Het grote Vespa GTS topic

Ik hou mijn oordeel in beraad : mijn dealer werd me aangeraden door mijn oudste vriend, die er reeds 2 Vespa’s kocht.
De folie op de uitlaat was bij aflevering nog niet verwijderd en die extra dopjes stonden er ook niet op , maar dit laatste zal wel geen standaardvereiste zijn , vermoed ik .
Alle bestelde accessoires waren echter aanwezig en netjes gemonteerd .
Ik ga dus uit van een positieve indruk …
 
Laatst bewerkt:
De Vespa staat klaar voor de koude en natte dagen. De Suzuki trouwens ook voor de gladde dagen en pekelwegen.
 

Bijlagen

  • 8C09F1F0-3D74-4CD3-B60B-E367028D40BF.jpeg
    8C09F1F0-3D74-4CD3-B60B-E367028D40BF.jpeg
    357,3 KB · Weergaven: 48
  • 459CD15A-C38A-4057-A7AE-592763F5C2DD.jpeg
    459CD15A-C38A-4057-A7AE-592763F5C2DD.jpeg
    309,2 KB · Weergaven: 47
In mijn Vespa gts300 2025 zitten dr pulley sliders. Optrekken verloopt net wat soepeler.
 

Bijlagen

  • 04AB13F2-5CB4-4BF7-B6C6-1BE1E63D92A6.jpeg
    04AB13F2-5CB4-4BF7-B6C6-1BE1E63D92A6.jpeg
    124,7 KB · Weergaven: 10
De Vespa staat klaar voor de koude en natte dagen. De Suzuki trouwens ook voor de gladde dagen en pekelwegen.
Als ik dié uitrusting nodig heb, neem ik wellicht de auto … :+, ofschoon het ook de bedoeling is om op natte dagen de Vespa te nemen, zij het dat dan hopelijk de spekgladde bladeren verdwenen zullen zijn (zelfs op de trapfiets gleed ik van de 1 naar de 9).

Maar je bent wel moedig, zeker als je ook op GLADDE ijsdagen op de tweewieler uitrijdt. :Y
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: AVee
Mooie kleur!
Zo had ik mijn H-D laten spuiten, maar dan matte i.p.v. glanzende lak.

Wow, nu al een 2025 GTS of is het een 2015 GTS o.b.v. het kenteken 😜

Welk scherm zit er op de GTS, want dat ziet er interessant uit!
 
Als ik dié uitrusting nodig heb, neem ik wellicht de auto … :+, ofschoon het ook de bedoeling is om op natte dagen de Vespa te nemen, zij het dat dan hopelijk de spekgladde bladeren verdwenen zullen zijn (zelfs op de trapfiets gleed ik van de 1 naar de 9).

Maar je bent wel moedig, zeker als je ook op GLADDE ijsdagen op de tweewieler uitrijdt. :Y
Valt best mee hoor. Rij veel korte afstanden. Ook op koude natte dagen zijn de stuurmoffen en beenkleed heerlijk warm en droog. Als het spekglad is neem ik het fietspad met de kleine. Dan liever niet tussen de auto’s.
 
Het is een Faco twinscreen met daarop nog Puig deflector.
Dank je :t
Ik was aan het denken over een hoger scherm, maar wil dat zeker niet altijd en steeds wisselen is ook niet fijn. Dit lijkt me een prima alternatief en een Wunderlich winddeflector heb ik nog liggen!

Wat is jouw ervaring met het scherm en hoe lang ben je?
 
Ik ben 1.76 lang. Het scherm alleen is net te laag om helemaal uit de rijwind te zitten. Met de winddeflector wel tot op hoge snelheid.
 
Hoge snelheid …. :)

Sorry, ik moet nog even wennen aan de Vespa-normen.

Ik heb het middelhoge scherm en dat zet me met mijn 1,92 m prima uit de wind tot plusminus 100 km/u… de hoge snelheid van 130 km/u mag ik nog niet halen ivm inrijden.
Ben benieuwd hoe de bescherming dán zal zijn.

BTW, ik vertrek morgen voor 3 weken naar Frankrijk.
Volgens de dealer kan de batterij een langere stilstand aan, maar ik heb toch maar de Optimate aangesloten.
Wat is jullie ervaring terzake ?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 1,80m dus dan zou een medium windscherm ook de winddruk van mijn helm en dus nek verminderen op de snelweg. Ik wil vrij zicht hebben en niet door het scherm heen moeten kijken. Een hoog scherm is dus geen optie, maar een medium scherm is wel het overwegen waard.

Optimate gebruik ik standaard bij langere stilstand van zowel auto als motor en dus ook bij de Vespa. Nodig is het niet altijd, maar kwaad kan het ook niet en zo kom ik niet voor onaangename verrassing te staan.

Ik ben 1.76 lang. Het scherm alleen is net te laag om helemaal uit de rijwind te zitten. Met de winddeflector wel tot op hoge snelheid.
Dank je :t
 
Hoge snelheid …. :)

Sorry, ik moet nog even wennen aan de Vespa-normen.

Ik heb het middelhoge scherm en dat zet me met mijn 1,92 m prima uit de wind tot plusminus 100 km/u… de hoge snelheid van 130 km/u mag ik nog niet halen ivm inrijden.
Ben benieuwd hoe de bescherming dán zal zijn.

BTW, ik vertrek morgen voor 3 weken naar Frankrijk.
Volgens de dealer kan de batterij een langere stilstand aan, maar ik heb toch maar de Optimate aangesloten.
Wat is jullie ervaring terzake ?
Zelfde scherm, zelfde ervaring. Vespa staat altijd aan de optimate als ik niet rij
 
:t

Dat je dichterbij door het scherm kijkt is logisch, maar niet zoals bij het hoge scherm ook verder weg. Je zit dan wel (nog) meer uit de wind, maar als ik een voorruit wil dan stap ik wel in de auto 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: raba
Beslissing genomen 😀
Het verstelbare scherm is functioneel beter, maar het originele medium scherm mooier én breder waardoor het ook de hand(vatt)en wat uit de wind houdt. Bovendien kon ik via MP een nieuw origineel medium scherm kopen voor een aantrekkelijke prijs, dus daarvoor gekozen.
Ben benieuwd!
 
  • Leuk
Waarderingen: AVee
Vandaag ontvangen *D
Het is altijd even afwachten wat je krijgt via MP, maar zoals toegezegd origineel, nieuw en compleet incl. bevestigingsmateriaal :t
 
Ik verwacht van mijn Vespa geen verschroeiende acceleratie… het is tenslotte slechts een 300 cc naaimachientje …
Wat verwijten jullie eigenlijk aan de standaard-Vario ?
Naar mijn beleving, gebeurt het optrekken vlotjes en zonder haperingen aan een aanvaardbaar tempo…
De wetten van de fysica kunnen toch niet omgebogen worden met andere sliders ?
 
Ik verwacht van mijn Vespa geen verschroeiende acceleratie… het is tenslotte slechts een 300 cc naaimachientje …
Wat verwijten jullie eigenlijk aan de standaard-Vario ?
Naar mijn beleving, gebeurt het optrekken vlotjes en zonder haperingen aan een aanvaardbaar tempo…
De wetten van de fysica kunnen toch niet omgebogen worden met andere sliders ?
De sliders hebben een andere vorm. Hierdoor bij lage snelheden iets meer toeren. Bij hogere snelheden een wat lager toerental. Bij mijn vorige burgman 400 was dat verschil echt groot. Bij mijn Vespa minder. De eerste reden voor het plaatsen van de sliders was het rammelen van de rolletjes. Dat is veel verbeterd. Er zijn animaties van de werking te vinden op het internet. Maar idd 30pk blijft 30pk. Dus verwacht geen wonderen.
 
De sliders hebben een andere vorm. Hierdoor bij lage snelheden iets meer toeren. Bij hogere snelheden een wat lager toerental. Bij mijn vorige burgman 400 was dat verschil echt groot. Bij mijn Vespa minder. De eerste reden voor het plaatsen van de sliders was het rammelen van de rolletjes. Dat is veel verbeterd. Er zijn animaties van de werking te vinden op het internet. Maar idd 30pk blijft 30pk. Dus verwacht geen wonderen.
30 pk .. dat is behoorlijk voor een Vespa
 
Ik verwacht van mijn Vespa geen verschroeiende acceleratie… het is tenslotte slechts een 300 cc naaimachientje …
Wat verwijten jullie eigenlijk aan de standaard-Vario ?
Naar mijn beleving, gebeurt het optrekken vlotjes en zonder haperingen aan een aanvaardbaar tempo…
De wetten van de fysica kunnen toch niet omgebogen worden met andere sliders ?


Bij mijn Aprilia SR 300 (hetzelfde blok) was t verschil tussen standaard vario en een Malossi Vario enorm!

Acceleratie veel sneller!
 
Terug
Bovenaan Onderaan