Das lekker Marinde bougie kost maar 9.- een accu 90.-
Wat een gedoe. Mijn vespa had start problemen en ja ja liet me maar zo in de steek vorige week. De accu leek al slechter te worden en mijn man zei al dat na deze zomer mijn vespa toch echt aan een nieuwe toe was.
Dus nieuwe accu besteld en wat bleek... het was dus niet mijn accu die de oorzaak was van het slechte starten maar mijn nieuwe bougie die er nog maar net een maandje ofzo in zit.
Gelukkig hadden we de oude nog bewaard en ja hoor.... éénmaal er in was het weer als vanouds starten lopen !
Nu een vraagje aan bougie kenners.... eerst dachten we dat de bougie gebroken was in de kern. MAAR.... even beter bekeken lijkt het toch niet gebroken maar misschien zat alleen dat metalen dopje (bevestigings nokje) los ??
Hij zat inderdaad erg los en als je hem er dan afdraaid zie je een kort metalen pennetje en er LOS in zit nog een metalen pennetje van koolstof oid van een +/- 1 centimeter.
Vraag dus.... horen die 2 dingen los van elkaar en kan je die metalen dop (bevesigingsnokje) er uberhaubt gewoon afdraaien ?? Is mijn nieuwe bougie kapot of is het een kwestie van de dop er weer super strak op draaien ??
Dag Vespa liefhebbers,
Ik heb mij reeds aangemeld bij de vespaclub Noord-Holland waar ik vanaf 1 juli lid van zal zijn. Tot ziens.
[afbeelding]
De accu is een YTX14BS
Dan zou ik zelf een Onderhoudsvrije aanschaffen ivm vervoer.
Bandenpompje is misschien ook wel handig.
1 die je ook voor een racefiets kan gebruiken ( eventueel met verloopnippel naar autoventiel)
En met een drukmetertje erop.
De accu is een YTX14BS
Dan zou ik zelf een Onderhoudsvrije aanschaffen ivm vervoer.
Bij mij zat orrigineel een accu in van Yuasa YB10L-BP Als je bij easyparts een nieuwe accu besteld voor de GTS 250 raden ze je deze ook aan.
Zelf heb ik nu een andere. De orriginele kost iets van 93 euro en die ik nu heb 55
Ook van Yuasa weet alleen het nummer zo niet.
Mensen,
Ik heb mijn Vespa te koop staan:
Pat