Het "grote" Vitpilen/Svartpilen topic

😅is het een AliExpress variant? Ze worden steeds beter met namaken..de uitlaat gaat er sowieso af, zoek een leuk setje en zat al naar een Remus header te kijken..weet er 1 in the UK alleen voorlopig kom ik daar niet..even afwachten tot de grenzen weer open gaan.
Die demper die er onder zat op de marktplaats foto's was een alipovic in ieder geval 😅
 
Aloha,

hier een nieuwe Vitpilen 701 eigenaar 😅🙏
Wel wat plannen qua optische verbeteringen..mocht iemand hier toevallig spaakwielen hebben en interesse hebben in een mogelijke ruil dan hoor ik het graag (ga voor de wat meer classic look) heb wel een adres voor mooie spaakwielen alleen daar hangt gelijk een leuk prijskaartje aan dus kijk even naar de alternatieven 😀
In het onderdelen topic staat er een set te koop
 
Het is echt een coole moto! Als eerste (echte) moto ga je hem wel wat onder de knie moeten krijgen. Zo'n Cb 650 vd rijschool kan je uit de bocht bij 1500tpm gas geven en die zal nog redelijk vloeiend weg rijden..bij een Vitpilen is het echt wel minimum 3000tpm (of koppeling wat erbij nemen).
Maar het ding stuurt echt niet normaal lichtvoetig. Als je nu bv met een street triple RS rijdt dan heb je een mega stabiele voor kant...het lichte speelse is hier een beetje weg.
Je hebt 1 probleem: hier ooit een waardige opvolger voor vinden...al moet ik zeggen dat een triumph speed twin ook echt leuk is...als ik 50 ben dan 😁
Na een paar maanden met de Vit701 kan ik zeggen dat ik heel blij ben met de keuze die ik gemaakt heb.
In het stadsverkeer gedraagt ie zich wel een beetje bokkig. In tweede versnelling tussen het trage verkeer (waar ik regelmatig vertoef) is hij niet zo blij en moet je de koppeling een beetje gebruiken waardoor ik minder tijd heb om van mijn rit te genieten. Zeker als je achter een traagrijdende auto hangt, is het niet zo leuk. Maar dat wordt puur gewenning en kweken van automatismes, denk ik. Ook heb ik al gelezen dat met een tandje minder op het tandwiel vooraan de Husky zich wat "vlotter" gedraagt bij lagere toeren.
Eens buiten de stadskern, als je boven de 5000 toeren uit slaat ie z'n vleugels uit en hoor je hem letterlijk kirren van de pret. Ik word zo blij als hij blij is en ik voel echt een connectie. :) Wat een karakter...
Nog tips die jullie mij kunnen geven? Ik heb nu ook het deksel van de airbox eraf gelaten om eens testen. Ik merk dat de Husky nu nog levendiger is en ook wat "dieper" klinkt tijdens het revven maar ik vraag me af of wat de gevolgen kunnen zijn op langere termijn, of zou het helemaal geen kwaad kunnen?
De stock uitlaat vind ik eigenlijk mooi en klinkt voor mij goed genoeg, uitgezonderd tijdens het stationair draaien. Een zwarte Akra vind ik nog ietsje mooier maar ik kan het niet opbrengen om er meer dan 500 EUR voor neer te tellen. De stock uitlaat will do... Nu ook met het deksel van airbox eraf vind ik het totaalgeluid van de engine under load al heel goed.

Heb wel een probleempje gehad met een foutmelding "tc failure" samen met het "check engine"-lampje. De motor dan eens afgelegd, dan bleef enkel het "check engine"-lampje over en was de "tc failure"-melding weg.
Na een nachtje aan de druppellader was het "check engine"-lampje ook gedoofd maar na een paar weken gebeurde het wel opnieuw.

Maar sowieso... ik ben heel happy met de Husky. 😍
 
Volgens die kerel van pirate racing zal je filter mss wat sneller vuil worden... . Ik lig er niet wakker van, als je ziet bij oude "ram air" motoren wat voor doorlaat er rechtstreeks naar de luchtfilter is... .
De tand minder hoor ik ook wel als oplossing...maar ik woon zelf op de (boeren)buiten, dus nooit echt stads verkeer.. Voor het accelereren, in 2de versnelling zet ik hem op de gas op't achterwiel dus zit wel snor :Y

En wat het bokken betreft, je krijgt het wel minder maar is te eigen aan een potente 1 cilinder.
Mijn sr500 was origineel redelijk te doen onderin, nu is die een beetje aangepakt (grotere cilinder, mikuni 36, vliegwiel van 1kg(!) minder) en nu is het een hevig beestje! Onderin is die ook bokkig, maar klimt wel lekker in de toeren! Is het één of het ander... .
Beetje te vergelijken met een crosser en een enduro versie... .

Wat demper betreft...afgelopen zomer was er al decibel controle in de ardennen door de politie. Nu zal een akra met db-killer wel ok zijn, maar ik vind het origineel ook wel mooi en de prijs is voor mij dan wat te duur voor wat ik ervan terug krijg.

Ja af en toe geeft mijne ook wel is een fout melding. Ineens het Tc lichtje, iets met failure maar gaat altijd terug weg ;). Is wel zelden dat het voorkomt echter.

Qua look heb ik zelf een plaatje gemaakt als nummerplaat houder op de achteras. Zo is de hele kont vrij en dat vind ik super cool. Heb ook maar 1 "bar end" spiegel, die ook niet hoog uitsteekt. Voor mij is hij nu zo goed als perfect. Dit seizoen nieuwe banden gestoken: dunlop sportsmart.

Eind maart haal ik hem terug buiten en dan vlammen maar!

Grtz
 
Zo, lekker bezig geweest, bult troep eraf,en Dynojet erop.
Voor kleiner tandwiel,achter groter, zo goed als weg is het bokken.
 

Bijlagen

  • 0F3EF629-87A7-45B6-9F75-96133084DDD5.jpeg
    0F3EF629-87A7-45B6-9F75-96133084DDD5.jpeg
    158,8 KB · Weergaven: 35
  • 933CE6F2-1F9B-431C-ACA5-440F1DAFF808.jpeg
    933CE6F2-1F9B-431C-ACA5-440F1DAFF808.jpeg
    109,9 KB · Weergaven: 30
  • 4CDA8803-403C-48ED-A87E-34328F25A6BF.jpeg
    4CDA8803-403C-48ED-A87E-34328F25A6BF.jpeg
    122,6 KB · Weergaven: 31
  • 31F510EB-4BF4-4DBC-B6C4-3AF6B33E422D.jpeg
    31F510EB-4BF4-4DBC-B6C4-3AF6B33E422D.jpeg
    166 KB · Weergaven: 35
Dit voor de liefhebber nog wel tekoop voor €30, ruimt de rechterkant van de cilinder mooi op, en haalt de plofjes weg.
Het luchtpomp verwijder set.
 

Bijlagen

  • 624AE513-DD42-489A-89C3-04B07AC0055E.jpeg
    624AE513-DD42-489A-89C3-04B07AC0055E.jpeg
    139,5 KB · Weergaven: 30
  • 8C8CD3BA-DE60-4A4E-BFB3-911651B38AC9.jpeg
    8C8CD3BA-DE60-4A4E-BFB3-911651B38AC9.jpeg
    123,6 KB · Weergaven: 28
Nampus, heb je de dongle nog in gebruik?
Ik vind het niets dat de brommer de power afkapt..,
Wel fijn is het om volgas te geven in de bocht, en de band naar grip voelt zoeken.😈
 
Zo, lekker bezig geweest, bult troep eraf,en Dynojet erop.
Voor kleiner tandwiel,achter groter, zo goed als weg is het bokken.
Dat is geen half werk! Goed bezig!
Nampus, heb je de dongle nog in gebruik?
Ik vind het niets dat de brommer de power afkapt..,
Wel fijn is het om volgas te geven in de bocht, en de band naar grip voelt zoeken.😈
Yep, dongle zit er nog in 👌🏻TC blijft lekker uit staan 😁
 
Weet iemand hier of ik zonder problemen een ktm 690 uitlaat onder m’n Vitpilen 701 kan schroeven? Wil namelijk een underbody exhaust monteren (van Leo Vince of FNF of iets in die geest). Zijn er niet voor de vitpilen maar wel voor de ktm 690...ED4D89EB-559E-4C2C-A659-96D256D981FF.jpeg
 
Weet iemand hier of ik zonder problemen een ktm 690 uitlaat onder m’n Vitpilen 701 kan schroeven? Wil namelijk een underbody exhaust monteren (van Leo Vince of FNF of iets in die geest). Zijn er niet voor de vitpilen maar wel voor de ktm 690...Bekijk bijlage 1606942
rftvqmp2x8bf05w2fv0gqsfl0yjaemgu.jpg

Volgens de eigenaar van deze past die remus op het plaatje zonder problemen.
Dus ik vermoed dat die Leo Vince ook gewoon zou moeten passen.
Volgens mij is die brooddoos op de brackets voor de zijschilden van de vitpilen na ook gewoon identiek aan die van de Duke 690
 
Bekijk bijlage 1606955
Volgens de eigenaar van deze past die remus op het plaatje zonder problemen.
Dus ik vermoed dat die Leo Vince ook gewoon zou moeten passen.
Volgens mij is die brooddoos op de brackets voor de zijschilden van de vitpilen na ook gewoon identiek aan die van de Duke 690
Kun je me vertellen waar dit plaatje vandaan komt? Wellicht kan ik in contact komen met de eigenaar.. bvd
 
Volgens die kerel van pirate racing zal je filter mss wat sneller vuil worden... . Ik lig er niet wakker van, als je ziet bij oude "ram air" motoren wat voor doorlaat er rechtstreeks naar de luchtfilter is... .
De tand minder hoor ik ook wel als oplossing...maar ik woon zelf op de (boeren)buiten, dus nooit echt stads verkeer.. Voor het accelereren, in 2de versnelling zet ik hem op de gas op't achterwiel dus zit wel snor :Y

En wat het bokken betreft, je krijgt het wel minder maar is te eigen aan een potente 1 cilinder.
Mijn sr500 was origineel redelijk te doen onderin, nu is die een beetje aangepakt (grotere cilinder, mikuni 36, vliegwiel van 1kg(!) minder) en nu is het een hevig beestje! Onderin is die ook bokkig, maar klimt wel lekker in de toeren! Is het één of het ander... .
Beetje te vergelijken met een crosser en een enduro versie... .

Wat demper betreft...afgelopen zomer was er al decibel controle in de ardennen door de politie. Nu zal een akra met db-killer wel ok zijn, maar ik vind het origineel ook wel mooi en de prijs is voor mij dan wat te duur voor wat ik ervan terug krijg.

Ja af en toe geeft mijne ook wel is een fout melding. Ineens het Tc lichtje, iets met failure maar gaat altijd terug weg ;). Is wel zelden dat het voorkomt echter.

Qua look heb ik zelf een plaatje gemaakt als nummerplaat houder op de achteras. Zo is de hele kont vrij en dat vind ik super cool. Heb ook maar 1 "bar end" spiegel, die ook niet hoog uitsteekt. Voor mij is hij nu zo goed als perfect. Dit seizoen nieuwe banden gestoken: dunlop sportsmart.

Eind maart haal ik hem terug buiten en dan vlammen maar!

Grtz
Ja idd, groot gelijk heb je. :D Ben wel nog aan het twijfelen over een zwarte Akra. Uit ervaringen van anderen leer ik dat het geluid, zonder db-killer dan, echt wel goed is. Maar goed, het is echt wel heel duur en de stock uitlaat is ook mooi idd.
Heb ook een nieuwe batterij gestoken en sindsdien heb ik het engine en tc-lichtje niet meer gehad. Ik denk dat de Vit bij de vorige eigenaar veel stil heeft gestaan zonder aan de lader gehangen te hebben.
Heb je toevallig geen foto van je nummerplaathouder? Klinkt wel cool! Zijn die Dunlop banden (veel) beter dan diegenen die er standaard opzitten?

Ik denk dat m'n clutch slave cylinder het aan het begeven is. :( De druk op de koppelingshendel was eergisteren even verdwenen en het lukte niet meer om te koppelen. Een moment later had ik wel weer druk en ben ik er nog mee thuis geraakt. Dan gisteren nog een korte testrit gedaan en had hetzelfde probleem, maar dan vaker en korter na elkaar.
Na wat rondzoeken op het web op fora en groepjes of FB, heb ik me een Oberon (CLU1000), waar ik direct safe mee zit, besteld en heb beslist om hem zelf te vervangen.
Ik heb zelf geen mechanische ervaring dus YouTube zal mijn bondgenoot zijn en neem graag tips van jullie in achting als jullie er hebben voor me. :Y
 
Komende week test ik m'n nieuwe banden voor de eerste keer😉

Als je niveau van je koppeling gezakt is, is er een kleine kans dat er wat in je blok zou zitten...effe kijken dat er geen lekkage sporen zijn ter hoogte van de 'slave' cilinder. Langs de andere kant is 50€ aan nieuwe olie voor het blok net voor het seizoen begint ook geen ramp..en safety first ...

Zal morgen een foto maken hoe mijn plaathouder eer doet aan het design vd vitpilen 😁

Als je de oberon vergelijkt met de originele...dan weet je het wel...🧐
 
Terug
Bovenaan Onderaan