Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

Op de foto zag ik een paarse achterveer, dus ik ga er van uit dat er al Hyperpro op zit!
Is er een manier om te zien of de dikkere kabelset erop zit? Is dat onderstaande?
[
URL unfurl="true"]https://www.squaredeals-ltd.co.uk/triumph-tiger-1050--se-starter-battery-cables-upgrade-45382-p.asp[/URL]

Is het een must om de accu te vervangen voor een Motobatt? En welk model is aan te raden?

Bedankt voor je reactie ook wat betreft de lengte, geeft al een goed beeld.

Bedankt, bouwjaar weet ik nog niet, maar zal er op letten ook wat betreft de spanningsregelaar en alternator.

Dat is inderdaad de dikke kabelset, je kunt wel zien als die er op zit, als je het zadel er even af pakt. De kabels zijn opvallend dik, ik ga er even vanuit dat je enigszins ervaring hebt.

Als de motor vlot start hoef je er natuurlijk niks aan te doen. Maar als hij slecht start is een Motobatt wel aan te raden.
Je moet dan de MBTX12U hebben.
Er is eerder in dit topic al meer over geschreven.
 
Met 1.82m gaat het prima, ook op de Sport. De starterkrans van mijn ex Speed Triple heb ik eens moeten vervangen, prima zelf te doen maar wel duur ( ik dacht iets van € 450,00).
 
Met 1.82m gaat het prima, ook op de Sport. De starterkrans van mijn ex Speed Triple heb ik eens moeten vervangen, prima zelf te doen maar wel duur ( ik dacht iets van € 450,00).
Rij jij vaak met duo en of koffers?
 
Nooit met duo ( mijn vrouw en kinderen hebben er niets mee). Ik heb heel af en toe alleen die (enorme) topkoffer erop.
Ok bedankt. Ik ga aankomende zaterdag kijken bij een sport. Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten bij een 1050 sport?
 
Zover ik weet niet. Bij sport spelen dezelfde punten.
Hooguit de startmotor. Moeilijk/niet starten als de motor warm is. Maar dit geld ook voor de niet sport. (Eenvoudig op te lossen door schoonmaken en contact verbeteren. Zie dit topic een stuk terug)
 
Ik heb een maand geleden een Triump Tiger 800 XRx uit 2016 gekocht, en ik ben er heel erg blij mee! Ik heb wel een vraag over het onderhoud: hij heeft nog geen kleppen-stellen-beurt gehad, en de motor heeft nu 32000 op de teller staan. Is dit iets wat er binnenkort aan zit te komen?

Weten jullie toevallig ook een goede Triump werkplaats in de buurt van Utrecht?

Thanks!
 
Onderhoudsinterval weet ik niet, maar wel 2 goede dealers. Roké in Mijdrecht en Blom in Leusden.
 
@Roadrider @Red Force

Bedankt voor jullie tips, sinds gisteren eigenaar van een Tiger 1050😁
Zat al een motobatt accu in en startte ook warm prima!

IMG-20210812-WA0008.jpg
 
Ik ben gisteren bij een 1050 sport wezen kijken. Deze motor had de uitlaat laag hangen ipv op de originele manier, is dit een probleem met de koffers eigenlijk? De eigenaar had de koffers al verkocht en volgens hem kon het gewoon, maar mij leek het of de uitlaatgassen en warmte zo tegen de koffer kwamen .
 
Wil deze voor mij in de OP plaatsen?
 

Bijlagen

  • D0884EF0-01FA-4EC5-B566-0791D11BC1B3.jpeg
    D0884EF0-01FA-4EC5-B566-0791D11BC1B3.jpeg
    210 KB · Weergaven: 39
Hallo forum leden.
Vandaag wilde ik opzoek naar de oorzaak van spanning problemen. Accu gemeten. 12,4 volt. motor gestart. 11,9 volt
Dat is dus niet goed.
Ik verwijder de tank en haal de connector van dynamo los. Monteer alles weer om te meeten. Start de motor niet meer? Alleen op breakclean draait hij n moment.
Kwam wel rook uit de injectoor 1.
Wat kan er aan de hand zijn?
 
Ik zou het contact even uitlaten. Dan de weerstand van injector 1 vergelijken met 2 en 3.
Tevens dezelfde check uitvoeren op de stekker die voor de aansturing zorgt. Hierbij test ik altijd met verschillende weerstandswaarde en polariteit. Ook de diode stand is vaak handig om verschillen waar te nemen.
 
Hallo forum leden.
Vandaag wilde ik opzoek naar de oorzaak van spanning problemen. Accu gemeten. 12,4 volt. motor gestart. 11,9 volt
Dat is dus niet goed.
Ik verwijder de tank en haal de connector van dynamo los. Monteer alles weer om te meeten. Start de motor niet meer? Alleen op breakclean draait hij n moment.
Kwam wel rook uit de injectoor 1.
Wat kan er aan de hand zijn?
Accu eerst goed laden. 12,4 klinkt als te weinig en 11,9 tijdens lopen betekent storing in je laadcircuit. Voordat je iets gaat meten moet je in ieder geval de accu goed opladen (met een acculader of desnoods door hem met startkabels aan de auto-accu te laden.

Over het controleren van je laadsysteem is een heel topic, maar controleer in ieder geval de weerstand per paar draden van de "dynamo" en eventueel voltage (wisselspanning) per paar bij draaiende motor. Is dat goed, dan de spanningsregelaar vervangen, want die geeft maar 11,9 volt.

Als je tijdens het rijden niets merkte, maar ineens de spanning te laag werd, dan wordt je accu niet geladen tijdens het rijden. Dan zoek je het dus in de accu, de spanningsregelaar of de dynamo. Aangezien de spanning <12 volt is tijdens lopen moet je in ieder geval de dynamo en spanningsregelaar nakijken.
 
Accu eerst goed laden. 12,4 klinkt als te weinig en 11,9 tijdens lopen betekent storing in je laadcircuit. Voordat je iets gaat meten moet je in ieder geval de accu goed opladen (met een acculader of desnoods door hem met startkabels aan de auto-accu te laden.

Over het controleren van je laadsysteem is een heel topic, maar controleer in ieder geval de weerstand per paar draden van de "dynamo" en eventueel voltage (wisselspanning) per paar bij draaiende motor. Is dat goed, dan de spanningsregelaar vervangen, want die geeft maar 11,9 volt.

Als je tijdens het rijden niets merkte, maar ineens de spanning te laag werd, dan wordt je accu niet geladen tijdens het rijden. Dan zoek je het dus in de accu, de spanningsregelaar of de dynamo. Aangezien de spanning <12 volt is tijdens lopen moet je in ieder geval de dynamo en spanningsregelaar nakijken.
Ik wilde zaterdag ook eerst de dynamo doormeten. Maar moest daar eerst de tank verwijderen om bij stekker tussen dynamo en spanning regelaar te komen. Los gekoppelt. Tank terug. Want dynamo moet gemeten worden met draaiende motor. +- 5000 tpm en dan 70 volt tussen de draaden onderling. Maar helaas starte de motor helemaal niet meer. Op remmen reiniger draait hij paar tellen. Ik denk als leek dus dat cdi kast kapot is die de injectoren bediend. Door misschien te hoge spannings piek met het laden van accu en starten. Maar ik ben daarin n leek. Zeker elektrisch.
 
Heb je de slangen op de tank goed aangesloten, en de stekker van de brandstofpomp?
Hoor je de pomp draaien als je de motor op contact zet?
 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het comfort gel zadel, echter is deze op internet nergens meer te krijgen. Blom in Leusden gevraagd echter kunnen zij m ook niet meer krijgen. Handkappen kon ik wel vinden, maar eens kijken of die voor een goede prijs te bestellen zijn.

Topsellerie kan ook maar dan betaal je bijna 500€ als je je originele zadel wilt houden wat ik eigenlijk wil.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het comfort gel zadel, echter is deze op internet nergens meer te krijgen. Blom in Leusden gevraagd echter kunnen zij m ook niet meer krijgen. Handkappen kon ik wel vinden, maar eens kijken of die voor een goede prijs te bestellen zijn.

Topsellerie kan ook maar dan betaal je bijna 500€ als je je originele zadel wilt houden wat ik eigenlijk wil.
Ik heb het comfort zadel gehad op mijn huidige Tiger Sport en ooit op mijn Speed Triple 1050, je moet er niet teveel van verwachten. Ik heb er nu één van Bagster, dat is wel een duidelijke verbetering. Mijn comfort zadel van mijn Tiger Sport heb ik overigens verkocht aan iemand die behoorlijk lang is, hij vond de zitpositie wel beter t.o.v. het originele zafel.
 
Is er hier iemand die weet of het uitmaakt voor je koffers als de uitlaat laag geplaatst is en dus niet op de originele plek? Alvast bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan