Het grote Vespa GTS topic

He mensen,

Dat "opvoeren" zou dat het zelfde effect hebben op een GTS 250?
En doen jullie alles zelf??
Ik ben benieuwd
ik denk het wel bij me beverly 500 scheelde het heel veel
ik weet niet wat het is ik kan het gewoon niet laten
opvoeren is TOP!!
gewoon op een leuke manier een beetje extra :]
images
 
k heb zojuist (weer) m'n brandstofpomp van mijn GTS vervangen.
Ik net testen loopt hij onregelmatig,een stukje rijden en hij stottert nog steeds.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik hoor graag van jullie,
 
k heb zojuist (weer) m'n brandstofpomp van mijn GTS vervangen.
Ik net testen loopt hij onregelmatig,een stukje rijden en hij stottert nog steeds.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik hoor graag van jullie,
ja kan van een losse kabel van je bobine richting bougie zijn bougie zelf bougie kapje
dat lijkt mij een van de meest voorkomende hoorende jou probleem
 
Laatst bewerkt:
Zover ik vanmorgen kon zien is het opgelost!!
Accu opgeladen bougiekapje aangedraait en een poetsbeurt gegeven vooral dit laatste zal het geweest zijn hihi bedankt weer!
Ik kan weer touren naar mn werk 
 
Ik ben op zoek naar een 300cc motorscooter en vind de GTS300 super sport fantastisch mooi..

MAAR: ik ben eigenlijk op zoek naar een scooter voor woon-werk verkeer, dus een scooter waarmee ik ook door felle koude en regen kan rijden..

Ik moet ong. 15km rijden, waardoor een 5tal over de snelweg, de rest door de stad (ook over kasseien)..

Waar ik me vooral zorgen over maak, zijn de kleine wielen.. Geven deze problemen op nat wegdek?
En heb je voor de rest wat bescherming tegen regen op een Vespa (eventueel met een schermpje op)?
 
Ha Tony,

Ik gebruik mijn GTS250 ook voor woon werk verkeer.
20 km waarvan meer dan de helft snelweg,mij bevalt het super.
Hij gaat 130 max dus hou je het verkeer bij en heb je nog iets over.
De banden vind ik geen probleem je heb een 130 brede achterband en als je Pirelli of een ander goed merk banden eronder heb zitten is het goed (Geen Sava's !!)
Ik moet zeggen dat je nog best sportief kan rijden met een Vespa.
Ik heb geen scherm maar kom met lichte regen zonder regenbroek droog aan doordat je beenschilden hebt.

Succes met je keuze in aanschaf !
 
Als het regent zal je toch gewoon uit moeten kijken, zij het met grote of zij het met kleine wielen.
Met goede banden erop hoef je je nergens zorgen om te maken.

Met een hoog windscherm heb je redelijk veel bescherming op je vespa, klein schermpje houd helemaal niks tegen.
 
Lichtje gaat branden... Niet doen!!!
Als je dat doet is je tank te leeg om je brandstofpomp te koelen,het is een enorm kl#te werk om deze te vervangen zeg ik uit ervaring.
Maar ik heb het een keer uitgerekend dat hij 1:22 of 1:26 rijd in ieder geval zuiniger dan een auto
 
over kasseien met kleine wieltjes lijkt me niet verstandig TonyD.
zeker niet als het regent.
je vriendin wil graag en vespa, moet je aan haar vragen of ze ook een keer graag met haar knieen over de kasseien wil stuiteren.
heb ik een keer meegemaakt met een brommer toen de straat een beetje nat was en een auto me over het hoofd zag en ik met mijn trapper net nog achter de bumper bleef hangen,
je wil niet weten hoe veel pijn dat doet aan je knieen op gewone gladde straatstenen laat staan als je valt op kasseien.
voor mij geen kleine wieltjes.
 
Laatst bewerkt:
Nooit geen problemen gehad met mijn "kleine" wieltjes. Helemaal naar oostenrijk geweest en door wind en hevige regen gereden ook over bergpassen. Op natte klinkers is het met elk voertuig oppassen. Ben zelfs eens met mijn fiets onderuit gegaan :(
Kwa regen bleven mijn benen droog. Met klein windschermpje word je van boven nog gewoon nat maar mijn vrienden met HOOG scherm ook. Namelijk bij het stoppen voor verkeerslichten etc.

Wat ik WEL een nadeel vind van Vespa is die gleuf tussen beenschild en stuur. Daar komt in de winter onnoemelijk veel kou doorheen en dan heb ik enorm koude bovenbenen. Veel andere merken scooters hebben dat dicht zitten.
Voordeel in de zomer met 30C is dan weer de verkoeling daarvan :)
 
Als mijn benzine lampje gaat branden heb ik 160 km gereden en als ik dan ga tanken gaat er zes liter in. Totale tank volgens mij 9 liter dus ik vind het raar dat ik voordat het lampje gaat branden moet tanken. Mijn dealer zei het ook al toen ik een nieuwe brandstofpomp kreeg. Ik vind deze problemen allemaal steeds meer een reden om hem te verkopen. Hij is kennelijk niet gebouwd om veel kilometers te maken zoals met woon werk. Elke 5000 al een nieuwe uitlaatpakking, rekening houden met de brandstofpomp etc etc. Als hij rijd ben ik uiterst tevreden hoor laat dat duidelijk zijn.
 
Laatst bewerkt:
honda sh 300 met abs lijkt me het beste om over de kasseien te rijden met regen.
lijkt me niks die kleine wieltjes , maar dat is meer een gevoel.
mogelijk heeft vespa het goed voor elkaar nu.
ik weet wel dat vroeger de vespa px 200 en 150 gevaarlijk waren
zie filmpje
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al twee keer zonder benzine gestaan met mijn vespa 300. Dat was ff lopen, tanken en wegrijden. Geen enkel probleem. Of het goed is, is een tweede maar hij start wel gewoon mocht je onverhoopt stil staan.

Je kunt als het lampje brand nog probleemloos 75km rijden.
 
Wat heeft dat filmpje met kasseien te maken????????
Het is een geasfalteerde weg, en zo aan de reactie te zien doen ze het er om

Dus bang makerij
 
Klopt tieske ik deed het elke week lekker tot 1a2 streepjes rijden en dan pas tanken,maar na mn defecte pomp doe ik het niet meer.vind het geen reden tot verkoop ik zou zeggen vergeleken met een vespa uit 1963 vind ik de Gts een weelde hihi
 
Ik doe met de Vespa GTS 125 i.e. ook telkens ca. 250 km alvorens ik ga tanken ... en tank dan minstens 7, soms meer dan 8 liter ...

Ondertussen is de Vespa bijna 2 jaar oud en heeft ie ca. 22000 km achter de kiezen ... gemiddeld verbruik van ca. 3,2 l / 100 km (da 's meer dan 1 : 31 of hoe zeggen jullie in Nederland dat ?)
 
Laatst bewerkt:
De tank van de GTS is 9.2 liter. Bij de laatste twee streepjes gaat mijn lampje branden dan staat ie op reserve en daar kan ik dan nog een goede 50 km mee rijden.
Volgens berekeningen kan ik op een volle tank zo'n 300 km rijden.

Gelukkig heb ik nog nooit zonder benzine gestaan want volgens het boekje is dat funest voor je brandstof pomp. Gelukkig te lezen dat MOCHT het me een keer gebeuren ik er toch nog gewoon mee weg kan rijden nadat er weer getankt is :)
 
Wat heeft dat filmpje met kasseien te maken????????
Het is een geasfalteerde weg, en zo aan de reactie te zien doen ze het er om

Dus bang makerij
sorry tonyD wil misschien een vespa kopen in Belgie en dan ook in de regen over de kasseien gaan rijden, en dat doet nog meer pijn als je valt met je knieen op de kasseien.
misschien bangmakerij , maar ik ben vroeger een keer met brommer gevallen en met mijn knieen over de straat geklettert, nou dat wil je niet meemaken hoeveel pijn dat doet, dus ben ik nogal huiverig wat betreft met kleine wielen rijden, alhoewel de kleine wielen van de gts waarschijnlijk wel een vele malen betere wegligging heeft in vergelijking met de px.
die ze nu trouwens ook weer gaan verkopen, wat ik dan weer niet begrijp techniek van 30 jaar geleden.

op dit filmpje kan je zie hoe stabiel grote wielen zijn
 
Laatst bewerkt:
Mijn mening is dat een PX een geheel andere motor is dan een GTS.
Als ik van mijn GLX uit 1963 en een px:
- De motor zit aan 1 kant en niet in het midden
- De velgen zijn 2 halve ringen die met bouten vastzitten ipv aluminium velgen enz.
echt de GTS is echt veel meer motor dan een ouder type,tuurlijk het blijft een Vespa maar je kunt het niet vergelijken in mijn ogen,een GTS is veel meer uitgebalanceerd.
En als je valt doet het altijd zeer :)
Ik rij vaak met regen en dan moet je net als een grotere motor oppassen op de witte stroken,maar ik merk weinig verschil met een grotere motor hoor als het om wegglijden en uitbreken gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan