Het "grote" Vitpilen/Svartpilen topic

Aloha,

hier een nieuwe Vitpilen 701 eigenaar 😅🙏
Wel wat plannen qua optische verbeteringen..mocht iemand hier toevallig spaakwielen hebben en interesse hebben in een mogelijke ruil dan hoor ik het graag (ga voor de wat meer classic look) heb wel een adres voor mooie spaakwielen alleen daar hangt gelijk een leuk prijskaartje aan dus kijk even naar de alternatieven 😀

Zal allicht niet heel veel goedkoper zijn, maar passen die van een 690 SMC niet? Afijn, moeten dan ook nog maar net voorbij komen...

Toevallig...€1k,- ...beetje onderhandelen, veel goedkoper zal het wel niet gaan worden?

https://www.marktplaats.nl/a/motore...less-ktm-690-sm-c-velgen.html?previousPage=lr
 
Het gaat nog steeds goed met mijn Vitpilen, inmiddels de 15.000km gepasseerd en weer een keer de olie ververst. Kort geleden ook een nieuw setje bandjes er op laten leggen, weer Bridgestone want die bevallen goed. Binnenkort ook weer een keer naar Midlandcircuit, korte bochtjes oefenen.
 
Dat is een 701 Vit toch?

Ben er op de 401 Vit ondertussen wel over uit, ik wil andere rearsets. Het bovenlichaam lijkt het meest op een sport/supersport met de clipons en het hoge zadel. Maar het onderlichaam lijkt gemaakt voor een naked zoals de Svartpilen met rearsets die wat mij betreft te hoog maar vooral te ver naar voren staan.

Resultaat daarvan is alsof je op een enigzins sportieve motor zit met je knieën raar hoog opgetrokken waardoor ik eigenlijk niet echt lekker kan verzitten. Naar achteren schuiven maakt het voor het bovenlichaam fijner maar dan voelt het tegelijkertijd alsof je je knieën naar je oksels aan het trekken bent.

Nu ben ik met 1,84 echt niet bovengemiddeld lang dus zijn er misschien meer users die dat voelen?

Het is voor mij niet zozeer de hoek van m'n knieën maar meer de hoek die m'n bovenbenen moeten maken t.o.v. het bovenlichaam. Alles beneden iets naar achter en een klein beetje omlaag kunnen roteren zou al beter zijn.
 
Dat is een 701 Vit toch?

Ben er op de 401 Vit ondertussen wel over uit, ik wil andere rearsets. Het bovenlichaam lijkt het meest op een sport/supersport met de clipons en het hoge zadel. Maar het onderlichaam lijkt gemaakt voor een naked zoals de Svartpilen met rearsets die wat mij betreft te hoog maar vooral te ver naar voren staan.

Resultaat daarvan is alsof je op een enigzins sportieve motor zit met je knieën raar hoog opgetrokken waardoor ik eigenlijk niet echt lekker kan verzitten. Naar achteren schuiven maakt het voor het bovenlichaam fijner maar dan voelt het tegelijkertijd alsof je je knieën naar je oksels aan het trekken bent.

Nu ben ik met 1,84 echt niet bovengemiddeld lang dus zijn er misschien meer users die dat voelen?

Het is voor mij niet zozeer de hoek van m'n knieën maar meer de hoek die m'n bovenbenen moeten maken t.o.v. het bovenlichaam. Alles beneden iets naar achter en een klein beetje omlaag kunnen roteren zou al beter zijn.

Ik heb een 701 ja, maar wel met een Svartpilen stuursetje.
Is misschien ook wel wat voor jou, dan word de hoek tussen het bovenlichaam en de benen ook beter.
 
Hallo!

Sinds kort ben ik ook eigenaar van een Svartpilen uit 2020, wat een machine! Ik heb nog geen mooie foto van mijn motor dus die komt later een keer.

Ik heb de motor gekocht met een LeoVince middendemper, die maakt een heel cool geluid maar iets te veel voor mij. Die heb ik dus vervangen voor een Remus middendemper van een KTM 690 duke. Verder heb ik 15-42 tandwielen gemonteerd en een bestelling gedaan bij Bad Winners: De emissie beperkende rommel is weg en ik heb de 02 sensor verwijderd. De motor rijdt nu veel soepeler in de lage toeren en ‘popt’ niet meer als je het gas dicht draait. Ik had ook de beugel om de kappen om de middendemper terug te plaatsen besteld maar die past helaas niet met de Remus.

Nu heb ik dus te koop: De LeoVince (klik) middendemper (ongeveer 4000km gebruikt) en de nieuwe Bad Winners (klik) beugel. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor. Stuur me een berichtje als je geïnteresseerd bent dan kan ik wat foto’s sturen.

Groeten!
tempImagec4iCkc.jpg
tempImageXYXahJ.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo!

Sinds kort ben ik ook eigenaar van een Svartpilen uit 2020, wat een machine! Ik heb nog geen mooie foto van mijn motor dus die komt later een keer.

Ik heb de motor gekocht met een LeoVince middendemper, die maakt een heel cool geluid maar iets te veel voor mij. Die heb ik dus vervangen voor een Remus middendemper van een KTM 690 duke. Verder heb ik 15-42 tandwielen gemonteerd en een bestelling gedaan bij Bad Winners: De emissie beperkende rommel is weg en ik heb de 02 sensor verwijderd. De motor rijdt nu veel soepeler in de lage toeren en ‘popt’ niet meer als je het gas dicht draait. Ik had ook de beugel om de kappen om de middendemper terug te plaatsen besteld maar die past helaas niet met de Remus.

Nu heb ik dus te koop: De LeoVince (klik) middendemper (ongeveer 4000km gebruikt) en de nieuwe Bad Winners (klik) beugel. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor. Stuur me een berichtje als je geïnteresseerd bent dan kan ik wat foto’s sturen.

Groeten!

Gefeliciteerd met je Svart! Nou maar wachten op de foto...
 
Hi!
Ook ik ben sinds kort trotse eigenaar van een Svartpilen 401. Ik zocht een leuke motor voor korte ritjes binnendoor en was op slag verliefd op het model.
Nu een paar honderd KM verder, en behalve dat de motor geweldig rijdt ook een paar issues. Die ga ik sowieso bij de 1000km beurt benoemen, maar misschien dat mensen het herkennen:

- Als ik bij hogere snelheid de voorrem inknijp hoor ik een zoemend/buzzend geluid. Bij lage snelheid is dit niet.
- als ik in de 2 het gas ineens los laat hoor ik aan de voorkant iets enorm trillen/resoneren. Nou is het een 1-pitter, maar iemand die dit herkent?
- Benzine-indicator is all-over-the-place. Tankwaarschuwing gaat aan bij 90km range, en dan kan ik 6,5L tanken (helemaal vol)... Of is dat het resultaat van zo'n klein tankje?
- Tot slot, ik merkte dat het hoekje van het skid-plateje een beetje verbogen was, en ik raakte ook de grond op rotondes. Hoekje heb ik teruggebogen, maar het hele ding lijkt ook wat scheef te zitten, maar ik kan dit niet vergelijken. Kan iemand eens kijken bij zijn/haar 401 of de skidplate op dezelfde manier/hoek/houding zit als op mijn motor? Zie foto's :)

Ohja. Die easy-shift functie, staat die uit tot na de 1000km beurt? Ik heb hem nog niet werkend kunnen krijgen nml;..
 

Bijlagen

  • IMG_20210423_132411~2.jpg
    IMG_20210423_132411~2.jpg
    701,4 KB · Weergaven: 43
  • IMG_20210423_132334.jpg
    IMG_20210423_132334.jpg
    703,4 KB · Weergaven: 43
  • IMG_20210423_122550.jpg
    IMG_20210423_122550.jpg
    181 KB · Weergaven: 39
  • IMG_20210423_122554.jpg
    IMG_20210423_122554.jpg
    352 KB · Weergaven: 41
  • IMG_20210423_122629.jpg
    IMG_20210423_122629.jpg
    111,9 KB · Weergaven: 42
Hi!
Ook ik ben sinds kort trotse eigenaar van een Svartpilen 401. Ik zocht een leuke motor voor korte ritjes binnendoor en was op slag verliefd op het model.
Nu een paar honderd KM verder, en behalve dat de motor geweldig rijdt ook een paar issues. Die ga ik sowieso bij de 1000km beurt benoemen, maar misschien dat mensen het herkennen:

- Als ik bij hogere snelheid de voorrem inknijp hoor ik een zoemend/buzzend geluid. Bij lage snelheid is dit niet.
- als ik in de 2 het gas ineens los laat hoor ik aan de voorkant iets enorm trillen/resoneren. Nou is het een 1-pitter, maar iemand die dit herkent?
- Benzine-indicator is all-over-the-place. Tankwaarschuwing gaat aan bij 90km range, en dan kan ik 6,5L tanken (helemaal vol)... Of is dat het resultaat van zo'n klein tankje?
- Tot slot, ik merkte dat het hoekje van het skid-plateje een beetje verbogen was, en ik raakte ook de grond op rotondes. Hoekje heb ik teruggebogen, maar het hele ding lijkt ook wat scheef te zitten, maar ik kan dit niet vergelijken. Kan iemand eens kijken bij zijn/haar 401 of de skidplate op dezelfde manier/hoek/houding zit als op mijn motor? Zie foto's :)

Ohja. Die easy-shift functie, staat die uit tot na de 1000km beurt? Ik heb hem nog niet werkend kunnen krijgen nml;..
Welkom! Leuk ding die 401 :) heb er zelf nu ongeveer 5500 op de teller staan (heb hem nieuw, sept. 2020).
Wat betreft je punten:
- geluid herken ik ook en lees je meer over op de fora. Ik heb de oorzaak hiervan nooit kunnen vinden. Stoor me er niet aan en alles werkt naar behoren. Las op de verschillende fora dat het mogelijk het ABS systeem is dat geluid maakt
- Die ratel lijkt bij mij uit de radiator te komen, maar ik heb alles nagelopen maar kan het niet vinden. Ook dat heeft in 5500 km geen issue gegeven.
- Die benzine meter is voor de sier in mijn ogen. Heb de tank nog nooit leeg gereden na zo'n melding, maar misschien moet ik het maar eens proberen. Ik ga overigens wel vaak een tankstation in als Low Fuel indicator verschijnt, maar nooit stress omdat ik eigenlijk al weet dat het best zal meevallen met de hoeveelheid brandstof die er nog in zit.
- Je skidplate lijkt wel iets 'ruimer' te zitten dan bij mij. Ik heb menig maal een stepje of schoen aan de grond gehad, maar nog niet de skid-plate.

De easy shift werkt prima bij mij, maar weet niet of hij de inrij periode uitgeschakeld was..
 
Welkom! Leuk ding die 401 :) heb er zelf nu ongeveer 5500 op de teller staan (heb hem nieuw, sept. 2020).
Wat betreft je punten:
- geluid herken ik ook en lees je meer over op de fora. Ik heb de oorzaak hiervan nooit kunnen vinden. Stoor me er niet aan en alles werkt naar behoren. Las op de verschillende fora dat het mogelijk het ABS systeem is dat geluid maakt
- Die ratel lijkt bij mij uit de radiator te komen, maar ik heb alles nagelopen maar kan het niet vinden. Ook dat heeft in 5500 km geen issue gegeven.
- Die benzine meter is voor de sier in mijn ogen. Heb de tank nog nooit leeg gereden na zo'n melding, maar misschien moet ik het maar eens proberen. Ik ga overigens wel vaak een tankstation in als Low Fuel indicator verschijnt, maar nooit stress omdat ik eigenlijk al weet dat het best zal meevallen met de hoeveelheid brandstof die er nog in zit.
- Je skidplate lijkt wel iets 'ruimer' te zitten dan bij mij. Ik heb menig maal een stepje of schoen aan de grond gehad, maar nog niet de skid-plate.

De easy shift werkt prima bij mij, maar weet niet of hij de inrij periode uitgeschakeld was..
Thanks!
- Remmen: Ik las ergens dat dit ook de wind kan zijn die tussen de openingen in de remschijf en remblokken zit.. maargoed, hij remt verder prima, maar het is een beetje irritant.
- De ratel: Idem, alles lijkt inderdaad vast te zitten, maar ook hier weer: beetje irritant, maar misschien hoort dat bij een 1-pittertje :)
- benzinemeter: Ja. MIsschien maar mee moeten leven.

MBT de skidplate ga ik toch nog wel even verder op onderzoek. Ik rijd hem redelijk makkelijk tegen de grond aan. Niet helemaal de bedoeling lijkt me.
 
Geen issues met remmen, behalve dat het ABS lampje dan af en toe knippert. Lijkt niets af te doen aan de functie, wel storend en ik ben benieuwd of het ABS dan nog wel werkt, wil er niet genoeg achter komen om het te proberen.

Zoemend/ratelend geluid...het is misschien een open deur, maar hoe is jullie kettingspanning?

Fuel Level Indicator is inderdaad helemaal ruk. Had nog 90 km te gaan, twee of drie blokjes, niets aan de hand. 5 km later was het allemaal weg en kreeg ik een waarschuwing dat het bijna uit met de pret was. En dat is ook niet met rare hellingshoeken of bochten, ik reed op de snelweg. :X
 
Geen issues met remmen, behalve dat het ABS lampje dan af en toe knippert. Lijkt niets af te doen aan de functie, wel storend en ik ben benieuwd of het ABS dan nog wel werkt, wil er niet genoeg achter komen om het te proberen.

Zoemend/ratelend geluid...het is misschien een open deur, maar hoe is jullie kettingspanning?

Fuel Level Indicator is inderdaad helemaal ruk. Had nog 90 km te gaan, twee of drie blokjes, niets aan de hand. 5 km later was het allemaal weg en kreeg ik een waarschuwing dat het bijna uit met de pret was. En dat is ook niet met rare hellingshoeken of bochten, ik reed op de snelweg. :X
Het zoemende geluid is puur als ik mijn rem hendel inknijp.. dus als die contact maakt als het ware, dus ook al zonder echt hard te remmen.
Maar het zit echt aan de voorkant, mijn achterrem heeft het geluid niet.
 
Bij remmen heb je dat geluid wel meer...
Op circuit hoor je dat (als je langs de kant staat) ook heel goed bij het aanremmen.

De benzine meter is idd slecht. Dit weekend in Ardennen nog van 80km bereik naar 'low fuel' en geen bereik op mss 20 effectief gereden km's...

Om dan bij het benzinestation slechts 8liter te kunnen tanken...ach ja, je kan gewoon altijd 200km doen bij een vlotte rijstijl...
 
Aloha, ik heb nog wat carbon delen liggen voor de geïnteresseerden voor de 701/svart/vitpilen
Achterspatbord, ketting cover en voor tandwielcover.
Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik het graag.
 
Thanks!
- Remmen: Ik las ergens dat dit ook de wind kan zijn die tussen de openingen in de remschijf en remblokken zit.. maargoed, hij remt verder prima, maar het is een beetje irritant.
- De ratel: Idem, alles lijkt inderdaad vast te zitten, maar ook hier weer: beetje irritant, maar misschien hoort dat bij een 1-pittertje :)
- benzinemeter: Ja. MIsschien maar mee moeten leven.

MBT de skidplate ga ik toch nog wel even verder op onderzoek. Ik rijd hem redelijk makkelijk tegen de grond aan. Niet helemaal de bedoeling lijkt me.

Mijn 701 heeft ook een resonantie ergens voor, ik vermoed bij de radiator.
En de benzinemeter hadden ze er net zo goed niet op kunnen zetten, vorig jaar een nieuwe tank erop gekregen en sindsdien is het nog slechter. Ik hou ook zo'n 200 kilometer aan om weer te tanken.
 
Het zoemende geluid is puur als ik mijn rem hendel inknijp.. dus als die contact maakt als het ware, dus ook al zonder echt hard te remmen.
Maar het zit echt aan de voorkant, mijn achterrem heeft het geluid niet.

Dat snap ik, maar een rammelende ketting over de kettingrollen voelt/klinkt ook alsof je er recht bovenop zit.

Edit:
En met de achterrem zou je de ketting enigzins op spanning houden alsof deze aangedreven wordt. Klinkt het als een zoem die je bijvoorbeeld hier af en toe kan horen?

 
Laatst bewerkt:
Dat snap ik, maar een rammelende ketting over de kettingrollen voelt/klinkt ook alsof je er recht bovenop zit.

Edit:
En met de achterrem zou je de ketting enigzins op spanning houden alsof deze aangedreven wordt. Klinkt het als een zoem die je bijvoorbeeld hier af en toe kan horen?

Hi. Ja nee, het is echt als de remhendel contact maakt een elektrisch buzzing geluid vanuit de voorrem-area. Enkel voor, ook als je dus niet daadwerkelijk vertraagt maar enkel contact maakt met de remhendel.
Nouja. Hopelijk eind deze week de 1000km beurt. Ik houd jullie op de hoogte van alle bevindingen! :)

edit: wel toffe video :)!
 
Al wat bekent van je rem?

Vorig weekend naar het Sauerland geweest. Voor vertrek bij het op de startknop drukken gebeurde er niets, verlichting en alles deed het wel. Het een en ander nagekeken en toen toch maar een andere accu erbij gezet en toen startte hij meteen. Bij de accuboer door laten meten en een nieuwe accu er in. De anderen waren inmiddels al onderweg dus ik er achteraan. Prima weekend gehad en heerlijk gereden, de Vitpilen is gemaakt voor die wegen! Ik had al een keer gehad dat ie na het starten in een soort save mode liep en niet boven de 3000 toeren kwam, na uitschakelen en opnieuw starten was dit weg. Nou komt dit steeds vaker voor en geeft hij ook tc-failure aan , ermee naar de dealer geweest en het blijkt de gassensor in de luchtfilterkast te zijn. Die moet besteld worden en dat duurt nog even. Hoop dat het daarna beter is.
 
Al wat bekent van je rem?

Vorig weekend naar het Sauerland geweest. Voor vertrek bij het op de startknop drukken gebeurde er niets, verlichting en alles deed het wel. Het een en ander nagekeken en toen toch maar een andere accu erbij gezet en toen startte hij meteen. Bij de accuboer door laten meten en een nieuwe accu er in. De anderen waren inmiddels al onderweg dus ik er achteraan. Prima weekend gehad en heerlijk gereden, de Vitpilen is gemaakt voor die wegen! Ik had al een keer gehad dat ie na het starten in een soort save mode liep en niet boven de 3000 toeren kwam, na uitschakelen en opnieuw starten was dit weg. Nou komt dit steeds vaker voor en geeft hij ook tc-failure aan , ermee naar de dealer geweest en het blijkt de gassensor in de luchtfilterkast te zijn. Die moet besteld worden en dat duurt nog even. Hoop dat het daarna beter is.
HI!

Ja, het is alweer even geleden. Na de 1000km beurt de motor meteen opgehaald voor een tripje in Limburg/Duitsland dus niet meer aan gedacht.
Even denken:

  • SKidplate: Wordt een nieuwe besteld, lijkt inderdaad met kracht verbogen te zijn geweest.
  • Easyshifter: Is aangezet. Werkt prima, hoewel ik het idee heb dat hij soms uit de vesnelling kan schieten als je niet overtuigend getrapt hebt. Dan zit hij in de versnelling maar schiet heel even in de begrenzer. NIet heel prettig. Kan ook zijn dat ik zelf met mn voet tegen de schakelpook hang..
  • Resonantie: Zat in het blok zeiden ze. En nu ik het me bedenk: dit geluid heb ik eigenlijk niet meer de laatste tijd
  • Remmen: Dit was de bijzonderste uitleg. Dit zou komen door de stalen remkabel die langs de koplamp liep en daar een buzzy geluid maakte. Degene die me normaal hielp was er niet, dus of dit was door trilling oid weet ik niet. Ik kreeg meer het idee dat ze me de exacte uitleg schuldig moesten blijven en dit een soort gok was.
  • Benzine-Range: Heb het maar opgegeven. Er is goed mee te leven en ik kan me voorstellen dat het door de piepkleine tank ook lastig voorspellen is.

Verder geen bijzonderheden met de beurt. Helemaal tevreden.
Inmiddels heb ik een Competition Werkes middendemper geinstalleerd, die op de plaats komt van die dikke zwarte pot achter het blok. Een mooi vol geluid tot gevolg, zonder dat het meteen kneiterasociaal is. Blij mee :)

Verder helemaal blij met de motor. Op de bochtige kleine weggetjes is het echt een wereldmachine en ik vind 'm nog steeds beeldschoon. Wanneer ik wat langere (praktischere) ritten maak begint het gebrek aan vermogen me soms wel een beetje te irriteren. Ik heb hem ook puur gekocht voor korte ritjes, dus even zien hoe dit zich de komende tijd ontwikkeld. Ik houd bijvoorbeeld wel met een schuin oog de komende Norden 901 in de gaten :)
 
Goed te horen!

Waar heb je die CW chamber delete pipe gevonden als ik vragen mag? Ik heb die ook nog op de planning staan :)
 
Goed te horen!

Waar heb je die CW chamber delete pipe gevonden als ik vragen mag? Ik heb die ook nog op de planning staan :)

Klik!

Omgerekend een euro of 150 inc verzendkosten met nog 40 euro invoerbelasting er op. Installatie was goed te doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan