Het grote Vespa GTS topic

Net mijn Vespa gts 300 gestart zonder variateur..
De Vespa gts 300 viel na 10 seconden uit en start nu niet meer ...
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn ?
Is het mogelijk om het zelf te repareren zonder speciaal gereedschap ?
 
Net mijn Vespa gts 300 gestart zonder variateur..
De Vespa gts 300 viel na 10 seconden uit en start nu niet meer ...
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn ?
Is het mogelijk om het zelf te repareren zonder speciaal gereedschap ?
Misschien eerst eens proberen om de vario er weer op te zetten en kijken wat ie dan doet.
Je bent dan in ieder geval weer op het punt waar het mis ging.
 
Ja daar heb je gelijk in, hopelijk heeft de Vespa herkent dat er geen variateur gemonteerd was en de Vespa daarom uitschakelde. Het gaat trouwens om een model uit 2013.
 
Net mijn Vespa gts 300 gestart zonder variateur.

is volgens mij geen goed idee geweest
hopelijk is de ketting die de kleppen bediend niet versprongen omdat het tandwiel heeft kunnen bewegen van links naar rechts
heb dit eens gezien in een werkplaats
de vario houd die namelijk een beetje op hun plaats
 
Beste liefhebbers/ specialisten van de Vespa gts 300

Mijn Vespa maakt een tikkend geluid.
Na onderzoek moeten mijn nokkenas en mijn tuimelaartjes vervangen worden.
Heeft iemand deze reparatie al een keer bij de dealer laten uitvoeren ? Zo ja welke kosten kan ik ongeveer verwachten inclusief reparatie en onderdelen?
 
Hallo,
Ik denk er over om op mijn GTS 300 2015 een andere /betere remklauw op in ieder geval de voorrem te plaatsen. met welke hebben jullie goede ervaring en is het noodzakelijk dan ook achter een aangepaste remklauw te monteren.
met vr gr
Han
 
Hallo,
Ik denk er over om op mijn GTS 300 2015 een andere /betere remklauw op in ieder geval de voorrem te plaatsen. met welke hebben jullie goede ervaring en is het noodzakelijk dan ook achter een aangepaste remklauw te monteren.
met vr gr
Han
Ik heb de Brembo (van de Ducati monster als ik het goed heb) aan de voorkant gehad en dat was een flinke verbetering ten opzichte van de originele. De Brembo remt harder als je met dezelfde kracht in de remhevel knijpt en is tevens beter te doseren. Achter heb ik niet gehad, maar is eigenlijk alleen nodig als je het niet goed kan doseren, want met niet al te veel remkracht blokkeert het achterwiel al (of gaat in de ABS als je dat hebt)
Voor de voorkant heb je dan ook nog twee soorten van Brembo. Eentje is de “gewone” en er is een “extra mooie” met titanium bussen zodat ie niet aankoekt tzt en dus minder onderhoud nodig heeft. Het prijsverschil is wel aanzienlijk.
Er zijn misschien ook andere merken gekomen met remklauwen voor de GTS, maar daar heb ik geen weet van, omdat ik tegenwoordig geen aangepaste remmen meer heb en er ook niet meer over lees enzo.
 
Van die Brembo /Ducatie had ik al iets gelezen. maar ik wil niet naar de sloop voor gebruikte onderdelen bij voorkeur iets van plug en Play.

In ieder geval bedankt voor jereactie.
Met vr gr
Han
 
Van die Brembo /Ducatie had ik al iets gelezen. maar ik wil niet naar de sloop voor gebruikte onderdelen bij voorkeur iets van plug en Play.

In ieder geval bedankt voor jereactie.
Met vr gr
Han
De Brembo met adapter kan je nieuw kopen bij Sip. Deze is speciaal pasgemaakt voor de GTS
 
Ik wacht nog even tot ik een paar nieuwe kleuren en bij voorkeur de techno heb gezien en de prijs is natuurlijk ook belangrijk. En hoer zichtbaar is b.v. dat digitale schermpje in de zon/onder het rijden. Of ik de kleur mooi vind is nog de vraag op de foto's lijkt het een beetje of ie nog in de grondverf staat, maar dat kan natuurlijk best meevallen.
Ik denk wel dat er een model 2019 komt. een deel van de accessoires kan ik overzetten (verwacht ik) mijn dealer de Vespa garage heeft al een witte super staan.
Ik vind het soms lastig een kleur te kiezen. Vind je een kleur mooi dan maken ze hem weer niet in het model/type dat jij wilt.
Wat vinden jullie van de nieuwe specificaties en heb je ze al in het echt gezien.
gr
Han
 
Hoi Han,
Ja, hier komen er ook twee nieuwe 2019 modellen. Een grondverfbetonkleur grijze en een in relax green. Ik weet alleen nog niet zeker of ik voor de grijze SuperTech uitvoering ga of voor de gewone (zelfde kleur, maar dan andere teller, geen gele schokbreker, geen zwarte wielen)
Ik wil ze toch pas na de winter hebben, dus binnenkort even een paar offertes opvragen.
 
Hoi Han,
Ja, hier komen er ook twee nieuwe 2019 modellen. Een grondverfbetonkleur grijze en een in relax green. Ik weet alleen nog niet zeker of ik voor de grijze SuperTech uitvoering ga of voor de gewone (zelfde kleur, maar dan andere teller, geen gele schokbreker, geen zwarte wielen)
Ik wil ze toch pas na de winter hebben, dus binnenkort even een paar offertes opvragen.

Ja ik beslis ook na de winter en als ik de super tech heb gezien. en anders welke kleur. die groen vind ik wel mooi maar niet voor mij en zo zijn er nog een paar kleuren die ik wat minder vind. Ik ben meer van wit, blauw, zwart
we wachten af
gr
Han
 
Als jullie een slot gebruiken om je Vespa een beetje tegen de gelegenheid dief te beschermen wat gebruik je dan. Gisteren weer even op gewezen door de verzekering. Ik heb zelf zo'n Vespa stuurslot maar die heeft geen ART4 erkenning dus geld voor de verzekering als geen slot.
Een schijfremslot met alarm heb ik vroeger wel gehad bij de motor maar dan moet je elke keer op je knieën en dat is (voor mij) niet zo fijn.
Met vr gr
Han
 
Ik heb ook een Beugel en kettingslot en heb gekeken naar een schijfremslot maar denk dat dit niet gaat lukken in ART 4 goedgekeurd. de gaatje in de remschijf zijn maar 8 mm en de meeste pennen van zo'n slot wat ik kon vinden zijn dikker, en ik denk dat het er door de kleine wielen lastig of niet op past.
Ik in de loop der jaren veel meer sloten maar daar is de goedkeuring van verlopen en staan dan niet meer op de ART goedkeuringslijst.
en een alarm heb ik ook niet.
Gr
Han
 
ART.... zoiets idioots, dat verplicht je per sé in Nederland een slot te kopen terwijl in Duitsland betere sloten voor minder te koop zijn. Ik heb voor mIjn P200E ook gewoon een kettingslot. Voldoet in Duitsland aan de hoogste veiligheidseisen maar staat niet op de beperkte lijst van de zichzelf in leven houdende instantie ART.

Aan mijn standaard een extra oog gelast en daar gaat dit dan doorheen om een paal heen.

Hartmann slotketting 120 cm kopen | Louis motor & vrije tijd
 
Het is in ieder geval van belang dat je als je allrisk verzekerd bent een goedgekeurd ART4 slot te hebben die nu op de lijst staan. Of als je de jaarlijkse betaling/rekening ontvangt dat je controleert of je slot nog op de lijst staat.
Niet alle verzekeringen accepteren een slot dat een jaar eerder nog wel op de lijst stond maar nu niet meer.
Of je hebt gebruikt bij diefstal is niet altijd te bewijzen als je maar zorgt dat je alle sleutels die er bij horen nog hebt.
Gelukkig komt diefstal bijna nooit voor!!!!! :(:(
Gr
Han
 
Met het juiste gereedschap bedoel je de sleutel;) Een crimineel komt ook bij een beveiligde bank binnen en gaat er met de buit vandoor. Een vriend van me had een schijfremslot, en de motor werd gestolen op de camera was te zien ze spoten met een spuitbus op de schijf gaven er een tik met een hamer op en er lag een stuk remschijf met slot op de grond.
Vervolgens hadden ze de motor in een paar seconden gestart en reden weg door een poortje waar eigenlijk alleen een fiets door kon. Ze verloren wel wat onderdelen maar de motor was en bleef weg.
Een goed slot is beveiliging tegen een gelegenheidsdief. die zoekt dan een ander slachtoffer waar het makkelijker gaat. De verzekering wil het nu eenmaal dus moet je het maar doen.
Gr
Han
 
Met het juiste gereedschap bedoel ik het gereedschap dat we hier op het werk maken ;) Alleen dat is niet te koop op de consumentenmarkt maar gaat naar politie, brandweer, arrestatieteams etc... ;)
Maar inderdaad, gelegenheidsdieven hebben dat natuurlijk nooit bij.
 
Dat had ik wel begrepen hoor, maar zoals je zegt dat hebben alleen de specialisten legaal of illegaal (overheid of crimineel) of een handige hobbyist die thuis is in een speciaal merk.
Gr
Han
 
Heeft iemand al met een GTS 2019 gereden. en heb je iets van verschil met het vorige model gemerkt. negatief of positief.
Mijn dealer de Vespa garage heeft een witte en er komt nog een gele binnen. beide niet echt mijn kleur. vind ze wel mooi hoor maar niet voor mij.
Weet ook nog niet of ik weer voor de Super ga of de Super sport. en ik vraag me af of de vering van b.v. de touring iets soepeler is dan van de sport. Bij de Mp3 wordt het expliciet vermeld dat de Sport uitvoering stuggere vering heeft.

Gr
Han
 
Schokbrekers zijn van Vespa altijd slecht en nog slechter.
Ik zet er eigenlijk altijd direct aftermarket spul op. Zelfs op mijn 25km/u Vespa heb ik dat gedaan.
Om de nieuwe straks een beetje rijdbaar te maken, zet ik de aftermarket schokbrekers die ik nu op de GTSjes heb over .. voor zover dat past natuurlijk. 1 van de huidige GTS’ is van 2015 en die heeft een andere voorophanging dan 2009-2013 .. 2017-heden
 
Ik overweeg een gts 300 touring te kopen.
Ik ben echter 2m lang.
Wat is jullie ervaring en advies hierover.
Andere merken of types heb ik geen interesse in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan