Het grote VF 500/750/1000/1100 C/F/F2/R topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
He !

..zit effe niet op te letten, en meteen een fijn topic geopend ! Goed werk !
Ik heb nogsteeds geen digitale fotootjes van mijn VF-je (behalve die van de vorige eigenaar dan...), maar die komen er heus aan. Hieronder alvast even een indicatie.. denk die HRC-stickers even weg, en je bent er wel zo'n beetje.. ;)

full


Komende OBT ben ik zeker weer van de partij, dus dan zul je me wel zien.. meteen een goed moment om eens even alle tikjes en geluidjes met elkaar te vergelijken misschien. De mijne "rammelt" juist meer als je de koppeling loslaat in zijn neutraal.. Verder loopt ie stationair ook niet 100% regelmatig.. grote schoonmaak komt eraan zodra het weer wat lelijker gaat doen.. ;)
 
[modus grafstem]
HA, WEER ZO’N GRAFBAK !! 8-)
[modus grafstem uit]
Wat een power heeft zo'n ding toch he?
rij alweer twee dagen op de boldor, en mis hem alweer een beetje :P
 
ik heb een vf750s, bevalt mij prima :)
zal binnenkort ff een piccie hierop zetten, heb ik nu niet zo bij de hand.
zelf heb ik veel info gehaald van:

http://www.sabmag.org/ (veel info over v4)
http://v4honda.ironcreek.net/ (forum over alleen v4)

Als ik het goed op heb is jouw versie de naked VF, weet iemand of blokken van verschillende type's VFen onderling verwisselbaar zijn. :?
 
VF750s is een sabre. Net als de vf1100s.
Deze hebben eenzelfde blok als de magna's, en die hebben een andere hoek van de cilinders tov het onderblok dan de cilinders van de F-blokken. Deze blokken hebben ook de typeaanduiding V35 (500cc), V45 (700 en 750 cc) en V65 (1100cc)
De vf750f en vf1000 F, R en F2 hebben onderling een vrijwel identieke blokopbouw, waarbij de R versie tandwielaangedreven nokkenassen heeft, de Fjes kettingaangedreven nokkenassen, en de blokken van een 750er en een 1000 cc NIET uitwisselbaar zijn op de motorfiets (had ik eens begrepen)
misschien dat onderdelen van de bovengenoemde modellen wel uitwisselbaar zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Ik ben er ondertussen wel achter dat de VF750F achter 18"x130 en voor 16"x120 wielmaat hebben, de early VF1000f achter 17"x140 en voor 16"x120, en de latere VF1000F en F2 achter 17"x140 en voor 18"x100 .
Verder hebben de europese 750f en 1000f (interceptor)en f2 modellen de boemerang comstar wielen, de amerikaanse versies hebben aluminium wielen met een gepolijste rand, en de 1000R versies hebben een apart ontwerp aluminium gietwielen :9~ .
Verder hebben de 750f modellen 39mm vorkpoten en de 1000f (en R?) modellen 41mm vorkpoten.
dan hebben ze nog allemaal verschillende modellen achterlichten. :X
 
Laatst bewerkt:
Klopt de mijne is een naked 8-) , maar past een 750cc blok van de 750f in een 750 sabre/magna?

VF750s is een sabre. Net als de vf1100s.
Deze hebben eenzelfde blok als de magna's, en die hebben een andere hoek van de cilinders tov het onderblok dan de cilinders van de F-blokken. Deze blokken hebben ook de typeaanduiding V35 (500cc), V45 (700 en 750 cc) en V65 (1100cc)

Dit haal ik uit de uitleg van FastFriend die zoals je ziet zijn huiswerk heeft gemaakt :} , daar de cilinders in een andere hoek staan twijfel ik :? , maar zeker ben ik niet.
 
Even een technisch vraagje specifiek over de VF500F (hoop dat dit ook mag in dit topic?): ik heb verschillende malen gelezen dat de ruimte/speling/overschot aan materiaal om de koppen te vlakken bij de 500F vrij gering is. Nu ga ik m'n koppen binnengeven bij een revisiebedrijf maar weten die waar de exacte limiet ligt van het vlakken bij deze koppen? Of is dat eenvoudig zelf te zien? De koppen zijn niet krom, er moeten enkel enkele lichte krassen weggewerkt worden (vorige "revisie"-vent heeft ze met een te grof schuurpapiertje opgezuiverd).
 
Even een technisch vraagje specifiek over de VF500F (hoop dat dit ook mag in dit topic?): ik heb verschillende malen gelezen dat de ruimte/speling/overschot aan materiaal om de koppen te vlakken bij de 500F vrij gering is. Nu ga ik m'n koppen binnengeven bij een revisiebedrijf maar weten die waar de exacte limiet ligt van het vlakken bij deze koppen? Of is dat eenvoudig zelf te zien? De koppen zijn niet krom, er moeten enkel enkele lichte krassen weggewerkt worden (vorige "revisie"-vent heeft ze met een te grof schuurpapiertje opgezuiverd).

Tuurlijk mag de VF500F erbij :} , maar mijn wphb spreekt niet over de 500, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar waarom geen topic openen in techniek met je vraag en zet je hier een link naar dat topic, want hier komen na een tijdje alleen de VF rijders.
Een VF500F zou nog iets zijn voor Amazone. 8-)
btw foto van je bike is verplicht in dit topic :+
 
Tuurlijk mag de VF500F erbij :} , maar mijn wphb spreekt niet over de 500, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar waarom geen topic openen in techniek met je vraag en zet je hier een link naar dat topic, want hier komen na een tijdje alleen de VF rijders.
Een VF500F zou nog iets zijn voor Amazone. 8-)
btw foto van je bike is verplicht in dit topic :+

Mijn wphb spreekt er ook niet over spijtig genoeg maar 'k ga het gewoon eens aan de dealer laten zien. Misschien moeten ze zelfs niet zo nodig gevlakt worden...

Euhm, piccie? Welk deel wil je zien? :+ Ik kan het bijna lege frame fotograferen of enkel het gedemonteerde blok ;) Zoals ik al in het begin van't topic zei ben ik hem aan't opknappen en aangezien er na het demonteren van het blok toch niet veel van de motor overblijft, ga ik maar meteen het frame laten herspuiten en ben dus alles eraf aan't halen... Maar als het echt moet, kan ik morgen wel enkele pics maken van de actuele toestand... (Wel niet verwachten dat ik de rommel in m'n werkplaats opruim voor de photoshoot ;) )
 
Op vrijdag 27 juni 2003 02:38 schreef PFdA het volgende:Mijn wphb spreekt er ook niet over spijtig genoeg maar 'k ga het gewoon eens aan de dealer laten zien. Misschien moeten ze zelfs niet zo nodig gevlakt worden...

Mijn wphb spreekt er wel over :} ,er staat letterlijk, "niet te veel materiaal wegnemen bij het afvlakken" |(
Bij een verschil van meer dan 0.10 moet je vlakken, en zoals je zegt, bij krassen kan het nog meevallen.
 
Euhm, piccie? Welk deel wil je zien? :+ Ik kan het bijna lege frame fotograferen of enkel het gedemonteerde blok ;) Zoals ik al in het begin van't topic zei ben ik hem aan't opknappen en aangezien er na het demonteren van het blok toch niet veel van de motor overblijft, ga ik maar meteen het frame laten herspuiten en ben dus alles eraf aan't halen... Maar als het echt moet, kan ik morgen wel enkele pics maken van de actuele toestand... (Wel niet verwachten dat ik de rommel in m'n werkplaats opruim voor de photoshoot ;) )
Nou, er wordt hier toch wel verwacht dat je de boel even aanveegt voordat je een fotootje neemt hoor :+

Maarreh.. even een update; ik kan na de vakantie waarschijnlijk ergens een sloopblok op gaan halen met " einen Pleuel-Lagerschaden auf einem Kurbelwellenzapfen "
nou is mijn duits niet zo geweldig, maar is dat een lagerprobleem op de drijfstang?
Het blok heeft 30.000 gelopen, en mijn blok heef 64.000 gelopen, en de mijne heeft net een krukasrevisie achter de rug, dus dan kan ik van twee een goeie maken. lijkt me een goed alternatief
 
Nou, er wordt hier toch wel verwacht dat je de boel even aanveegt voordat je een fotootje neemt hoor :+

Maarreh.. even een update; ik kan na de vakantie waarschijnlijk ergens een sloopblok op gaan halen met " einen Pleuel-Lagerschaden auf einem Kurbelwellenzapfen "
nou is mijn duits niet zo geweldig, maar is dat een lagerprobleem op de drijfstang?
Het blok heeft 30.000 gelopen, en mijn blok heef 64.000 gelopen, en de mijne heeft net een krukasrevisie achter de rug, dus dan kan ik van twee een goeie maken. lijkt me een goed alternatief

Pleuel-Lagerschaden = drijfstanglagerschade

Kurbelwellenzapfen = glijvlakken van de krukas

Als je die ophaalt mag je ook wel eens aanvegen en opruimen, al wat je niet meer wil behouden, ruilen voor een flesje wijn, en als je kelder vol genoeg is kom ik wel eens langs.

btw hou een plaatsje over in je kelder voor die 1.5l fles. :+
 
Eindelijk een VFKF topic!...

Ben net terug van een reis door frankrijk op de VF, zie home.planet.nl/~geljo003/files/mgr.WMV voor een videoverslagje... 13MB

Klusverhaal? Zie hier voor een verhaal over de vervanging van de "distributiekettingspannerophangpunten" (meteen de rest ook gedaan natuurlijk)..

Foto's:
cPICT0171.jpg

bPICT0027.jpg

cPICT0143.jpg


en een coole uitlaat (gezien in een advertentie, nagebeld: schijnt eigenbouw te zijn):
vf_uitlaat.jpg


meer op mijn site www.geljon.nl

:} VF :} groeten,

8-) KiloSjon
 
Thanx... gewoon m'n digitale camera in het hengsel van de tanktas geschoven... en een beetje prutsen in Windows Movie Maker...

Gaat qua sound niets boven zo'n 1000cc V4 (ehm, VFR800 met Bos dempers :9~ nouja bijna niets dan... ;) ) Daarom ben ik ook zo benieuwd hoe herriepijpen klinken op een VFKF, iemand ervaring / soundfiles?

8-) KiloSjon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan