Het grote Vespa GTS topic

Na de 1000km beurt en montage van Malossi variokit klinkt de motor na koude start anders dan daarvoor. Bij koude motor klinkt het een beetje als rammelende knikkers in een schaal. Als bijlage een filmpje na koude start voor vertrek en bij thuiskomst met warme motor na ±25km. Het rammelende geluid is niet zo goed te horen, maar het verschil is duidelijk hoorbaar.

Wat is jullie ervaring met Malossi vario en wat denken jullie ervan?


 
Ik heb alles standaard....het is roch geen race monster en ik vind het prima zo
Komend voorjaar breng ik hem weg voor een beurtje en laat ik meteen dat onderdeel monteren met het kijkglaasje voor de olie
 
Na de 1000km beurt en montage van Malossi variokit klinkt de motor na koude start anders dan daarvoor. Bij koude motor klinkt het een beetje als rammelende knikkers in een schaal. Als bijlage een filmpje na koude start voor vertrek en bij thuiskomst met warme motor na ±25km. Het rammelende geluid is niet zo goed te horen, maar het verschil is duidelijk hoorbaar.

Wat is jullie ervaring met Malossi vario en wat denken jullie ervan?

Bekijk bijlage 1697944
Bekijk bijlage 1697945
Lastig om zo te beoordelen op basis van geluid. Maar het hoort niet zo denk ik. Zou gewoon even terug gaan naar de dealer en het op laten lossen.

Kan de bendix zijn welke blijft hangen. Kan de vario moet zijn welke losloopt. Of misschien iets anders, lastig te zeggen.
 
De dealer verwacht dat het de Malossi vario is, maar heeft niet eerder deze ervaring ermee gehad. Vandaar mijn vraag aan de "ervaringsdeskundigen" 😄 hier. Hij zegt ook dat het belangrijk is dat de motor dit geluid niet maakt bij warme motor. Toch voelt het niet goed, dus ik heb afgesproken er een keer naartoe te rijden om er naar te laten kijken.
 
Ik hou de Vario van de mijne ook standaard , om dezelfde reden als Maniac, maar de jouwe klinkt inderdaad niet gezond .
Ik had een Malossi op mijn TMax en die klonk alleszins niet zo rammelend.

BTW, ik heb vanmiddag mijn Vespa ingespoten met ACF-50 dmv een hogedruk-verfpistool .
Ging prima en je verbruikt slechts een fractie van het dure spul tegenover wanneer je een spuitbus gebruikt .
 
Totale hoeveelheid gebruikt product, vanmiddag en echt niet zuinig gespoten ….
26C09BE1-54AD-4F3E-9D67-9147130A20C6.jpeg
 
Ritje naar de dealer is ±45km en GTS zal daar moeten blijven, dus op leenscooter naar huis en weer terug om op te halen. Ik plan het zsm, maar wel rekeninghoudend met het weer ☺️
 
Er is gestrooid (het heeft hier vannacht gesneeuwd), dus voorlopig rijd ik niet naar de dealer. Aangezien ik er nu helemaal niet mee rijd is dat ook niet zo erg 😉

Tijd voor het winterproject tectyleren dus!
 
De ACF-50 die ik deze week gebruikte, heeft een ongelooflijke viscositeit .
Ik vertrouw er dus op dat het spul, dat ik ook in alle spleten vernevelde onder hoge druk, uiteindelijk op alle vereiste plekken terecht is gekomen .
Er lekte deze keer alleszins weinig meer uit mijn Vespa, na behandeling, hetgeen bijvoorbeeld bij mijn Versys 1000 wel het geval was .
 
Tja , wij komen ergens aan, waar de grond erg mul is … ik klap de zijstaander uit, stap af en wandel weg .
Op dat ogenblik ben jij nog in je zak aan het graaien , op zoek naar je oranje schoteltje , waarna je voor de vierde maal vruchteloos tracht om je smalle zijpoot erop te parkeren … uiteindelijk stap je af om het vermaledijde ding voor de vijfde keer op te rapen , waarna je Vespa onweerstaanbaar… omkukelt …. 😀
 
Stilletjes, hier …
Ik wilde dat ik wat te melden had, maar mijn nog nagelnieuwe Blauwe staat sinds zijn behandeling met ACF-50 gewoon te glimmen in de garage , met de Optimate secuur ingeplugd …
Elke avond, na de hond te hebben uitgelaten, ga ik er even naar kijken … and that’s it ….-O-.
Zijn er hier diehards, die met dit gure, natte weer hun Italiaanse troetel nog uitlaten voor hun plezier ?
 
Mijn GTS staat al een paar maanden bij mijn schoonmoeder in de schuur omdat we ons huis te koop hadden.
Wilde het zo leeg mogelijk hebben voor de bezichtigingen.

Ondertussen zijn we een maand geleden verhuisd en heb ik wel mijn Guzzi in de garage staan hier in ons nieuwe huis.
Maar de Vespa staat nog zielig in het schuurtje bij schoonmoeder. :/
 
Mijn GTS staat al een paar maanden bij mijn schoonmoeder in de schuur omdat we ons huis te koop hadden.
Wilde het zo leeg mogelijk hebben voor de bezichtigingen.

Ondertussen zijn we een maand geleden verhuisd en heb ik wel mijn Guzzi in de garage staan hier in ons nieuwe huis.
Maar de Vespa staat nog zielig in het schuurtje bij schoonmoeder. :/
Jij hebt duidelijk iets tegen je Vespa…. bij je schoonmoeder laten staan, báh ! :+
 
Stilletjes, hier …
Ik wilde dat ik wat te melden had, maar mijn nog nagelnieuwe Blauwe staat sinds zijn behandeling met ACF-50 gewoon te glimmen in de garage , met de Optimate secuur ingeplugd …
Elke avond, na de hond te hebben uitgelaten, ga ik er even naar kijken … and that’s it ….-O-.
Zijn er hier diehards, die met dit gure, natte weer hun Italiaanse troetel nog uitlaten voor hun plezier ?
Nee, met dit weer pas ik ervoor. Volgend weekend wordt al niet veel beter voorspeld.
De Beverly staat in de fietsenberging met de druppellader aangekoppeld.
Ik rij ook in de winter met de scooter, het mag koud zijn, maar het moet wel droog zijn.
 
De GTS pruttelt dagelijks door wind en weer naar het werk. Plezierritjes in het weekend bewaar ik voor dagen met minder natte omstandigheden.
 
Zijn er hier diehards, die met dit gure, natte weer hun Italiaanse troetel nog uitlaten voor hun plezier ?
Mijn GTS staat warm en droog onder een doek in de garage.
Ik rij ook in de winter met de scooter, het mag koud zijn, maar het moet wel droog zijn.
Ik ook. Een frisse rit op een mooie winterdag is heerlijk, maar dan moet het wel droog zijn én zonder pekel op de weg. Afgelopen week is hier echter meerdere keren gestrooid, dus de Vespa blijft voorlopig binnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan