Het grote vakantie-blunder topic!

op vakantie met het blik naar NL, Vrouw krijgt een ongelukje, ligt in het AMC,
Ik slaap in het huis van mijn schoonouders, die niet thuis zijn,
Wil midden in de nacht gaan slapen (er gaat nogal wat tijd in dat AMC zitten),
nog even wat achteruit het blik pakken,
geil zo'n automatische achterklep,
druk op dicht knop loop half versuft weer richting woning,
denk hé waar is de auto sleutel, "klap" gaat de klep dicht,
ja daar ligt ie, dan is het heel vervelend dat je normaal je vrouw alles laat regelen,
zo 2uur in de nacht en je de volgende ochtend je vrouw op mag halen uit het ziekenhuis.
nou rijden we BMW, die heeft een of andere gratis service bij auto en motor,
ik denk kan het altijd proberen, en ja op advies van de NL BMW, de Zwitserse gebeld,
Dat mens daar heeft de ANWB langs gestuurd die had hem in 5 minuutjes open en
kon ik gaan slapen,
perfect dat BMW alles gratis zelfs zo stomme actie als een sleutel in de auto laten liggen.
 
Paar jaar geleden voor vertrek, 05:00 uur zou ik weg gaan van huis. Nog even voor vertrek de vuilniszak weggooien anders staat die binnen te meuren. Loop met mijn slaperige hoofd naar beneden (woon in appartement), loop naar de container voor de deur, loop weer terug naar de voordeur van de algemene ruimte... F*ck, deur dichtgevallen en sleutels liggen nog in huis. Moest ik om 05:00 uur aanbellen bij de buren, en dat konden ze echt waarderen :+ Voordeur van mijn woning stond gelukkig nog open.
 
Klassiekertje. Net m'n rijbewijs. Voor het eerst lekker rondgereden in de Alpen en een rustdagje aan de Cote d'azur. Behoorlijk warm, dus ik kreeg al vroeg in de middag trek in een pintje. Een mooie aanleiding om een rondje naar de supermarkt te rijden op de motor. Uiteraard met beschermende kleding. Wel erg warm met dat plastic aan je lijf, maar dat doe je als Hollander nu eenmaal. Ook als je maar een klein stukje gaat rijden. Pintjes in de tanktas. Daarna meteen even pinnen en tanken.

Toen ik na het tanken mijn motor wilde starten, gebeurde er niets. B| Wtf. Lampjes branden wel. Is er iets met de startmotor? Dan maar aanduwen. Alles uit de kast. Normaal al geen makkie, maar met 35 graden en een motorpak. Amai. Na een kilometer of twee viel mijn portemonnee uit mijn zak en alle vers gepinde briefjes waaiden over de weg. :( Toen ik de meeste had terug gevonden, was ik uitgeput. En na nog 20 minuten duwen en er op springen, kon ik niet meer. Toch maar eens proberen uit te zoeken wat de oorzaak is van het probleem. Contact nog eens omdraaien. hmm, niks. En alle knopjes eens bekijken. Waar is die rode knop eigenlijk voor? Hee, die staat in het midden. Klik. Broem. Broem. *O* De tanktas was tegen de rode knop (dodemansknop) aangekomen. Totaal gesloopt. Maar wat was ik weer blij. En die pintjes smaakten ook extra goed na zo'n inspanning. :+
 
Na een lange motortrip door de Dolomieten lekker lunchen. Spullen op de tafel werpen en genieten van al het lekkers. De laatste slok sinas, afrekenen, motorjas aan, helm op, handschoenen, tanktas mee. Sta ik bij de motor: sleutel onvindbaar. En die had ik toch echt meegenomen! Reisgenoot zoeken, ik zoeken. Alle tafels afgezocht, serveersters in rep en roer. Alle kledingstukken omkeren, tanktas doorzoeken. Niets. Om de reserve-sleutel te pakken gooi ik de tanktas op de tank. Vreemd geluidje. Tanktas omdraaien: ja hoor!!! Aan de magneten van de tas kleeft de sleutel....
 
Laatst bewerkt:
Die is ook sterk _O-

Genoeg ervaringen met sleutels zo te lezen... Er ligt van mij nog een bosje bij de Oberaarsee in Zwitserland :+ Gelukkig had ik reservesleutels bij me en kwam het niet tot een blunder.
 
Laatst bewerkt:
Lekker wezen douchen. Kijkend naar de deur riep ik naar mijn reismaatje .. voorzichtig met de douche deur die lijkt mij gammel ... draai mij om en wil mijn gaan scheren... boemmmmmm een glas bende, douche deur in triljoen stukjes. en bij thuiskomst (7 dagen later) nog stukje glas uit het voetje gehaald
 
Laatst bewerkt:
Vakantie op Corsica. Op de kaart een leuke route uitgetekend n bedacht dat we dan voor het avondeten wel terug in het appartement zouden zijn. M'n gemiddelde snelheid uiteraard veel te hoog ingeschat, en ja hoor, exact halverwege, tegen 5 uur 's middags in een megastortbui. Het water stond tot aan de rand van m'n laarzen, nog nooit zo'n bui meegemaakt. Daar sta je dan, in de bergen, zeiknat, het begint donker te worden en de Tuono heeft geen meedraaiende koplamp. Zo'n beetje niks bij me, behalve m'n creditcard.
Gelukkig nog een hotel gevonden. Enorm sjiek, dat wel, maar toch, een hotel. Hoera, nog een kamer over ook! Na al onze kleding over de verwarming en lampen gehangen te hebben (onze leren pakken mochten in het ketelhuis), eerst maar even een sigaretje roken. Ehhh....De bagster was niet bestand tegen deze zondvloed. Dan maar eten in het restaurant. Waar iedereen in pak of Armani-jurk aan tafel zat...En er aardig wat koppen onze kant opdraaiden nadat we in nat T-shirt, boxershort en daaronder Alpinestars sportlaarzen aan kwamen zetten. De ober begeleidde ons met een stalen gezicht naar onze tafel en daar hebben we vorstelijk gegeten en gedronken. Blij dat ik m'n creditcard nog bij me had!
 
Vakantie op Corsica. Op de kaart een leuke route uitgetekend n bedacht dat we dan voor het avondeten wel terug in het appartement zouden zijn. M'n gemiddelde snelheid uiteraard veel te hoog ingeschat, en ja hoor, exact halverwege, tegen 5 uur 's middags in een megastortbui. Het water stond tot aan de rand van m'n laarzen, nog nooit zo'n bui meegemaakt. Daar sta je dan, in de bergen, zeiknat, het begint donker te worden en de Tuono heeft geen meedraaiende koplamp. Zo'n beetje niks bij me, behalve m'n creditcard.
Gelukkig nog een hotel gevonden. Enorm sjiek, dat wel, maar toch, een hotel. Hoera, nog een kamer over ook! Na al onze kleding over de verwarming en lampen gehangen te hebben (onze leren pakken mochten in het ketelhuis), eerst maar even een sigaretje roken. Ehhh....De bagster was niet bestand tegen deze zondvloed. Dan maar eten in het restaurant. Waar iedereen in pak of Armani-jurk aan tafel zat...En er aardig wat koppen onze kant opdraaiden nadat we in nat T-shirt, boxershort en daaronder Alpinestars sportlaarzen aan kwamen zetten. De ober begeleidde ons met een stalen gezicht naar onze tafel en daar hebben we vorstelijk gegeten en gedronken. Blij dat ik m'n creditcard nog bij me had!


Goud _O- _O-
 
Vakantie op Corsica. Op de kaart een leuke route uitgetekend n bedacht dat we dan voor het avondeten wel terug in het appartement zouden zijn. M'n gemiddelde snelheid uiteraard veel te hoog ingeschat, en ja hoor, exact halverwege, tegen 5 uur 's middags in een megastortbui. Het water stond tot aan de rand van m'n laarzen, nog nooit zo'n bui meegemaakt. Daar sta je dan, in de bergen, zeiknat, het begint donker te worden en de Tuono heeft geen meedraaiende koplamp. Zo'n beetje niks bij me, behalve m'n creditcard.
Gelukkig nog een hotel gevonden. Enorm sjiek, dat wel, maar toch, een hotel. Hoera, nog een kamer over ook! Na al onze kleding over de verwarming en lampen gehangen te hebben (onze leren pakken mochten in het ketelhuis), eerst maar even een sigaretje roken. Ehhh....De bagster was niet bestand tegen deze zondvloed. Dan maar eten in het restaurant. Waar iedereen in pak of Armani-jurk aan tafel zat...En er aardig wat koppen onze kant opdraaiden nadat we in nat T-shirt, boxershort en daaronder Alpinestars sportlaarzen aan kwamen zetten. De ober begeleidde ons met een stalen gezicht naar onze tafel en daar hebben we vorstelijk gegeten en gedronken. Blij dat ik m'n creditcard nog bij me had!
_O- _O- _O-

Misschien ben je daar wel een nieuwe trend begonnen :+
 
Vakantie op Corsica. Op de kaart een leuke route uitgetekend n bedacht dat we dan voor het avondeten wel terug in het appartement zouden zijn. M'n gemiddelde snelheid uiteraard veel te hoog ingeschat, en ja hoor, exact halverwege, tegen 5 uur 's middags in een megastortbui. Het water stond tot aan de rand van m'n laarzen, nog nooit zo'n bui meegemaakt. Daar sta je dan, in de bergen, zeiknat, het begint donker te worden en de Tuono heeft geen meedraaiende koplamp. Zo'n beetje niks bij me, behalve m'n creditcard.
Gelukkig nog een hotel gevonden. Enorm sjiek, dat wel, maar toch, een hotel. Hoera, nog een kamer over ook! Na al onze kleding over de verwarming en lampen gehangen te hebben (onze leren pakken mochten in het ketelhuis), eerst maar even een sigaretje roken. Ehhh....De bagster was niet bestand tegen deze zondvloed. Dan maar eten in het restaurant. Waar iedereen in pak of Armani-jurk aan tafel zat...En er aardig wat koppen onze kant opdraaiden nadat we in nat T-shirt, boxershort en daaronder Alpinestars sportlaarzen aan kwamen zetten. De ober begeleidde ons met een stalen gezicht naar onze tafel en daar hebben we vorstelijk gegeten en gedronken. Blij dat ik m'n creditcard nog bij me had!

Nog maar goed dat jullie met die natte spullen een plek hebben kunnen vinden.

Voor mezelf in Corsica was het een dagtrip (OK, was wel met de auto) van Aleria naar Porto en terug. Misschien maar 150km, maar dan wel de hele dag bocht na bocht na bocht.......
 
Mijn vakantieblunder is (als motordealer) weer eens met de motor op vakantie te gaan zonder hem tevoren goed gecheckt te hebben.
Resultaat: na dag 1 een lekke achterschokbreker waar ik de rest van de vakantie mee heb doorgereden.
Resultaat 2: de rest van de tijd slecht gereden, spierpijn van het zware sturen, pijn in mijn achterste van de klappen die ik kreeg, en een defecte koplamp en claxon van het gestuiter.....
 
Nam vanmiddag bij een tankstation een slok van m'n koffie en er kwam direct weer een klassiertje boven.
Power-binge-drinking is heerlijk na een dag geconcentreerd sturen. :9~ *O* Keihard bier zuipen = Even lekker ontspannen. Maar ja, er zijn toch wel een paar kleine gevolgen aan verbonden: 1. Je moet 's nachts meestal pissen; 2. Je hebt 's nachts en 's morgens een droge bek en 3. Je bent 's nachts niet de slimste. Bij elkaar zijn dat de perfecte ingrediënten voor een onvergetelijke vakantie-blunder-ervaring.
Op een gegeven moment word ik 's nachts wakker en moet pissen. Geen pretje om uit je body-bag te kruipen en op te staan. Dus op de tast zoek ik iets om in te sassen. Hee, een bidon. Ideaal, want die heeft een lekker grote opening als je de dop er af haalt. Met zo'n ding kun je liggend sassen en dan weer meteen weer doorslapen. Een paar uur later word ik weer wakker. Hmm, droge smoel. Even een slok water. Op de tast zoek ik naar iets drinkbaars. Ah, mijn bidon! Klok klok. En na de tweede slok weigert m'n lichaam de rest door te slikken. En met een volle mond kickt dan het besef er in: ik ben mijn eigen pis aan het opdrinken. -O- :r
 
Laatst bewerkt:
Mijn vakantieblunder is (als motordealer) weer eens met de motor op vakantie te gaan zonder hem tevoren goed gecheckt te hebben.
Resultaat: na dag 1 een lekke achterschokbreker waar ik de rest van de vakantie mee heb doorgereden.
Resultaat 2: de rest van de tijd slecht gereden, spierpijn van het zware sturen, pijn in mijn achterste van de klappen die ik kreeg, en een defecte koplamp en claxon van het gestuiter.....
Kun je jezelf dan geen nieuwe schokdemper opsturen, of is dat een Baron von Münchhausen effect? :+
 
Nam vanmiddag bij een tankstation een slok van m'n koffie en er kwam direct weer een klassiertje boven.
Power-binge-drinking is heerlijk na een dag geconcentreerd sturen. :9~ *O* Keihard bier zuipen = Even lekker ontspannen. Maar ja, er zijn toch wel een paar kleine gevolgen aan verbonden: 1. Je moet 's nachts meestal pissen; 2. Je hebt 's nachts en 's morgens een droge bek en 3. Je bent 's nachts niet de slimste. Bij elkaar zijn dat de perfecte ingrediënten voor een onvergetelijke vakantie-blunder-ervaring.
Op een gegeven moment word ik 's nachts wakker en moet pissen. Geen pretje om uit je body-bag te kruipen en op te staan. Dus op de tast zoek ik iets om in te sassen. Hee, een bidon. Ideaal, want die heeft een lekker grote opening als je de dop er af haalt. Met zo'n ding kun je liggend sassen en dan weer meteen weer doorslapen. Een paar uur later word ik weer wakker. Hmm, droge smoel. Even een slok water. Op de tast zoek ik naar iets drinkbaars. Ah, mijn bidon! Klok klok. En na de tweede slok weigert m'n lichaam de rest door te slikken. En met een volle mond kickt dan het besef er in: ik ben mijn eigen pis aan het opdrinken. -O- :r

Geen 'been there, done that'? :?
 
Ook nee, lekker bieren na het rijden en laat maken (t/m samen met de barkeeper de bar afsluiten) ja,
en best moeite hebben met die trap naar de tweede verdieping, maar zo dronken worden? Nee!
Dan stap je de volgende ochtend echt niet nuchter genoeg of fris op je bike.

Wel een keer meegemaakt : vliegt bij een maat van mij (die voor mij rijdt) een van de koffers open en liggen vuile sokken, ondergoed en T-shirts op straat. Samen gestopt en teruggelopen (snelweg) en spullen van de weg gehaald. Terug bij de motor stopt hij zijn spullen er weer in en ik check mijn koffers. WTF! Koffers zitten wel netjes dicht maar er zit niks in. Binnentassen staan nog bij de balie van het hotel. Vergeten na het afrekenen die mee te nemen. Na betalen zo weggelopen en weggereden. :+
 
Laatst bewerkt:
Kun je jezelf dan geen nieuwe schokdemper opsturen, of is dat een Baron von Münchhausen effect? :+
Geen standaard-shock op mijn motor, niet aan gedacht :o (had wel standaard shock op de zaak liggen), en nauwelijks tijdswinst (dan had ik de laatste 3 dagen eventueel deze gemonteerd kunnen hebben).
 
Tanken, betalen en nog net niet op de invoegstrook erachter komen dat de tankdop ontbreekt.
Omkeren en overal zoeken nergens te vinden, bij de kassa vragen of er een tankdop is afgegeven overal tussen de spullen zoeken in een put bij de pomp kijken niks. Uiteindelijk naar de invoegstrook gelopen enje raad het al daar lag de tankdop midden op de weg gelukkig geen vrachtwagen oid overheen gereden.
 
Tanken, betalen en nog net niet op de invoegstrook erachter komen dat de tankdop ontbreekt.
Omkeren en overal zoeken nergens te vinden, bij de kassa vragen of er een tankdop is afgegeven overal tussen de spullen zoeken in een put bij de pomp kijken niks. Uiteindelijk naar de invoegstrook gelopen enje raad het al daar lag de tankdop midden op de weg gelukkig geen vrachtwagen oid overheen gereden.

Met de auto?
 
Variant op de tankdop, tanken, plassen en weer rijden tot de volgende tankstop. Om er achter te komen dat mijn betaalpas 400 kilometer terug nog bij de pomp ligt. Had wel een bonnetje en in mijn beste Duits uitgelegd hoe het zat, pas was gevonden gelukkig en ook verder niets mee gedaan. Twee dagen later nieuwe pas in huis. Wel FF schrikken als je je pas wil gebruiken en hij zit niet daar waar je verwacht.
 
Variant op de tankdop plassen en weer rijden tot de volgende tankstop. Om er achter te komen dat mijn plas 400 kilometer terug nog bij de pomp ligt. Had wel een bon en in mijn beste Duits uitgelegd hoe het zat, plas was gevonden gelukkig en ook verder niets mee gedaan. Twee dagen later nieuwe plas in huis. Wel FF schrikken als je je plas wil gebruiken en het zit niet daar waar je het verwacht.
Bovenstaand was zo ongeveer wat ik heel snel even las...... :+
 
Ik neem ALTIJD mijn reservesleutels mee, en zeker die van het schijfremslot.......

Na het eten eens een wandeling gemaakt, onderweg een fotocamera uit mn broekzak gehaald om een fotootje te maken.
Volgende ochtend sleutels niet meer kunnen vinden.
Toen als laatste optie toch maar eens de wandeling van de avond ervoor herhaald.
Sleutels lagen midden op de weg, was een aantal keer overheen gereden, de sleutelring was geen ring meer. Sleutels krom etc.
Rechtgebogen en met veel moeite schijfremslot eraf gekregen, met wat minder moeite de kontaktsleutel weer fucntioneel recht gebogen.

Vanaf toen ruil ik regelmatig van reservesleutels met een medereiziger.
Mocht ik de mijne kwijt zijn heeft hij ze wel, mocht er onverhoopt iets gebeuren dan kan ook hij mijn motor verplaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan