*Het grote (tunings) onderdelen topic*

heeft dit topic slagingspotentieel?

  • ja!

    Stemmen: 16 72,7%
  • nee..

    Stemmen: 5 22,7%
  • zou kunnen..

    Stemmen: 1 4,5%

  • Totaal aantal stemmers
    22

Youp

MF veteraan
25 jun 2003
13.851
0
Somewhere in Limburg
Facebook
Ik doe een poging hier een topicje te starten waar iedereen vragen kan stellen over onderdelen voor zijn of haar motor. Het leek me leuk maar ook handig om hier een centraal topic van te maken zodat niemand meer lang hoeft te zoeken. Bijkomend voordeel is dat er niet meer om de haverklap nieuwe topics worden geopend over welke uitlaat, carburateur, luchtfilter, vering, tandwielen, etc. iemand voor zijn motor moet kopen. Ik hoop dat dit een beetje gaat lopen en er een hoop mensen wat aan kunnen hebben :)

-edit-

als iemand op iemand's vraag reageerd even bovenin zn post vetgedrukt zetten tegen wie hij het heeft (voorbeeld: @ "nick") dit is om het topic wat duidelijker te maken :)
 
Laatst bewerkt:
TS kicks off..

ik wil een leuk uitlaatsysteem (bochtenwerk) voor mn 97-er 620 LC4 maar ik kan alleen een Akra of FPe nieuw bestellen... wel heb ik op ebay een sebring systeem zien staan maar dat is volgensmij alleen voor de 640 lc4 (kan dat?)

wat zal ik nemen, iemand ervaringen? zijn er nog andere leuke systemen?
 
ook al eens gedacht aan een doma voorbocht voor je lc4 620?
maak redelijk veel verschil met een originele, ik dacht iets van een 5 a 6% meer vermogen.
 
Hoi ...

Goed idee zo.n topic !!
Wat betreft die uitlaat !! Heb er niet te veel verstand van, maar als je voor jou moto een systeem van sebring kan aanschaffen zou ik dat zekerss doen.

Heb zelf ook sebring en ben er echt zwaar tevreden mee.

suc6
 
ook al eens gedacht aan een doma voorbocht voor je lc4 620?
maak redelijk veel verschil met een originele, ik dacht iets van een 5 a 6% meer vermogen.

geen idee.. ik ben bij ben's cross shop geweest.. dat is redelijk bij mij in de buurt maar die kon me alleen een akra bocht van 600 euro leveren of een FPe volledig systeem (bocht en demper) voor 450 euro ofzo..

wat kost zo'n doma dan?
 
TS kicks off..

ik wil een leuk uitlaatsysteem (bochtenwerk) voor mn 97-er 620 LC4 maar ik kan alleen een Akra of FPe nieuw bestellen... wel heb ik op ebay een sebring systeem zien staan maar dat is volgensmij alleen voor de 640 lc4 (kan dat?)

wat zal ik nemen, iemand ervaringen? zijn er nog andere leuke systemen?


LeoVinci????
 
@ Youpie
Even voor je uitlaat systeem;Dam is ook rechtstreeks te bestellen en prijs valt mee.
Topic is goed idee maar misschien nog beter om het per merk te doen.
Nu zit ik starks natuurlijk ook te lezen over Suzuki Kawa Honda e.d.
Daar zit ik niet echt op te wachten want voor mij is er maar 1 merk KTM.

Kan natuurlijk zijn dat anderen er anders over denken dan sluit ik me aan bij de meerderheid.

Groeten uit Wernhout
 
voor die doma kun je het best eens gaan kijken op Doma. Ik ben niet zeker als de prijzen erbij staan, maar dan kun je alvast een mailtje doen naar hun. mijn kameraad heeft een volledige lijn gekocht voor zijn cr250 2T van 1998 voor 335€.
 
@ Youpie
Even voor je uitlaat systeem;Dam is ook rechtstreeks te bestellen en prijs valt mee.
Topic is goed idee maar misschien nog beter om het per merk te doen.
Nu zit ik starks natuurlijk ook te lezen over Suzuki Kawa Honda e.d.
Daar zit ik niet echt op te wachten want voor mij is er maar 1 merk KTM.

Kan natuurlijk zijn dat anderen er anders over denken dan sluit ik me aan bij de meerderheid.

Groeten uit Wernhout

mjah als je het topic per merk gaat openen krijg je weer dat het TE gespreid gaat worden en dat de topics doodlopen ben ik bang :)

en DAM maakt dus ook bochten? of alleen dempers...? (DAM :9~ )


leveren die ook voor (deze) ktm?
 
ik ben gaan kijken op de site van doma, er staat wel voor de 640 lc4 van 200 tot 2004, maar als je een mailtje stuurt naar hun zullen zij wel nagaan als die nog kan worden gemaakt. ik denk het wel.
 
ikzelf wil ook een uitlaatje voor mijn ktm gs 250 van 1994, ik kan ook alleen maar een nieuwe vinden van fmf of doma maar het is te duur voor een volledige nieuwe te zetten op een moto van 11 jaar. dus zoek ik nu een goede 2de hands maar dit is blijkbaar moeilijk te vinden.
 
voor die doma kun je het best eens gaan kijken op Doma. Ik ben niet zeker als de prijzen erbij staan, maar dan kun je alvast een mailtje doen naar hun. mijn kameraad heeft een volledige lijn gekocht voor zijn cr250 2T van 1998 voor 335€.

335€ vind ik een heel aardig bedragje hoor :9 , ik heb een poosje geleden een hgs bocht gekocht. Deze kun je voor een 220€ wel krijgen (al had ik em voor aardig wat minder *D ). Andere demper zou ik er helemaal niet opzetten (of je moet een rotte enduro demper hebben natuurlijk :X ).
 
Ik kick er nog even een vraagje door:

In hoeverre is het verstandig om alleen een snellere nokkenas te kopen, zonder de zuiger en klepveren aan te passen? Megacycle cams raad al snel andere klepveren aan, dan heb je ook een ruimere (extremere) keuze qua timing. Ik zou wel graag een andere zuiger en klepveren willen, maar ik heb simpelweg het geld niet. Hoeveel vermogen win je in het ene geval, en hoeveel in het andere geval? In en-uitlaat traject is al het een en ander aan gedaan.
 
@ Nelizz

klepveren zijn niet zo duur (toch??) ik zou gewoon voor een cam + klepveertjes gaan :) en de ori zuiger laten zitten..
 
Laatst bewerkt:
kleine topics!

vraag stellen, overleggen, en voila antwoord, geen topic over vannalles en niets, daar vind ge niets in terug!

da's mijn mening hé O-)
 
kleine topics!

vraag stellen, overleggen, en voila antwoord, geen topic over vannalles en niets, daar vind ge niets in terug!

da's mijn mening hé O-)

dat mag :) maar het mag idd wat overzichtelijker.. als iedereen boven zn post vetgedrukt zet tegen wie hij het heeft is het wat makkelijker/handiger :)

bijvoorbeeld : @ Youp of @ corky
 
Ik kick er nog even een vraagje door:

In hoeverre is het verstandig om alleen een snellere nokkenas te kopen, zonder de zuiger en klepveren aan te passen? Megacycle cams raad al snel andere klepveren aan, dan heb je ook een ruimere (extremere) keuze qua timing. Ik zou wel graag een andere zuiger en klepveren willen, maar ik heb simpelweg het geld niet. Hoeveel vermogen win je in het ene geval, en hoeveel in het andere geval? In en-uitlaat traject is al het een en ander aan gedaan.

Als de fabrikant aanraadt om andere klepveren te monteren zou ik dat zeker doen.
Andere zuiger hoeft niet, wel controleren of de kleppen de zuiger en elkaar niet raken.
Hoeveel vermogen je wint is van veel dingen afhankelijk. ;)
 
Ik hoor niemand over ABP-racing? :X

Alle tuning onderdelen voor alle merken en voor de meeste modellen SuperMotards.

Elk model heeft zijn aparte bestelnummer dus je weet zeker dat je het goede onderdeel meekrijgt.

Ik heb er zeer goede ervaringen mee. Zowel met aanschafprijs als snelle levering.

http://www.abp-racing.de/
 
Ik hoor niemand over ABP-racing? :X

Alle tuning onderdelen voor alle merken en voor de meeste modellen SuperMotards.

Elk model heeft zijn aparte bestelnummer dus je weet zeker dat je het goede onderdeel meekrijgt.

Ik heb er zeer goede ervaringen mee. Zowel met aanschafprijs als snelle levering.

http://www.abp-racing.de/

mooie site :}

mooie mikuni hebben ze daar... voor niet veel geld :9~ en die uitlaatbochten zijn ook zooo goedkoop.... :o
 
mooie site :}

mooie mikuni hebben ze daar... voor niet veel geld :9~ en die uitlaatbochten zijn ook zooo goedkoop.... :o


De Mikuni heb ik nu op m'n motor zitten. Erg blij mee.

Ik zit idd ook nog te denken aan de voorbocht die iets breder is dan standaard. :P

Ik vraag me alleen af waar het plastic werk vandaan komt dat ze voeren. Zou het Acerbis zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan