Het grote Vespa GTS topic

klopt is het ook, dat is toch voor?

Volgens mij is het 130/70/12 achter en 110/70/12 voor origineel
 
klopt is het ook, dat is toch voor?

Volgens mij is het 130/70/12 achter en 110/70/12 voor origineel
SIP adviseert voor 13 inch. 140/60 r13 voor achter en 130/60 r 13 voor voor.
Informatie : Zodra de maat van de band is gewijzigd, wordt ook de conversieverhouding van de mechanische ORIGINELE snelheidsmeter beïnvloed. Aangezien de originele snelheidsmeter een optimistisch verschil van ongeveer 10% heeft met de werkelijke rijsnelheid, blijven de toleranties bij gebruik van een 12 ”wiel met een 140-band of zelfs een 13” -wiel met een 140-band acceptabel. Uiteindelijk heeft deze conversie tot gevolg dat de weergegeven snelheid nauwkeuriger wordt!

% 26nbsp% 3b
 
Hallo Ik ben nieuw op dit forum. Ik rij momenteel met een Yamaha Tricity 155cc. en ben van de plan deze in te ruilen tegen een nieuwe Vespa 300 GTS.
Maar zit met een aantal vragen hopelijk kunnen jullie deze beantwoorde.
1) Hoe zit het nu met de betrouwbaarheid van Vespa.
2) ik ben 1,92 is dit te doen op een Vespa .
Alvast bedankt
 
Hallo Ik ben nieuw op dit forum. Ik rij momenteel met een Yamaha Tricity 155cc. en ben van de plan deze in te ruilen tegen een nieuwe Vespa 300 GTS.
Maar zit met een aantal vragen hopelijk kunnen jullie deze beantwoorde.
1) Hoe zit het nu met de betrouwbaarheid van Vespa.
2) ik ben 1,92 is dit te doen op een Vespa .
Alvast bedankt
Betrouwbaar zeer zeker,rij praktisch het hele jaar door,ben zelf 1.87 en dat gaat prima
 
Ik ben 2m en ook dat gaat prima....ww is voor mij 60 heen en 60 terug...
Het kan wel op de snelweg maar op de kleinere wegen met 80-90 is toch prettiger
 
Hallo Ik ben nieuw op dit forum. Ik rij momenteel met een Yamaha Tricity 155cc. en ben van de plan deze in te ruilen tegen een nieuwe Vespa 300 GTS.
Maar zit met een aantal vragen hopelijk kunnen jullie deze beantwoorde.
1) Hoe zit het nu met de betrouwbaarheid van Vespa.
2) ik ben 1,92 is dit te doen op een Vespa .
Alvast bedankt
1) De GTS heeft mij nog niet vaak in de steek gelaten. Het ergste dat me de laatste jaren onderweg is overkomen was een losse bougiedop.
2) 191 cm .. en rij ondertussen op m’n vijfde GTS, dus ik kan wel zeggen dat ie erg prettig zit met mijn lengte.
Ik heb gistermiddag nog een rondje van 150 km gereden zonder tussenstop en voel nergens pijn.
 
Ik ben 190cm ongeveer en ook ik zit erg goed op de Vespa.
Het is een van de weinige motoren waar ik echt heel de dag zonder problemen op kan rijden.

Over de betrouwbaarheid, mijn GTS 250 is een ander blok dan de nieuwe 300 HPE's maar om je toch een idee te geven.
Enkel benzine er in, onderhoud en dat was het.
Afgezien van een draadbreuk in de ABS sensor bij het voorwiel, waardoor de ABS het niet deed heb ik nog nooit een storing gehad.
Ding doet het altijd, of het nou min 10 of plus 40 is maakt geen hol uit.
 
Ik heb een flink probleem met mijn vespa hpe..
Zojuist weer eens het oliepeil willen controleren.
Bij het terugsteken van de dipstick, en ik deze er weer uit haalde is het onderste stukje afgebroken. Het deel met het merktekentje van olieniveau. Ik denk een cm langte........ en dat zit nu in de olie en kan er niet bij....
Ik heb in dit topic gezocht maar niets hierover kunnen vinden...
Suggesties ?????
 
Olie aftappen en hopelijk past het stukje door dat aftapgat. Eventueel even doorspoelen als het de eerste keer leeglopen niet lukt.
wel bijzonder dat het afbreekt. Ik heb nu gelijk even een beetje lopen buigen met de peilstok en blijft heel.
 
Gooi de peilstok in een bad motorolie om na te gaan of het materiaal zwaarder is dan olie. Is het zwaarder dan zal het naar de bodem van het carter zinken en dan denk ik dat de kans klein is dat het met het aflaten van de olie zal meekomen, tenzij het vlakbij de aftapplug ligt.
De aftapplug zit aan de zijkant. Misschien kan je het eruit "vissen".
 
Eruit vissen lijkt mij onmogelijk..
De ingang waar die peilstok in moet is erg klein....
Ik denk dat PeterCC niet bedoelt eruit vissen via het vulgat, maar, als het materiaal inderdaad zwaarder is dan de olie, via de aftapplug. Dat is een andere opening en die zit zo ver mogelijk onderaan.

Wellicht vanaf daar proberen te vissen met een schroevendraaier of satéprikker o.i.d.? Je hoeft het dan ook niet omhoog te 'vissen', maar kunt het horizontaal naar je toe proberen te trekken. Als je iets meer geluk hebt dan vanmorgen...

(nadat je de olie hebt afgetapt natuurlijk... en even goed in de gaten hebt gehouden of het losse stukje niet al met de afgetapte olie mee naar buiten is gekomen!)
 
Ik heb er zelfs een mail aan gewaagd naar scooterwest.com en vry snel antwoord terug gekregen van Jeff.
Hij heeft een bekend yt kanaal over de vespa..
Zijn advies is om te flushen in de hoop dat het er dan uitkomt..
Screenshot_20210422-220329_Email.jpg
 
Dat is wel een plan natuurlijk, wat hij schrijft: als het er bij de eerste keer niet uitkomt, de olie gewoon nog een paar keer erdoorheen laten lopen. Fingers crossed!
 
Volgende week wordt de vespa opgehaald door Sander van SB scooterfix. Hij is een zeer technische vent die veel verstand heeft van vespa's.
Ik vertrouw erop dat hij het eruit krijgt.
Zodra ik meer weet laat ik het weten

Voor andere hpe bezitters...wees voorzichtig met die dipstick...
 
Terug
Bovenaan Onderaan