motormaniac58
MF veteraan
idem
idem
idem
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Chroom? Ik heb de Racing Sixties uitvoering en daar is het meeste dat normaliter chroom is in het zwart uitgevoerd.Ik las dat jij je Vespa met bruine Tectyl behandeld hebt .
Weerstaat hij nu goed de pekel ? Ook de chroom onderdelen ?
De Vespa moet mooi zijn en mooi blijven. Het is geen gewone scooter hè.Onze Vespa’s zijn overduidelijk watjes ...
ik rij met mijn xmax 300 door regen wind en soms zelfs sneeuw.Stilletjes, hier …
Ik wilde dat ik wat te melden had, maar mijn nog nagelnieuwe Blauwe staat sinds zijn behandeling met ACF-50 gewoon te glimmen in de garage , met de Optimate secuur ingeplugd …
Elke avond, na de hond te hebben uitgelaten, ga ik er even naar kijken … and that’s it …..
Zijn er hier diehards, die met dit gure, natte weer hun Italiaanse troetel nog uitlaten voor hun plezier ?
Op een x-max hoeft je natuurlijk ook niet zuinig te zijn.ik rij met mijn xmax 300 door regen wind en soms zelfs sneeuw.
waarom? beter kwaliteit? sneller zuiniger mooier en meer bagage ruimte?of bedoel die de yamaha ervaringOp een x-max hoeft je natuurlijk ook niet zuinig te zijn.
Het zal wel een neurotisch trekje zijn van me , maar ik kan gewoon geen voertuig afbeulen … wellicht te veel technische empathie …Wacht even mannen, het is een gebruiksvoorwerp...
Bekijk bijlage 1701253
Mijn GTS met kampeeruitrusting er op gebonden opweg naar de Col dus Parpallion.
Het is voor mij wel een bijzonder gebruiksvoorwerp maar ik ga het ding niet ontzien of na elke rit poetsen.
Bekijk bijlage 1701256
Ik heb deze GTS al sinds 2012, het ding was toen net 6 jaar oud met iets van 4500km op de klok.
Nu staat er bijna 35.000 op en dat waren geen ritjes rond de kerk.
Mijn GTS is altijd mee gegaan achterop onze camper naar Frankrijk, Italië, Kroatië, Duitsland enz.
De meeste kilometers in de bergen met mijn (nu ex)vrouw achterop.
Ritjes waarbij de ventilator aan een stuk door draaide vanwege de hitte, er rook uit de wieltjes kwam vanwege de overbelaste remmen.
Denk niet dat ik deze Vespa ooit nog weg doe..
Jouw Vespa en mijn Beverly kunnen best wel wat hebben, daar twijfel ik niet aan.Wacht even mannen, het is een gebruiksvoorwerp...
Mijn GTS met kampeeruitrusting er op gebonden opweg naar de Col dus Parpallion.
Het is voor mij wel een bijzonder gebruiksvoorwerp maar ik ga het ding niet ontzien of na elke rit poetsen.
Ik heb deze GTS al sinds 2012, het ding was toen net 6 jaar oud met iets van 4500km op de klok.
Nu staat er bijna 35.000 op en dat waren geen ritjes rond de kerk.
Mijn GTS is altijd mee gegaan achterop onze camper naar Frankrijk, Italië, Kroatië, Duitsland enz.
De meeste kilometers in de bergen met mijn (nu ex)vrouw achterop.
Ritjes waarbij de ventilator aan een stuk door draaide vanwege de hitte, er rook uit de wieltjes kwam vanwege de overbelaste remmen.
Denk niet dat ik deze Vespa ooit nog weg doe..
Ik kom/werk ook in de techniek, ben automonteur van opleiding en heb vele jaren in het technische onderhoud gezeten van allerlei machines en apparaten.Het zal wel een neurotisch trekje zijn van me , maar ik kan gewoon geen voertuig afbeulen … wellicht te veel technische empathie …
Dat geldt voor mij ook (heb de Vespa zelfs nog nooit gewassen ), maar ga de scooter ook niet gebruiken onder winterse (pekel) omstandigheden als het niet hoeft. Bovendien luister ik dan ook liever comfortabel naar de V8 onder de motorkapHet is voor mij wel een bijzonder gebruiksvoorwerp maar ik ga het ding niet ontzien of na elke rit poetsen.
Ik zal nooit een toestel, of het nu een scooter is of iets anders, bewust beschadigen. Daar heb ik het als ingenieur moeilijk mee.Dat geldt voor mij ook (heb de Vespa zelfs nog nooit gewassen ), maar ga de scooter ook niet gebruiken onder winterse (pekel) omstandigheden als het niet hoeft. Bovendien luister ik dan ook liever comfortabel naar de V8 onder de motorkap
Heb jij echt nog een V8 onder de motorkap?(...) Bovendien luister ik dan ook liever comfortabel naar de V8 onder de motorkap
Alle begrip, maar ik vergeet nooit de verklaringen van diverse garagisten die destijds mijn cliënten waren , die neerkwamen op het volgende : “ voor een schone auto/motor doen we extra ons best want we weten dan dat de eigenaar er ook extra bezorgd om is “…Ik zal nooit een toestel, of het nu een scooter is of iets anders, bewust beschadigen. Daar heb ik het als ingenieur moeilijk mee.
Ik keek bijvoorbeeld graag naar Topgear in de tijd, heerlijk politiek incorrect, maar dikwijls hadden ze een item waarbij ze auto's bewust kapot maakten. Heb ik nooit kunnen smaken.
Proper moet de scooter voor mij niet zijn. Ik heb hem nu ruim 2,5 jaar en tot nu 1 keer gepoetst. Maar technisch moet die perfect zijn. Alles eraan moet functioneren zoals bedoeld. Geldt niet alleen voor de scooter maar ook voor onze auto's en in het algemeen voor alle apparaten in huis.
Als je er langs passeert gaat het niet veel uithalen denk ikOK, daar heb je een punt. Voor het volgende garagebezoek misschien toch maar even langs de wasstraat passeren.
Zomaar nog een foto omdat posts met foto's altijd leuker zijn.
Yep, Supercharged zelfsHeb jij echt nog een V8 onder de motorkap?
Ik heb mijn Vespa op meerdere campers achterop mee gehad.Wat een gave foto's en trip! Dat doe ik hopelijk ook nog een keer met Vespa. Helaas kan de Vespa vanwege het gewicht niet mee achterop de camper , anders zou die een mooi uitvalsbasis kunnen zijn in mooie gebieden verder weg.