Het grote Vespa GTS topic

Hier in het zuiden des lands zwaaien ze bijna allemaal op de motor. Dus mooi om te zien hoe ze nu ineens niet meer zwaaien 😅
Dat niet meer zwaaien is volgens mijn niet omdat je een motorscooter hebt, maar omdat een Vespa GTS meer op een snor- of bromscooter lijkt. Verder niet te druk om dat nutteloze zwaaien maken.
 
Ik heb al een paar nieuwe gtv’s gezien met schade omdat de zijstandaard het had begeven.
Sinds die tijd gebruik ik dat ding niet meer.
 
Met de zijstandaard nog nooit geen last gehad,
26002D90-85AB-4CD3-97C7-17260DB0A5DD.jpeg
E2324840-B109-4CFC-A67E-CBB73FB6C877.jpeg
 
Laatst bewerkt:
In combinatie met diverse tuning wel
AKRAPOVICH iets meer lekkere herrie dan de Malossi
Heb ik eigenlijk juist nooit begrepen. Een andere uitlaat kopen, terwijl de oude goed is en naar verwachting goed doordacht door Piaggio is ontwikkeld. En dan een uitlaat kopen die herrie maakt. Waarom toch? Om stoer over te komen kan het niet zijn, want het blijft een Vespa scootertje. Sterker nog, je veroorzaakt overlast bij andere mensen met die rotherrie. Gevoel dat die scooter harder gaat rijden? Nou ik kan het haast niet geloven en als het zo is, dat zal het minimaal zijn. Mooi dan? Nee ik vind de originele Piaggio Vespa uitlaat juist veel mooier. Maar zelf weten natuurlijk he, smaken verschillen. Tunen, zodat de scooter wat meer vermogen heeft, kan ik me wel wat bij voorstellen, maar ik verwacht dat zoiets ook minimaal zal zijn. Wat heb je dan? Iets harder optrekken en een paar kilometertjes sneller per uur?
 
Vandaag een leuk handigheidje toegevoegd aan de supertech. tot heden had ik geluid in de helm via een kabel dat werkt prima maar nu een communicatiemodulegekocht voor de schubert C4 pro met remote control deze wordt normal op de handgreep geklemd mddaqr dat vind ik niet ideaal omdat de ruimte op de handgreep dan korter wordt. Daarom heb ik van aluminium een ring gedraaid van 15 mm breed en een gat er in van 22mm (stuurdikte. daar r gaatje met schroefdraad in van m3 met kleine inbusboutjes zodat je de ring vast kan zetten. om de ring te plaatsen moet het handvatrubber er af en dat is best een dingetje. 1 je kan het kapot snijden maar dan moet je een nieuw rubber kopen. 2 ik zag op de site van Zandro onder het rubber inspuiten met WD40 eerst stuurgewicht er af toen een schroevendraaier tussen het stuur en het rubber gestoken en dan het dunne plastic naaldje dat op de WD40 bus zit er in gestoken en spuiten maar dan de schroevendraaier verplaatst en nog een keer na 2 a 3 pogingen kon je het rubber er zo onbeschadigd afdraaien. heel simpel dus.
Op de ene foto zie je hoe het origineel was en op de 2 andere foto's hoe het nu is. zo zit het niet in de weg en het is makkelijk te verwijderen om de batterij te vervangen
 

Bijlagen

  • 20191203_155802.jpg
    20191203_155802.jpg
    153,9 KB · Weergaven: 22
  • 20191203_155815.jpg
    20191203_155815.jpg
    127,8 KB · Weergaven: 21
  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    162,6 KB · Weergaven: 21
Dat zou toch wel vreemd zijn. De mijne remt tot nu toe de 1e 600km ook prima maar je weet natuurlijk niet wat er gebeurd tijdens een verouderingsproces.
Ik heb de verkoper om uitleg gevraagd en wacht op zijn reactie. (als ie al reageert en dat is niet zeker)
Ik hoor/lees het graag als iemand meer weet.
in ieder geval bedankt voor je post.
 
Hi,
Iemand die deze spatbord verkoopt voor de GTS? Me vader zoekt er 1, en ik heb er 1 maar kan niet op de GTS..
 

Bijlagen

  • IMG_20190922_123302.jpg
    IMG_20190922_123302.jpg
    214,8 KB · Weergaven: 18
Ik kreeg deze reactie van het Vespa team

Beste, Er is een safety recall op: Vespa GTS ABS-GTV ABS. Vervanging remvloeistof en ontluchting remsysteem. Uw dealer kan u de details hierover geven. Met vriendelijke groeten, Vespa-team
 
Terug
Bovenaan Onderaan