Het grote Vespa GTS topic

Een C400X (b)lijkt voor jou een goede keuze :t

Voor wat je schrijft is bijvoorbeeld een Aprilia Pegaso Strada e.d. ook prima geschikt en dat zou dan mijn keuze zijn.
 
Ik had natuurlijk ook BMW F650 kunnen schrijven 😉 🤣

Daar heb ik een slechte ervaring mee. Láng geleden op Madeira samen met een vriend beide een splinternieuwe gehuurd (eerste versie). Tijdens een afdaling op onverharde weg had ik opeens geen achterrem meer 😳 met rempedaal dat zonder tegendruk los naar beneden hing. Mijn vriend vroeg zich af waarom ik hem zo hard voorbij kwam 😂. Bleek dat de rem aanliep waardoor de vloeistof was gaan koken en nee, ik had mijn voet niet op het pedaal gehouden. Gelukkig liep het goed af en beneden na afkoelen en pompen op het pedaal kon ik de rem weer gebruiken. Een dag later gebeurde bij de F650 van mijn vriend hetzelfde .....
 
Vandaag was het eindelijk tijd voor projectje USB 3.0 😃

Eerst het linker zwarte kapje verwijderen, dan kunststof plaatje uitsnijden en daarna de stekkertjes aansluiten op bestaande bekabeling:

Bekijk bijlage 1775405 Bekijk bijlage 1775407Bekijk bijlage 1775408

Vervolgens met een stappenboor het gat in het zwarte kapje maken, de USB 3.0 lader in het gat monteren, aansluiten op de stekkertjes en kapje weer monteren:

Bekijk bijlage 1775409 Bekijk bijlage 1775410

Er zit een waterdicht (als het goed is) dopje op met daaronder een USB 3.0 aansluiting, weergave van voltage en schakelaartje om het spanningsloos te maken als je het niet nodig hebt.

Pfff heb ik daar nou zo lang over gedaan om er aan te beginnen 😉sp

Spullen zijn besteld . ..
Ik wacht trouwens nog steeds op de zending van SIP...het onderdeel met kijkglas
 
Iedereen bedankt voor de reacties. Super! Proefrijden is het beste advies, maar fijn om te lezen dat ze ook voor woon-werk verkeer worden gebruikt.

Vanwege betrouwbaarheid voor woon-werk ga ik voor een nieuwe motorscooter of ik moet een hele leuke demo ergens tegen komen met een lage kilometerstand.

De volgende scooters staan op mijn lijst:
- Vespa GTS
- Piaggio Beverly
- Honda Forza 350
- Yamaha X-Max
- BMW C400

Alleen de Vespa trekt mij het meeste vanwege het inderdaad “even pakken” gehalte voor een snelle boodschap of iets dergelijks en natuurlijk de looks.

Nou … het duurde even na mijn laatste post, maar eindelijk een keuze gemaakt. Liep toevallig tegen deze GTS aan en gelijk verkocht.
 

Bijlagen

  • 4FB4B3A1-26F3-4317-8CE5-D054B5655C4B.jpeg
    4FB4B3A1-26F3-4317-8CE5-D054B5655C4B.jpeg
    56,1 KB · Weergaven: 40
  • C5CF785B-3988-47D7-88BB-CC49CA2DED1B.jpeg
    C5CF785B-3988-47D7-88BB-CC49CA2DED1B.jpeg
    58,6 KB · Weergaven: 33
Hopelijk ga je nu ook niet schrikken van het olieverbruik van je Vespa, nu je het oliepeil veel makkelijker en dus vaker zal kunnen controleren...

Anderzijds heb je in 3 jaar nog geen schade opgelopen door een te laag oliepeil, zodat jouw exemplaar wel " een goeie" zal zijn :Y .
 
Laatst bewerkt:
Schakeld de USB wel uit bij uitschakelen van het contact? Mijn ervaring met kleine stroomafname is dat de accu het snel begeeft na enkele maanden stilstand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan