Het grote Vespa GTS topic

Ik las dat jij je Vespa met bruine Tectyl behandeld hebt .
Weerstaat hij nu goed de pekel ? Ook de chroom onderdelen ?
Chroom? Ik heb de Racing Sixties uitvoering en daar is het meeste dat normaliter chroom is in het zwart uitgevoerd.
Delen aluminium die in het zicht zijn even met ACF50 ingespoten.
 
Wacht even mannen, het is een gebruiksvoorwerp...
IMG_20170807_092236~2.jpg

Mijn GTS met kampeeruitrusting er op gebonden opweg naar de Col dus Parpallion.

Het is voor mij wel een bijzonder gebruiksvoorwerp maar ik ga het ding niet ontzien of na elke rit poetsen.

IMG_20170808_140812.jpg


Ik heb deze GTS al sinds 2012, het ding was toen net 6 jaar oud met iets van 4500km op de klok.
Nu staat er bijna 35.000 op en dat waren geen ritjes rond de kerk.
Mijn GTS is altijd mee gegaan achterop onze camper naar Frankrijk, Italië, Kroatië, Duitsland enz.
De meeste kilometers in de bergen met mijn (nu ex)vrouw achterop.
Ritjes waarbij de ventilator aan een stuk door draaide vanwege de hitte, er rook uit de wieltjes kwam vanwege de overbelaste remmen.

Denk niet dat ik deze Vespa ooit nog weg doe..
 
Stilletjes, hier …
Ik wilde dat ik wat te melden had, maar mijn nog nagelnieuwe Blauwe staat sinds zijn behandeling met ACF-50 gewoon te glimmen in de garage , met de Optimate secuur ingeplugd …
Elke avond, na de hond te hebben uitgelaten, ga ik er even naar kijken … and that’s it ….-O-.
Zijn er hier diehards, die met dit gure, natte weer hun Italiaanse troetel nog uitlaten voor hun plezier ?
ik rij met mijn xmax 300 door regen wind en soms zelfs sneeuw.
 
Op een x-max hoeft je natuurlijk ook niet zuinig te zijn.
waarom? beter kwaliteit? sneller zuiniger mooier en meer bagage ruimte?of bedoel die de yamaha ervaring

ex eigenaar van 2 vespas
altijd gezeik mee troep machines

alle 3 machines kwamen ook van dealer 0 km
 

Bijlagen

  • IMG_20210503_094802.jpg
    IMG_20210503_094802.jpg
    263,9 KB · Weergaven: 16
Wacht even mannen, het is een gebruiksvoorwerp...
Bekijk bijlage 1701253
Mijn GTS met kampeeruitrusting er op gebonden opweg naar de Col dus Parpallion.

Het is voor mij wel een bijzonder gebruiksvoorwerp maar ik ga het ding niet ontzien of na elke rit poetsen.

Bekijk bijlage 1701256

Ik heb deze GTS al sinds 2012, het ding was toen net 6 jaar oud met iets van 4500km op de klok.
Nu staat er bijna 35.000 op en dat waren geen ritjes rond de kerk.
Mijn GTS is altijd mee gegaan achterop onze camper naar Frankrijk, Italië, Kroatië, Duitsland enz.
De meeste kilometers in de bergen met mijn (nu ex)vrouw achterop.
Ritjes waarbij de ventilator aan een stuk door draaide vanwege de hitte, er rook uit de wieltjes kwam vanwege de overbelaste remmen.

Denk niet dat ik deze Vespa ooit nog weg doe..
Het zal wel een neurotisch trekje zijn van me , maar ik kan gewoon geen voertuig afbeulen … wellicht te veel technische empathie … 😅
 
Wacht even mannen, het is een gebruiksvoorwerp...

Mijn GTS met kampeeruitrusting er op gebonden opweg naar de Col dus Parpallion.

Het is voor mij wel een bijzonder gebruiksvoorwerp maar ik ga het ding niet ontzien of na elke rit poetsen.



Ik heb deze GTS al sinds 2012, het ding was toen net 6 jaar oud met iets van 4500km op de klok.
Nu staat er bijna 35.000 op en dat waren geen ritjes rond de kerk.
Mijn GTS is altijd mee gegaan achterop onze camper naar Frankrijk, Italië, Kroatië, Duitsland enz.
De meeste kilometers in de bergen met mijn (nu ex)vrouw achterop.
Ritjes waarbij de ventilator aan een stuk door draaide vanwege de hitte, er rook uit de wieltjes kwam vanwege de overbelaste remmen.

Denk niet dat ik deze Vespa ooit nog weg doe..
Jouw Vespa en mijn Beverly kunnen best wel wat hebben, daar twijfel ik niet aan.
Maar het ventje dat er mee rijdt, ik dus, is nogal op zijn comfort gesteld.
 
Het zal wel een neurotisch trekje zijn van me , maar ik kan gewoon geen voertuig afbeulen … wellicht te veel technische empathie … 😅
Ik kom/werk ook in de techniek, ben automonteur van opleiding en heb vele jaren in het technische onderhoud gezeten van allerlei machines en apparaten.
Privé sleutel ik niet heel erg graag omdat het voorheen al mijn dag dagelijkse werk was om allerlei storingen op te lossen.
Helaas is dat soms toch nodig en is er wat onderhoud nodig.

Ik heb echter niet de indruk dat ik meer moet sleutelen aan mijn Vespa omdat ik er wat "minder voorzichtig" mee om ga.
In al die jaren heeft het ding me slechts een paar keer iets voorgeschoteld waardoor ik niet verder kon.
Laatste was de dr.Pulle sliders waarvan er eentje of meerdere defect waren en die hadden zich in de variomaat vast gezet.
Lekke achterband.
Dat was het wel, tenminste wat er echt voor zorgde dat ik wel iets moest fixen.
Verder wat andere kleine dingen die onder normale reparties vallen.
Keertje een uitlaatsteun gescheurd onderweg, remhandle krom doordat de Vespa was omgevallen, defect relais van de ABS pomp.

IMG_8093.JPG
 
Het is voor mij wel een bijzonder gebruiksvoorwerp maar ik ga het ding niet ontzien of na elke rit poetsen.
Dat geldt voor mij ook (heb de Vespa zelfs nog nooit gewassen :$), maar ga de scooter ook niet gebruiken onder winterse (pekel) omstandigheden als het niet hoeft. Bovendien luister ik dan ook liever comfortabel naar de V8 onder de motorkap 😇
 
Dat geldt voor mij ook (heb de Vespa zelfs nog nooit gewassen :$), maar ga de scooter ook niet gebruiken onder winterse (pekel) omstandigheden als het niet hoeft. Bovendien luister ik dan ook liever comfortabel naar de V8 onder de motorkap 😇
Ik zal nooit een toestel, of het nu een scooter is of iets anders, bewust beschadigen. Daar heb ik het als ingenieur moeilijk mee.
Ik keek bijvoorbeeld graag naar Topgear in de tijd, heerlijk politiek incorrect, maar dikwijls hadden ze een item waarbij ze auto's bewust kapot maakten. Heb ik nooit kunnen smaken.

Proper moet de scooter voor mij niet zijn. Ik heb hem nu ruim 2,5 jaar en tot nu 1 keer gepoetst. Maar technisch moet die perfect zijn. Alles eraan moet functioneren zoals bedoeld. Geldt niet alleen voor de scooter maar ook voor onze auto's en in het algemeen voor alle apparaten in huis.
 
Ik zal nooit een toestel, of het nu een scooter is of iets anders, bewust beschadigen. Daar heb ik het als ingenieur moeilijk mee.
Ik keek bijvoorbeeld graag naar Topgear in de tijd, heerlijk politiek incorrect, maar dikwijls hadden ze een item waarbij ze auto's bewust kapot maakten. Heb ik nooit kunnen smaken.

Proper moet de scooter voor mij niet zijn. Ik heb hem nu ruim 2,5 jaar en tot nu 1 keer gepoetst. Maar technisch moet die perfect zijn. Alles eraan moet functioneren zoals bedoeld. Geldt niet alleen voor de scooter maar ook voor onze auto's en in het algemeen voor alle apparaten in huis.
Alle begrip, maar ik vergeet nooit de verklaringen van diverse garagisten die destijds mijn cliënten waren , die neerkwamen op het volgende : “ voor een schone auto/motor doen we extra ons best want we weten dan dat de eigenaar er ook extra bezorgd om is “…
Schijnt een menselijk trekje te zijn 😀.
 
OK, daar heb je een punt. Voor het volgende garagebezoek misschien toch maar even langs de wasstraat passeren.
Als je er langs passeert gaat het niet veel uithalen denk ik :+

Zomaar nog een foto omdat posts met foto's altijd leuker zijn. :]
Mijn Vespa op de Ligurische grens route, de Via del Sale.
IMG_20170810_105103.jpg
 
@SLIJKMOTO helaas is die route niet meer wat het geweest is, het avontuur zit vooral tussen de oren.
Er ligt nog geen asfalt, je komt er dus ook gewoon Fiat panda's en zo tegen.. :o :')

Begrijp me niet verkeerd het is er echt super mooi als je van bergen houd dan toch :P.
En als je in de buurt bent zeker de moeite om te gaan kijken, ik ga zeker nog een keer terug.

IMG_20170810_143920.jpg


Zelfs met de Vespa te doen, alhoewel het met tijden wel redelijk stijl omhoog/omlaag is en er op sommige stukken best wel wat grotere keien liggen.
Ik heb mijn bandjes wat leeg laten lopen zodat het geheel niet zo kei hard aan het stuiteren was.
Je motor wordt er wel vies van.. :o Dat is misschien niet iets voorde Vespa rijders hier.. ;)

IMG_20170810_122450.jpg
 
Ja, ik deed’m een jaar of 7 geleden en toen was men helaas volop bezig om de Ligurische Landstraße te egaliseren .
De nog niet behandelde stukken waren soms best pittig en we zagen toch wel wat flink beschadigde motoren, na een tuimeling op die scherpe keien.
Toen kwam er een soort Sjaak Fireblade langsgekropen, waarna onze broze trots , dat we daar toch maar als twee ouwe l*llen goed aan het presteren waren met onze Endurobrommers, een flinke knauw kreeg…:+

Een passerende Vespa zou echter nòg erger zijn geweest ... })
 
Zomaar nog een foto omdat posts met foto's altijd leuker zijn. :]

Wat een gave foto's en trip! Dat doe ik hopelijk ook nog een keer met Vespa. Helaas kan de Vespa vanwege het gewicht niet mee achterop de camper 😟, anders zou die een mooi uitvalsbasis kunnen zijn in mooie gebieden verder weg.
 
Wat een gave foto's en trip! Dat doe ik hopelijk ook nog een keer met Vespa. Helaas kan de Vespa vanwege het gewicht niet mee achterop de camper 😟, anders zou die een mooi uitvalsbasis kunnen zijn in mooie gebieden verder weg.
Ik heb mijn Vespa op meerdere campers achterop mee gehad.
Met een goede drager en eventueel wat hulpveren kom je een heel eind.

De laatste camper met Vespa en de bromscooter van mijn (ex)vrouw beide aan boord.

IMG_20170416_103151-1.jpg


Op die manier heb ik de Vespa jaren mee gehad op vakantie.
Maakt je ook een stuk mobieler dan alleen met een camper.
In 2016 zijn we 7 weken op reis geweest door Italië, Sicilië doorkruist, met de Vespa de Etna op :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan