Het grote Vespa GTS topic

Ik heb hem kunnen halen....
 

Bijlagen

  • IMG_20200814_112233.jpg
    IMG_20200814_112233.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 29
  • IMG_20200814_112522.jpg
    IMG_20200814_112522.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 26
  • IMG_20200814_112651.jpg
    IMG_20200814_112651.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 31
  • IMG_20200814_112739.jpg
    IMG_20200814_112739.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 28
Misschien handig voor Vespisten met een Supertech die het onderhoud zelf doen:


MAINTENANCE ICON RESET
To reset the maintenance icon, proceed as follows:

- Turn the ignition switch to "ON";

- Briefly press the MODE joystick upward or downward until the "Battery charge state" function is displayed at the center of the digital display.

Press and hold the MODE button for at least 10 seconds but not more than 15 seconds. Upon releasing it, the maintenance icon switches off.

If the MODE joystick is released without waiting 10 seconds, the maintenance icon will not switch off and the service interval counter will not be reset.

THE MAINTENANCE ICON RESET PROCEDURE MAY ONLY BE PERFORMED WHEN THE VEHICLE IS AT A STANDSTILL (SPEED = 0 Km/h).


Ik had al anderhalf jaar een onderhoudssleuteltje in het displayed staan, maar eindelijk uit kunnen zetten
 
ik heb ze zojuist gemonteerd.
De orginele bouten zaten muurvast maar wd40 en beetje geduld hielp.

Op het YT filmpje van die Amerikaan in Californie waarschuwt hij nog voor de achterste bout. Die moet je met tegendruk los halen anders valt die in de bak....en ja hoor. Bij de 1e ging het goed en de 2e ....ploep..weg was die bout...morgen een andere halen. Teveel werk om de rechtzijkant helemaal los te halen.....

Eenmaal gemonteerd is het een stuk beter voor de passagier...voetsteunen minder ver naar voren en iets naar buiten. Dus prettiger en geen kromme voeten...
20200827_174058.jpg
20200827_174102.jpg

20200827_174531.jpg

20200827_174535.jpg
 
ik heb ze zojuist gemonteerd.
De orginele bouten zaten muurvast maar wd40 en beetje geduld hielp.

Op het YT filmpje van die Amerikaan in Californie waarschuwt hij nog voor de achterste bout. Die moet je met tegendruk los halen anders valt die in de bak....en ja hoor. Bij de 1e ging het goed en de 2e ....ploep..weg was die bout...morgen een andere halen. Teveel werk om de rechtzijkant helemaal los te halen.....

Eenmaal gemonteerd is het een stuk beter voor de passagier...voetsteunen minder ver naar voren en iets naar buiten. Dus prettiger en geen kromme voeten...Bekijk bijlage 1537579Bekijk bijlage 1537580
Bekijk bijlage 1537581
Bekijk bijlage 1537582
Kun je m niet pakken door deze dop te verwijderen. Losse bouten gaan rammelen en beschadigen de lak aan de binnenkant.
 

Bijlagen

  • 20200827_190556.jpg
    20200827_190556.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 5
Hallo mensen,

Ik heb een vraagje aan jullie. Ik heb vandaag de eerste 1000 kilometer beurt laten uitvoeren.

Volgens de dealer is enkel en alleen de transmissie olie ververst.

De carterolie zou pas bij 5000 kilometer ververst dienen te worden.

Klopt dit?

Groet
 
Hallo Motormaniac,

Van wanneer is jouw HPE? De recall van de remmen zegt me even niks. Maar heb hem dan ook pas twee weken.

Ik moest vandaag 105 euro betalen. En dat voor alleen de transmissie olie vond ik toch best bijzonder.

Groetjes
 
Ik woon in het Zuiden van het land. Dus Harderwijk is helaas behoorlijk uit de buurt. Ik vind het niet erg als ik wat meer moet betalen voor het onderhoud. Maar dat ik een dealer nadien erop moet wijzen dat de olie toch echt ververst moet worden vind ik erg jammer.
 
Hallo mensen,

Ik heb een vraagje aan jullie. Ik heb vandaag de eerste 1000 kilometer beurt laten uitvoeren.

Volgens de dealer is enkel en alleen de transmissie olie ververst.

De carterolie zou pas bij 5000 kilometer ververst dienen te worden.

Klopt dit?

Groet
Volgens het boekje is het beide bij 1000 km.
 
Ik heb nu voor de tweede keer dat het plastic onder de rechter bil spontaan afbreekt naast het schroefgat. Komt dit ook bij andere HPE rijders voor?
 

Bijlagen

  • AB8C438A-2490-40B6-A312-37D84F64FD46.jpeg
    AB8C438A-2490-40B6-A312-37D84F64FD46.jpeg
    35,8 KB · Weergaven: 30
Terug
Bovenaan Onderaan