Het grote Vespa GTS topic

Nieuwe stickerset voor het 2021 model en een andere type velg erop en verder de nieuwe supertech kleur een soort van notte met gele kenmerken.
 

Bijlagen

  • $_86 - 2020-10-09T210133.529.jpg
    $_86 - 2020-10-09T210133.529.jpg
    118,1 KB · Weergaven: 18
  • $_86 (85).jpg
    $_86 (85).jpg
    83 KB · Weergaven: 21
Dank! Het lijkt erop dat ze erg op de velgen van de Primavera hebben gebruikt als voorbeeld.
.. maar als ik kijk naar de GTS HPE Euro 5 die naar mij onderweg is, dan betwijfel ik of deze velgen er onder zitten. Het is natuurlijk ook nog geen 2021.
 
Heb je dan ook een indicatie hoelang je mag wachten? Ik wacht sinds 14 Mei op een Piaggio MedleyS 125.
Heb je ‘m al binnen?
Na 10 dagen was de Vespa inderdaad bij de dealer. Helaas was er een probleem bij Piaggio zodat afgelopen weekend pas het kenteken geregeld kon worden.
Gisteren meteen de schokbrekers even vervangen, want van de standaard schokbrekers word ik niet heel blij. Voor heb ik de Bitubo die ik al op de SuperTech had gezet en achter nieuwe Malossi‘s. Morgen eens kijken (stukje rijden) hoe de Malossi schokbrekers zich gedragen in vergelijking met de Bitobo’s
 
Weet iemand waarom er bij de meeste leveranciers van zadels / buddyseats dat er verschil is van modellen passend tot 2014 en modellen vanaf 2015?
Ik wil nu een nieuw (sport- / éénpersoons)zadel op mijn nieuwe GTS, maar ben benieuwd of er iemand problemen heeft ondervonden met de “oude” versie.
 
Avond mede gts rijders,

Vorig jaar GTS 300 gehaald zoals sommige nog weten van jullie.
Nu wil de GTS toch iets sneller maken / gas - reactie beter of iig dat als ik met zijn 2e rijdt met iets meer vertrouwen een auto kan inhalen.
Als ik er alleen op zit is de gts rap zat maar met ze 2e mis ik toch net ff wat trek power.
Hebben jullie tips?
De JCosta vario is uit den boze omdat ik daar heel veel slechte verhalen over heb gelezen en foto's van heb gezien.

Gr tim
 
Misschien is jullie gezamenlijke gewicht iets te veel van het goede? Vespa geeft volgens mij een gewicht van 100 kg voor de bestuurder met de duo .. en dat gaan gemiddelde Nederlanders niet bij lange na niet lukken.
.. aanvulling: Die 100 kg geldt voor de snorfiets. Motor mag tot 340 kg beladen worden las ik net, dus dat moet wel lukken bij de meeste stelletjes.
 
Misschien is jullie gezamenlijke gewicht iets te veel van het goede? Vespa geeft volgens mij een gewicht van 100 kg voor de bestuurder met de duo .. en dat gaan gemiddelde Nederlanders niet bij lange na niet lukken.
.. aanvulling: Die 100 kg geldt voor de snorfiets. Motor mag tot 340 kg beladen worden las ik net, dus dat moet wel lukken bij de meeste stelletjes.
Hahah gelukkig vallen wij dan wel mee. Ons gewicht samen zou rond de 135 kg liggen. Gelukkig zit er hier in Poeldijk een scooter garage/dealer die heel veel verstand ervan heeft. Maar ik dacht misschien zijn hier mensen die hun gts getuned hebben en uitermate tevreden zijn met de behaalde progressie.
 
Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen. Bij de zaak waar ik kom staat ook een test bank dus we zullen zien of we er nog wat extra's uit krijgen ;)!
Bedankt voor de respons.
 
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen. Mijn hpe is ook nog standaard. Als mijn vrouw achterop zit halen wij de 160kg.
Maar de vering kan het aan en het blok ook...90km/u cruisen is ook geen probleem...
Desondanks iets meer pit zou mooi zijn..
 
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen. Mijn hpe is ook nog standaard. Als mijn vrouw achterop zit halen wij de 160kg.
Maar de vering kan het aan en het blok ook...90km/u cruisen is ook geen probleem...
Desondanks iets meer pit zou mooi zijn..
Yes zal ik doen. Ik gok dat als er weer wat mindere dagen aankomen ik de GTS een paar dagen bij de monteur laat staan dan kan hij rustig de tijd ervoor nemen. Zal mijn ervaringen delen.
Cruisen is zeker prima maar ik snap heel goed wat je bedoelt met net ff wat meer pit als je met zijn 2e rijdt. Hij hoeft immers niet gelijk op zijn achterwiel haha.
 
Jammer dat ze geen 400 maken ik blijf je volgen want ik mis ook wat pit vooral bij het inhalen b.v een auto rijd ca 80 dan wil je er voorbij en als je er naast zit gaat die malloot ineens gas bijgeven en als er dan een tegenligger aankomt heb je wat op te lossen. dus gas los en er mar weer achter want gas bij gaat niet.
 
Jammer dat ze geen 400 maken ik blijf je volgen want ik mis ook wat pit vooral bij het inhalen b.v een auto rijd ca 80 dan wil je er voorbij en als je er naast zit gaat die malloot ineens gas bijgeven en als er dan een tegenligger aankomt heb je wat op te lossen. dus gas los en er mar weer achter want gas bij gaat niet.
Heel herkenbaar dit, ze kunnen het echt niet hebben als ze door een ''scooter'' worden ingehaald..
 
Voor een paar pk meer moet je wel echt serieus aan het tunen gaan.
Malossie cilinderkoppen en cilinders, forcemaster er bij, dat soort zaken leveren meestal "een paar pk's" extra op.

Ik heb heel veel kilometers met mijn Vespa met mijn (ex)vrouw achterop gereden.
Waarvan het merendeel in Zuid Europa op en over de diverse bergen al daar.
Met wat aanpassen vond ik het nooit echt een probleem en dan heb ik zelf nog een 250.

Ik heb de vering aangepast zodat de GTS beter met 2 mensen er op rijd en ik het er Dr-Pulley sliders in zitten.
Die zorgen wel dat het apparaat wat beter op pakt, maar toch blijft het soms aanpassen inderdaad.
Bij het stoplicht ga ik overigens wel (ook met zijn 2en er o) gewoon vooraan staan.
Niet dat het een race apparaat is maar ook met zijn 2en ben je toch wel snel op de 50km/u en ben je niemand echt tot last.

Inhalen op snelheid dat is timen, of gewoon niet doen })
Ik ben er wel bergen mee op gereden met mijn (ex)vrouw achterop dat de GTS gewoon niet meer over de 30km/u heen kwam.
Naar beneden ga je dan des te harder :+

Op : Modern Vespa : Index
is wel wat te vinden over tuning , zeker in het project report subforum

IMG_7141_2.jpg


IMG_20160819_145334.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf wel een goede ervaring met de J Costa variateur ten opzichte van de originele, maar zoals hier vaker word gezegd het blijft een 300
 
Dit is één van de grootste redenen dat ik ben overgestapt naar een maxi scooter. Geen klachten meer over underperformance. Ik miste vooral op de snelweg pit bij inhalen en toch een zekere instabiliteit.

Overigens nog wel een enorme fan, maar het paste niet meer zo bij mijn behoeften.
 
Heb zelf sinds vorige jaar een gts 300. Paar dingen aangepast

malossi multivar met 14 grams rollen.
En een malossi tc unit en nog een andere uitlaat Scorpion en zeker een stuk sneller en veller geworden. Moet zeggen ik rijd altijd met ASR uit

Groetjes
 

Bijlagen

  • 4AE3A379-91C1-4A79-904F-B364AFEA35D0.jpeg
    4AE3A379-91C1-4A79-904F-B364AFEA35D0.jpeg
    348,6 KB · Weergaven: 15
Dan is je gts een stuk veller. Dan heb je met vol gas weg trekken die dip niet. Je merkt veral het verschil van 0 tot 30km trek netter in 1 lijn door. Ik zeg probeer het zeker een keer
Bijzonder dat dit invloed heeft. Mijn GTSjes hebben hier alleen last van gehad na montage van een nieuwe achterband. Heb je de ASR wel (opnieuw) gekalibreerd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan