Het grote Vespa GTS topic

Oké, dus wat heb ik (of de vorige eigenaar) allemaal gedaan?

  • Spatbordverlenger voor
  • Dubbele USB-aansluiting in het zwarte frontje linksvoor
  • Voorrek verwijderd en gaatjes opgevuld met zwarte dopjes van Ali (rek wel nog aanwezig natuurlijk, voor de Alpentrip volgend jaar!)
  • Vloermat
  • RAM-punt op de spiegelstang voor GoPro en/of TomTom
  • Beeline op de rechter spiegelstang
  • Bruin kunstleren zadel vervangen door zwart zadel
  • Modernvespa.com-sticker achterop :)
  • Zijbeschermers
  • Optimate-aansluiting aan de onderkant van de zijbeschermers
  • Nautilus Stebel-claxon. Daar springen ze écht van aan de kant...
  • Koplamp vervangen door LED
Ik denk dat dat het wel was.

IMG_4933.JPG
 
Velgen en diverse kapjes zwart gespoten.
Leovinci demper.
Bitubo voor schokbreker.
Malossi achter schokdempers.
Gesinterde remblokjes voor en achter.
Bagage rek achter en voor.
Laag smoke windscherm.
Bar end spiegels.
2 keer rammount bal in originele spiegel bevestigings gaten. Dat voor TomTom en telefoon houder.
Sigaretten plug in linker kapje en in handschoenen bakje.
Zwaarste stuur gewichten.
Grijze originele topkoffer.
Malossi multivar varoimaat.
Voorste knipperlichten continu aan, wit licht.
Grotere accu .

Ben_7813A.jpg


Oh en een deuk in het linker scherm achter omdat het ding en keer is omgevallen.
 
  • Dubbele USB-aansluiting in het zwarte frontje linksvoor
  • Koplamp vervangen door LED
Voorste knipperlichten continu aan, wit licht.
Mijn GTS heeft standaard LED koplamp en voorste raw altijd aan, dus staan niet in mijn lijstje 😉
De USB-aansluiting die ik heb gemaakt is ook dubbel met QC 3.0 USB-A en PD USB-C. Bovendien Volt-meter en power on/off schakelaar.
 
Vandaag het bruine zadel gemonteerd en het past 😀
De zit is op eerste gevoel in garage anders dan op solo sport zadel. Helaas vandaag geen gelegenheid voor een proefrit, dus kan het nog niet goed beoordelen. Zou fijn zijn als het zo meteen goed zit, anders laat ik het aanpassen zodat het vlak is tot achteraan.
 
Dan kun je altijd op de juiste afstand zitten
… en is bovendien een goedkopere oplossing, want dan kan dezelfde overtrek er op blijven zitten 😉
 
:t

Ik had al afgesproken om begin oktober naar de dealer te rijden voor check van de vario.
Ben benieuwd of hij al een GTS 2023 heeft staan en wat de inruilwaarde is 😇
 
Dank je :t
Helaas veel flitsende beelden en weinig duidelijke beelden van de GTS 🤪

Nieuwe type GTS staat vanaf vandaag bij de dealer.
Misschien dat ik ‘m vanmiddag even in het echt ga bewonderen.
Niet bij mijn dealer neem ik aan, want die wist gisteren nog van niets 🤔

Was toch al van plan om een keer bij OTR te gaan kijken en dit is een goede aanleiding.
 
Mijn hpe uit 2019 blijft...km stand is pas bijna 6k...en verder helemaal aangepast aan hoe ik hem.wilde optimaliseren..
Deze vespa blijft zolang ik hem kan besturen..
Olie wissel ga ik vanaf nu zelf doen...overig onderhoud besteed ik uit..
Bij de nieuwe zaak die ik onlangs vond in Apeldoorn
 
Daar kom ik voorlopig niet in de buurt helaas.

Mijn hpe uit 2019 blijft...km stand is pas bijna 6k...en verder helemaal aangepast aan hoe ik hem.wilde optimaliseren..
Mijn mooie blauwe 2021 GTS met pas bijna 1,8k 😉 blijft ook hoor.
Volgens de dealer waar ik gisteren was zou er overigens niets over te zetten zijn van 2023 model naar voorgaande modeljaren, maar hij zei wel meer waar ik ook mijn twijfels over heb 🤔
 
There’s more to the updated GTS family than just a redesign and a total of 14 different color schemes. While some important things remain the same (the Vespa GTS line continues to be made out of steel at the Pontedera factory in Italy), some key changes have been made to enhance rider comfort and enjoyment.

A whole new front suspension is present, for a start. It uses Vespa’s traditional single-arm layout, but has been tuned with a special focus on increased high-speed stability. There’s also a whole new seat, meant to enhance ergonomic comfort for both rider and passenger alike. The 12-inch wheels also come fitted with disc brakes, front and rear.

The Vespa GTS Super, GTS Supersport, and GTS Supertech all come with a new keyless ignition via an electronic key fob you can keep in your pocket. It offers remote start and remote seat opening options, as well as a Bike Finder function to help you find your particular GTS in the crowd. Both the GTS Supersport and GTS Supertech packages can communicate with your smartphone via the Vespa MIA app, as well. Additionally, the new Vespa GTS Supertech comes with a 4.3-inch full-color TFT display up front, while the other GTS variants have a three-inch analogue LCD display instead.
 
Aan de voorzijde heeft de voorvork een upgrade gekregen, met behoud van de traditionele, eenarmige lay-out, is het systeem opnieuw ontworpen. Dit garandeert een grotere stabiliteit, vooral bij hoge snelheden, en om comfort en handling te verbeteren. Ook het vernieuwde zadel draagt bij aan nog meer comfort voor zowel de bestuurder als passagier.
Ben benieuwd of het zadel merkbaar anders is of slechts "marketingpraat".
De voorvork upgrade zal voor verbetering zorgen, maar zó groot zal het verschil niet zijn. Als je de standaard voorvork nu niet goed genoeg vindt dan zal dat ook voor de nieuwe gelden neem ik aan en moet je die toch vervangen door bijvoorbeeld Bitubo.

Het vernieuwde dashboard bevat meer informatie en is beter ingespeeld op het gebruik van 'VESPA MIA, het connectiviteit systeem van Vespa. Op de SuperTech en SuperSport is VESPA MIA standaard, op de overige modellen kan het als optie worden gekocht.
Het nieuwe dashboard lijkt me wel een verbetering die ik graag zou willen hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan