Het grote Vespa GTS topic

als je hem kan klemmen wel zie voorbeeld van mijn mp3

image005_183.jpg


hier zit die hoofdzakelijk met de zuignap vast maar kan niet los springen bij een bobbel heb je geen mogelijkheid om hem vast te klemmen zou ik het ook niet aan durven
 
Marinde en Maksor

Bedankt voor jullie foto's.

Er is dus een klem te koop die om de steel van de spiegel klemt. Ik denk dat ik eens naar Waypoint in Moordrecht moet rijden (ik woon in Scheveningen) om te vragen of ze dat onderdeel hebben. :Y
 
Bij de Quest (heel oud... uit 2005) zat geen mount bij, dus de ram-mount set voor auto en die voor motorfiets gekocht.

Van de motorset past de bijgeleverde beugel keurig om een stuur van een normale motorfiets maar NIET om de veel dunnere spiegelsteun van de Vespa.

Ik zag op de foto van Marinde dat haar beugel om de spiegel is gemonteerd maar dat tussen de beugel en de spiegelsteun waarschijnlijk een rubberen opvulling zit. Is dat zo, Marinde?

Als jee Garmin Zumo hebt of koopt zit die er al bij hoor
 
Van de motorset past de bijgeleverde beugel keurig om een stuur van een normale motorfiets maar NIET om de veel dunnere spiegelsteun van de Vespa.

Ik zag op de foto van Marinde dat haar beugel om de spiegel is gemonteerd maar dat tussen de beugel en de spiegelsteun waarschijnlijk een rubberen opvulling zit. Is dat zo, Marinde?

Er zit inderdaad wat tussen. Puur en alleen rubberachtig tape om verschuiven en beschadeging te voorkomen. Verder past de beugel uit de Garmin doos goed om de spiegel stang. Ik zal eens kijken of ik een andere foto heb anders maak snel 1 :-)
 
Laatst bewerkt:
Is dit iets voor je

http://shop.sw-motech.com/lshop,showrub,129788171912704,en,1297881731-12732,products.1252674712.navigation_-_zubehoer,,,,.htm
 
Is dit iets voor je

http://shop.sw-motech.com/lshop,showrub,129788171912704,en,1297881731-12732,products.1252674712.navigation_-_zubehoer,,,,.htm


Sja, lijkt wel een leuke site met allerlei moois, bedankt voor de moeite!

Helaas zijn er geen artikelen voorradig als je de voorkeur-menus aanklikt en kiest voor Piaggio en dan GTS 250. :?

Ik wacht graag op jouw foto Marinde.

Deze zomer ga ik op zeker eens meerijden met de club. Als dat bevalt word ik meteen lid!
 
Laatst bewerkt:
Palok, dat gaat echt wel bevallen :Y Al ben ik lid van een andere club ik rij ook regelmatig mee met de club van Noord Holland en dat is een hele actieve club met veel gezellige leden. Sinds ik mijn Vespa heb en lid ben van de vespa club heb ik nederland met heel andere ogen kunnen zien. Ik kom op plaatsen waar ik nooit ben geweest en ook nooit zou komen. Van die kleine weggetjes etc :]
Ik kijk nu al weer ontzettend uit naar de lente (ja wie niet he haha)
Ook de kampeer weekendjes vind ik leuk. Tentje op de vespa knuppen en gaan :)

Denk dat jij in de positie bent om uit twee clubs te kiezen ? NH en ZH. Zuid Holland doet het samen met Midden Nederland dus even goed uit kijken waar de start locaties zijn en kiezen wat voor jou het beste uitkomt. NH vertrekt veelal uit Alkmaar.

Ik zal straks een foto maken van mijn spiegel stang en hier meteen plaatsen.
 
Nog 1 van bovenaf. Je kunt zien dat er nog ruimte is om strakker aan te draaien maar dat is door dit schuimachtig rubber niet nodig.
full
 
Hartstikke duidelijke foto's, Marinde, bedankt!

Ik zie dat er inderdaad een rubber vulstuk is gebruikt. Ik moet zo'n vulstuk zien te kopen en dan is het allemaal zo geregeld.

Het clubgebeuren vind ik gezellig, ik ben echt een clubmens. Alleen is maar alleen....

Ik rijd dagelijks op de VespA naar m'n werk alleen bij harde regen sneeuw en gladheid blijft ie binnen. Na 3 jaar en 11000 km nog geen spatje roest te zien want als de scoot nat thuiskomt gaat er direct een lap overheen. Heb gelukkig wel een droge stallingsplek dus dat helpt.

Mijn andere 2wieler is een hypermotard van Ducati; hieronder foto'tje.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even naar belgie gebeld voor info over de DAM uitlaat voor de vespa GTS.
waarschijnlijk is de uitlaat eind april leverbaar.
Hij gaat rond de 450.- euro kosten.
 
deze past ook wel moet je alleen zelf een bevestigings punt maken maar heeft de zelfde pijp diameter

1_pi_mp3_so_sl.jpg


Lijkt het net of je een 2 pitter hebt _O-

dit is de versie voor de GTS van Akrapovic

3_vespa_gtv_gts_250_300gravura.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is het niet interessanter om bij easyparts een leovincie te kopen?

nou... dit las ik hier elders op het forum....

Hou rekening met de Leo Vinci For Road uitlaten. Deze zien er nieuw werkelijk prachtig uit maar na 3.000 km volledig verkleurd. Ik heb er twee versleten. De eerste na 7.000 km geheel verkleurd en de demper binnenin De uitlaat ging rammelen. Onder garantie een nieuwe gekregen en met de volgende 3.000 km gereden. Geluid wederom top de looks perfect maar na een rit naar de Ardennen vanuit Amsterdam ooke weer verkleurd. Overigens zit er tegenwoordig een zwarte carbonlook strip op. Die laat laad los in beide gevallen vanaf ca 2000 km. Conclusie. Mooi spul voor in de showroom en de eerst 500 km. Daarna ga je je ergeren aan de verkleuring en de zeer matige kwaliteitsbeleving. De uitllat is gemonteerd onder een Vespa 300 GTS Super.
 
uitlaat moet je gewoon af en toe is poetsen met Belgom Alluminium dat haalt de verkleuring ook weg

Elke blanke RVS uitlaat verkleurd door het warm worden een een Carbon versie knapt op den duur door het vele warm worden en dan weer af koelen

een RVS verven heeft ook geen zin want dat gaat bladderen
 
Laatst bewerkt:
nou... dit las ik hier elders op het forum....

Hou rekening met de Leo Vinci For Road uitlaten. Deze zien er nieuw werkelijk prachtig uit maar na 3.000 km volledig verkleurd. Ik heb er twee versleten. De eerste na 7.000 km geheel verkleurd en de demper binnenin De uitlaat ging rammelen. Onder garantie een nieuwe gekregen en met de volgende 3.000 km gereden. Geluid wederom top de looks perfect maar na een rit naar de Ardennen vanuit Amsterdam ooke weer verkleurd. Overigens zit er tegenwoordig een zwarte carbonlook strip op. Die laat laad los in beide gevallen vanaf ca 2000 km. Conclusie. Mooi spul voor in de showroom en de eerst 500 km. Daarna ga je je ergeren aan de verkleuring en de zeer matige kwaliteitsbeleving. De uitllat is gemonteerd onder een Vespa 300 GTS Super.

Kijk hier hebben we wat aan !....ervaring ! :)
 
Ook bedankt Maksor voor de foto.

ik ken de standaard-mount van een jaar of 5 geleden. Bij de GarminQuest zat toen standaard nog geen bevestigingspakketje bij en kocht ik toen de Ram-mount die bestond uit een stuurbeugel (18 mm als ik me niet vergis) en een 'gevoede' houder voor in de tuut :P

Nu nog even naar de Garmin-shop voor de kleinere beugel of rubber vulstuk.

hier een naakte ram-mount
[afbeelding]
 
Als je een beetje onderhoud pleegt valt het verkleuren wel mee hoor

deze foto is met +/- 30.000km en 1 1/2 jaar

25032010121.jpg


deze is met + 40000km net voor de winter

04092010241.jpg


met hem binnen kort ff poetsen
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog steeds op zoek naar een (defecte) brandstofpomp, kan niet wachten om weer lekker rond te scheuren !
 
Eindelijk heb ik weer een nieuwe uitlaatpakking en kan ik weer geluidloos 's ochtends de buurt uit. Bij de montage was wel een tapeind afgebroken uit het cilinderblok. Dit schijnt ook vaker voor te komen werd mij verteld. Tot de volgende 5000 kilometer maar. Ik heb de moed verloren dat dit laatste keer zal zijn. Kopen???
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk heb ik weer een nieuwe uitlaatpakking en kan ik weer geluidloos 's ochtends de buurt uit. Bij de montage was wel een tapeind afgebroken uit het cilinderblok. Dit schijnt ook vaker voor te komen werd mij verteld. Tot de volgende 5000 kilometer maar. Ik heb de moed verloren dat dit laatste keer zal zijn. Kopen???


gebeurd alleen als de bouten zonder kopervet worden gemonteerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan