Het grote Vespa GTS topic

MARINDE, de juiste kleur zou ik zeggen (lol)

acrapovic uitlaat en polini veren om groter koppel (rijden met 2 dus )



 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet zo'n fan van dat soort uitlaten. Van die herrie zeg maar haha
Ik heb ooit eens heel wat kilometers achter een Vespa met zo'n uitlaat gereden en werd er best wel gek van eigenlijk.

Over de kleur kan ik alleen maar enthousiast zijn natuurlijk :}

Bart.. morgen wordt er besloten
We gaan bij Ton de sei giorni bewonderen :)
 
Beste allemaal ik heb een vraagje over de Vario van de GTS300...

Ik ben nu aan het kijken om een andere vario te monteren maar zie verschillende vario's

* Malossi
* Polini
* J. Costa

Maar welke hebben jullie of raden jullie mij aan om te nemen?

Belangrijkste voor mij is trekkracht, topsnelheid vind ik minder belangrijk aangezien je toch nergens harder mag dan 130km/h :) _O-

Bedankt alvast!
Gr.Jim
 
de vario hoef niet veranderd worden als je meer koppel wilt.

de "polini veren" zijn voldoende om dezelfde effect te verkrijgen als je meer koppel wilt , de schijven gaan met vertraging open wat meer trekkracht geeft.
boven op veranderd niets aan de motor gedeeld en de plus punt is dat het toerentaal op snelheid verminderd wordt.
prijs kaartje +/-60€
 
Laatst bewerkt:
Marinde .

geen herrie met deze uitlaat , de euro norm 4 op deze uitlaat geeft als eerste punt dat de db killer niet kan eruit gehaald worden en de tweede punt is dat aleen een dieper geluid . eschtetisch wel schoner .
 
Ik heb onlangs een GTS 300 gekocht. Het lijkt er op dat geen enkel ART 4 of 5 slot past door het achterwiel van de GTS. Iemand suggesties??
 
Ja klopt idd. Ook ik zat met dit probleem.

Ik heb dit opgelost door eerst een U-slot door m’n achterwiel te doen en daarna de ketingslot erdoorheen te halen.

Nu met de 13” mp3 velgen heb ik dit probleem niet meer

Gr. Jim
 
Beste allemaal ik heb een vraagje over de Vario van de GTS300...

Ik ben nu aan het kijken om een andere vario te monteren maar zie verschillende vario's

* Malossi
* Polini
* J. Costa

Maar welke hebben jullie of raden jullie mij aan om te nemen?

Belangrijkste voor mij is trekkracht, topsnelheid vind ik minder belangrijk aangezien je toch nergens harder mag dan 130km/h :) _O-

Bedankt alvast!
Gr.Jim
Dr. Pulley sliders zijn wat mij betreft wel een aanrader, kosten een fractie van een compleet nieuwe vario.
En gaan ruim 2 tot 3 het zo lang mee als standaard rolletjes.

Andere veer in de achter poellie is een volgende stap.
Samen met de sliders kun je je echt het geld van een dure Malossi/Polini/j.costa vario besparen.
 
hoi ik heb een vespa gts 125 CC had een vraagje over mijn benzinemeter en temperatuur meter deze doen het niet meer wat zou dat kunnen zijn grts
 
Ik heb in mijn gts 300 orriginele rolletjes laten zetten voor een gts 250. Omdat de 300 vreselijk rammelde als je stapvoets reed. Ik vond dat werkelijk vreselijk. Mijn 250 heeft dat niet.
De 300 loopt nu super mooi en rustig maar trekt enorm snel op. Ik merk niet veel in snelheid vermindering maar dan nog. ..
Ik ben niet zo dol op de snelweg dus dat had me ook niet uitgemaakt.
 
dag iedereen, na een tijdje BMW te hebben gereden ben ik terug over gestapt op een Vespa. Ja, terug want ik had een GTS250 van 2016 en ik weet het dat ik die nooit had mogen weg doen. Maar we kunnen de klok niet terug draaien.

Dus nu heb ik terug een Vespa GTS250 van 2011 gekocht met net geen 16000Km op de klok.

Rijd fantastisch en ben tevreden dat ik de overstap heb gedaan maar wat me wel opvalt is dat deze veel verbruikt.

Ik zit nu met een verbruik van 3,6 L op 100 Km en dat vind ik veel.
Mijn vorige deed het met 3L op 100 Km en mijne maat zijne 250 van 2016 doet het soms nog met zelfs minder dan 3L.

Ik hou me aan de snelheden die wettelijk zijn toegestaan en ben nog niet op de snelweg geweest (is niet mijn ding)
Heb wel al eens gekeken hoe snel hij gaat en de top die ik eruit haal is 120 op de klok, 105 GPS

Ik heb wel gezien dat de originele rolletjes er in zitten en de riem is nog goed. Deze gaan wel vervangen worden op 20000Km

Iemand enig idee wat ik aan het verbruik kan doen?
Ik ga hem ook eens aan de computer laten hangen en een eventuele update laten uit voeren
 
Zomaar een gokje hoor, maar heb je al naar het luchtfilter gekeken? Die zitten bij een scooter laag bevestigd waardoor ze veel vuil kunnen oppakken.
 
full


Vandaag de scooter weggebracht voor zijn 1000km beurtje.
Er gaat gelijk een hoop Malossi spul eronder oa kop,cilinder,snaar,vario,voor en achtervering,remschijven,remschoentjes.
De top zal niet veel hoger liggen,maar het gaat vooral om het optrekken .
Hij gaat ook nog op de rollerbank voordat hij getuned wordtdus een uitdraai komt er aan als tie klaar is
 
Rick, vergeet niet de luchtfilter modificatie te maken als je de Malossi kit erop hebt gezet. Even Googlen, want ik weet het zo uit mijn hoofd ook niet meer precies welk stukje je weg moet knippen/zagen
 
All,
Mogelijk doe ik binnenkort afscheid van mijn Beverly en zal dan overgaan op een nieuwe Vespa GTS 300. De Classis heeft al een achter bagagedrager, zal een hoog windscherm erop laten zetten. Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?

Iemand ervaring met hoge kilometerstanden en mogelijke te verwachten problemen?
Onderhoudsinterval, elke 5k en elke 15k de snaar?


Dit zal waarschijnlijk de kleur worden (4e van rechts, Azzurro Incanto):

Vespa GTS 300 - Vespa.com


Gr. Michel
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn GTS 300 nu 4 jaar ..staat intussen 1 jaar stil bijna wegens aankoop TMax..ik heb deze nieuw zijnde gekocht en ondertussen staan er 44000km op . Deze Vespa werd op 7000 km voorzien van een Full Malossi kit ...cilinder cilinderkop overbrenging ECU ...enfin al wat er voorhanden was staat erop en ik moet zeggen nooit of nooit heeft dat machientje mij teleur gesteld echt top die Vespa's . Onderhouds intervallen aanhouden die ze voorschrijven zeker wat vario riem en vario gewichtjes betreft ...ik moet eerlijk zijn ...met het verversen van de olie en filters heb ik langer gewacht dan ze voorschreven niet om de 5000 km/of 1 x per jaar maar om de 10000km daar ik veel kms maakte en een degelijke olie gebruikte leek me dit verantwoord ...maar ja ieder zijn meug in dit verhaal !!
 
Is het niet elke 10.000km nieuwe olie volgens het boekje?
Als er maar genoeg olie in zit desnoods bijvullen, kan 10.000km geen kwaad.
Maar elke 6000km nieuwe olie vindt dat 300cc blok toch wel erg fijn is mijn ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn gts nu zo'n 14maanden en zit nu net over de 3500km op de teller.

Eerste controle beurtje was op 1000km, werd toen ook een beurtje gegeven.
* Nieuwe Olie
* Nieuwe Bougie
* Luchtfilter schoongemaakt
* controle op verlichting en afstellingen van remmen.

Daarna een een jaar verder (Afgelopen april) heb ik er weer een beurtje laten geven bij 3000KM op de teller.
*Nieuwe Luchtfilter Malossi
*Nieuwe Oliefilter Malossi
*Nieuwe vario Malossi
*Nieuwe V snaar Malossi
*Nieuwe olie
*En weer afstelling van remmen en nakijken van verlichting.

Ik heb zoiets van laat 'm gewoon elk jaar ff nakijken en waar nodig onderdelen vervangen.

Gr.Jim
 
Terug
Bovenaan Onderaan