Het grote Vespa GTS topic

Sinds gisteren in het bezit van een Vespa. Ik heb ze altijd al mooi gevonden en soms moet je jezelf iets cadeau doen. Hij is puur voor de fun en erbij.
Eerst maar rustig inrijden, iemand daar nog tips voor?
 

Bijlagen

  • 3CAF8F8B-A672-4DF2-8F4D-CE37E843AC31.jpeg
    3CAF8F8B-A672-4DF2-8F4D-CE37E843AC31.jpeg
    158,1 KB · Weergaven: 35
Heee een touring met voordrager..??

De mijne, een groene, is een half jaar geleden geleverd zonder voordrager.
Die komt er as dinsdag alsnog op

De voordragen heb ik er gelijk bijbesteld. Staat erg leuk. Heb er ook handvatverwarming op, dat is erg netjes gedaan.
 

Bijlagen

  • A0FB0B5C-7B61-401A-B78E-28E55BDC5876.jpeg
    A0FB0B5C-7B61-401A-B78E-28E55BDC5876.jpeg
    87,8 KB · Weergaven: 29
Fraai...de voordrager werd voorheen standaard afgeleverd.

Ik had hem nog steeds in bestelling staan...
Hvv was er ook nog niet maar mis ik.eerlijk gezegd ook niet.

Mooie kleur trouwens !!!😁
 
ABS Defect Vestpa GTS 250 IE 2008.
Wie weet raad en/of heeft tips.

ABS werkt niet en lampje blijft branden.
De modulatorpomp slaat vaak niet aan bij het contact aanzetten.
Wanneer die wel aanslaat lijkt de ABS wel te werken, echter het lampje blijft branden.
De achterremklauw en remvloeistof heb ik vervangen. (DOT4)
Ontlucht bij de remklauwen, drukverdelers en (volgens mij) de twee ontuchtingsnippels bij de modulatorpomp.
De connector van de modulatorpomp los gehaald en ingespoten met contactspray.
Sensor bij het voorwiel gereinigd.

Ik lees bij het reservoir van de modulatorpomp dat er een filter gereinigd moet worden. Welk filter?
 
Vraagje, hoe zetten jullie de Vespa op slot. Ik heb een grote ketting gekocht maar die is heel moeilijk door het achterwiel te krijgen (remschijf zit in de weg). Het voorwiel lijkt me niet zo handig aangezien die er zo uit is te schroeven.
 
Vraagje, hoe zetten jullie de Vespa op slot. Ik heb een grote ketting gekocht maar die is heel moeilijk door het achterwiel te krijgen (remschijf zit in de weg). Het voorwiel lijkt me niet zo handig aangezien die er zo uit is te schroeven.
Beugelslot door het achterwiel en daar de ketting aan.
 
Vraagje, hoe zetten jullie de Vespa op slot. Ik heb een grote ketting gekocht maar die is heel moeilijk door het achterwiel te krijgen (remschijf zit in de weg). Het voorwiel lijkt me niet zo handig aangezien die er zo uit is te schroeven.
Slotbeugel aan de linkerzijkant kun je gebruiken.
 

Bijlagen

  • 20EFAD15-3894-4A40-B054-57EADFFC7B2E.jpeg
    20EFAD15-3894-4A40-B054-57EADFFC7B2E.jpeg
    143,3 KB · Weergaven: 20
Kryptonite NEW YORK FAHGETTABOUDIT U lock door het achterwiel.

Andere vraag: heeft er iemand ervaring met winterbanden op de scooter? Ik rij dagelijks langs de file.. en overweeg om zo lang mogelijk door te rijden in de herfst en winter. Met de auto ben ik gewend om in de winter op winterbanden over te gaan, zijn er hier mensen die de scooter op winterbanden zetten?
 
Je zou kunnen kijken voor de Heidenau K66 LT Snowtex 120/70 - 12 58S TL en 130/70 - 12 62P TL om de herfst en wintermaanden te overbruggen. Het soms wegglijden bij bochtjes en diverse zal minder zijn. Het geeft een stukje meer vertrouwen en als je rijdt met je gezonde verstand, dan is het prima te doen. Een extra setje velgen aan te schaffen dat je dan wisselen ipv het gedoe om telkens de bandjes om te laten leggen is ook iets om over na te denken. En kwa grip zijn de heidenau k66 & k58 echte toppers, hierna kan je nog de michelin city grip winter bekijken. En de genoemde normale city grip is goed voor all round gebruik. Veiligheid voor alles en als de paar extra centen je niet uitmaken, loont het echt om deze scooterwinterbanden te gebruiken.



"
 
Laatst bewerkt:
Kryptonite NEW YORK FAHGETTABOUDIT U lock door het achterwiel.

Andere vraag: heeft er iemand ervaring met winterbanden op de scooter? Ik rij dagelijks langs de file.. en overweeg om zo lang mogelijk door te rijden in de herfst en winter. Met de auto ben ik gewend om in de winter op winterbanden over te gaan, zijn er hier mensen die de scooter op winterbanden zetten?
Ik rij het hele jaar op Heidenau banden. Wel op mijn Vespa LX dan want die gebruik ik voor mijn werk. Op de GTS zitten de city grips.
 
Kryptonite NEW YORK FAHGETTABOUDIT U lock door het achterwiel.

Andere vraag: heeft er iemand ervaring met winterbanden op de scooter? Ik rij dagelijks langs de file.. en overweeg om zo lang mogelijk door te rijden in de herfst en winter. Met de auto ben ik gewend om in de winter op winterbanden over te gaan, zijn er hier mensen die de scooter op winterbanden zetten?
Voor de winter, MICHELIN City Grip Winter.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan