Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

Beste leden Ik wou dit weekend mijn eerste ritje van het jaar maken,helaas kon deze niet doorgaan Mijn achter rem bleef iets aanlopen waardoor de schijf warm werd Nu ben ik op zoek naar een revisie setje Maar is het slim om meteen de zuigers erbij te doen of alleen de rubbers Ik neig naar ook met zuigers Heeft iemand dit al eens voor een 1050 gedaan? En waar besteld want ik google me suf maar ben er maar 1 tegen gekomen voor 98 euro Maar dat kan goedkoper toch lijkt mij Ik wil niet perse voor een dubbeltje op de eerste rang zitten maar 98 euro voor 2 zuigertjes en 4 rubbers lijkt mij aardig prijzig Mvg Roy
Mwa op Ebay staan ze alleen de rubbers voor ongeveer 20 euro en compleet met zuigers zo rond de 50 euro.
 
Motobatt, gebruik ik al een jaar of 10, prima ervaringen mee. En een setje dikkere accukabels!
ik heb 1 keer motobatt gehad, was geen succes (op de sp1) dus de ervaring ermee is niet zo heel fijn, al hoor je steeds vaker dat het geen slechte accu is.
ben wel bereid om het nog eens te proberen, zag dat hij 200CCA heeft.
zijn er accu's die nog beter presteren?.of hier niet bekend?
 
Bij de Tiger van mijn vrouw heeft de Motobatt ook de startproblemen opgelost.
De accu die er in zat kon niet voldoende tegen het schuin op zijn kant liggen.
 
kleine rectificatie...er zit nu een LP YTZ14S in.....en is toch op een maand na 2 jaar oud..en heeft (of had) ook 200CCA....
nu zat ik bij LandPort te kijken voor de specificaties en montage.....deze mag dus niet meer dan 45 graden schuin staan.......en in de triumph is dat dus.....................90 graden.............ok dat schiet ook niet op voor de levensduur denk ik.....
ga dan toch nog maar eens voor de motobat...die sowiezo al weer 2.8 A meer is . al ga ik wel eerst even meten of het laden wel goed gaat (dynamo en laadspanning)
 
kleine rectificatie...er zit nu een LP YTZ14S in.....en is toch op een maand na 2 jaar oud..en heeft (of had) ook 200CCA....
nu zat ik bij LandPort te kijken voor de specificaties en montage.....deze mag dus niet meer dan 45 graden schuin staan.......en in de triumph is dat dus.....................90 graden.............ok dat schiet ook niet op voor de levensduur denk ik.....
ga dan toch nog maar eens voor de motobat...die sowiezo al weer 2.8 A meer is . al ga ik wel eerst even meten of het laden wel goed gaat (dynamo en laadspanning)
90 graden inderdaad tot je hem op de zijstandaard plaatst dan ga je nog even wat verder... En dan komen er delen van je agm matten in de accu droog te liggen. Een paar pagina's terug had ik het al eens uitgezocht en gedeeld hier. Uitkomst was motobatt er in en je bent klaar! En tot op heden klopt die theorie nog bij mijn tiger.
 
Ik denk dat ik geen nieuwe rubbers of zuigers nodig heb
Denk dat de oorzaak bij mijzelf ligt
Vorig seizoen de remblokken vervangen
En heb toen de slide pins ingevet met kopervet 🤦‍♂️
Bij nader onderzoek blijkt dat niet te kunnen en moet dat gebeuren met 100% silicone
Alles besteld om schoon te maken en met het juiste materiaal in te vetten
De voorkant ga ik dan ook maar even inspecteren
 
Toch maar een compleet setje besteld via ebay
Helemaal compleet met alles erbij voor 68 euro
Dus rubbers zuigers nippel rubbers en vet
1 zuiger van mij had beschadigingen dus vond het risico te groot
 
Ik denk dat ik geen nieuwe rubbers of zuigers nodig heb
Denk dat de oorzaak bij mijzelf ligt
Vorig seizoen de remblokken vervangen
En heb toen de slide pins ingevet met kopervet 🤦‍♂️
Bij nader onderzoek blijkt dat niet te kunnen en moet dat gebeuren met 100% silicone
Alles besteld om schoon te maken en met het juiste materiaal in te vetten
De voorkant ga ik dan ook maar even inspecteren
Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Ik heb er dan ook gewoon koper vet op zitten. Kun je een uitleg geven?
 
Ik heb YouTube om raad gevraagd hahaha
Kopervet bevat metaal deeltjes en heeft de neiging om veel rotzooi aan te trekken
Het is niet dat het niet kan maar het word afgeraden
Geadviseerd word silicone dus gaan we het ook doen zo
De klauw ligt nu helemaal uit elkaar en zal ik volgende week reviseren
Baat het niet schaad het zeker niet in dit geval
 
90 graden inderdaad tot je hem op de zijstandaard plaatst dan ga je nog even wat verder... En dan komen er delen van je agm matten in de accu droog te liggen. Een paar pagina's terug had ik het al eens uitgezocht en gedeeld hier. Uitkomst was motobatt er in en je bent klaar! En tot op heden klopt die theorie nog bij mijn tiger.
heb de motobatt aangeschaft gel....dus we gaan het zien......starte meteen en had goede laadspanning (14.2V)
de "oude " accu opgeladen...in een hele dag al een hele volt kwijt..... ga hem later nog wel aan de optimate hangen....kijken of dat nog iets wil oppeppen voor ik hem in de milieu straat dump :)
 
Stom vergeten te zeggen. En Gel Accu moet je eigenlijk eerst laden voor dat je hem plaatst. Direct na productie verliest hij langzaam lading. Je weet niet hoeveel tijd er tussen productie en verkoop zit. Dus even bijladen is verstandig voordat je hem belast met startstromen.
(Al hadden hadden wij allen problemen bij een warme start.)

Bij ons is de oude accu weer helemaal goed na wat rusten op de optimale. Deze accu was gewoon niet geschikt om schuin gemonteerd zijn.
 
Stom vergeten te zeggen. En Gel Accu moet je eigenlijk eerst laden voor dat je hem plaatst. Direct na productie verliest hij langzaam lading. Je weet niet hoeveel tijd er tussen productie en verkoop zit. Dus even bijladen is verstandig voordat je hem belast met startstromen.
(Al hadden hadden wij allen problemen bij een warme start.)

Bij ons is de oude accu weer helemaal goed na wat rusten op de optimale. Deze accu was gewoon niet geschikt om schuin gemonteerd zijn.
Volgens mij hoeft dat bij de Motobatt niet
 
Eigenlijk moet je elke accu laden voor gebruik en een Gel accu zeker.
Mijn Motobatt kon duidelijk een laadbeurt gebruiken dat ik hen uit de verpakking haalde.
Wel had hij voldoende lading om te gebruiken, dus als je direct een stuk gaat rijden id dat ook goed. Maar netjes laden geeft mij toch een beter gevoel.
 
Eigenlijk moet je elke accu laden voor gebruik en een Gel accu zeker.
Mijn Motobatt kon duidelijk een laadbeurt gebruiken dat ik hen uit de verpakking haalde.
Wel had hij voldoende lading om te gebruiken, dus als je direct een stuk gaat rijden id dat ook goed. Maar netjes laden geeft mij toch een beter gevoel.
Naja gelijk laden of gelijk rijden kan ook natuurlijk. Maarja in deze tijd/temperatuur rijden veel mensen niet gelijk een ritje van 300 km nu dus kan even 24 uur aan de lader inderdaad geen kwaad. 😋
 
Ik heb die 300km er vandaag ruim bijgezet.
Een heerlijk rondje naar en in Noord Holland.

Voor de accu was het niet nodig. Die had nog voldoende stroom van het rondje vorige week zondag.
 
Hoi!

Iemand nog interesse in setje originele handkappen voor een Tiger 1050 2007-2011?
F0C7D805-2A5D-464C-A185-DB734D3CE701.jpeg
 
Ik heb ook iets aan te bieden. Hoop dat het niet te verkopend over komt, maar eigenlijk hoop ik vooral mensen te helpen om niet te lang te wachten op onderdelen uit Engeland.

Ik was van plan een Tiger 800 te kopen waarvan het rempedaal wat krom was. Deal gesloten met de verkoper met wat korting op het rempedaal. Ik kwam er tijdens de proefrit achter dat de cruise control niet werkte. Die ging hij laten repareren maar dat lukte uiteindelijk toch niet. Enfin, de koop ging niet door, maar ik had in de tussentijd al wel een andere (tweedehands) rempedaal besteld via eBay.

Nu ben ik sowieso verder aan het kijken naar een Tiger 800, maar daar ga ik dit rempedaal niet voor nodig hebben. Dus: is jouw motor per ongeluk gevallen (door de storm?), dan heb ik een rempedaal voor je in de aanbieding (op marktplaats: ≥ T2022140 Triumph Tiger 800 rempedaal - Onderdelen | Overige - Marktplaats.nl).

hopelijk kan ik mij volgende week in dit topic melden als trotse eigenaar van een Tiger 800. Dan heb ik een nieuwe proefrit gepland staan!

Ps. Excuses als het niet is toegestaan om te linken naar marktplaats
 

Bijlagen

  • 3.jpg
    3.jpg
    77,9 KB · Weergaven: 8
Een vriend van me met een tiger 1050 bwj 2007, heeft af en toe startproblemen , en dat is bijzonder irritant als je bvb een pontje af wil rijden.
Vanmorgen startte de motor weer niet , en hebben we hem met starterkabels , met moeite , aan de praat gekregen.

Daarna de laadspanning gemeten 13,8 volt , accu in rust stand gemeten [ na de rit] 12,3 volt .
Spanning gemeten bij starten , zakt in tot 10,3 volt , electra verbruik met contact af 0,53 ampere .
Ik heb het idee dat de startmotor behoorlijk wat stroom trekt , maar dat is lang niet altijd zo , en dat maakt het ook een lastig probleem.

Herkend iemand dit probleem ?
 
Ja ik herken het probleem.
Waarschijnlijk is er een accu gemonteerd die niet tegen de schuine montage kan.
Gel accu er in b.v. Motobatt en het probleem was bij ons over.
 
Nee hij is half liggend gemonteerd. Dan staan de platen niet helemaal onder het zure water.
Had bij ons moeite met de warmte start.
 
Er is ook een set te koop met dikkere kabels voor de startmotor en accu, dat schijnt ook te helpen.

Maar inderdaad, een gel accu is een grote verbetering, ik heb de Yuasa ytz14, maar motobatt schijnt ook erg goed te zijn.
Die Yuasa heb ik nog niet lang genoeg om te kunnen beoordelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan