magnamaniac
MF fossiel
Bij de VF750C zit deze meestal weggestopt achter/onder de accu /onder de brandstofpomp /voor het spatbord. Een ramp om er fatsoenlijk bij te kunnen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar de startmotor gaat perfect rond?
Kijk, dan hebben we het over andere symptomen:Ja de startmotor gaat dan wel goed rond, dat wil zeggen de eerste 2 keer dat je probeert, daarna lijkt het net of de accu te leeg is terwijl dat niet zo is, een tijdje laten staan en dan ging het weer. Met de nieuwe startmotor erin geen probleem meer
Kijk, dan hebben we het over andere symptomen:
Bij de mijne gaat de startmotor keer op keer perfect rond, neemt niet in kracht af ofzo. Je ruikt gewoon de benzine na een mislukte startpoging
Ik denk dat wat er in Post van VF.K...R in topic 'Het grote VF 500/750/1000/1100 C/F/F2/R topic.' staat wel klopt. Ik heb alleen erg weinig behoefte om de carbs uit elkaar te draaien....
Helaas denk ik dat bespaarde geld nog ergens anders nodig te hebben....Och je hebt wat geld bespaard bij de aanschaf, besteed je dit toch gewoon uit
Dat moet ik dan maar eens proberen.En hoe start ie als je 'm warm met het gas helemaal opengedraaid start? (wel meteen dichtdraaien als ie aanslaat natuurlijk )
Doordat de carbs nogal ingeklemd zitten tussen een paar behoorlijk warme cilinders wil het nogal eens voorkomen dat bij een warm blok behoorlijk wat benzine uit de vlotterkamers verdampt en een veel te rijk mengsel in de airbox vormen. dit zou ook de benzinelucht verklaren. Door met het gas open te starten jaag je dit mengsel sneller door de carburateurs heen, waardor er vrij vlot weer normaal mengsel ontstaat.
nee hoor.magna heeft gelijk als je het gas open houdt komt er nl meer lucht in de cylinder ,moet je hem wel open houden en niet heen en weer draaien ,want dan geeft de aceleratie pomp weer meer benzine!!Dat moet ik dan maar eens proberen.
Kan het er aan liggen dat ik de motor had uitgezet met het dodemans knoppie
Vraag me niet waarom ik dat deed; ik weet het niet waarom, ik had er gewoon zin in.
Al iemand een idee?Weet er iemand waar het Main Relay zit bij een 750S? Staat wel op het schema maar vind het nergens terug in de manual.
Persoonlijk vind ik het zo'n enorm gezeur en overdreven gedoe wat er vaak gedaan wordt over benzine van een paar maandjes oud. Zo snel bederft dat spul echt niet. Ik heb er tenminste nog nooit last van gehad, ook niet na meer als een jaar stilstand. Natuurlijk, hij start de eerste keer moeilijk, maar daarna merk je er niets meer van.
...aardige vent, die Baksteen...
Voor degene die normaal gesproken niet buiten dit topic komen, medetopic'er die een beetje steun wel kan gebruiken
Even een vraagje:
Omdat ik de ruimte tussen mijn achterband en het achterspatbord zo lelijk vind en ik tóch alleen op mijn VF750 rijd, wil ik de achterkant een centimeter of vier laten zakken (dat is meer gedaan, meen ik althans gelezen te hebben).
Ik heb de achterpoten van de motor gehaald en gedemonteerd. En ik vind de zuigerstang van de demper wel erg kort om daar 4 cm af te halen, maar buiten dat viel me nog iets op: Als ik de zuiger in en uit beweeg, merk ik dat, als ik kleine uitslagen maak de demping veel kleiner is als dat ik de demper helemaal indruk en dan terugtrek.
Is de demping afhankelijk van de gemaakte uitslag, of is het een kwestie van slijtage.
Ja, de stang van de zuiger van de achterdempers... Is dat zo gek?zuigerstang inkorten