Het "grote" Vitpilen/Svartpilen topic

Ah ja die had ik gezien. Hoopte stiekem dat jij een Nederlandse bron had, maar toch bedankt! Misschien toch maar bestellen :)
 
Ah ja die had ik gezien. Hoopte stiekem dat jij een Nederlandse bron had, maar toch bedankt! Misschien toch maar bestellen :)
Nee helaas.
Maar ging prima. Omdat zij hem weer bestellen bij CW duurde het wel een paar weken voordat hij verzonden werd, maar daarna was hij binnen enkele dagen binnen met FedEx Priority.
CW zelf verstuurt niet naar NL, dus dit was de beste route.
 
Inmiddels heeft mijn Vitpilen de 20.000 beurt gehad en is meteen de gassensor vervangen. Wel fijn dat ie nou niet meer geregeld in storing gaat. En ik ben er nog steeds blij mee!
 
Hier ook nog helemaal weg vd vitpilen. Nu 10.500km... heb wel de indruk dat door het koppel en 1 cilinder karakter hij een achterbandje lust...
Heb nu wel Dunlop Sportsmart tt...plak band maar na 4500km aan de markering...en rij amper rechtdoor. 75% vd km's is Ardennen / Luxemburg.

Denk dat ik een iets minder sportieve band ga steken... .

Deze week nog een dagje sturen in Luxemburg en dan nieuwe band denk ik.

Grtz
 
Ook hier nog steeds erg blij met de Vitpilen!
Vandaag de koppelingscilinder vervangen door een oberon.
Had vorige week ineens lucht in de koppeling. Kan dan wel weer naar de dealer voor vervangen onder garantie, maar dan is het weer een kwestie van tijd..... Dit was al mijn tweede originele. Dus nu maar een oberon.
Vanavond direct een rondje gedaan om te kijken of alles weer werkt zoals het hoort, en voor je het weet heb je een rondje van 140km gedaan 😅
IMG_20210811_162624.jpg

En na 140km vanavond:
IMG_20210811_205938.jpg

Binnenkort maar weer eens wassen 😇
 
Heb m'n Vitpilen 401 nieuw aangekocht in 2019 dacht ik maar deed er eigenlijk nix mee, staat nu zo'n 1000km op de teller maar het kon me niet volledig bekoren..

ffe wat upgrades gedaan ondertussen en het bevalt me al heel wat beter!

Rempartij Beringer
Misano cartridge voorkant
EMC achterveer
Schakelsetje aangepast en nog een hele waslijst aan mods
1629143880004.png
 
still hier.. heb de vit eens op het circuit gebruikt, super geinig, veel kijklustigen die het blijkbaar wel verstaan om terug plezier te maken op een circuitdag ipv een poging te doen om de nieuwe 200pk monster niet in de kattenbak te laten eindigen.


1631520305330.png


Standaard bandjes vonden het niet zo fijn, zette al stappen opzij zelfs zonder poging kneedown B|
Zelfs bij uitkomen bocht, dus gewoon ffe rustiger aan doen want de s22 liggen al klaar. (ga achter een 140 monteren ipv 150, want als je de foto ziet is de 150 niet geschikt voor een 4" velg )

1631520530111.png
 
still hier.. heb de vit eens op het circuit gebruikt, super geinig, veel kijklustigen die het blijkbaar wel verstaan om terug plezier te maken op een circuitdag ipv een poging te doen om de nieuwe 200pk monster niet in de kattenbak te laten eindigen.


Bekijk bijlage 1676058

Standaard bandjes vonden het niet zo fijn, zette al stappen opzij zelfs zonder poging kneedown B|
Zelfs bij uitkomen bocht, dus gewoon ffe rustiger aan doen want de s22 liggen al klaar. (ga achter een 140 monteren ipv 150, want als je de foto ziet is de 150 niet geschikt voor een 4" velg )

Bekijk bijlage 1676059
ligt het niet aan je ophanging die verkeerd is afgesteld? Een 150 band op een 4" is niet abnormaal..
 
standaard zitten er m5 metzelers op, niet mis maar zijn OEM banden, dus moet je geen al te gekken dingen van verwachten.
geen gekkigheid, gewoon 2.1bar warm, stond op 1.9 koud dus geen gekke stijgingen door temp

als ik meer drukte dan gaf die me niet voldoende vertrouwen door telkens wat gripverlies, einde van de middagsessies was het zelfs bij het uitkomen van een bocht onder marginale helingshoek. Als het vertrouwen er niet is dan zal het niet lukken, dus gewoon andere bandjes er op en nog eens testen.


Qua vering stond die wel goed, geen gekkigheid met de achterkant noch met de voorkant, zie niet direct een link met de ophanging.
heb wel nog voldoende afstelmogelijkheden, de voorkant staat iets gezakt door de clip's maar zie niet direct in waarom ze omhoog moeten.
Achterkant kan ook nog iets hoger maar heb helemaal geen gebrek aan grondspeling.

zal wel eerder aan de skills liggen :]
 
1.9 koud op standaard straat banden is wel erg weinig, zeker met omgeving temperatuur rond de 20-22graden, ook op circuit... .

Dan kan je beter Pirelli SC of Dunlop Sportsmart tt pakken, die mag je laten zakken.

Best 1 ding tegelijk aanpakken anders bomen en bos enzo... .

Grtz
 
Hoeveel bar moet er dan wel op de banden ?
Ik heb gewoon de voorgeschreven druk gevolgd voor deze type banden & motorfiets.

1631708463200.png

Dus geen reden tot paniek...want zulke opmerkingen van te lage / hoge bandendruk zonder zelf ffe op te zoeken hoeveel er nu net op die band moet kan voor andere personen best verwarrend zijn en gaan ze verkeerde adviezen opvolgen.


waar je wel gelijk in hebt is 1 ding tergelijk doen, dus aan de rest van de geometrie van de fiets is niets gewijzigd.
en ik denk dat ik nietmand hier hoef te overtuigen dat OEM banden niet altijd de beste naam hebben qua performance ( wel duurzaam )
Dus beginnen we eerst met wat beter rubber op te steken vooraleer we iets anders proberen.
 
Tja voor de 701 geven ze ook geen 2.1 voor de voorband op...maar als je de Sportsmart tt steekt geeft Dunlop toch z'n eigen waarden...en dan moet het wel 2.1 zijn...

Het is eigenlijk best allemaal verwarrend maar de OEM banden zijn meestal niet de beste, zoals je al zei.

Een bevriende mecanicien bij Triumph zegt om altijd de waarde vd constructeur vd motor te volgen als de voorgeschreven druk lager ligt dan de druk die de banden fabrikant op geeft...

Ik denk dat voor de licht gewicht motoren met relatief kleine bandenmaat, nog wel wat te leren valt wat banden betreft...
 
ik kreeg net het advies om 2.1 & 2.4 te gebruiken op de s22 voor de 401, komt goed!
Vonne de opgegeven 2.5 & 2.9 nogal hoog voor m'n type motor.
 
Ben aan het overwegen om mijn Vit 701 te verkopen.
Aanvankelijk wou ik me een Triumph Street Triple aanschaffen en was ook de markt aan het afschuimen ervoor maar ineens botste ik op de Vitpilen 701 en ik was compleet verloren. Het design en de uitstraling bliezen me volledig van m'n sokken. 😍
Na negen maand met de Vit kan ik zeggen dat ik er nog altijd heel blij mee ben maar toch vraag ik me af of ik niet beter voor de Triple was gegaan.
Ik doe alle soorten wegen aan: beetje autosnelweg, secundaire wegen maar ook wel eens stadsverkeer. Ik hou ervan om overal rond te cruisen. 8-). Ik ben eens naar de Ardennen gereden met de Vit via de autosnelweg en dat was toch wel een beproeving. Ter plaatse was het zalig maar ernaartoe rijden en terugkeren (+200 km) waren toch veel minder aangenaam. Ik zou toch wel meer trips met de motor willen doen: naar Nederland, de Ardennen, noorden van Frankrijk en wie weet eens naar Berlijn (m'n lievelingsstad) en denk dat de Triple er meer geschikt voor zal zijn. In het stadsverkeer was het in het begin flink wennen met de Vit: je moest hem flink in de toeren houden of hij begon te bokken en te stampen. Na het verwijderen van het deksel van de airbox en het installeren van de fuel dongle was het wel beter maar ik vermoed toch dat de Triple beter gedijt in 't stad vanwege de meer soepele motor.

Het liefst van al zou ik de Vit701 gewoon willen houden en er een Triple bijkopen maar ik kan maar één motor bezitten. Ben gewoon bang dat ik heartbroken zal zijn als de Vit verkocht wordt. Toch lijkt de Triple me een meer "complete" motorfiets.
 
klopt de triple is "meer" motor...maar de snelheden waarin je de fun beleeft zullen veel hoger liggen.
De Vit is gewoon veel speelser, maar het is zeker niet de ideale afstands fiets, het is meer een fiets voor erbij.
Ik heb ook nog een 1250gsa, die klik je gewoon op cruiscontrol, blaf je lekker de km's weg.
spelen ( op de openbare weg ) doe ik dan met de vitpilen.
 
De street is een heel fijne motor, en doet zowat alles goed. Het is zoals je zegt: de vit om te sturen maar alle andere dingen... .

Ik heb heel bewust gekozen voor de vitpilen (was ook helemaal weg vh design hoor) maar wist dat ik hem enkel voor echt plezier ritten ging gebruiken... .

Ik laad hem op de remork, rij naar de Ardennen en begin daar pas te rijden. (Banden minder vierkant😁)
Woon werk is uitzonderlijk, ik heb op 20km 2 traject controles...met de e-bike ben ik 5 min trager..

Ik rij veel maar puur plezier, moest ik hem meer als vervoermiddel gebruiken dan denk ik dat ik geagiteerd zou geraken op termijn... ik heb jaren woon-werk met een Daytona 675 gedaan, toch ook een supersport en niet super comfortabel maar zelfs de vitpilen is te ruw en te naakt...daarop zie ik me dat niet doen.

Dus ik begrijp het wel, maar als je spijt krijgt, hoop ik dat de prijzen nog redelijk zijn want ik zie ze voorlopig niet veel zakken ...

Algemeen gezien: hoe meer motors je in je leven gereden hebt hoe rijker je leven is! Proberen en leren! Grtz
 
Vandaag een terugroepactiebrief gekregen voor de onderste koppelingscilinder, bij mij heeft de originele het tot nu toe volgehouden.

Woon werkverkeer lijkt mij niet fijn op de Vitpilen maar een langere rit, ik moet ook zeker 220km rijden om in wat mooier gebied te komen, is wel te doen, in ieder geval niet slechter dan op mijn vorige speed triple.
 
Vandaag een terugroepactiebrief gekregen voor de onderste koppelingscilinder, bij mij heeft de originele het tot nu toe volgehouden.

Woon werkverkeer lijkt mij niet fijn op de Vitpilen maar een langere rit, ik moet ook zeker 220km rijden om in wat mooier gebied te komen, is wel te doen, in ieder geval niet slechter dan op mijn vorige speed triple.
Ik vis hem ook net uit de brievenbus, heb er al een Oberon opzitten, dus die brief gaat in de map bij de rest van de documentatie.
Als ik een keer in de buurt van de dealer ben wip ik wel even langs zodat ze ze allebei (die van de kettingspanner ook nog) administratief af kunnen doen.
 
Vandaag een terugroepactiebrief gekregen voor de onderste koppelingscilinder, bij mij heeft de originele het tot nu toe volgehouden.

Woon werkverkeer lijkt mij niet fijn op de Vitpilen maar een langere rit, ik moet ook zeker 220km rijden om in wat mooier gebied te komen, is wel te doen, in ieder geval niet slechter dan op mijn vorige speed triple.
gaan ze dit nu al, na bijna een decenium aan problemen, eindelijk aanpakken???
 
Laatst bewerkt:
Ik vis hem ook net uit de brievenbus, heb er al een Oberon opzitten, dus die brief gaat in de map bij de rest van de documentatie.
Als ik een keer in de buurt van de dealer ben wip ik wel even langs zodat ze ze allebei (die van de kettingspanner ook nog) administratief af kunnen doen.
Kettingspanner? Daar heb ik nog geen brief over gekregen... . Die klappert wel als je hem in de zomer warm(heet) start maar is redelijk snel weg...
 
Kettingspanner? Daar heb ik nog geen brief over gekregen... . Die klappert wel als je hem in de zomer warm(heet) start maar is redelijk snel weg...
Nee niet die kettingspanner.
Bij verkeerde montage van het achterwiel/die kentekenplaathouder/kettingspanner kan die moer loskomen van de achteras.
Heeft een belgse rijder ondervonden. Die had ineens z'n kentekenplaathouder ovef straat aan het schrapen, hing alleen nog aan de kabels van de verlichting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan