Het "grote" Vitpilen/Svartpilen topic

Ik heb de brief ook, balen dat geklep.
motor Eibergen gebeld, en ze wisten van niets, om 300 km te rijden, naar de dealer waar die gekocht is, vind ik zonde van mijn tijd en benzine.
Oberon koppelingscilinder gemonteerd, voelt goed, fijn de zekerheid dat die mij niet laat staan!
De Leovince demper heb ik op marktplaats gezet, wil een andere demper, krijg helaas alleen maar zeurders met vragen over de demper, lijkt wel of mensen tegenwoordig Marktplaats als een forum gebruiken 🤨
 
IMG_20200722_132840_copy_1408x1056.jpg
 
Pas een paar dagen Eifel gedaan, wat een fijne machine. Geen slag verkeerd. Ja, ik zou graag iets meer lebensraum willen, een dagje rijden voel ik wel. Maar het tempo was ook laag vanwege het vrouwtje, iets meer gang en wat actiever rijden maakt het allicht beter. En het is wel een gespreksopener, soms tot vervelens toe. Varierend van hotelgasten die me 's avonds op het terras van alles vragen over dat ding, tot de restauranthouder die zelf een Husqvarna 570 heeft tot bij ongeveer elk tankstation waar een andere motorrijder stopt. :+


110197820_3454640364624592_8348668617949860129_o.jpg
 
Pas een paar dagen Eifel gedaan, wat een fijne machine. Geen slag verkeerd. Ja, ik zou graag iets meer lebensraum willen, een dagje rijden voel ik wel. Maar het tempo was ook laag vanwege het vrouwtje, iets meer gang en wat actiever rijden maakt het allicht beter. En het is wel een gespreksopener, soms tot vervelens toe. Varierend van hotelgasten die me 's avonds op het terras van alles vragen over dat ding, tot de restauranthouder die zelf een Husqvarna 570 heeft tot bij ongeveer elk tankstation waar een andere motorrijder stopt. :+


Bekijk bijlage 1529702
Ben benieuwd naar de bewegende beelden 😁
 
In mijn zoektocht naar een nieuwe motor is mijn oog gevallen op de Svartpilen 401. Wat een supervette motor is dit :} Ik kom van een DL650 (vstrom) dus lever wel wat vermogen in, maar gezien mijn gebruik verwacht ik dat niet te missen. Nu komt alleen het probleem, die Svartpilen 401 kan ik nergens vinden voor een proefrit.. Om hem helemaal blind te kopen vind ik een te grote gok (kan wel proefzitten in de showroom :? maar niet rijden), zou hem graag eerst even voelen voor ik hem aanschaf.

Snap uiteraard ook dat het voor een dealer weinig interessant is om alles maar te laten berijden door testpiloten omdat je dan met een "gebruikte" motor zit waar je vanaf moet.

Is er wellicht iemand hier die weet waar de Svartpilen 401 te proefrijden is of waar een gebruikte wordt aangeboden wellicht? Ik heb een groot aantal motorzaken gebeld, maar kwam niet echt verder (dacht toch echt dat ik goed was in googlen :+). Een van de zaken bood me wel een proefrit op de KTM 390 aan omdat hier dezelfde motor onder hangt, maar deze gaf wel direct aan dat de levertijden voor een nieuwe 401 beroerd zijn en zij momenteel geen voorraad hebben..
 
In mijn zoektocht naar een nieuwe motor is mijn oog gevallen op de Svartpilen 401. Wat een supervette motor is dit :} Ik kom van een DL650 (vstrom) dus lever wel wat vermogen in, maar gezien mijn gebruik verwacht ik dat niet te missen. Nu komt alleen het probleem, die Svartpilen 401 kan ik nergens vinden voor een proefrit.. Om hem helemaal blind te kopen vind ik een te grote gok (kan wel proefzitten in de showroom :? maar niet rijden), zou hem graag eerst even voelen voor ik hem aanschaf.

Snap uiteraard ook dat het voor een dealer weinig interessant is om alles maar te laten berijden door testpiloten omdat je dan met een "gebruikte" motor zit waar je vanaf moet.

Is er wellicht iemand hier die weet waar de Svartpilen 401 te proefrijden is of waar een gebruikte wordt aangeboden wellicht? Ik heb een groot aantal motorzaken gebeld, maar kwam niet echt verder (dacht toch echt dat ik goed was in googlen :+). Een van de zaken bood me wel een proefrit op de KTM 390 aan omdat hier dezelfde motor onder hangt, maar deze gaf wel direct aan dat de levertijden voor een nieuwe 401 beroerd zijn en zij momenteel geen voorraad hebben..
Komende week bij MotoPort Rockanje
 
Wel uitgevogeld dat je uit regio Utrecht komt dus het is een stukje rijden. De meest voor de hand liggende zou Goedhart zijn?
 
Wat top!Bedankt! Mijn google skills zijn dus toch slechter dan gedacht 😅

afstand is geen probleem, maken er even een mooi ritje van. Goedhart zou inderdaad voor de hand liggen, maar die hebben hem niet staan voor een proefrit helaas.
 
Vanavond na het tanken had ik ineens dit op m'n dashboard:
img_20200804_200320_copy_1689x2252-jpg.1529968

De mode of set knop maakten geen verschil. Na een paar km rijden even contact uit en weer aan, en het was weer zoals normaal.

Volgende week woensdag afspraak bij de dealer voor een nieuwe koppelingscilinder.
Dan zal ik het wel even aangeven.

Heb gelijk een proefrit geboekt op de Duke 890 aangezien het Orange days zijn bij mp Rockanje 😁
 

Bijlagen

  • IMG_20200804_200320_copy_1689x2252.jpg
    IMG_20200804_200320_copy_1689x2252.jpg
    366,5 KB · Weergaven: 146
Wazig. :?


Trouwens wel een gemiste kans, die tellers van Husqvarna.Had lekker het TFT scherm van de KTM gebruikt... '(
 
Wazig. :?


Trouwens wel een gemiste kans, die tellers van Husqvarna.Had lekker het TFT scherm van de KTM gebruikt... '(
Ja ik vond het ook vreemd 😅
Die tellers KTM zijn ook niet foolproof volgens mij, hebben die niet veel problemen met condens in het scherm? Dat was bij de 390 dukes iig een grote bron van ellende. Weet niet hoe het bij de 690 en 790 is
 
Nieuwe tank zit erop, groter tandwiel achter, kleiner voor, en een skidplate is onderweg.
iemand belang in valdoppen op het blok?
 
Vandaag bij de dealer geweest voor een nieuwe slave cilinder.
Aangezien het Orange days zijn direct van de mogelijkheid gebruik gemaakt om met de Duke 890 te rijden. 😇
IMG_20200812_143920_copy_1152x864.jpg

Ondanks dat het een fantastische machine is, stapte ik achteraf weer met een glimlach op de Vit. :]
 
Dacht het wel🥴, 1 tand kleiner voor, 2 tandjes groter achter., trekt goed iig!
Jammer dat de tractie control ingrijpt, anders kun je de power mooier gebruiken, zonder ingrijpen.
Helemaal uitzetten is zo’n gedoe, en een vangnet in bochten is wel fijn eigenlijk.
Valproppen €50
7110CAD8-0F0C-4CF4-A765-1BFAF90227C4.jpeg
 

Bijlagen

  • 97159C19-A6EB-4595-8B7B-ADA1F05385AD.jpeg
    97159C19-A6EB-4595-8B7B-ADA1F05385AD.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 10
  • 497A314A-2363-470C-91C7-34A475D5C84D.png
    497A314A-2363-470C-91C7-34A475D5C84D.png
    29,8 KB · Weergaven: 9
Dacht het wel🥴, 1 tand kleiner voor, 2 tandjes groter achter., trekt goed iig!
Jammer dat de tractie control ingrijpt, anders kun je de power mooier gebruiken, zonder ingrijpen.
Helemaal uitzetten is zo’n gedoe, en een vangnet in bochten is wel fijn eigenlijk.
Valproppen €50Bekijk bijlage 1533577
Ja die tc zou best iets minder enthousiast mogen zijn. Grijpt best vaak (mijns inziens onnodig) in.
Ben er vergeten naar te vragen bij de dealer, maar misschien is er een dongle voor te krijgen om het gewoon permanent uit te schakelen.
Iedere rit handmatig uitzetten vind ik ook teveel gedoe.

Deze:
Maar volgens de omschrijving is dat alleen voor de abs.
 
Zo, even er tussen uit geweest, zelf een grote beurt gehad, wat leidingwerk laten vervangen. Is allemaal goed uitgevoerd en ik kan er weer tegen!

Eind van de week is mijn brommertje aan de beurt voor de tienduizend beurt en dan wordt ook de tank vervangen.
 
Dacht het wel🥴, 1 tand kleiner voor, 2 tandjes groter achter., trekt goed iig!
Jammer dat de tractie control ingrijpt, anders kun je de power mooier gebruiken, zonder ingrijpen.
Helemaal uitzetten is zo’n gedoe, en een vangnet in bochten is wel fijn eigenlijk.
Valproppen €50Bekijk bijlage 1533577

Ik vind zulke valdoppen wat eng, als je daarmee valt kan dat best wat vervelende schade veroorzaken.
 
Brommertje weer terug van de tienduizend beurt, geen bijzonderheden. Nieuwe tank zit er ook op, er zou ook 12 liter in moeten kunnen. Nog maar een keer leeg rijden om te checken...
 
Brommertje weer terug van de tienduizend beurt, geen bijzonderheden. Nieuwe tank zit er ook op, er zou ook 12 liter in moeten kunnen. Nog maar een keer leeg rijden om te checken...
Ik ben net terug van een kort toertje Luxemburg.
Op de terugweg ook de 10.000 gepasseerd. Komende week even een afspraak maken voor een beurt.
Hij begon wel steeds beroerder terug te schakelen. Kan nu niet meer 2 versnellingen terug, zonder tussendoor de koppeling op te laten komen. 😕
Die bak blijf ik echt waardeloos vinden.
Ondanks de zwaardere veer (pirate racing) erin heb ik nog steeds zo nu en dan valse neutralen, en hij schakelt ook regelmatig mis.
Behalve dat echt een fantastisch apparaat, maar ik hoop dat ze hier nog iets aan kunnen doen.
 
Je had al eerder dat het ontluchten van de koppeling verbetering bracht, zou dat nu weer het geval kunnen zijn?
Zelf heb ik geen problemen met de versnellingsbak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan