Het grote Vespa GTS topic

MRA via louis..
Kreeg in 1e instantie een getinte versie..
Toen ben ik naar het enige nl filiaal in Tilburg gereden om te ruilen..
Dat filiaal.wilde ik toch al eens bezoeken...
 
MRA is het merk 😉 en er zijn diverse uitvoeringen: Touring, Vario Touring, Sport, ...
Heb je niet naar verschillende modellen gekeken en deze bewust gekozen?
 
Vario VSA-C
20220519_131456.jpg
 
OK, dan is het dus de Vario Touring spoiler :t (hier Type 4 gezien de afmetingen)
Heb je voor montage 4 gaten in de ruit gemaakt of gemonteerd met de montageset en zo ja, werd die meegeleverd of extra mee besteld?
Ik kan het niet helpen,maar ik vind die dingen zo lelijk. Wat ik zelf gedaan heb is een hoogscherm en deze een stukje ingekort (ong wenkbrauw hoogte).. Is perfect tegen overlast van rijwind en houdt ook droger bij regen.. Waarom kiezen jullie liever een opzetstuk?
 
Keuzes, keuzes....
Zagen in een scherm......mmm niets voor mij .
En die spoiler haal ik er zo weer af en kan ik desnoods weer ergens anders opzetten...en grote ruit onbeschadigd .

Dat het niet heel fraai is ben ik wel met je eens
 
Zo lelijk vind ik het niet. Met montageset is het ook gemakkelijk ge(de)monteerd, zodat je afhankelijk van de geplande rit kunt kiezen en alles blijft origineel. Bovendien inderdaad ook op een ander windscherm te gebruiken.
 
Is snelweg überhaupt beetje te doen met een gts 300? Snap dat het geen ideale snelweg motor is, maar ik zie genoeg gts’en staan verder in het land. Is dat te doen om met 100 naar huis te cruisen over de snelweg? Of moet ik dan toch echt een busje of aanhanger regelen.
 
Is snelweg überhaupt beetje te doen met een gts 300? Snap dat het geen ideale snelweg motor is, maar ik zie genoeg gts’en staan verder in het land. Is dat te doen om met 100 naar huis te cruisen over de snelweg? Of moet ik dan toch echt een busje of aanhanger regelen.
Geen enkel probleem. Ik heb de mijne ook aan de andere kant van het land gehaald.

Haal hem wel overdag op, zodat het overige verkeer ook zo rond de 100 rijdt. Als de rest 130+ rijdt, vind ik het persoonlijk minder plezierig.
 
Hi 👋🏼 ik ben op zoek naar een goede onderhoudsmonteur / bedrijf voor mijn GTS.

Hebben jullie tips?

Waar werkt de Nederlandse Robot?
 
Vanmorgen nog even gereden op de vespa.
Wat met name opvalt nu de MRA spoiler erop zit, is dat er veel minder lawaai is.
Express met jethelm gereden.
Waar ik voorheen de wind toch nog vol in het gezicht kreeg met mn 2m lengte, is dat nu alleen bovenste rand van het voorhoofd.
Spoiler dan in hoogste stand.
Als je onder de 1.90 bent is het werkelijk perfect.
Wind uit mn gezicht en geen turbulentie herrie in de helm is echt een vooruitgang..
Gereden snelheid was 95
 
Ik overweeg de spoiler niet, omdat ik nu (net) over de rand van mijn middelhoog scherm heen kan kijken en aan de snelheden, die ik met de Vespa haal, kan ik meestal met mijn jethelm rijden.
Bij echt koud weer, zet ik toch mijn integraalhelm op…. function over form…
Bovendien heeft mijn Shoei jethelm nog een kort vizier voor de twijfelachtige weercondities .
 
Laatst bewerkt:
Hi 👋🏼 ik ben op zoek naar een goede onderhoudsmonteur / bedrijf voor mijn GTS.

Hebben jullie tips?

Waar werkt de Nederlandse Robot?

Ik begrijp uit de uitblijvende antwoorden dat niemand onderhoud laat uitvoeren aan zijn GTS of allemaal naar Harderwijk gaan voor een doorsmeerbeurt? 😬

Vast nog wel meer tips toch?
 
Ik begrijp uit de uitblijvende antwoorden dat niemand onderhoud laat uitvoeren aan zijn GTS of allemaal naar Harderwijk gaan voor een doorsmeerbeurt? 😬

Vast nog wel meer tips toch?
Jawel hoor, als je naar Brabant wilt komen:
OTR in Geldrop (bij Eindhoven).
Top zaak👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan