Het grote VF 500/750/1000/1100 C/F/F2/R topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Péétje Brik

MF veteraan
3 jun 2002
13.465
1
58
Gistel Belgie
www.motos-capelle.be
Het grote VF 500/750/1000 C/F/F2/R topic. Als ik type's vergeten ben, sorry, maar welkom.

Ik dacht zo, maak eens een VF hoekje, foto's van ons brik, klassieker, trots, of hoe je hem/haar ook aanspreekt. 8-)
Techniek, link naar ander site's, blijven posten in techniek natuurlijk, maar plaats hier ook een link.
Tips over aanbiedingen van wisselstukken en VFen zijn zeker welkom. :9
Als je aan het sleutelen bent, laat ons dan ook eens meegenieten ook als het fout gaat })
Ik maak een lijst aan met jullie profiel, en een lijst met VF site's.
Alé, wie begint er mee. :+

btw voor diegene die het nog niet wisten, ik ben Belg :}
2 Meter Ellende VF1000F Interceptor
Ach ja..... VF750F
Amazone VF750F Interceptor :X
Bcc VF750F
BigJim VF750F
BiGT VF750F
Booh! VF1000F
cale VF750F
dwaal VF700C
[email protected]@s VF750F Interceptor
Dr. Sideburn VF500F Interceptor
€dcetera VF700C
eiskoud.nl VF750C
Electronic-man VF1000F
eripie VF400F
FastFriend VF1000F + VF1000R/F + VF1000R :}
Genesis VF400F
Graspol VF1000F
hondafour alias alias VF.K...R VF1000R
joes VF500 Interceptor CBR600F B| :+
KiloSjon VF1000F
KingEd VF1100S
Little_Bear VF750F
Lo VF1000F
Lowrider - 1 VF700C
MagnaBagger VF700C + VF1100C
Mantis VF700F
magnamaniac VF1100C *2 + VF750F
Mark VF1100C
Matthew VF1000F
Mopper VF700S
motormuiswilliam1 een platte VF750S+ VF1100S van Sabre O-)
Motorsmurf VF750F
Mr Tijn VF750SC
MrUfip VF750S
overbk VF1000F
Péétje Brik VF1000R Rothmans
PFdA VF500F
SpikeLane VF1000FII
StarGaze VF500F Interceptor
Sunflight VF500F
Timz VF750F
ufo2000 VF700C
V- Aholic VF700F
vf700c VF700C
VF 750F VF750F
vf750s VF750S
VF1000F rider VF1000F
VF1000R VF1000R Duc O-) :+
VF-je VF750S
WimV65 VF1100C
Wipol VF500F


 
Laatst bewerkt:

Péétje Brik

MF veteraan
3 jun 2002
13.465
1
58
Gistel Belgie
www.motos-capelle.be
Laatst bewerkt:

Abraxas

MF'er
1 nov 2001
231
0
39
Borsbeke
Ben een VF500F aan't opknappen/blok reviseren. Zou binnen een maandje af moeten zijn. Als iemand nog een blokje (met nog bruikbare stukken) op overschot heeft liggen, ben ik vrijwilliger.

Ben Vlaming trouwens (zuid-rand Vlaams-Brabant)
 

Booh!

Die hard MF'er
21 okt 2002
680
0
41
Rotterdam
Supercool initiatief! Ben zelf Rotterdammer, en zal A.S.A.P. een fototje posten van mijn VF, waarvan ik van de zomer het blok ga opentrekken (zit tik in). Weet iemand nog een blokje te liggen (indien het te duur is om de mijne te repareren) eventueel met defecte nokkestokke hou ik mij aanbevolen :}

Ik woon trouwens schuin tegenover Sunflight die een VF500 heeft.

En nog een linkie van mij:
members.iquest.net/~daugherj/index.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:

FastFriend

MF veteraan
13 dec 2002
6.398
7
55
Heerhugowaard
Hee Bob,
tja, die van mij moet waarschijnlijk ook binnenkort open ivm een metaalachtig geluid. Ik vermoed lagerprobleem in de versnellingsbak omdat hij het alleen doet als ik rij. Stationair loopt hij prachtig mooi, en als ik de koppeling intrek is het in ene een stuk minder.
alleen probleem, knutselen kan ik wel, en verbouwen ook, maar een blok opentrekken [schaam modus] heb ik dus nog nooit gedaan... [schaam modus off]

Ha, hoeft dus niet, heb van de week een honda goeroe gesproken die heeft er een stukje op gereden en had niets abnormaals gehoord !! :] :]
 
Laatst bewerkt:

FastFriend

MF veteraan
13 dec 2002
6.398
7
55
Heerhugowaard
tja,
maar als ik de ene opentrek, moet ik op de andere rijden, en als ik het nie goed doe, moet het wel weer te repareren zijn anders loopt mijn lange termijn project gevaar.
 

roestendoenze

MF veteraan
28 feb 2002
16.600
474
omg.Eindhoven
tja,
maar als ik de ene opentrek, moet ik op de andere rijden, en als ik het nie goed doe, moet het wel weer te repareren zijn anders loopt mijn lange termijn project gevaar.
Been there, done that, got the T-shirt. :P

Dat risico loop je inderdaad. Ik heb zelfs op dit moment allebei de moto's in de lappenmand. ;)
 

Booh!

Die hard MF'er
21 okt 2002
680
0
41
Rotterdam
Die van mij begint bij ongeveer 4000 rpm tot 5000 rpm te tikken ruwweg onder bij de cilinder rechtsachter. Ik heb al een paar suggesties gehad wat het zou kunnen zijn, zoals zuigerpenlagers, krukaslagers en drijfstanglagers. Er is (helaas) maar 1 manier om erachter te komen. Dat zal wel een tijdje niet rijden worden, ben ik bang.
 

Péétje Brik

MF veteraan
3 jun 2002
13.465
1
58
Gistel Belgie
www.motos-capelle.be
Hee Bob,
tja, die van mij moet waarschijnlijk ook binnenkort open ivm een metaalachtig geluid. Ik vermoed lagerprobleem in de versnellingsbak omdat hij het alleen doet als ik rij. Stationair loopt hij prachtig mooi, en als ik de koppeling intrek is het in ene een stuk minder.
Allen, probleem, knutselen kan ik wel, en verbouwen ook, maar een blok opentrekken [schaam modus] heb ik dus nog nooit gedaan... [schaam modus off]
Het eerste wat ik zou doen is een echte specialist laten luisteren, 90% kans dat ie het kan localiseren, dan een weekje je werkplaatshandboek meedoen naar het kleinste kamertje van het huis }) voor je begint te sleutelen en je moet alles al voor je ogen zien, voor je maar 1 bout losmaakt van dat ding.
Camera regelen, en elke stap pickies maken, echt waar eerst je wph goed doorlezen voor je het blok op de tafel hebt liggen, anders kom je tegen zoals ik dat er stappen tussen zitten die 10 keer beter gaan met het blok nog in het frame |( :z
Het enige dat ik weet dat het blok van een Bol gemakkelijker is dan van een VF, dit is om je moed in te spreken. :9 :+
btw toen mijn kiup eraf was heb ik het contactslot eruitgekregen door een klein duwtje te geven tegen de luchtkoppeling die daardoor een paar mm bewoog :X O-) , ik hoop dat dit een goed idee was, ik duw hem wel niet meer terug op zijn plaats.

Op dinsdag 24 juni 2003 10:32 schreef roestendoenze het volgende:Been there, done that, got the T-shirt. :P

Dat risico loop je inderdaad. Ik heb zelfs op dit moment allebei de moto's in de lappenmand. ;)
Jup, risico loop je altijd, enne RDZ volgende week krijg je de inventaris van de KZtjes met foto's in je mail bus.
 

FastFriend

MF veteraan
13 dec 2002
6.398
7
55
Heerhugowaard
Hee Bob,
dit model VF1000F is een later model toch? (vanaf '87 geloof ik?)
die zouden als het goed is geen of weinig problemen meer geven met de nokkenassen.
Best kans dan dat het een drijfstanglager is '(
Heeft dit model trouwens een 18" voorwiel? de VF1000F2 wel weet ik.
De interceptor modellen en mijn uitvoering heeft voor een 16" wiel met 120 band.
Waar heb je trouwens die laserpijpen vandaan? is dat zo te bestellen of zijn ze speciaal aangepast? mijn collega heeft ze er ook op zitten, maar kocht zijn motor met deze erop en kon me verder niets vertellen.
 

Péétje Brik

MF veteraan
3 jun 2002
13.465
1
58
Gistel Belgie
www.motos-capelle.be
Hee Bob,
dit model VF1000F is een later model toch? (vanaf '87 geloof ik?)
die zouden als het goed is geen of weinig problemen meer geven met de nokkenassen.
Best kans dan dat het een drijfstanglager is '(
Heeft dit model trouwens een 18" voorwiel? de VF1000F2 wel weet ik.
De interceptor modellen en mijn uitvoering heeft voor een 16" wiel met 120 band.
Waar heb je trouwens die laserpijpen vandaan? is dat zo te bestellen of zijn ze speciaal aangepast? mijn collega heeft ze er ook op zitten, maar kocht zijn motor met deze erop en kon me verder niets vertellen.
Péétje heeft eens goed de foto's van Bob bekeken en denkt dat al het plastiekwerk, zadel en tank, zelfs de duozithandgreep hetzelfde zijn als van de FII, zou de kop en onderkuip dan ook passen op de FII :?
 

FastFriend

MF veteraan
13 dec 2002
6.398
7
55
Heerhugowaard
ja, zonder meer.
moeten we wel weer eens even rondkijken naar een sloper hè Peet?
Bob? weet je zeker dattie nog te repareren is?? 8-)
ik wil je niet bangmaken, maar denk toch dat het geen haalbare kaart is O-)
 

Booh!

Die hard MF'er
21 okt 2002
680
0
41
Rotterdam
Die dubbele laser zat er al op toen ik hem kocht, dus ik kan je ook niet verder helpen, helaas. Ik kan kijken of het typenummer erop staat, dat je daarmee naar Jama belt ofzo :? . Ik wist ook eigenlijk al zeker dat het de nokkenassen niet waren, de tik zit te laag daarvoor. Ik ben bij Hans v. Wijk geweest en daar zeiden ze gelijk: "zullen je nokkenassen wel weze" (nou niet dus!) en bij Safe zeiden ze: "hmm, klinkt duur", dus daar ben ik ook lekker mee geholpen '( . Er zit inderdaad een 18" voorwiel in. Volgens mij is het een soort tussenmodel ofzo (VF1000F1,5 :? ;) ). Wat betreft de tankpad: Ik heb een carbonlook tankpad (net als spiegels en knipperlichten ;) ) en die eh zit gewoon goed (vind ik dan). Ik heb een werkplaatshandboek en ik ga gewoon sleutelen. Ik zie wel hoe ver ik kom en wat de schade is. (Ik hoop stiekum dat het een zuigerpenlager, dat lijkt mij het goedkoopst, maar ik weet eigenlijk niet hoe dat klinkt)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Booh!

Die hard MF'er
21 okt 2002
680
0
41
Rotterdam
Achterkant + voorwiel is inderdaad hetzelfde als bij mij, alleen die (veel te grote (vind ik O-) ) kuip heb ik niet. Heb jij een 4 in 1 Laser? Moet ik hem toch eens een keer horen lopen. OBT?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.