Het grote Vespa GTS topic

Ik twijfel er niet aan dat je je spullen technisch goed verzorgt , maar dat je geen poetser bent … en dat is je volste recht én het bespaart je een hoop tijd… misschien wilde ik wel meer jouw karakter hieromtrent hebben.

Ik heb daarstraks ook de nog nieuwe , rode auto van mijn vrouw even afgespoeld omdat-ie grijs was van het Saharazand dat erop regende in Zuid-Frankrijk … 8)7
 
Vandaag was het eindelijk tijd voor projectje USB 3.0 😃

Eerst het linker zwarte kapje verwijderen, dan kunststof plaatje uitsnijden en daarna de stekkertjes aansluiten op bestaande bekabeling:

USB 1.JPG USB2.JPGUSB 3.JPG

Vervolgens met een stappenboor het gat in het zwarte kapje maken, de USB 3.0 lader in het gat monteren, aansluiten op de stekkertjes en kapje weer monteren:

USB 4.JPG USB5.JPG

Er zit een waterdicht (als het goed is) dopje op met daaronder een USB 3.0 aansluiting, weergave van voltage en schakelaartje om het spanningsloos te maken als je het niet nodig hebt.

Pfff heb ik daar nou zo lang over gedaan om er aan te beginnen 😉
 
Dank je.
Nee, de standaard usb-aansluiting is alleen geschikt om een telefoon op te laden terwijl je die ongebruikt in het kastje hebt liggen (en geen haast hebt). Als je de telefoon onderweg gebruikt voor navigatie en/of muziek dan verbruikt dat meer dan de standaard usb-aansluiting kan laden.
 
Laatst bewerkt:
Dank je.
Nee, de standaard usb-aansluiting is alleen geschikt om een telefoon op te laden terwijl je die ongebruikt in het kastje hebt liggen (en geen haast hebt). Als je de telefoon onderweg gebruikt voor navigatie en/of muziek dan verbruikt dat meer dan de standaard usb-aansluiting kan laden.

Bijzonder, want ik gebruik de standaard aanwezige usb poort waar ik een telefoon op aansluit voor tomtom navi..
Telefoon wordt gewoon geladen tot 100%
 
Bijzonder, want ik gebruik de standaard aanwezige usb poort waar ik een telefoon op aansluit voor tomtom navi..
Telefoon wordt gewoon geladen tot 100%
Ik weet niet welke telefoon je hebt, maar een iPhone wordt zelfs bij het dubbele (1A) niet voldoende bijgeladen om gebruik tijdens het laden te compenseren. Bovendien: hoe meer ampère die adapter kan leveren hoe sneller het laden kan gaan (met een grens natuurlijk). Je kunt nooit teveel ampère aanbieden, wel te weinig waardoor de adapter, mits deze slecht beveiligd is, overbelast/heet kan worden! Een aangesloten apparaat neemt af wat deze nodig heeft.
 
Ik gebruik een samsung en het werkt echt prima.
Heb het filmpje van scooter west bekeken en die oplossing ziet er echt fraai uit..
Heb je dezefde spullen als hij gebruikt ?
 
Vergelijkbaar. De USB lader gekozen zoals ik wil (met usb 3.0, display en schakelaar) via AliExpress en de interface kabeltjes via webshop in NL. Het aansluiten is dan echt vrijwel "plug & play".

Er is nog een andere USB lader onderweg die ook een USB-C aansluiting heeft, wat achteraf toch ook wel fijn is. Die heeft dezelfde diameter, dus ze zijn straks eenvoudig te wisselen.
 
Dat zijn de eigenschappen die ik van mijn dagelijkse vervoermiddel wil. Daarmee worden het echter ook emotieloze vervoermiddelen en dat wil ik dus voor mijn fun cars & motors niet. Dat blijkt ook uit mijn keuzes: vorige motoren waren Harley-Davidson en nu dus Vespa, mijn huidige auto een Jaguar met Supercharged V8 😉

Er zijn uiteraard uitzonderingen, want ik heb één fun car gehad die wel aan al die dingen voldeed en toch érg leuk was: Smart Roadster 😃
Was bedoeld als tijdelijke leuke auto op zoek naar goede opvolger van de 911, maar wilde ik nog niet kwijt toen ik die had gevonden en heb ik nog jaren erbij gehouden.
 
Laatst bewerkt:
De vergelijking met auto's loopt wat mank, uiteraard, maar de meeste BMW-auto's die ik had, voldeden ook aan mijn vereisten van betrouwbaarheid + fun .

Mijn huidige wagen koppelt daar ook nog eens praktisch gebruik aan vast : een BMW M340i XDrive Touring (voor de hond ), die met zijn 374 PK nu ook niet echt een slak is.

Mijn beste vriend is daarentegen niet alleen een onverbeterlijke Vesparijder , maar ook een overtuigd Alfist en vindt het dus "normaal" dat er ALTIJD wel iéts mankeert aan zijn dure auto's... ik zou daar zelf gek van worden.

Kijk, ik mag je graag wat plagen op dit topic, maar ik kende uiteraard de "nadelen" (lees : het karakter) van een Vespa, alvorens ik hem kocht ...

Wat ik niét had voorzien was, dat de mijne vanaf het prille begin technische problemen had : doorslaande voorvering, slecht starten, inhouden bij optrekken en overdreven olieverbruik... dat zijn dingen , die ik niet kan afdoen met de term "karakter".

Neen, dat noem ik een maandagscooter.

Als ik dan voor een € 1.000 méér een "karakterloze" scooter kan hebben die kan geleverd en onderhouden worden door een uitstekende (ander)merkdealer, waarmee ik al meer dan 15 jaar goede ervaringen heb met mijn diverse motoren, tja, dan hoeft voor mij dat Vespa-icoon niet meer per se .

Ik las ergens hier dat iemand opperde dat Piaggio misschien de laatste maanden, wegens de gekende leveringsproblemen, ertoe verplicht is om genoegen te nemen met minder goede leveranciers van onderdelen... vermits mijn VESPA bij mijn weten de jongste was van dit topic, en dus volop tijdens de onderdelenschaarste in elkaar geschroefd werd, kan dit mogelijk kloppen... niettegenstaande dat, kost de GTS 300 HPE sinds enkele maanden bijna € 500 méér in B en dat maakt het voor mij, na mijn recente ervaringen, een NOG wat minder aantrekkelijk vehikel.

Maar ik vind het leuk te lezen dat jullie allemaal zo enthousiast over jullie VESPA's zijn... een enthousiasme dat ik herken en deel over mijn huidige GS-en en, wie weet, ooit ook over mijn C400X, ofschoon dat voor mij dan weer eerder een praktisch vervoermiddel moet zijn ,dan een louter fun-object .
 
De vergelijking met auto's loopt wat mank, uiteraard, maar de meeste BMW-auto's die ik had, voldeden ook aan mijn vereisten van betrouwbaarheid + fun .

Mijn huidige wagen koppelt daar ook nog eens praktisch gebruik aan vast : een BMW M340i XDrive Touring (voor de hond ), die met zijn 374 PK nu ook niet echt een slak is.

Mijn beste vriend is daarentegen niet alleen een onverbeterlijke Vesparijder , maar ook een overtuigd Alfist en vindt het dus "normaal" dat er ALTIJD wel iéts mankeert aan zijn dure auto's... ik zou daar zelf gek van worden.

Kijk, ik mag je graag wat plagen op dit topic, maar ik kende uiteraard de "nadelen" (lees : het karakter) van een Vespa, alvorens ik hem kocht ...

Wat ik niét had voorzien was, dat de mijne vanaf het prille begin technische problemen had : doorslaande voorvering, slecht starten, inhouden bij optrekken en overdreven olieverbruik... dat zijn dingen , die ik niet kan afdoen met de term "karakter".

Neen, dat noem ik een maandagscooter.

Als ik dan voor een € 1.000 méér een "karakterloze" scooter kan hebben die kan geleverd en onderhouden worden door een uitstekende (ander)merkdealer, waarmee ik al meer dan 15 jaar goede ervaringen heb met mijn diverse motoren, tja, dan hoeft voor mij dat Vespa-icoon niet meer per se .

Ik las ergens hier dat iemand opperde dat Piaggio misschien de laatste maanden, wegens de gekende leveringsproblemen, ertoe verplicht is om genoegen te nemen met minder goede leveranciers van onderdelen... vermits mijn VESPA bij mijn weten de jongste was van dit topic, en dus volop tijdens de onderdelenschaarste in elkaar geschroefd werd, kan dit mogelijk kloppen... niettegenstaande dat, kost de GTS 300 HPE sinds enkele maanden bijna € 500 méér in B en dat maakt het voor mij, na mijn recente ervaringen, een NOG wat minder aantrekkelijk vehikel.

Maar ik vind het leuk te lezen dat jullie allemaal zo enthousiast over jullie VESPA's zijn... een enthousiasme dat ik herken en deel over mijn huidige GS-en en, wie weet, ooit ook over mijn C400X, ofschoon dat voor mij dan weer eerder een praktisch vervoermiddel moet zijn ,dan een louter fun-object .
Kijk, vespa is natuurlijk iconisch.. De oer-scooter.. Mijn vader reed hem al in de jaren 60. Hij geeft een gevoel van nostalgie.
Dat is ook wel gelijk een beetje het probleem, want qua techniek en comfort is er inmiddels wel 'beter' op de markt. Neemt niet weg dat je gevoel en emotie lastig kunt modereren. Ikzelf rij wel piaggio, maar kies liever voor grotere wielen die meer rijcomfort bieden. Voor mij dus een Beverly 350. Wat mij betreft alles behalve karakterloos, maar wel minder nostalgisch.
Er is een aardige film op Netflix over het ontstaan van Vespa, deze gaat over het leven van (en heet ook) Enrico Piaggio.
 
Zeker een leuke film om een keer te kijken :t

De vergelijking met auto's loopt wat mank, uiteraard, maar de meeste BMW-auto's die ik had, voldeden ook aan mijn vereisten van betrouwbaarheid + fun .

Mijn huidige wagen koppelt daar ook nog eens praktisch gebruik aan vast : een BMW M340i XDrive Touring (voor de hond ), die met zijn 374 PK nu ook niet echt een slak is.
Dat is zeker een leuke dagelijkse en snelle auto :t, maar emotieloos en geen fun car wat mij betreft. Ik heb niets met BMW.

Als vervanging voor de 911 wilde ik een V8 "in leuke verpakking", dus o.a. geen Mercedes (AMG), BMW of Audi wat mij betreft. Toch heb ik toen ook een proefrit gemaakt in een full options 545i in perfecte staat. Dat bevestigde dat het voor mij een leuke dagelijkse auto zou zijn, maar geen fun car. Me ook nog even laten verleiden door de V10 en daardoor toch naar BMW (M5/M6) en Audi gekeken (S8). Alleen de motor was voor mij echter niet voldoende om voor een BMW of Audi te kiezen.

Mijn beste vriend is daarentegen niet alleen een onverbeterlijke Vesparijder , maar ook een overtuigd Alfist en vindt het dus "normaal" dat er ALTIJD wel iéts mankeert aan zijn dure auto's... ik zou daar zelf gek van worden.
Met die vriend zou ik het goed kunnen vinden denk ik 😉
Alfa is ook één van mijn favoriete merken, ik heb er 6 gehad 😃
Zoals ik even naar V8+2 heb gekeken heb ik dat ook naar V8-2, namelijk een Alfa GTA met geweldige Busso V6.

Via Alfa een mooi bruggetje terug naar Vespa
Wat ik niét had voorzien was, dat de mijne vanaf het prille begin technische problemen had : doorslaande voorvering, slecht starten, inhouden bij optrekken en overdreven olieverbruik... dat zijn dingen , die ik niet kan afdoen met de term "karakter".

Neen, dat noem ik een maandagscooter.

Als ik dan voor een € 1.000 méér een "karakterloze" scooter kan hebben die kan geleverd en onderhouden worden door een uitstekende (ander)merkdealer, waarmee ik al meer dan 15 jaar goede ervaringen heb met mijn diverse motoren, tja, dan hoeft voor mij dat Vespa-icoon niet meer per se .
Jouw eerste ervaring met Vespa is helaas geen goede geweest. Gezien ook de ervaringen van anderen hier was dat gelukkig niet representatief en heb je blijkbaar helaas een slechts exemplaar getroffen. Ik begrijp dan ook zeker jouw beslissing.

Persoonlijk zou ik dan echter geen andere scooter kopen. Een scooter hoeft voor mij niet praktisch te zijn (hoewel dat in de praktijk ook wel zo blijkt te zijn, zie mijn bezoek aan Sligro 😆) en voor mij alleen de iconische Vespa als scooter (ook geen andere Piaggio), anders weer een motor.
Ook dat is een persoonlijke keuze en iedereen moet vooral kiezen waar hij zicht prettig bij voelt!
 
Ik heb thuis ook een onberispelijke Triple Black R1200GS LC staan, die ik koester en lange tijd wil houden.

Dat impliceert dat ik hem liever niet misbruik om 20 km ver langs stilstaande auto’s op de E19 en de Antwerpse Ring te laveren voor mijn wekelijkse (of meer frequente) bezoekjes aan mijn bejaarde moeder die ten zuiden van Antwerpen woont.
Ondermeer daarvoor is een scooter zeer geschikt.

Tijdens de winterstalling van de GS kan ik, zeker met de stabielere C400X, ook perfect naar Zeeland rijden.

Op de Vespa bleek dat, omwille van diens kleine wieltjes, bij een forse zijwind op de Oesterdam helemaal géén evidentie te zijn…
 
Terug
Bovenaan Onderaan