Het Grote Triumph Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Effies oma wegjagen van dit topic :$Nope, ik kan er gewoon overheen kijken :+


Trouwens, ik heb inmiddels 'n nieuwe Speed Triple besteld *O* , inclusief de accessoires die op deze zitten:

[afbeelding]
Doet hem goed al die accessoires :9~ Ik had hem al gezien zonder, toen was ik er niet zo kapot van! Gaaf ook in het wit! Gefeliciteerd
 
Doet hem goed al die accessoires :9~ Ik had hem al gezien zonder, toen was ik er niet zo kapot van! Gaaf ook in het wit! Gefeliciteerd
Dank je! :} :} :}

De motor is inmiddels bij de dealer geleverd *O* , en ook de meeste accessoires *O*

't Is nu nog wachten op de uitlaat en het voorrempotje :Y
 
Dank je en welkom! Er is ook nog een topic dat alleen aan de 600 gewijd is, het Speed Four topic, hoofdstuk Naked Bikes. Maar daar kopen ze de laatste tijd Speed Triples en zelfs BMW's. Aan de andere kant is het een topic waar de rijders ook af en toe samen gaan toeren.

en hebben ze het over honden en katten OgriUK.....dat moet je vooral niet vergeten :W
 
Boos heeft zijn Sprint stukgemaakt -O-









Maar het goede nieuws is dat we m waarschijnlijk inruilen tegen een Tiger 800! *O*
 
Hallo Triumph kenners,

Ik ben bezig met mn motorrijbewijs en ben al volop aan t kijken voor een mooie fiets. Wil graag een retro achtig model. Een Bonneville staat darrom al vanaf het begin bovenaan de lijst.

Nu is mij verteld dat de Bonneville te klein voor me zou zijn, ik ben 1.90. Klopt dit? Iemand met ervaring? Het voelt niet te klein als ik er op zit maar heb er natuurlijk nog geen gereden...
Zitten er nog verschillen in de verschillende modellen. Is de T100 weer wat beter voor lange mensen, dat heb ik namelijk ook weer ergens gelezen...
Ik hoop dat er iemand wat tips heeft, alvast dank!

Groeten.
 
Dag Jan :W

Ik kan mij er iets bij voorstellen, maar ik denk dat niemand jouw het "goede antwoord" kan geven.
Wie vertelt je dat, de dealer?

Op het oog ziet het er misschien een beetje raar uit, maar maling aan toch... als jij maar plezier van je tweewieler hebt.
Zelf ben ik 2.05m en zit op een Street Triple. Dat ziet er ook een beetje vreemd uit. ;)
Maar verder zit het prima en is er ook geen gehannes met de voetpedalen.

Het blijft iets persoonlijks.
Ik zou in ieder geval willen aanraden om eerst te gaan proefrijden en zien hoe dat gaat voordat je gaat aanschaffen.
 
Hoi Ndeeka,
Bedankt voor je snelle reactie! Inderdaad, de dealer vertelde me dat... Hij zei dat ik last van mn rug zou krijgen. Het gaat me ook niet zo om het esthetische aspect, maar als ik in de kreukels lig na een uur rijden dan is de lol er snel af lijkt me. De dealer raadde me trouwens juist een street triple aan:-) Is dat een goeie beginners motor volgens jou? En ik ga uiteraard eerst een testrit maken.

Groeten
 
Hoi Ndeeka,
Bedankt voor je snelle reactie! Inderdaad, de dealer vertelde me dat... Hij zei dat ik last van mn rug zou krijgen. Het gaat me ook niet zo om het esthetische aspect, maar als ik in de kreukels lig na een uur rijden dan is de lol er snel af lijkt me. De dealer raadde me trouwens juist een street triple aan:-) Is dat een goeie beginners motor volgens jou? En ik ga uiteraard eerst een testrit maken.

Groeten
Lees hier eens over de ervaringen met de ST3.

http://www.motor-forum.nl/forum/lis...iple-13-Where-the-Dark-rule-the-Bright-1.html

Is ook als beginnersmotor een uitstekende keuze. :]
 
Hoi Ndeeka,
Bedankt voor je snelle reactie! Inderdaad, de dealer vertelde me dat... Hij zei dat ik last van mn rug zou krijgen. Het gaat me ook niet zo om het esthetische aspect, maar als ik in de kreukels lig na een uur rijden dan is de lol er snel af lijkt me. De dealer raadde me trouwens juist een street triple aan:-) Is dat een goeie beginners motor volgens jou? En ik ga uiteraard eerst een testrit maken.

Groeten

Prima motor voor de beginner of een wat meer ervaren motor.

Ik ben er heel erg happy mee, maar heb ook niet echt de drang om meer vermogen te gaan rijden. Het lichte gewicht vind ik ook enorm prettig.
 
Prima motor voor de beginner of een wat meer ervaren motor.

Ik ben er heel erg happy mee, maar heb ook niet echt de drang om meer vermogen te gaan rijden. Het lichte gewicht vind ik ook enorm prettig.

Ik ga ze gewoon allemaal test rijden en dan eens kijken hoe het voelt :')
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ndeeka,
Bedankt voor je snelle reactie! Inderdaad, de dealer vertelde me dat... Hij zei dat ik last van mn rug zou krijgen. Het gaat me ook niet zo om het esthetische aspect, maar als ik in de kreukels lig na een uur rijden dan is de lol er snel af lijkt me. De dealer raadde me trouwens juist een street triple aan:-) Is dat een goeie beginners motor volgens jou? En ik ga uiteraard eerst een testrit maken.

Groeten
Ik heb eens een Yamaha BT1100 gehad die ik heel fijn vond, maar waar ik na 1,5-2 uur even vanaf moest stappen, omdat mijn rug dan ging protesteren.
Vanwege dat heb ik hem niet al te lang in bezit gehad.

Sindsdien heb ik mij voorgenomen om een motor te huren, voordat ik tot aanschaf over ga. De street was de eerste aanschaf volgens dat principe. Na 3 dagen 'crossen' had ik geen centje last en was de keus definitief.


terug naar jouw vraag:
De Street is erg vergevend, maar ik weet niet of ik hem als een beginnersmotor zou kopen.
Maar dat wijt ik meer aan mijn voorzichtige natuur :') dan aan de motor.

Genoeg motorrijders in het Street topic die daar geloof ik ook mee begonnen zijn, dus.... *O*

Ik ga ze gewoon allemaal test rijden en dan eens kijken hoe het voelt :')
full
 
Laatst bewerkt:
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat onze Engelse vrienden een spion hebben rondlopen bij de Bayerische Motorrad Werke...misschien wel een dubbelspion (-->1000RR).

De nieuwe koude oorlog, of ben ik nu weer te achterdochtig?
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik heb niet veel verstand van motoren en moest even googlen, maar ik snap er ook niets van.Na deze verhelderende uitleg, vermoed ik dat je doelt op het ruitje van de Tiger 1050.

Is dat nou alles. :?mysterieus hoor -O-

Ja, inderdaad bijna alles is gekopieerd! En als klap op de vuurpijl, de zet tegen van BMW: 675-->1000RR
 
Laatst bewerkt:
Ja, inderdaad bijna alles is gekopieerd! En als klap op de vuurpijl, de zet tegen van BMW: 675-->1000RR

Nou als je de Daytona 675 wilt vergelijken met de 1000rr dan word het voor jou toch tijd om even naar de oogarts te gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan