Het Grote Triumph Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.


:+ , okay al klaar, ik was ook niet zo aardig. Let's talk about Triumph.

Weet iemand wat meer over TRITON? Dat is toch een fabrikejes dat Triumph en norton onderdelen gebruikte om Cafe racers in elkaar te zetten, of het ik het nu helemaal mis?
 
:+ , okay al klaar, ik was ook niet zo aardig. Let's talk about Triumph.

Weet iemand wat meer over TRITON? Dat is toch een fabrikejes dat Triumph en norton onderdelen gebruikte om Cafe racers in elkaar te zetten, of het ik het nu helemaal mis?

tis al goed he, zal ik ook weer aardig doen.....goed??

Het enige dat ik over Triton weet dat het (volgens mij) ging om het blok van Triumph en het frame van de Norton. Zal eens kijken of ik daar wat over terug kan vinden........gevonden, het is een idee geweest van een toenmalige motorracer Dave Degens. Dit voorbeeld volgend werden er door honderden eigenaren van caferacers snelle triumph-blokken in het(nog) betere frame van de Norton gehangen. Hiermee werd dus een voor die tijd superfiets gebouwd.

zoiets dus

misc


tegenwoordig zie je dat toch niet zo snel meer.

heb ik nu iets constructiefs aan dit topic toegevoegd??


Waarom doet ie het nou niet?? '(
 
Laatst bewerkt:
als ik motor magazin moet geloven is die heeel erg BRUUUUUTTTTT, het schijnt dat een SS dat moeilijk bij kan houden.

Wat wil je ook met een koppel van 200 NM bij 2500 r/pm. :}

Van voren is tie ook wel erg mooi hoor, met die dubbele koplanmpen en dat brede blok eronder GAAF :} :}

full


Wat ik alleen nergens kan vinden is wat dat monster moet gaan kosten
 
er ziet de andere kant eruit (voor de niet-kenner de zijkanten zijn verschillend, wat ik wel lekker appart vind)

**oeps verkeert plaatje**

Bijlage: racing.jpg
 
volgens motor magazine mag je hem hebben voor 20.990- pleuro's + keuze uit 51!! accessoires

En dan gelijk maar ff de gegevens:

Engine
· Type Liquid-cooled, DOHC, in-line 3-cylinder
· Capacity 2,294cc
· Bore/Stroke 101.6 x 94.3mm
· Compression Ratio 8.7:1
· Fuel System Multipoint sequential electronic fuel injection
· Ignition Digital - inductive type - via electronic engine management system

Transmission
· Primary Drive Gear
· Final Drive Shaft
· Clutch Wet, multi-plate
· Gearbox 5-speed

Cycle Parts
· Frame Tubular steel
· Swingarm Twin-sided, steel
· Front Wheel Alloy, 17 x 3.5in
· Rear Wheel Alloy, 16 x 7.5in
· Front Tyre 150/80 R17
· Rear Tyre 240/50 R16
· Front Suspension 43mm USD forks
· Rear Suspension Chromed spring twin shocks with adjustable preload
· Front Brakes Twin 320mm discs, 4 piston calipers
· Rear Brakes Single 316mm disc, 2 piston caliper

Dimensions
· Length 2480mm (97.6in)
· Width 880mm (34.6in)
· Height 1150mm (45.3in)
· Seat Height 740mm (29.1in)
· Wheelbase 1690mm (66.5in)
· Rake/Trail 32 degrees / 152mm
· Weight (Dry) 320kg (704lbs)
· Fuel Capacity 25 litres (6.6 gal US)

Performance (Measured to DIN 70020)
· Maximum Power 142PS (140bhp) at 5,750 rpm
· Maximum Torque 200Nm (147ft.lbf) at 2,500 rpm
 
Ik vond dat andere plaatje ook wel geinig hoor, was jij dat of was het gewoon een foto??

jammer genoeg ben ik dat niet, wat had ik dan een goede jeugt gehad zeg :+
maar wil dat nu wel compenseren met er 1 binnen een paar jaar aan te schaffen.
 
volgens motor magazine mag je hem hebben voor 20.990- pleuro's + keuze uit 51!! accessoires

En dan gelijk maar ff de gegevens:

Engine
· Type Liquid-cooled, DOHC, in-line 3-cylinder
· Capacity 2,294cc
· Bore/Stroke 101.6 x 94.3mm
· Compression Ratio 8.7:1
· Fuel System Multipoint sequential electronic fuel injection
· Ignition Digital - inductive type - via electronic engine management system

Transmission
· Primary Drive Gear
· Final Drive Shaft
· Clutch Wet, multi-plate
· Gearbox 5-speed

Cycle Parts
· Frame Tubular steel
· Swingarm Twin-sided, steel
· Front Wheel Alloy, 17 x 3.5in
· Rear Wheel Alloy, 16 x 7.5in
· Front Tyre 150/80 R17
· Rear Tyre 240/50 R16
· Front Suspension 43mm USD forks
· Rear Suspension Chromed spring twin shocks with adjustable preload
· Front Brakes Twin 320mm discs, 4 piston calipers
· Rear Brakes Single 316mm disc, 2 piston caliper

Dimensions
· Length 2480mm (97.6in)
· Width 880mm (34.6in)
· Height 1150mm (45.3in)
· Seat Height 740mm (29.1in)
· Wheelbase 1690mm (66.5in)
· Rake/Trail 32 degrees / 152mm
· Weight (Dry) 320kg (704lbs)
· Fuel Capacity 25 litres (6.6 gal US)

Performance (Measured to DIN 70020)
· Maximum Power 142PS (140bhp) at 5,750 rpm
· Maximum Torque 200Nm (147ft.lbf) at 2,500 rpm


Cranium,
ik ben trots op je hoor. Alleen die prijs, €20990......... Mag ik echt wel eens de staatsloterij gaan winnen. kanonne, kan ik ook heel wat ander leuk speelgoed voor halen.......maarrrrrrrr...hij blijft mooi
 
Cranium,
ik ben trots op je hoor. Alleen die prijs, €20990......... Mag ik echt wel eens de staatsloterij gaan winnen. kanonne, kan ik ook heel wat ander leuk speelgoed voor halen.......maarrrrrrrr...hij blijft mooi
en dat terwijl IK schoppes helemaal :r nix :r vind (nouja eigenlijk belave de rocket III, maar dan wel in de oranje versie 8-) )
 
Ze zeggen dat die rocket net boven stationair al meer koppel genereert dan menig supersport. Echt lachen. Volgens mij is dit gewoon de snelst accelererende standaard productiemotor. Misschien op de Boss hoss na maar dat is ook geen standaard ding.
 
Driepitter rijdt super! maar goed, dat is persoonlijk.

Wat ik zelf zo gaaf vind aan die Rocket is dat ze het Triumph 3 cilinder princiepe nog eens benadruken met 3 dempers. Vind dat er erg gaaf uitzien vanaf de achterkant.
Bij mijn dealer hoorde ik dat de rocket in de eerste versnelling begrensd is omdat je er anders niet op kunt blijven zitten. dan rukt ie je armen eraf zeg maar :D

Ik vind trouwens dat Triunmph ook bij de sportievere motoren een eigen gezicht houd door het 3 cilinder princiepe aan te houden. Bij de Speed tripple en speed four kun je toch ok heel duidelijk een eigen gezicht zien. Alleen de sprint en de Daytona zien er dan misschien wat "gewoon" uit maar daar vraagt de markt dan weer om. Al hoewel de Daytona 600 echt een heel eigen gezicht heeft! Maar goed, ik ben een Triumphfan dus misschien niet objectief.
 
He, leuk topic, ik zal binnenkort ook ff een plaatje schieten van mijn fiets en het hier plaatsen.
Er staan in de topic... Triumph foto,s plaats ze hier...wel wat foto,s maar die zijn wat klein en ze kunnen scherper.

Zal ik even een plaatje van jou prachtige machine plaatsen dan :} :} ;)

DSC01660%20copy.jpg
 
Zogauw mijn CBR de deur uit is staat er bij mij een Daytona 595 of misschien nog wel een 955 op stal. Ben er helemaal weg van en zie mezelf al rijden. Heb een paar proefritten gemaakt en dat was *D Je ziet ze niet bij bosjes en dat maakt het helemaal toppie. Nu maar hopen dat er snel iemand komt voor mijn CBR!! Leuk trouwens dat er een apart topic over de Triumph is.

Groeten
CBRmuis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan