Het grote Vespa GTS topic

heeft iemand wel eens het slot van de topkoffer aangepast op de originele startsleutel en hoe heb je dat gedasn
gr
han
 
Wat is het verschil met de Malossi double AIR filter t.o.v. het origineel?
Is het nodig om het filter te voorzien van olie?
 
Laatst bewerkt:
De uitlaat is er weer vanaf. Er zat opeens een rammel in. Na demontage zag ik dat er een ring los achter de cat was. De cat zit vast en er is dus niet makkelijk bij te komen..
Nu maar wachten tot de winkel reageert..
 
Ik rij momenteel rond in Boedapest en even m’n olie gechecked. Na 1200 kilometer na de oliewissel moest er vandaag gewoon al 250cc motorolie bij! Al iemand met de HPE motor die soortgelijk olieverbruik heeft?
 
Goedendag Vespa rijders.

Ik ben nieuw op dit forum en zal mij eerst eens voorstellen.
Ik ben Roy, 33 jaar en woonachtig in de regio Haaglanden.
Ik heb al diverse motoren gehad waaronder een Ducati SS 600, Ducati SS ie 800, suzuki GS 500 en ook nog een Yamaha motorscooter. Na een aantal jaren zonder motorscooter wilde ik er toch weer 1 hebben.
Toen is mijn oog gevallen op de Vespa GTS 300.
Die heb ik gekocht en de Vespa rijd heerlijk😁.
Ik gebruik hem voornamen voor woon,werk verkeer als het droog is😜🌞.

Ik heb er na de aankoop nog een hoog scherm op gemonteerd mede als de koffer en achterbeugels.
Verder ben ik ook aan het expirimenteren met de Dr Pulley rollen.

Het is een GTS 300 Supersport uit 2011.
 

Bijlagen

  • 20190512_090637.jpg
    20190512_090637.jpg
    168,5 KB · Weergaven: 25
Welkom en veel plezier met de nieuwe aanwinst..
8jr oud..wat is de km.stand en heb je onderhoud historie ??

De kilometerstand staat bijna op 8000km.
Ik heb er helaas geen boekjes bij, wel onderhoudsfacturen.
De bruine en blauwe sleutel ook erbij.

Nu is mijn traditie dat alles wat ik aankoop aan auto,s of motoren dat ik die een grote beurt geef.
Dat heb ik vorige week met de Vespa ook gedaan, denk aan olie,filter luchtfilter snaar spanrol,rollen vario en koppeling check bougie e.d.
 
De kilometerstand staat bijna op 8000km.
Ik heb er helaas geen boekjes bij, wel onderhoudsfacturen.
De bruine en blauwe sleutel ook erbij.

Nu is mijn traditie dat alles wat ik aankoop aan auto,s of motoren dat ik die een grote beurt geef.
Dat heb ik vorige week met de Vespa ook gedaan, denk aan olie,filter luchtfilter snaar spanrol,rollen vario en koppeling check bougie e.d.
Daar heb je nog jaren plezier van. Kocht de mijne ook met ongeveer 9000 km op de teller. Twee jaar geleden . Staat nu op 12000 km. Bouwjaar 2010.20190601_134854.jpg
 
Daar heb je nog jaren plezier van. Kocht de mijne ook met ongeveer 9000 km op de teller. Twee jaar geleden . Staat nu op 12000 km. Bouwjaar 2010.Bekijk bijlage 1398715
Die is ook wel erg mooi hoor😁.
Vind ik persoonlijk heel gaaf.
Ik ben alleen deze keer voor het praktische gegaan met koffer en scherm haha. Anders kan ik me helm niet opbergen 🤔
 
Zeer goed. Motor loopt net even stiller en ook de koppeling lijkt iets gelijkmatiger op te pakken. Ook veel aanspraak met alleen maar positieve reacties.
 
Ik rijd ook met de nwe HPE... nu 750km op de teller.. Moet dus de 1e beurt nog krijgen.....
Geen olie verbruik...

Het is mijn 1e vespa en kan dus niet vergelijken met de "oude" 300...
Maar hij rijdt geweldig.....
Ben nog niet boven de 90 geweest ivm het inrijden....
Valt mij wel op dat hij voor een 300cc behoorlijk pittig is... Ik ben wel wat gewend omdat ik ook nog motor rijd.

Via een engelse site heb ik een voorspatbord verlenger gekocht om de voorzijde schoner te houden... IN het UK hebben ze nogal een roest probleem met vespas......
Waar ik nog over twijfel is een iets hogere ruit. Ik heb de touring versie met de lage standaard ruit. Ik ben 2m dus iets meer bescherming vind ik wel wenselijk...
Volgens mij heeft vespa een half hoge ruit... iemand ervaring hiermee ??
 
Ben zelf een BV350 rijder, het grote scherm is voor mij de beste optie die ik heb. Bovenkant scherm tenminste tot aan je wenkbrauw laten komen, dan heb je weinig last van ruis rondom je helm. Mijn ervaring is dat als het scherm korter is, je toch nog veel windgeruis hebt. Met jouw lengte zal dit niet meevallen, misschien iemand anders ervaring hiermee?

Interessant videootje van Robot. Bij 10 minuten een handige tip (brandstof tanken) voor diegene die geen 2020 model hebben.

 
Gts 300 rijders,

Zijn er onder jullie die ervaring hebben met een Dr Pulley vario?

Ik heb een vario op de kop getikt voor een leuk prijsje en wil vd week die monteren.

Nu kan ik zelf wel het wiel gaan uitvinden maar misschien zijn er onder jullie die dat al gedaan hebben in het verleden.

Vraag 1: hoeveel gram rollen in de vario van Dr Pulley?

Vraag 2: als ik de standaard vario zou blijven gebruiken, hoeveel gram er dan in van Dr Pulley?

Het is verder een standaard GTS Supersport 300.

Ik hoor het graag wat jullie ervaringen zijn.
Ik hoor veel positief nieuws over Dr Pulley.

Gr Roy.
 
Ik rij momenteel rond in Boedapest en even m’n olie gechecked. Na 1200 kilometer na de oliewissel moest er vandaag gewoon al 250cc motorolie bij! Al iemand met de HPE motor die soortgelijk olieverbruik heeft?
Dat is een hoop. Ik heb dan geen HPE, maar zie na 400km geen daling van de olie.
 
Gts 300 rijders,

Zijn er onder jullie die ervaring hebben met een Dr Pulley vario?

Ik heb een vario op de kop getikt voor een leuk prijsje en wil vd week die monteren.

Nu kan ik zelf wel het wiel gaan uitvinden maar misschien zijn er onder jullie die dat al gedaan hebben in het verleden.

Vraag 1: hoeveel gram rollen in de vario van Dr Pulley?

Vraag 2: als ik de standaard vario zou blijven gebruiken, hoeveel gram er dan in van Dr Pulley?

Het is verder een standaard GTS Supersport 300.

Ik hoor het graag wat jullie ervaringen zijn.
Ik hoor veel positief nieuws over Dr Pulley.

Gr Roy.
Na wat ik gelezen gaan de 16gr sliders het beste.
Ik heb ze liggen maar nog niet gemonteerd, en ga ze i.c.m de originele vario proberen.
 
Na wat ik gelezen gaan de 16gr sliders het beste.
Ik heb ze liggen maar nog niet gemonteerd, en ga ze i.c.m de originele vario proberen.
Ik heb vandaan de Dr pulley vario icm 13 gram sliders getest.
Dat gaat best goed vind ik. Niet teveel toeren en trekt lekker door.
 
@ Hariboo
Ik ben wel benieuwd wat de 16gram sliding rollers doen in de standaard vario. Ik heb op de site van Sip gelezen dat ze een correctie van ongeveer -1 gram aanhouden.
Standaard zit er 14 gram in dus zou je zeggen dat 12,5 of 13 gram goed zou moeten zijn.
Is de setup verder standaard?

Gr Roy
 
@ Hariboo
Ik ben wel benieuwd wat de 16gram sliding rollers doen in de standaard vario. Ik heb op de site van Sip gelezen dat ze een correctie van ongeveer -1 gram aanhouden.
Standaard zit er 14 gram in dus zou je zeggen dat 12,5 of 13 gram goed zou moeten zijn.
Is de setup verder standaard?

Gr Roy
Ik heb alleen een Remus uitlaat. (Is voor garantie teruggestuurd). Als deze volgende week terug komt dan zal ik de sliders gaan plaatsen. Op een ander Vespa forum had iemand verschillende getest en kwam 16gr het beste uit. Ook die Dutchbee (ofzoiets) had het over de 16gr.
En een Vespa dealer welke op MP adverteert, adviseerde 16gr. Daar ben ik dan maar vanuit gegaan.
 
Ik heb alleen een Remus uitlaat. (Is voor garantie teruggestuurd). Als deze volgende week terug komt dan zal ik de sliders gaan plaatsen. Op een ander Vespa forum had iemand verschillende getest en kwam 16gr het beste uit. Ook die Dutchbee (ofzoiets) had het over de 16gr.
En een Vespa dealer welke op MP adverteert, adviseerde 16gr. Daar ben ik dan maar vanuit gegaan.
Als zoveel het zeggen dan zal het wel kloppen. Ik heb het niet geprobeerd dus kan er niet over oordelen.
Ik heb ook een andere vario erin dus dat is dan geen zuivere vergelijking
 
Als zoveel het zeggen dan zal het wel kloppen. Ik heb het niet geprobeerd dus kan er niet over oordelen.
Ik heb ook een andere vario erin dus dat is dan geen zuivere vergelijking
Ik heb er ook geen ervaring mee, mochten ze gemonteerd zijn dan hoor je de bevindingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan