Het grote VFR/RVF 400 topic deeltje 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Assen nog nooit zelf op gereden...

Ga er eigenlijk steeds van uit dat het in NL te duur is?
En als ik ga, dan wil ik ook minimaal 2 dagen kunnen rijden.....

Banden op de weg... Bridgestone BT090
Op circuit & weg....... Pirelli Diablo Supercorsa SC1

Eind maart waarschijnlijk naar circuit Val Du Vienne in Frankrijk..
Tja als je de reis erheen rekent, kom je hetzelfde uit als dat je in Assen rijdt O-) Maar tis wel gaaf om te doen :9~

Ik heb net een 17inch achtervelg gekocht, zit zelf aan pirelli diablo supercorsa SC2 te denken....Reed tot nu toe altijd bt090.
 
Onze 400-tje staan zowieso te laag en moeten achter verhoogd worden om nog beter en flitsender te sturen. En dat merk je pas als als je echt met zo'n verhoogde achterkant gaat rijden. Ook al zeg je nu: ik vind 'm nu al fijn sturen, het wordt alleen maar fijner.

Ik heb mijn element (Wilbers) op maat laten maken[afbeelding] 3mm langer en daarna proefondervinderlijk de achterkant met speciale alustrippen van 3mm (totaal 2 stuks) verhoogd. (dit kan alleen bij een NC 35) Is je element te lang, dan kun je nl. niet meer terug in lengte.
Het werkt in een verhouding van 1 op 3. Dus elke mm verhoging bij het linksysteem (lengte van de demper) zet de achterkant 3 mm hoger. In mijn geval 9 mm langer: de achterkant staat nu 27 mm hoger.

Hagon maakt z'n dempers voor de NC30 en NC35 (zijn hetzelfde) daarom 10 mm langer.
Zo'n demper heb ik trouwens nog nieuw liggen en is voor een heel net prijsje te koop.[afbeelding]
[afbeelding]


Roel, jij komt uiteindelijk met een paar extra ringetjes uit op een verhoging van 27 mm, is die 10 mm wat bijv. die Hagon demper langer is dan standaard, niet teveel dan?

Of zit er een wezenlijk verschil tussen de nc30 en 35, wat dat betreft?

En wat voor mogelijkheden zijn er eigenlijk nog meer om dat hoogte verschil bij een 17"velg op te lossen?

groet
 
Waar kan ik me voor 14 Mei Assen inschrijven dan...(dan maar gewoon nakedbike)

Ik heb de 17" velg ook net een week of 3..
Maar SC2 is vrij hard vergeleken met de SC1, maar gaat daarom ook veel langer mee..

Wat is jouw tijd op Assen dan?
 
Laatst bewerkt:
Waar kan ik me voor 14 Mei Assen inschrijven dan...(dan maar gewoon nakedbike)

Ik heb de 17" velg ook net een week of 3..
Maar SC2 is vrij hard vergeleken met de SC1, maar gaat daarom ook veel langer mee..

Wat is jouw tijd op Assen dan?
Homepage - Motorsportlifestyle | Circuit rijden voor iedereen

Ik rijdt nu een 2.08 op Assen, maar weet dat er nog speling in zit. Betere lijnen, etc.

Ik heb eigelijk nooit speciaal banden voor circuitdagen erop gelegd...vandaar dat ik aan de SC2 zit te denken. Maar zag gister dat de SC2 er niet in 150 is, alleen in de maat 160...en dat gaat waarschijnlijk niet passen bij de ketting... Weet dat albert 016 erop had liggen en er erg tevreden over was. Dus moet nog maar eens ff rondkijken en vragen...
 
http://www.motorsportlifestyle.nl

Ik rijdt nu een 2.08 op Assen, maar weet dat er nog speling in zit. Betere lijnen, etc.

Ik heb eigelijk nooit speciaal banden voor circuitdagen erop gelegd...vandaar dat ik aan de SC2 zit te denken. Maar zag gister dat de SC2 er niet in 150 is, alleen in de maat 160...en dat gaat waarschijnlijk niet passen bij de ketting... Weet dat Albert 016 erop had liggen en er erg tevreden over was. Dus moet nog maar eens ff rondkijken en vragen...
Over Albert gesproken...

Is ie met pensioen ofzo... die zie ik toch ook niet al te vaak meer! '(
 
Over Albert gesproken...

Is ie met pensioen ofzo... die zie ik toch ook niet al te vaak meer! '(

Ben er nog :W :P


full
 
Roel, jij komt uiteindelijk met een paar extra ringetjes uit op een verhoging van 27 mm, is die 10 mm wat bijv. die Hagon demper langer is dan standaard, niet teveel dan?

Of zit er een wezenlijk verschil tussen de nc30 en 35, wat dat betreft?

En wat voor mogelijkheden zijn er eigenlijk nog meer om dat hoogte verschil bij een 17"velg op te lossen?

groet
De 27mm verhoging van de achterkant van mijn fiets is niet alleen bereikt door de aluminium plaatjes. Ik heb 2 plaatjes van 3mm gebruikt. Dat zet de kont (verhouding bij linksysteem 1:3 dus 18 mm hoger.(6x3). Daarnaast heb ik mijn Wilbers element ook 3 mm langer laten maken dan standaard. Dit levert dus ook 3x3mm= 9 mm hogere achterkant.
Zo kom ik dus aan 27 mm. 9mm hoger dan standaard (9x3)=27.
Dat is een mooie racestand. De Hagondemper, 10 mm langer dan standaard, levert dus nog meer hoogte, (10x3=30mm,maar door gebruik van een 17 inch achtervelg wordt het minder extreem en daardoor een perfecte hoogte :P ;) , maar nog steeds hoger dan je standaard fiets.

Bij een NC 30 zijn de mogelijkheden beperkt tot een langere demper (maatwerk) of een maatwerkdemper met hoogteverstelling.

Bij een NC 35 kun je daarnaast ook met de eerder genoemde plaatjes werken.
Demperlengte NC30 NC35 standaard is gelijk. *O*
 
Laatst bewerkt:
Mensen!

Er is vast al iemand geweest die hier over nagedacht heeft, misschien één van de heren sleutelaars / opknappers.. Ik ben op zoek naar een originele stickerset voor de NC24. Waar kan je die vinden? Of wordt dat een kwestie van intensief Ebay afspeuren?

Bedankt!

Karl
 
Volgens mij boeit het voor ons nietzo welke banden we eronder gooien, als t maar een sport/racebandje is.....beetje warm rijden en daar ga je toch?!

160 breedt gaat wel, al is de velg er net iets te smal voor...zodat je hoe dan ook iets schaamrand blijft houden omdat die band wat ronder/boller staat..

Als de band er net op ligt draait hij niet fijn....gaat om ietsiepietsie rubber teveel, dus 1 ronde rijden en het is weg!
 
Mensen!

Er is vast al iemand geweest die hier over nagedacht heeft, misschien één van de heren sleutelaars / opknappers.. Ik ben op zoek naar een originele stickerset voor de NC24. Waar kan je die vinden? Of wordt dat een kwestie van intensief Ebay afspeuren?

Bedankt!

Karl
Vrees dat tweede -O-

Heb er zelf ook nog geen kunnen vinden :N
Wel de NC30 stickers, maar daar vind ik de VFR letters te hip van... way to ninetees :Y
Ik heb een '80s bike potver3 8-)

Zoek ze!
Ik zoek ook nog steeds... als jij ze vind of ik dan laten we het wete he ;)
 
Vrees dat tweede -O-

Heb er zelf ook nog geen kunnen vinden :N
Wel de NC30 stickers, maar daar vind ik de VFR letters te hip van... way to ninetees :Y
Ik heb een '80s bike potver3 8-)

Zoek ze!
Ik zoek ook nog steeds... als jij ze vind of ik dan laten we het wete he ;)

Waar heb je die stickers gevonden? Heb je misschien een link?
 
Vrees dat tweede -O-

Heb er zelf ook nog geen kunnen vinden :N
Wel de NC30 stickers, maar daar vind ik de VFR letters te hip van... way to ninetees :Y
Ik heb een '80s bike potver3 8-)

Zoek ze!
Ik zoek ook nog steeds... als jij ze vind of ik dan laten we het wete he ;)

Eerlijk zullen we alles delen ;)

Als ik wat vind hoor je het (en de rest ook natuurlijk)

Groeten, Karl
 
Volgens mij boeit het voor ons nietzo welke banden we eronder gooien, als t maar een sport/racebandje is.....beetje warm rijden en daar ga je toch?!

160 breedt gaat wel, al is de velg er net iets te smal voor...zodat je hoe dan ook iets schaamrand blijft houden omdat die band wat ronder/boller staat..

Als de band er net op ligt draait hij niet fijn....gaat om ietsiepietsie rubber teveel, dus 1 ronde rijden en het is weg!
Boeit zeer zeker wel wat voor band je eronder gooit! Hoe beter plakken, hoe hogere bochten snelheid je kan halen..

Ik hou het liever op 150, lijkt me iets fijner dan 160....

Met de 400 in groep 4?!?!?!?!?!?!
Tja, had mijn rondetijd ingevuld en werd geadviseerd om in groep 4 te rijden...Denk zelf dat ik terug gezet wordt naar groep 3. De meesten in groep 4 rijden onder de 2.00 :X
Maargoed, mijn rondetijd is bekend bij de organisatie, dus als er veel aanmeldingen in groep 4 zijn die allemaal onder de 2.00 rijden of zo en in groep 3 rijden ze rond de 2.05 dan wordt je vanzelf terug gezet.

Verder gewoon knallen :]

full
 
Laatst bewerkt:
oooh zooo...

Maar denk je nou echt dat als je inplaats van een bt090 een supercorsa ge/verbruikt zoveel betere rondetijd zet?
 
oooh zooo...

Maar denk je nou echt dat als je inplaats van een bt090 een supercorsa ge/verbruikt zoveel betere rondetijd zet?
Nope, maar volgens mij zei ik dat ook niet. Maar misschien dat het 1 seconde helpt :+
Enneu mijn vering is aangepast en errug verbeterd, helpt ook weer 1 seconde :+
Kleppen gesteld 0.5 seconde :+
Iets meer lef tonen 1,5 seconde :+
Betere lijnen rijden 1 seconde :+

Al met al toch weer 5 seconden die eraf kunnen O-) :+










mits ik rossie heet :+
 
HAHAHA Helemaal mee eens...

Mijn vering is nog standaard van de eerste serie nc30's, wel meer spanning op de achterveer gezet...voorvering wat zachter en t werkt ;)
 
Laatst bewerkt:
Nope, maar volgens mij zei ik dat ook niet. Maar misschien dat het 1 seconde helpt :+
Enneu mijn vering is aangepast en errug verbeterd, helpt ook weer 1 seconde :+
Kleppen gesteld 0.5 seconde :+
Iets meer lef tonen 1,5 seconde :+
Betere lijnen rijden 1 seconde :+

Al met al toch weer 5 seconden die eraf kunnen O-) :+


mits ik rossie heet :+

Zow........ :o :+
 
Laatst bewerkt:
HAHAHA Helemaal mee eens...

Mijn vering is nog standaard van de eerste serie nc30's, wel meer spanning op de achterveer gezet...voorvering wat zachter en t werkt ;)
Ik heb voor een zxr400L voorvork waar zwaardere veren in zitten en dikkere olie
Achter zit een omgebouwde rs250 demper met zwaardere veren en andere shims.

He opa :W
Wanneer gaan we weer :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf nog niet op het nieuwe circuit van Assen gereden, wel op het oude nationale circuit.

Is het nieuwe circuit verbeterd/verslechterd? Zijn er weer nieuwe listige punten bijgekomen zoals het linker knikje vlak voor de stekkenwal voorheen was.

En wat voor rondetijden worden er nu gereden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan