Bearded Dimi
MF'er
- 23 mei 2021
- 69
- 65
Dan klopt mijn stelling zeker. Ik heb niet sneller gereden dan 97 km/u… maar die wijkt bij (mijn) Vespa 10% af t.o.v. échte snelheid (GPS)
Is ook al eerder in dit topic onderwerp van discussie geweest.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dan klopt mijn stelling zeker. Ik heb niet sneller gereden dan 97 km/u… maar die wijkt bij (mijn) Vespa 10% af t.o.v. échte snelheid (GPS)
Is ook al eerder in dit topic onderwerp van discussie geweest.
Mijn eerste GTS gaf 115 aan wanneer de gps 100 aangaf.… maar die wijkt bij (mijn) Vespa 10% af t.o.v. échte snelheid (GPS)
Is ook al eerder in dit topic onderwerp van discussie geweest.
Dank voor je zeer uitgebreide reactie. Heb inmiddels wat spulletjes besteld en durf het aan.Tsja, het stelt weinig voor, maar je moet wel de handigheid en het lef hebben om wat plastic te demonteren.
De voorste kap van het stuur moet eraf en om er een beetje bij te kunnen ook de kap van het beenschild. Voor dat laatste kun je het best de achterste kap van het stuur ook los maken, maar die hoeft er niet helemaal af. Dat maakt het alleen makkelijker om het beenschild te verwijderen.
Dit filmpje kan je daar bijvoorbeeld wel bij helpen, al zal het bij jouw 2023 exemplaar een tikje anders zijn: klik!
Heb je dat spul eraf, dan leid je de kabel van de TomTom bijvoorbeeld door het gat van de spiegel je stuur in. Leg hem daar in een of twee loopjes, zodat je wat kabel over hebt, mocht je TomTom toch iets verder van het stuur komen te zitten dan je nu voorziet. Gewoon voor de zekerheid, de ruimte heb je ervoor in je stuur (tussen je handrem en de knoppen ongeveer).
Dan leid je de kabel langs de remleiding omlaag tot achter het beenschild. Je mag hem rustig met wat tie-wraps vastmaken aan de remleiding.
Dan moet je de kabel nog aansluiten om hem van stroom te voorzien. Sommigen laten hem verder omlaag lopen tot aan de accu. Dan doet hij het altijd. Maar ik vind dat persoonlijk niet zo snugger: als je vergeet je TomTom eraf te halen of uit te zetten, trekt hij je accu leeg. En een GTS aanduwen, dat gaat niet...
Kortom: ik sluit hem liever op een geschakelde verbinding aan (die mee aan en uit gaat met je contactslot).
Gebruik daarvoor het kabeltje dat aan de USB-poort in je handschoenenkastje verbonden is. Die is geschakeld en goed afgezekerd. Je kunt daarvoor twee dingen doen:
1) Je verbindt jouw TomTom gewoon direct met dat kabeltje, met van die aftapklemmetjes:
Bekijk bijlage 1857102
Niet heel elegant, maar het werkt wel.
2) Je zet er een kabeltje tussen, waar je jouw TomTom-kabel van aftapt. Daarvoor heb je deze connectoren nodig:
Bekijk bijlage 1857103
Die vind je bijvoorbeeld op Ali. Zorg voor een male en een female. Je soldeert de beide kabeluiteinden (die in deze stekkers al vast zitten voor je) aan elkaar, maar soldeert er óók je TomTom-kabel aan. Netjes een krimpkousje erover en je kunt ze gewoon tussen de huidige aansluiting van je interne USB-poort en de kabelboom in klikken. Zo heb ik het gedaan, omdat ik dat het netst vindt.
Duidelijker kan ik het niet uitleggen voor je. Maar begin eens met zorgvuldig (pas op voor krassen!!!) de voorkant van je GTS van zijn kleertjes te ontdoen, min of meer volgens het filmpje aan het begin van deze post. Dan wijst het zich redelijk vanzelf.
Succes!
PS Mocht je in de buurt van Tilburg wonen, dan wil ik je er best eens bij helpen.
Dat is die ring met enkele gaten minder, neem ik aan.(...)Tip van de dag: koop een aangepaste abs ring en monteer deze, je teller is dan je echte snelheid. Nadeel (of voordeel) is dat je afstand 10% te weinig telt.
Scheelt weinig tegenover een nieuwe of ergens een mooie deal kunnen scoren?Goedemorgen heren, ik ben nu toch serieus een nieuwe GTS300 (wel een 2022 model) aan het overwegen.
Omdat ik hem het hele jaar door wil gaan gebruiken (ook in de regen, pekel etc) en ik dit toch wel zonde vind van een nieuwe Vespa zit ik er aan te denken hem direct van onder te tectyleren. Ook om roestvorming te voorkomen. Is dit aan te raden of hebben jullie andere methoden om de Vespa te sealen?
Lees vanaf hier eerder in dit topicOmdat ik hem het hele jaar door wil gaan gebruiken (ook in de regen, pekel etc) en ik dit toch wel zonde vind van een nieuwe Vespa zit ik er aan te denken hem direct van onder te tectyleren. Ook om roestvorming te voorkomen. Is dit aan te raden of hebben jullie andere methoden om de Vespa te sealen?
Er zijn best veel verschillen tussen de ‘22 en de ‘23 uitvoering.Scheelt weinig tegenover een nieuwe of ergens een mooie deal kunnen scoren?
Weinig verschil in aanschafprijs.Er zijn best veel verschillen tussen de ‘22 en de ‘23 uitvoering.
Ik zal zelf voor de 2023 gaan, maar dat is omdat ik nu de 2020 heb en liever iets dat een beetje verschillend is wil als ik iets nieuws koop.
Ik vind inderdaad het verschil met een nieuwe klein en ergens een goede deal gevondenScheelt weinig tegenover een nieuwe of ergens een mooie deal kunnen scoren?
Mag ik vragen wat je voor de 2022 betaald hebtIk vind inderdaad het verschil met een nieuwe klein en ergens een goede deal gevonden
Dus vandaag wil ik de knoop door hakken.
Een 2023 schijnt met de vernieuwde voorwielophanging wel beter te rijden maar die wordt me echt te duur.
De deal is nog niet rond maar ik zal je tegen die tijd een PB sturenMag ik vragen wat je voor de 2022 betaald hebt
Voor beter rijgedrag kun je beter niet-originele onderdelen (laten) monteren. More value for moneyEen 2023 schijnt met de vernieuwde voorwielophanging wel beter te rijden maar die wordt me echt te duur.
Je vergelijkt een nieuwe SuperSport met een gebruikte SuperTech. Dat is geen eerlijke prijsvergelijkingWeinig verschil in aanschafprijs.
≥ Piaggio Beverly S 400 NIEUW UIT VOORRAAD LEVERBAAR! — Motoren | Piaggio — Marktplaats
Piaggio Beverly S 400 nero meteoraNIEUW UIT VOORRAAD LEVERBAARKom snel langs en bezichtig de Piaggio Beverly bijEPC SittardAdres: Economiestraat 5link.marktplaats.nl
≥ NIEUW! UIT VOORRAAD LEVERBAAR Vespa GTS 300 HPE Super Sport — Motoren | Piaggio — Marktplaats
Gloednieuwe Vespa GTS 300 HPE Super Sport Euro 5UIT VOORRAAD LEVERBAAR UIT DE GROOTSTE TWEEWIELER SHOWROOM VAN LIMBURG!Deze gloednieuwe motorscooter islink.marktplaats.nl
1300 verschil.
En vorig jaar kocht je een nieuwe voor 7k en dan 1400 km verder maar 400 euro er vanaf…..
HoezoJe vergelijkt een nieuwe SuperSport met een gebruikte SuperTech. Dat is geen eerlijke prijsvergelijking
In de beschrijving staat: "Door de signaalvlakken anders in te richten, ontvangt het ABS de juiste signalen om de snelheid te detecteren."
Redelijk.Nou heren de deal is rond, ik rijdt binnenkort een nieuwe HPE!
Nadat ik in december mijn 2007 GTS 250 heb verkocht om met 3000 euro budget uit te kijken naar een iets versere 300 heb ik het budget meerdere keren moeten verhogen om iets knaps te kunnen krijgen. Uiteindelijk werd toen de stap naar een nieuwe wel erg klein
Vrijdag al.Redelijk.
Wat is "binnenkort"?
Is er kwa rijden veel verschil voor JOU dan tussen die 250 en die 300? (Specs opzoeken kan ik uiteraard ook, gaat even om ervaring)Nou heren de deal is rond, ik rijdt binnenkort een nieuwe HPE!
Nadat ik in december mijn 2007 GTS 250 heb verkocht om met 3000 euro budget uit te kijken naar een iets versere 300 heb ik het budget meerdere keren moeten verhogen om iets knaps te kunnen krijgen. Uiteindelijk werd toen de stap naar een nieuwe wel erg klein