Het grote VF 500/750/1000/1100 C/F/F2/R topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
meestal wordt de achterkant verlaagd door kortere schokbrekers er in te zetten. Met het inkorten van de zuigerstang zonder de veer aan te passen denk ik wel dat je de veervoorspanning flink verhoogd. De ver zal dan natuurlijk bij maximale uitslag van de demper nog steeds een behoorlijk eind ingedrukt worden (de door jou genoemde 4 cm.) bij de normale verselling van de voorspanning welke op de demper zit is het verschil tussen de hardste en zachtste stand maar iets van 2 cm. geloof ik.
 
Er loopt hier een technicus rond die de veer wel voor me wil afslijpen, maar ik denk dat, als ik dit kombineer met het verkorten van de zuigerstang, de uitslag te kort wordt.
Ik heb ook geprobeert te zoeken naar het verlagen van de VF750, maar kan niets vinden.
Weten jullie welke dempers/veren er achterop de VF passen?
 
De lengte van de veer bepaalt niet de uitslag, maar de lengte van de zuigerstang. (stevigere achtervering is trouwens ook geen ramp, van zichzelf is deze toch al behoorlijk slap)

Je kunt gewoon zowat elke kortere schokbreker kopen die je wil. het enige dat je misschien aan moet passen is een kleinere of grotere vulbus tussen het rubber van de schokbreker en de bevestiging op de motor.
Ikzelf heb schokbrekers op maat laten maken bij technoflex, maar dat is natuurlijk wel wat duurder als op de sloop rondsnuffelen. Ik vond het gat tussen band en spatbord ook lelijk, bovendien waren de schokbrekers versleten. Zodoende heb ik in plaats van nieuwe originele, kortere laten maken. Ik heb ze ook meteen laten bouwen op het gewicht van mij en m'n vrouw samen, omdat we bijna altijd samen rijden.
Als ik alleen rij pak ik meestal de interceptor.
 
Lo,

dank voor de tip van de zijkantjes. Ik kan alleen niet bieden. Maar misschien wel aardig om te hebben...... Ze zien er echt goed uit

grt Rudolf
 
heeft iemand die advertentie op markplaats gezien? 2 vf1000r'en voor 3500 euro vraagprijs.

een met kapotte krukas. nu heb ik ff gekeken wat zoiets op internet kost, ik schrok met rot, 1000USD ongeveer.. zou bijv een vf1000f blok erin passen of is er goedkoper aan een krukas/sloopblok te komen?

ik ben een beetje verliefd aan het worden op die vf1000r-en :9
 
daar zit wel wat in, maar wat ik bedoelde, is het onbegonnen werk om een in de
soep gelopen vf1000r te restaureren? (financiel) en zijn sloopblokken vindbaar?

en zijn er veel gelijkenissen tussen het F en het R blok? (is het onderblok bijv. niet hetzelfde?)

of is het gewoon slimmer om door te sparen voor eentje die technisch nog in orde is? vraag me wel een beetje af hoeveel km's zo'n blok kan draaien, ze gaan natuurlijk allemaal al een tijdje mee en het zal ook grotendeels aan het onderhoud liggen etc.

ik hou zelf wel van een fikse partij sleutelen en heb al aardig wat jaren ervaring met honda ohc blokjes, maar dit is andere koek natuurlijk. En onderdelen zijn NOS erg duur zag ik dus al.
 
Dat heb ik ca 1.5 jaar geleden gedaan (zie ook hier ergens in dit topic en in dit topic en via diverse andere forums en clubs. Met vel pijn en moeite heb ik 10 mensen bij elkaar weten te krijgen.
Toch heb ik best een aardige korting weten te krijgen (ik geloof 20%, maar dat weet ik niet meer zeker). Degene die het meeste mee wilde werken was Dave Dodge (drp123@mindspring.com), de rest was niet zo toeschietelijk.
Ik wens je er in elk geval veel succes mee en dat je maar meer deelnemers vindt.
 
heeft iemand die advertentie op markplaats gezien? 2 vf1000r'en voor 3500 euro vraagprijs.

een met kapotte krukas. nu heb ik ff gekeken wat zoiets op internet kost, ik schrok met rot, 1000USD ongeveer.. zou bijv een vf1000f blok erin passen of is er goedkoper aan een krukas/sloopblok te komen?

ik ben een beetje verliefd aan het worden op die vf1000r-en :9

die 3500 euro voor twee machines is, als de Rothmans idd mooi is, niet echt duur. die andere kan je desnoods in onderdelen verpatsen, vang je zo 1000 euro voor, mits het lakwerk nog goed is.
Een knappe VF1000R moet je toch 2000-3000 euro voor rekenen.
Er past direct een VF1000F blok in (past 1op1), maar ook daar moet je nog aan zien te komen, Dan moet je ook nog zorgen dat je er een oliekoeler op zet (hij wordt te warm met al dat kuipwerk, daarom heeft een VF1000F2 ook een oliekoeler), en je schakelt dan verkeerd om, omdat de versnellingsbak andersom werkt.
Optisch zie je verder geen verschil, en kwa prestaties scheelt het 6PK, dus ook daar zal je niet direct iets van merken. de grenzen van zo'n machine zoek je toch niet op als je verstandig bent, want daar is de techniek toch iets te antiek voor.

@ Chris, alles goed? we hebben je gemist afgelopen Maandag.

gr. Jos
 
Is het misschien een idee om een inkoopactie voor olie-modificaties te organiseren?
I'm in! :}

Maar ik denk idd dat er niet genoeg mensen hier op zo'n ding rijden (zonder oliemod) om een interessante groep bij elkaar te krijgen.

Desalniettemin; ik heb interesse en hoop dan ook dat we met een stel toch wat kunnen regelen....
 
Hoi Jos, Ja alles prima hier. Ik antwoordde je gisteren nog op de msn een uurtje later of zo, mar je was al offline :)
Ik had me ook onder voorbehoud aangemeld, en daar heb ik dus ook gebruik van gemaakt :P
Het was laat geworden de avond tevoren en ik kon m'n bed niet uitkomen. Verder druk bezig geweest met het blok van de magna, hier komen "nieuwe" koppen op.
De oude liggen er nu af en gisteren heb ik een kleppentang gemakt om bij de nieuwe koppen ook meteen de kleppen netjes in te slijpen.
Ook meteen een olielekkage bij e VF750F opgelost, ik had een VF met territoriumdrift en zelfsmerende ketting. Het probleempje bleek simpel te zijn: de centrale bout van het voorste tandwiel zat niet goed vast.
Dit is blijkbaar een holle as welke afgedicht wordt dmv dit boutje en een o-ringetje. ff goed vastdraaien en probleem is opgelost :)
 
heeft iemand die advertentie op markplaats gezien? 2 vf1000r'en voor 3500 euro vraagprijs.

een met kapotte krukas. nu heb ik ff gekeken wat zoiets op internet kost, ik schrok met rot, 1000USD ongeveer.. zou bijv een vf1000f blok erin passen of is er goedkoper aan een krukas/sloopblok te komen?

ik ben een beetje verliefd aan het worden op die vf1000r-en :9
ik ben dus al met die man in gesprek geweest want ik wil wel mooie kuip delen en tank voor mijn vf1000r , maar tegen mij zei hij dus dat ze allebei kapot zijn want de ene heeft een kapotte krukas en de andere is de schakelwals van kapot die kan niet in de tweede versnelling .. :?
 
Ga vanmiddag deze motor ophalen bij Doornekamp in Hoevelaken.
Kent iemand deze motor toevallig. Na eerder een sabre te hebben gereden die echt heerlijk reed maar van een particulier gekocht met een totaal verrot blok hoop ik nu een goede te kopen waar ik een behoorlijke tijd van kan genieten.

Gr Skik

Honda VF 750 S
Bouwjaar:
jun 1982
Kleur:
Rood
Teller:
29.000
Garantie:
3 maanden
Prijs:
€ 1.450,-
E-mail:
info@doornekampmotorsport.nl
Telefoon:
033-2534425
 
nette prijs.
1 advies: trek binnen die 3 maanden (liefst zo snel mogenlijk) de kleppendeksels er een keer af om de nokkenassen te controleren, zeker de '82 stonden bekend als nokkenassenvreters, de 1e serie nokkenassen was slecht. Vele hiervan zijn onder garantie vervangen door Honda, maar ff checken kan geen kwaad.
 
ik ben dus al met die man in gesprek geweest want ik wil wel mooie kuip delen en tank voor mijn vf1000r , maar tegen mij zei hij dus dat ze allebei kapot zijn want de ene heeft een kapotte krukas en de andere is de schakelwals van kapot die kan niet in de tweede versnelling .. :?

schakelwals lijkt me nog niet zo'n ramp om te fiksen (als er aan is te komen) maar die krukas lijkt me wat meer dramatisch... stond bij zn advertentie niet dat ze allebei kapot waren in ieder geval, maarja. onderdelen verkopen begon hij zeker niet aan?
 
Morgenavond gaat ie marktplaats op, maar eerst wil ik hem nog even hier aanbieden voor de liefhebbers..

Mijn VF1000F heeft de geest gegeven, en ik heb niet de middelen en tijd om het te fixen. Heb je dus een bergje onderdelen nodig, of verveel je je gewoon?

Kijk dan even op www.warande.net/~nemo/vftekoop.htm voor bijzonderheden en fotootjes, en laat het me dan even weten !


Groeten, Nemo
 
schakelwals lijkt me nog niet zo'n ramp om te fiksen (als er aan is te komen) maar die krukas lijkt me wat meer dramatisch... stond bij zn advertentie niet dat ze allebei kapot waren in ieder geval, maarja. onderdelen verkopen begon hij zeker niet aan?
dat wilde hij op het moment dat ik hem belde niet doen, dus
 
Morgenavond gaat ie marktplaats op, maar eerst wil ik hem nog even hier aanbieden voor de liefhebbers..

Mijn VF1000F heeft de geest gegeven, en ik heb niet de middelen en tijd om het te fixen. Heb je dus een bergje onderdelen nodig, of verveel je je gewoon?

Kijk dan even op www.warande.net/~nemo/vftekoop.htm voor bijzonderheden en fotootjes, en laat het me dan even weten !


Groeten, Nemo

wat wil je voor de bak hebben ????
 

Ik heb het beessie maar een prijsje gegeven; voor de vraagprijs van €500,= staat ie op mijn site..

Natuurlijk valt daarover te onderhandelen door mede-VFfers.. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan