Het grote VF 500/750/1000/1100 C/F/F2/R topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gekke is dat in de manual de main relay voor de C zeer duidelijk wordt aangegeven. Voor de S echter is er niks te vinden. Zelfs geen letter tekst. Enkel het bedradingsschema toont een Main Relay. |(
 
Ja de startmotor gaat dan wel goed rond, dat wil zeggen de eerste 2 keer dat je probeert, daarna lijkt het net of de accu te leeg is terwijl dat niet zo is, een tijdje laten staan en dan ging het weer. Met de nieuwe startmotor erin geen probleem meer
Kijk, dan hebben we het over andere symptomen:
Bij de mijne gaat de startmotor keer op keer perfect rond, neemt niet in kracht af ofzo. Je ruikt gewoon de benzine na een mislukte startpoging :X

Ik denk dat wat er in Post van VF.K...R in topic 'Het grote VF 500/750/1000/1100 C/F/F2/R topic.' staat wel klopt. Ik heb alleen erg weinig behoefte om de carbs uit elkaar te draaien.... :(
 
Kijk, dan hebben we het over andere symptomen:
Bij de mijne gaat de startmotor keer op keer perfect rond, neemt niet in kracht af ofzo. Je ruikt gewoon de benzine na een mislukte startpoging :X

Ik denk dat wat er in Post van VF.K...R in topic 'Het grote VF 500/750/1000/1100 C/F/F2/R topic.' staat wel klopt. Ik heb alleen erg weinig behoefte om de carbs uit elkaar te draaien.... :(

Och je hebt wat geld bespaard bij de aanschaf, besteed je dit toch gewoon uit O-)
 
Och je hebt wat geld bespaard bij de aanschaf, besteed je dit toch gewoon uit O-)
Helaas denk ik dat bespaarde geld nog ergens anders nodig te hebben....


....die tik in het blok :X


Het beestje loopt lekker, maar de VF-reputatie kennende zal 'ie als ik 'm nog een paar jaartjes wil houden toch (deels) uit elkaar moeten '(
En zelfs als dat niet móet, het jeukt me gewoon om dat ding uit elkaar te halen en helemaal in top-staat te brengen.... Ik zal m'n geld dus hard nodig hebben B|
 
En hoe start ie als je 'm warm met het gas helemaal opengedraaid start? (wel meteen dichtdraaien als ie aanslaat natuurlijk :P )
Doordat de carbs nogal ingeklemd zitten tussen een paar behoorlijk warme cilinders wil het nogal eens voorkomen dat bij een warm blok behoorlijk wat benzine uit de vlotterkamers verdampt en een veel te rijk mengsel in de airbox vormen. dit zou ook de benzinelucht verklaren. Door met het gas open te starten jaag je dit mengsel sneller door de carburateurs heen, waardor er vrij vlot weer normaal mengsel ontstaat.
 
En hoe start ie als je 'm warm met het gas helemaal opengedraaid start? (wel meteen dichtdraaien als ie aanslaat natuurlijk :P )
Doordat de carbs nogal ingeklemd zitten tussen een paar behoorlijk warme cilinders wil het nogal eens voorkomen dat bij een warm blok behoorlijk wat benzine uit de vlotterkamers verdampt en een veel te rijk mengsel in de airbox vormen. dit zou ook de benzinelucht verklaren. Door met het gas open te starten jaag je dit mengsel sneller door de carburateurs heen, waardor er vrij vlot weer normaal mengsel ontstaat.
Dat moet ik dan maar eens proberen.
Kan het er aan liggen dat ik de motor had uitgezet met het dodemans knoppie :?
Vraag me niet waarom ik dat deed; ik weet het niet waarom, ik had er gewoon zin in.
 
Dat moet ik dan maar eens proberen.
Kan het er aan liggen dat ik de motor had uitgezet met het dodemans knoppie :?
Vraag me niet waarom ik dat deed; ik weet het niet waarom, ik had er gewoon zin in.
nee hoor.magna heeft gelijk als je het gas open houdt komt er nl meer lucht in de cylinder ,moet je hem wel open houden en niet heen en weer draaien ,want dan geeft de aceleratie pomp weer meer benzine!! 8-)
 
Laatst bewerkt:
Bij een VF 750 SD 1983:

Je hoofd relais zit achter je rechter kapje (rond met rubber er over heen) waar ook je knipperlicht afslag unit zit (vierkant met kabel eruit komend)

Achter het rechter framedeksel zitten je bobines.

Je detector kapotte koplamp zit voor in je motor.

Bij een vf 750 SC 1982:

Je hoofd relais zit voorin je motor (als het goed is vlak onder de stekkers die naar je tellerunits/cockpit gaan) rond met rubber eroverheen, en een opstaand streepje op het rubber.

Succes 8-)
 
Hai
ik ga morgen proefrijden op een VF400F uit 1987
zijn er nog dingen waar ik extra op moet letten?
voor, tijdens en na het rijden?

ik hoop dat het wat word want ik begin wel erge lentekriebels
te krijgen om te rijden met dit zonnetje *D
alvast bedankt
 
ff de remschijven opmeten...min 4 mm (ff schuifmaat meenemen)
(nwe kosten algauw per stuk 250 euro)

Vorkkeerringen checken...ff fiks hard remmen en kijken of er geen olie op de vork zit, en dit een paar keer doen...weet je gelijk of de remmen wel goed zijn :P

Opletten dat er geen olie lekkage is bij je dynamodeksel (ff met je vinger erom heen wrijven)

En verder zijn er genoeg topic's over algemene motoraankoopcheck's

Succes is een leuke fiets *D
 
Hallo allemaal,

mijn vf500f2 mag weer uit de stal gehaald worden, om het lekkere lentezonnetje weer eens te bewonderen, maar ik heb nog een vraagje aan jullie, mijn vf-je heeft nu een maand of 5 stilgestaan, had hem vandaag weer gestart, het moest wel uit een diepe dal komen,maar uiteindelijk kreeg ik hem gestart.... moet ik nog ergens anders op letten als ik mijn beestje dus uit de schuur haal na 5 maanden, moet ik er nieuwe benzine indoen of zoiets??????
Het is voor mij de eerste keer dat ik een winterstop gehad heb, dus graag een beetje info van jullie,
thanks
:}
 
motor visueel een keer nalopen, bandenspanning controleren, alle vloeistofpeilen controleren. liefst verse rem en koppelingsvloeistof. Ook bij voorkeur olie + filter vervangen indien dit niet (vlak) voor de winterslaap is gedaan. Als het motortje gewoon loopt op de benzine die er in zit (en dat doet ie ECHT wel) gewoon lekker laten zitten.
Persoonlijk vind ik het zo'n enorm gezeur en overdreven gedoe wat er vaak gedaan wordt over benzine van een paar maandjes oud. Zo snel bederft dat spul echt niet. Ik heb er tenminste nog nooit last van gehad, ook niet na meer als een jaar stilstand. Natuurlijk, hij start de eerste keer moeilijk, maar daarna merk je er niets meer van.
 
Inderdaad, mijn VF had 2 jaar stil gestaan en die liep ook gelijk op ouwe benzine
Daarna gewoon veel rijden en no problem :]
 
Persoonlijk vind ik het zo'n enorm gezeur en overdreven gedoe wat er vaak gedaan wordt over benzine van een paar maandjes oud. Zo snel bederft dat spul echt niet. Ik heb er tenminste nog nooit last van gehad, ook niet na meer als een jaar stilstand. Natuurlijk, hij start de eerste keer moeilijk, maar daarna merk je er niets meer van.
:^




Voor degene die normaal gesproken niet buiten dit topic komen, medetopic'er die een beetje steun wel kan gebruiken ;)
 
Even een vraagje:
Omdat ik de ruimte tussen mijn achterband en het achterspatbord zo lelijk vind en ik tóch alleen op mijn VF750 rijd, wil ik de achterkant een centimeter of vier laten zakken (dat is meer gedaan, meen ik althans gelezen te hebben).
Ik heb de achterpoten van de motor gehaald en gedemonteerd. En ik vind de zuigerstang van de demper wel erg kort om daar 4 cm af te halen, maar buiten dat viel me nog iets op: Als ik de zuiger in en uit beweeg, merk ik dat, als ik kleine uitslagen maak de demping veel kleiner is als dat ik de demper helemaal indruk en dan terugtrek.
Is de demping afhankelijk van de gemaakte uitslag, of is het een kwestie van slijtage. :?
 
Even een vraagje:
Omdat ik de ruimte tussen mijn achterband en het achterspatbord zo lelijk vind en ik tóch alleen op mijn VF750 rijd, wil ik de achterkant een centimeter of vier laten zakken (dat is meer gedaan, meen ik althans gelezen te hebben).
Ik heb de achterpoten van de motor gehaald en gedemonteerd. En ik vind de zuigerstang van de demper wel erg kort om daar 4 cm af te halen, maar buiten dat viel me nog iets op: Als ik de zuiger in en uit beweeg, merk ik dat, als ik kleine uitslagen maak de demping veel kleiner is als dat ik de demper helemaal indruk en dan terugtrek.
Is de demping afhankelijk van de gemaakte uitslag, of is het een kwestie van slijtage. :?



je hebt hem gewonnen de beker met die grote oren.






:+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan