Het grote Vespa GTS topic

Kijk dat is nog eens een fijne uitleg thanks!

Door de verandering van de ABS ring ga je 10 kmh harder, gemeten op de testbank.
De kosten van die ''race'' ring zijn een paar 10tjes en hij kon het makkelijk uitvoeren tijdens de andere werkzaamheden.👌
Gistermiddag de ring “eventjes” vervangen voor de Race ring. Eerst de inbusboutjes dolgedraai, toen de kopjes er afgeboor, toen zag ik dat er een hele zooi blauwe Loctite in zat, toen de brander op de boutjes .... en toen pas draaide ik met een schroevendraaier deze er met gemak uit.
Zometeen even de boel kalibreren (ASR) en eens kijken of de navigatie boven de 125 km/u uit komt.
 
Hallo allemaal,
het is waarschijnlijk een veel gestelde vraag. Ik ga vanmiddag een test ritje maken op een nieuwe gts300 en ik heb er ontzettend veel zin in. Naast gebruik voor de lol wil ik hem ook gebruiken voor woon-werk verkeer dat neerkomt op zo'n 3 maal per week 60km A2.
Is dat te doen? Ik begrijp dat het vermogen beperkt is maar is het comfortable en veilig genoeg en blijft het dan nog leuk?
groet,Randy
Mijn GTS 250 uit 2006 loopt net niet net wel 120 op de gps.
Met de oude maximale snelheid van 120km/u was het dus echt wel maximaal volgas rijden om mee te komen.
Toch heb ik dat nooit als vervelend ervaren.
Misschien omdat ik al jaren met grote slome campers heb rond getoerd.
Dus het een beetje plannen en vervolgens mikken om in te halen ben ik wel gewend.

Nu met de nieuwe 100km/u max top snelheid kun je zelfs met een Vespa GTS dus goed mee komen op de snelweg.
Probeer het gewoon als het kan tijdens je proefrit.

Wel kwam ik soms wat van die oelewappers tegen die me min of meer aan het afsnijden gingen en richten de ventweg aan het wijzen waren.
Volgens mij dachten ze dat ik met een brommer op de snelweg aan het rijden was of zo.
Maar ja in 2006 reden er nog niet zo veel Vespa GTS en rond dus misschien zijn de mensen het nu wat meer gewend. :+

12273_493347984059155_1619220296_n.jpg
 
Hallo allemaal,
het is waarschijnlijk een veel gestelde vraag. Ik ga vanmiddag een test ritje maken op een nieuwe gts300 en ik heb er ontzettend veel zin in. Naast gebruik voor de lol wil ik hem ook gebruiken voor woon-werk verkeer dat neerkomt op zo'n 3 maal per week 60km A2.
Is dat te doen? Ik begrijp dat het vermogen beperkt is maar is het comfortable en veilig genoeg en blijft het dan nog leuk?
groet,Randy
Ik zelf vermeid snelweg voel me veel te kwetsbaar op de gts naast een vrachtwagen en autos die langs schieten. Ik moet zeggen ik rijd alleen vrijetijd ritjes er mee.
 
dat proefritje beviel me erg goed. Op de snelweg met deze wind was de vespa wel wat wiebelig maar toch makkelijk te corrigeren.
Nu nog een adresje vinden waar ik liefst in de buurt van Eindhoven een Supertech 2021 kan ophalen. iemand?
bedankt voor de reacties
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
het is waarschijnlijk een veel gestelde vraag. Ik ga vanmiddag een test ritje maken op een nieuwe gts300 en ik heb er ontzettend veel zin in. Naast gebruik voor de lol wil ik hem ook gebruiken voor woon-werk verkeer dat neerkomt op zo'n 3 maal per week 60km A2.
Is dat te doen? Ik begrijp dat het vermogen beperkt is maar is het comfortable en veilig genoeg en blijft het dan nog leuk?
groet,Randy
Het is wel te doen,zal er wel 13 inch velgen opdoen dan,beter weggedrag,zeker op de grote weg.
 
dat proefritje beviel me erg goed. Op de snelweg met deze wind was de vespa wel wat wiebelig maar toch makkelijk te corrigeren.
Nu nog een adresje vinden waar ik liefst in de buurt van Eindhoven een Supertech 2021 kan ophalen. iemand?
bedankt voor de reacties
De Vespa garage heeft er enkele staan
 
Vespa komt prima mee op de snelweg. Vol gas rij je echt wel veel sneller dan het vrachtverkeer. Ik vind het altijd wel mooi, van die blikken ‘word ik nou ingehaald door een brommer’ 😆
De kleine wieltjes maakt hem soms wel wat wiebelig, vooral als je bij een lekkere bocht met 100 een andere motor wilt inhalen 😀
 
De 125 CC kwam ik niet harder dan 85 ofzo - op de teller 😃. Voor de snelwegritten gebruik ik denk liever de KTM 🤣🙈.
Met 300CC zou ik al een stuk zekerder op de snelweg rijden. Heb ook bijvoorbeeld even proefgereden op een Kawasaki J300, dat gaat wel echt een stuk rapper. Maar goed, dat was niet wat ik zocht. Een uit de kluiten gewassen brommer - de GTs 125 wel. Ziet er wel heel schattig uit en rijdt op de kleinere wegen ook heel fijn. Lekker groot scherm erop ook. Ik heb de verhalen van verschillende vertellers ook gelezen - met de Vespa Europa door. Mooi is dat!
 
De 125 CC kwam ik niet harder dan 85 ofzo - op de teller 😃. Voor de snelwegritten gebruik ik denk liever de KTM 🤣🙈.
Met 300CC zou ik al een stuk zekerder op de snelweg rijden. Heb ook bijvoorbeeld even proefgereden op een Kawasaki J300, dat gaat wel echt een stuk rapper. Maar goed, dat was niet wat ik zocht. Een uit de kluiten gewassen brommer - de GTs 125 wel. Ziet er wel heel schattig uit en rijdt op de kleinere wegen ook heel fijn. Lekker groot scherm erop ook. Ik heb de verhalen van verschillende vertellers ook gelezen - met de Vespa Europa door. Mooi is dat!
Ja 125cc is wat minder. Ik heb ooit een Aprilia 125cc gehad, heel irritant op de snelweg vooral als je gaat inhalen en ze geven gas (er zijn mensen die dit leuk vinden of onbewust doen), kwam ik er niet meer voorbij en moest ik er weer achter gaan rijden 😂 . De teller was wel altijd wel heel positief 😀.
 
dat proefritje beviel me erg goed. Op de snelweg met deze wind was de vespa wel wat wiebelig maar toch makkelijk te corrigeren.
Nu nog een adresje vinden waar ik liefst in de buurt van Eindhoven een Supertech 2021 kan ophalen. iemand?
bedankt voor de reacties
Met een scooter, met elke scooter, ben je altijd wel windgevoelig, vooral dan voor zijwind. Je zijoppervlak is redelijk groot ten opzichte van je massa en je loopt maar op 2 wielen. Als je die invloed gemakkelijk kan corrigeren dan is dat OK. Beter kan je niet verwachten.
 
Ik rijd soms ook op de hpe naar mn werk..60km heen en.weer terug.
Over de A6.....
Dat doe ik trouwens alleen in de zomer wanneer het vroeg licht is...
Terug naar huis neem ik.ook nog wel.eens een omweg via de B wegen..
Ik heb overigens wel het middelhoge vespa scherm erop.
Toch wel comfortabel......
20210302_104858.jpg
 
Hallo allemaal,
het is waarschijnlijk een veel gestelde vraag. Ik ga vanmiddag een test ritje maken op een nieuwe gts300 en ik heb er ontzettend veel zin in. Naast gebruik voor de lol wil ik hem ook gebruiken voor woon-werk verkeer dat neerkomt op zo'n 3 maal per week 60km A2.
Is dat te doen? Ik begrijp dat het vermogen beperkt is maar is het comfortable en veilig genoeg en blijft het dan nog leuk?
groet,Randy
Gefeliciteerd met je keuze. Snelweg is wel te doen maar zoals je leest vermijden de meeste dit. Mijn ervaring is dat ik in het begin de snelweg pakte en ik enorm veel weerstand /rijwind pakte omdat ik geen goede kleding droeg. Ik heb toen een goede strakke motorjas aangeschaft en dit gaf zo enorm veel verschil, de wind had toen nog maar weinig vat op mijn bovenlichaam.
 
dat proefritje beviel me erg goed. Op de snelweg met deze wind was de vespa wel wat wiebelig maar toch makkelijk te corrigeren.
Nu nog een adresje vinden waar ik liefst in de buurt van Eindhoven een Supertech 2021 kan ophalen. iemand?
bedankt voor de reacties
Heeft OTR in Geldrop er niet eentje staan?
Of van den Burg in Eindhoven? Maar daar ben je vast al geweest?
 
heeft iemand ervaring met dit soort schermpjes? Het klinkt ideaal Faco uitschuifbaar, scherm. van 25 to 45cm
 
Terug
Bovenaan Onderaan