Het grote VFR/RVF 400 topic deeltje 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inkoopactie prijzen voor de 400's ook maar even opgevraagd

Michelin Pilot Power 160/60-17: €119,71
Michelin Pilot Power 2CT 160/60-17: €130,94
Michelin Pilot Road 2 160/60-17: €127,19

Mailen kan naar Daniel.Vermaas@proactief.org
 
Iemand een voorbeeld hoe de buddyseat sluiting hoort te zitten, ook dit heeft het begeven in Spanje. (Totaal losgetrilt)

23 tot 28Mrt naar Frankrijk, Val de Vienne...Nog steeds naked en wat betreft de buddyseat; dat wordt een ducktape bevestiging voor dan!
 
Ook een goede reden waarom ze hetzelfde principe als in Belgie in moeten voeren :Y
Met een autorijbewijs op een motor tot 125cc mogen rijden, dan rijden ze toch motor en leren ze een beetje hoe dat is en het is voor hun ook nog handig.

Mijn tip: gooi er nieuwe banden op! Ik heb op mijn scooter 2 maanden terug ook te lang met versleten banden gereden. Gevolg: één knie naar de kloten en scooter beschadigd.

Ik wil bestwel nieuwe banden, maar de keuze daarvan is de vraag. Is het verstandig om met 2 verschillende banden te rijden in zo'n combi? Volgens mij heeft de BT021 een stuk minder grip dan de BT045, kan dat kwaad?
 
Ik wil bestwel nieuwe banden, maar de keuze daarvan is de vraag. Is het verstandig om met 2 verschillende banden te rijden in zo'n combi? Volgens mij heeft de BT021 een stuk minder grip dan de BT045, kan dat kwaad?
of voor en achter de zelfde band
of voor wat zachter dan achter.. niet andersom
zoiets heb ik wel eens begrepen :P
 
Ik wil bestwel nieuwe banden, maar de keuze daarvan is de vraag. Is het verstandig om met 2 verschillende banden te rijden in zo'n combi? Volgens mij heeft de BT021 een stuk minder grip dan de BT045, kan dat kwaad?

Ik zou het zelf niet zo snel doen, maakt je fiets onvoorspelbaarder, weetniet hoe die bandjes op verschillende weer situaties reageren, maar met zelfde type kan je dat beter inschatten lijkt mij..

Maar dat is alleen maar mijn onprofessionele mening.
 
Even een snelle vraag

Weet er iemand waar ik vandaag nog een nieuwe lamp vind voor een japanse NC30 (dus 35watt)?

Ik heb namelijk morgenvroeg rij-examen en daarvoor kunnen ze je buizen :-s

Liefst in de buurt van Antwerpen
 
Bij de dealer hebben ze alleen een standaard H4. Die flapjes eraf knippen is niet zo'n probleem, maar mag een 55W lamp in een japanse NC30 zonder aanpassingen?
 
Bij de dealer hebben ze alleen een standaard H4. Die flapjes eraf knippen is niet zo'n probleem, maar mag een 55W lamp in een japanse NC30 zonder aanpassingen?

Kan wel, maar niet te lang, want kunnen je draden doorbranden.

Maar hoezo moet jij met je eigen motor afrijden.. Snap het niet helemaal?

En zijn ze allebei kapot, boeie, met 1 kan het ook.
 
Laatst bewerkt:
Kan wel, maar niet te lang, want kunnen je draden doorbranden.

Maar hoezo moet jij met je eigen motor afrijden.. Snap het niet helemaal?

En zijn ze allebei kapot, boeie, met 1 kan het ook.

Mja doorbranden ga ik niet riskeren.
In Belgie kan je kiezen of je met je eigen moto of die van de rijschool gaat maar met de eigen moto is ong €230 goedkoper.

En ik weet wel dat je kan rijden met 1 lamp, maar als je moto niet "in orde" is kunnen ze je ook buizen...
 
Mja doorbranden ga ik niet riskeren.
In Belgie kan je kiezen of je met je eigen moto of die van de rijschool gaat maar met de eigen moto is ong €230 goedkoper.

En ik weet wel dat je kan rijden met 1 lamp, maar als je moto niet "in orde" is kunnen ze je ook buizen...

Dr zijn genoeg motoren die 2 lampen hebben, waarvan 1 lamp dus gewoon licht is, en de andere grootlicht..

Ik zit trouwens niet op te letten, las Apeldoorn, ipv Antwerpen :9
 
Laatst bewerkt:
Buddyseat sluiting alweer in orde...alle tot de kleinste onderdeeltjes lagen nog in het bakje :D

Ff remmetjes verversen en dan is het oude hok weer klaar om uitgemelkt te worden!

Iemand nog een NC30 bike-stand te koop?.........
 
17 inch velg op een NC24 zien te krijgen... dat zal moeilijk worden... NC30's delen de naaf achter met andere motoren die wel 17 velgen hebben, maar de NC24 volgens mij niet :N

Nee hoor, is een eitje. Had ik ook gedaan met m'n NC24. Ik had een velg van een CBR gehaald (17'') en die paste er zo in, inclusief de remschijven en de aandrijving van de km-teller.

Daarna heb ik een combi er op gezet van een Michelin Pilot Road voor en een Pilot Active achter (op de standaard 18'' velg). Eerlijk is eerlijk, beviel me prima.

Als je belang hebt bij de velg, hij is te koop omdat de VFR (toch wel met pijn in mijn hart ;( ) weg gaat. Ik zal vanavond of morgen wel even een foto posten.
 
Nee hoor, is een eitje. Had ik ook gedaan met m'n NC24. Ik had een velg van een CBR gehaald (17'') en die paste er zo in, inclusief de remschijven en de aandrijving van de km-teller.

Daarna heb ik een combi er op gezet van een Michelin Pilot Road voor en een Pilot Active achter (op de standaard 18'' velg). Eerlijk is eerlijk, beviel me prima.

Als je belang hebt bij de velg, hij is te koop omdat de VFR (toch wel met pijn in mijn hart ;( ) weg gaat. Ik zal vanavond of morgen wel even een foto posten.


Kijk, hier is de foto van het voorwiel.
(Mits je een CBR velg van het juiste bouwjaar hebt, past ie er zo in.)


full
 
Laatst bewerkt:
400Ron, doe je ook onderdelen weg?

Er komt hier namelijk nog wel eens iemand (OmaFiets) die een verrot uitlaatsysteem heeft, wat aan vervanging toe is :Y

Verder hoef ik geen bijdehandte ideeën als in: 'Nou, Nick... koop m nou maar gewoon! Maak je collectie compleet! ;) '

Want ik heb nu echt geen ruimte meer, maar klopt... had ik de ruimte en het geld wel gehad dan.... :X
 
je moet de onderdelen los verkopen, kun je meer uit halen dan de hele motor verkopen.
kan je verzekeren dat er veel liefhebbers voor onderdelen bijzitten.
 
Zeker weten! Weet ik direct of het haalbaar is met een NC30 want ik denk mijn rijbewijs ook met de VFR te proberen ;). Eerst importeer je een VFR zodat ik nu weet hoe ik dat moet doen, nu doe je examen ermee, wat ik ook wil doen ... super :p
 
Laatst bewerkt:
zijn er trouwens nog mensen die op 31 mei naar de 400cc meeting gaan die bert heeft voorgsteld?

is altijd wel leuk zo'n meeting.de laatste meeting was door horned geregeld.

ik ben van de partij :] (als het niet regend dan)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan