Het grote Vespa GTS topic

Zijn er hier mensen die met een bagagerekje aan de voorzijde op hun Vespa GTS rijden?
En dan met name met bagage er op ben ik benieuwd of dit invloed heeft op de topsnelheid??

Het zijn maar iets meer dan 20 peekaahtjes dus alle beetjes helpen mee, of tegen in dit geval...:P
Voor mijn aankomende trip wil ik wat meer bagage ruimte dus wordt het of een rekje voor op of zadeltassen.
Die laatste gaan zeker zoveel wind vangen dat het topsnelheid gaat kosten.
Maar voordat ik een rekje ga kopen en er achter kom dat dit net zo "erg" is dacht ik vraag het ff hier.

Voor de geïnteresseerde mijn route voor de mei vakantie, plaatje klikbaar voor googlemaps route :


Linkje naar Myroute app met alle losse routes en totaal route

Mooie route en knap op de Vespa.
Zelf ga ik dit jaar een soortgelijke route rijden, met nog een weekje Sardinië. Alleen doe ik het niet op de Vespa.
 
De graden aanduiding op het display wat moet je er mee ik vind het overbodig ik had liever gezien dat ze de RAW verklikkerlichtje gescheiden hadden zodat je meteen ziet staat links of recht aan. maar dat zal een ander dan wel weer onzin vinden.
Ik vind het prettig om te weten als het onder de drie graden Celsius komt ivm gladheid. .. Dat is nu dus zeven graden op het display.
 
300 km snelweg en daarna 400 km binnendoor haal je nooit op 1 dag op n Vespa.
Niet op n beetje normale manier en dan ben je de dag daarna helemaal kapot.

Natuurlijk, ik ben zelf ook in 1 ruk naar Oostenrijk gereden op een BMW 1200 GS, maar dan kan je stukken 150 km pu, maar ook dit was n opgave.

Onmogelijk is t niet maar denk dat je zo 11-12 uur bezig bent.
 
@ferry34 ik ga het ondervinden..;)

Als ik thuis om een uur of 7 weg rijd ben ik rond de klok van 9 al bij de Frans Luxemburgse grens.
Dan rest alleen nog het stuk binnendoor..:]

Gewoon een strip paracetamol er in en gaan. })

Zonder onzin, op een stukje van 300km snelweg maakt het niet echt uit of je "slechts" 120km/u kunt rijden in plaats van 150.
En het zit gewoon echt goed op de Vespa, de knie hoek is beter dan op mijn v-strom.
 
Iemand ervaring met de Malossi force master op een GTS 250?
Ik rijd nu al jaren met dr. pulley sliders, het luchtfilterhuis wat "geopend" en een Leovinci slipon demper.
Een beetje meer oempf zou wel tof zijn, maar wat werkt/helpt nou wel en wat niet?
Is het het geld waard om alleen een forcemaster te steken of moet er dan ook echt wel een V4 cilinderkop en eventueel grotere cilinder geplaatst worden?

Of gewoon laten wat het is? en voor lief nemen dat het geen racemonster is.. ;)
 
Ik vermoed het laatste.
al hoor je vaker dat ie harder rijd met een andere uitlaat ik heb er nog niks van gemerkt. andere rollen geveb wel een ander effect. sneller optrekken lagere topsnelheid het is maar wat je wilt. wil je harder dan denk ik een andere scooter met mee CC/vermogen.
 
Niet zo zeer harder, als wel wat feller optrekken, oppakken in de bergen/heuvels.
 
Niet zo zeer harder, als wel wat feller optrekken, oppakken in de bergen/heuvels.
deze had zeer Goede ervaringen met de rapidbike. Ik denk dat ik nadat ik mijn J Costa erop heb zitten hier ook voor ga.
 
Vanmiddag mijn Vespa weer op kunnen halen van de scooter garage.
Dat was geen goedkoop rondje onderhoud.. :o
400 euro lichter.. :|

Daarvoor zijn de kleppen gesteld
Is de olie en remvloeistof ververst.
Is het olie- en luchtfilter, en de bougie vervangen
Zit er een nieuwe achterband op.
Is de software geüpdate (stond nog een 2006 versie)
En hebben ze 2 flesjes met benzine toevoeging er om gegooid. Eentje om de benzine te conserveren en eentje om de injectie te reinigen.

Best wel wat gedaan, maar ook wel echt veel geld.
Bandje staat voor 58 euro op de rekening en weer gaat naar iets van 1,5 liter olie in.
Goed ik wist op voorhand dat het dit zou zijn.
Het is nu wel weer in orde.

Wel jammer dat ik net te laat was om door te geven dat de band toch niet vervangen hoefde te worden.
Had liever zelf een band gemonteerd die hun niet konden leveren. Andere breedte en hoogte maat en ander merk, nu zit er een Michelin citygrip op, die vind ik niet zo heel erg fantastisch.
Maar goed het zal wel.
 
Ik vind dat voor alle werkzaamheden en materialen niet echt duur.en je kan er weer tegen voor een tijdje. bandje vervangen is zelf wel te doen maar toch lastig om de nieuwe stugge band op de velg te krijgen als je alleen bent. Ik laat dat tegenwoordig graag aan een ander over.
het kleppen stellen op zich is niet zoveel werk maar de weg er naar toe daar zie ik toch wel tegen op.
 
Ik vind dat voor alle werkzaamheden en materialen niet echt duur.en je kan er weer tegen voor een tijdje. bandje vervangen is zelf wel te doen maar toch lastig om de nieuwe stugge band op de velg te krijgen als je alleen bent. Ik laat dat tegenwoordig graag aan een ander over.
het kleppen stellen op zich is niet zoveel werk maar de weg er naar toe daar zie ik toch wel tegen op.
Wat kost het kleppen stellen zo’n beetje eigenlijk?
 
Ik ben toch voor de Bitubo gegaan, kon niet genoeg info of ervaringen vinden over de YSS schokbrekers. Hoe hebben jullie de ingaande demping afgesteld staan met de Bitubo?


D6588DA2-D272-4D70-A3CC-98A2FCFF7904.jpeg
578FC2A3-0A56-483A-9DAF-BED02462F442.jpeg
 
Ik ben toch voor de Bitubo gegaan, kon niet genoeg info of ervaringen vinden over de YSS schokbrekers. Hoe hebben jullie de ingaande demping afgesteld staan met de Bitubo?


Bekijk bijlage 1467858Bekijk bijlage 1467859
Ligt eraan wat je voorkeur is. Binnendoor of asfalt. Ik rij veel op binnenwegen met stenen. Dan helemaal naar S en dan 7 kliks terug. Van de fabriek stond hij hard afgesteld. Ik geloof in totaal 24 kliks en hij stond op 19.
 
Ligt eraan wat je voorkeur is. Binnendoor of asfalt. Ik rij veel op binnenwegen met stenen. Dan helemaal naar S en dan 7 kliks terug. Van de fabriek stond hij hard afgesteld. Ik geloof in totaal 24 kliks en hij stond op 19.

bedankt voor je reactie, ik vind hem ook vrij stug vanuit de standaard instelling. Ik zal wel wat instellingen gaan proberen zit nu op de midden stand, zou dan 12 clicks zijn. Verwacht ook dat zachtere instelling wat comfortabeler aanvoelt op klinkerwegen en drempels.
 
Ja zeker dat ga ik zeker weer maken:t
Leuk, ben benieuwd. Ik heb vorig jaar zomer ook een lange rit gemaakt naar Duitsland met de Beverly 350. Ik moest 750km en 12 uur over gedaan. Als je er vanuit gaat dat het 100km snelweg=1uur en 100km binnendoor=2uur zit je aardig safe kwa tijd. Zet hem op en geniet er van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan