is dat sommige verkeerslichten niet reageren op zijn aanwezigheid.
 
Met de 800? Niks van gemerkt.
Ik heb n 995i. Heb hem zelfs 5 cm verlaagt. Maar dan nog reageren verkeerslichten er niet altijd op. Ik trap de middenbok dan ook naar beneden bij desbetreffende verkeerslichten. Soms komt er dan wel is n auto langszij die zegt dat de standaard over de grond sleept. Ik moet dan 2 x naar verkeerslicht wijzen. En dan zie je ze lachen en snappen het waarom. :-)
 
Ik denk niet dat het aan de motor ligt. Ik heb hier ook een paar verkeerslichten waar ik op kan wachten tot ik een ons weeg. Of ik nou op mijn TransAlp, mijn oude Tiger 900, mijn 1150GS of nu op mijn 800XC bij die lichten sta, ik kan wachten tot er een auto komt, anders kom ik er niet weg. (En bij sommige polderlichten kan dat lang duren...)

50199741612_8bce33fb69_z.jpg

Mijn 800XC trouwens. ;)

Hallo. De snelheidsmeter cq km teller doet het niet meer van mijn 995i. En ik van ouds her n binnen/buitenkabel gewend tussen meter en voorwiel. En zo te zien is het kabeltje te dun hier voor bij deze motor. Lijkt me geen mechanisch aandrijving. Kan er in boek ook niet zo gauw iets over vinden. Zou graag weten wat te doen om euvel te verhelpen.
Ik weet het zo ook niet, maar er zitten een heleboel echte Tiger die-hards op TigerTriple forum 955i board die die dingen al van voor naar achter uit elkaar hebben gehaald. Ik denk dat iemand je daar zeker het juiste antwoord, met schema en foto's kan geven. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan