Het grote Vespa GTS topic

Omdat ik ook eens wat anders wil (ook voor langere afstanden en buitenland etc.). Zit een kans in dat ik later weer een Vespa GTS aanschaf, dan wellicht de HPE :t

Vrij recent een HPE notte gekocht. Tot nu toe erg tevreden mee. Woensdag gaat hij voor z'n 1000km beurt. Stelt niet veel voor.
Daarna in overleg met scootercenter poeldijk kijken hoe we hem het beste sneller kunnen laten accelereren. Waarschijnlijk een Dr. Pulley of Multivar vario plaatsen. Ik zal een update plaatsen als het zo ver is :)
 
Vrij recent een HPE notte gekocht. Tot nu toe erg tevreden mee. Woensdag gaat hij voor z'n 1000km beurt. Stelt niet veel voor.
Daarna in overleg met scootercenter poeldijk kijken hoe we hem het beste sneller kunnen laten accelereren. Waarschijnlijk een Dr. Pulley of Multivar vario plaatsen. Ik zal een update plaatsen als het zo ver is :)

Nice! De Notte ziet er gaaf uit met alles zwart :t
 
Vrij recent een HPE notte gekocht. Tot nu toe erg tevreden mee. Woensdag gaat hij voor z'n 1000km beurt. Stelt niet veel voor.
Daarna in overleg met scootercenter poeldijk kijken hoe we hem het beste sneller kunnen laten accelereren. Waarschijnlijk een Dr. Pulley of Multivar vario plaatsen. Ik zal een update plaatsen als het zo ver is :)
Ben ook klant van Poeldijk,hele toffe man he.
Er is een Polini 294 cc voor de HPE te bestellen he .
Ff met Tom overleggen🛵🛵
 
ik heb de witte gehaald van het weekend maak ik even wat foto's.

Wat ik wel merk is dat het steeds meer begint te trillen als hij stationair draait. ook heb ik als ik een stuk heb gereden en de motor warm is dat hij op lage toeren en stationair een piep heeft. Deze hoor ik ook bij het optrekken met daarbij een soort gerinkel. is dit normaal?
 
Even voorstellen ik ben Herman en ben sinds 15 mei de trotse bezitten van een Vespa GTS 300 GTS HPE Supertech
Ik heb het een en ander laten aanpassen in kleur en uiterlijk.
Inmiddels ook een Malossi Multivar laten inbouwen en voor het geluid een mooie Akrapovic eronder laten zetten.
Bijgevoegd wat foto’s en hoop een hoop te leren hIer op het forum.
 

Bijlagen

  • 89FC6E0E-3F2F-44AD-B87E-51D6F4069BD5.jpeg
    89FC6E0E-3F2F-44AD-B87E-51D6F4069BD5.jpeg
    2,1 MB · Weergaven: 25
  • 32284B69-D4E1-4EB5-9D2D-FBE0F5D56D09.jpeg
    32284B69-D4E1-4EB5-9D2D-FBE0F5D56D09.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 27
  • FE102F08-C5BF-4F1B-925A-6883E19F5B5C.jpeg
    FE102F08-C5BF-4F1B-925A-6883E19F5B5C.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 28
  • 6FDBB591-272F-44B1-9371-97DEE5F80FEB.jpeg
    6FDBB591-272F-44B1-9371-97DEE5F80FEB.jpeg
    2,8 MB · Weergaven: 28
  • FCB4B48C-5224-416C-8E07-AFE38E9665A0.jpeg
    FCB4B48C-5224-416C-8E07-AFE38E9665A0.jpeg
    1 MB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Wat zijn jullie ervaringen met een J-Costa vario?

Mijn oude motor monteur raad mij aan om een malossi vario te plaatsen ipv een J-Costa omdat hij daar slechte ervaringen mee heeft (klanten). Ik heb de foto’s gezien en het zag er indd niet best uit. Overigens heb ik geen idee hoe deze mensen met hun GTS omgaan.

De lokale scooter zaak bij mij in de buurt is erg enthousiast over J-Costa en zeggen dat dit beter accelereert dan de malossi vario. Het is niet zo dat ze dit zeggen omdat ze het verkopen want ze verkopen ook Malossi onderdelen.

ik zit nu in twee strijd wat ik moet doen.. naar mijn vriend / monteur luisteren die mijn motoren altijd goed onderhouden heeft of naar de specialist omtrent (motor) Vespa’s.
Ik begreep van mijn Vespa dealer (Pels motoren) dat de garantie vervalt als hij een J Costa zou monteren. dus heb ik de Malossi genomen en bevalt prima.
 
Even voorstellen ik ben Herman en ben sinds 15 mei de trotse bezitten van een Vespa GTS 300 GTS HPE Supertech
Ik heb het een en ander laten aanpassen in kleur en uiterlijk.
Inmiddels ook een Malossi Multivar laten inbouwen en voor het geluid een mooie Akrapovic eronder laten zetten.
Bijgevoegd wat foto’s en hoop een hoop te leren hIer op het forum.
Daseenhelemooie 🛵🛵🛵🛵🛵
 
Nu ik er toch ben, ik heb last van trillingen op het stuur.
Het ergste is het tussen de 50 en 60 km, daarna word het minder maar gaat niet weg.
Mijn dealer vertelde mij dat je dit cadeau krijgt van Vespa en dat het wel te verminderen is met van die gewichten aan het einde van het handvat!
Ik heb alleen daar m’n spiegels zitten!
Nu is mijn vraag kunnen die gewichten zo geplaatst worden, of is er een modificatie voor nodig?
En heeft iemand een goede website waar deze aan te schaffen zijn?

ED0E3662-7F04-49B5-9FF5-B6F2A2463535.jpeg
 
Totaal geen last van ligt dat niet-aan die spiegels.
Heb ze zelf nooit erop gehad,gewoon de normale Spiegels.
Heb nu al een paar maanden Zelioni handvatten,maar daarvoor had ik ookgeen last
wel raar dat je Dealer zo reageert😒

47DAD7F1-4BF4-4B35-9AD3-A572A5AC9C7C.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Nu ik er toch ben, ik heb last van trillingen op het stuur.
Het ergste is het tussen de 50 en 60 km, daarna word het minder maar gaat niet weg.
Mijn dealer vertelde mij dat je dit cadeau krijgt van Vespa en dat het wel te verminderen is met van die gewichten aan het einde van het handvat!
Ik heb alleen daar m’n spiegels zitten!
Nu is mijn vraag kunnen die gewichten zo geplaatst worden, of is er een modificatie voor nodig?
En heeft iemand een goede website waar deze aan te schaffen zijn?

Bekijk bijlage 1517421
De GTS van 2014 en nieuwer (2014 en 2015 zijn met andere type schokbreker) hebben zeker geen last meer van jouw genoemd probleem. Terug naar de dealer en het wiel laten balanceren totdat ie perfect is. Ik kan gewoon m’n stuur loslaten bij mijn laatste drie Vespa’s.
 
Ik wil er nog wel even bij vermelden dat ik niet met de standaard schokbrekers rij. Bij aanschaf gaan er bij mij altijd gelijk Bitubo schokbrekers onder.
 
Het viel mij op dat veel scooterwinkels etc. niet eens de mogelijkheid hadden om de banden de balanceren. Daarom ben ik ervoor ook los van de onderhoudsbeurt naar een bandenspecialist gegaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan