Het grote wat ben ik nu weer verloren topic

De bagage de eerste keer dat ik met bagage reed (daarna geleerd de dingen beter vast te maken). Teruggevonden op de terugweg (was een rood zakje).
Mijn nummerbord. Een vrachtwagenchauffeur kwam het me vertellen aan de stoplichten. Niet teruggevonden.
Het schakelpookje onderweg naar Frankrijk vorige zomer. Twee maal losgekomen, gelukkig weer goed kunnen vasthangen na een bezoekje aan de brico.
Een voorremklauwbout :X
 
Laatst bewerkt:
:X Haha wat een verhalen.. Maaar die schakelpook komt me bekend voor.. Gisteren nog.. Ik op de A12 naar huis, alles remt af, dus ik ook en terwijl ik terugschakel denk ik he?? waar is dat ding heen? dus naar de vluchtstrook en daar tot de conclusie komen dat er gewoon een schroef los zat en het hele zootje nog aan de zijkant hing :9
 
Hmmm, bij mij is het al een lijstje te noemen B| .

Op een lange rit terug uit Zwitserland merkte ik bij het tanken dat het linker stuurgewichtje los zat. Blij dat ik dit op tijd bemerkt had draaide ik het meteen weer vast (waarbij ik er natuurlijk achter kwam dat gereedschap onder de buddyseat niet te bereiken was zonder de bagage af te laden).

Weer onderweg verplaats ik even later mijn hand wat meer naar buiten, en bemerk dat de pinkzijde van mijn linkerhand wat minder ondersteuning ervaart dan aan de pinkzijde van mijn rechterhand. Ik had dat ding toch net vastgedraaid? grmbl.

Bij een terugrit uit Frankrijk 's ochtends nog wat olie bijgevuld. Ik ben een beetje panisch dat het dopje verdwijnt, daarom controleer ik normaliter vóór het wegrijden toch minstens tweemaal of ik het wel weer goed heb teruggedaan. Deze keer blijkbaar niet. Bij de eerstvolgende tankstop bleek mijn rechter laars wat vochtig... Wel veel geluk gehad, omdat het snelwegkilometers waren heb ik geen gebruik gemaakt van het gedeelte van de achterband dat onder de olie zat, het olie niveau bleek verder nog boven minimum te staan.

Tenslotte ben ik het niet kwijtgeraakt, maar was het wel mijn motor: Een plastic zijkap van een XT die eerst door iemand in het terrein gebroken was, en vervolgens weken later bij diezelfde persoon op de snelweg is gaan vliegen.

En dan reken ik de olie die door een gestripte schroefdraad onder het kleppendeksel van een geleende GSXR-750 ('85) kon ontvluchten niet eens mee.
 
Het volgende lijstje is niet leuk bedoeld
Na circa 300.000 motor km's de volgende dingen

* ketting
* zijkapje
* uitlaatdemper
* nog een ketting (240km/u)
* olieaftapboutje en wat er door tegengehouden wordt.
* zadel (vraag niet hoe het kan)
* Tent (en dan sta je raar te kijken op de camping)
* Achterlichtglas
* tellerhuis kompleet
* kentekenplaat
* Tankinhoud na een losgeschoten slangetje
* Zijkoffer

En bijna vergeten, ik ben ook wel eens de weg kwijt geraakt, mijn fireblade reageerde niet goed op de sloot waarin we terecht kwamen, maar ik zal geen opsomming geven van alles wat er achteraf niet meer aanzat.


En ik ben over de afgelopen 20 jaar vast nog wel dingen kwijt geraakt die ik nooit gemist heb.
 
Laatst bewerkt:
Tot twee keer toe een topkoffer van hetzelfde plateau. Eerste keer midden op de Brienenoordbrug. Gelukkig zat mijn laptop er niet in, die zat nu toevallig eens in mijn rugtas. Tweede keer vlak voor de Brienenoordbrug waar twee toeritten elkaar ontmoeten. Hij bleef na een schuiver mooi op de middenstreep liggen. Heb door welwillendheid van de files wel de inhoud kunnen redden. Toen maar een ander systeem er op gezet.
 
M'n wegenkaart van Duitsland.
Hij schijnt beter te blijven zitten als je de rits van het tanktasraampje dicht doet |(

Eerder al een keer bijna, maar later dus alsnog op de autobahn. Weg was nat, dus ook weinig behoefte om ervoor terug te rijden. (als ie niet al midden op de snelweg lag)

Later nog's een keer het tanktasraampje (afritsbare deel met de magneten) met een nieuwe wegenkaart (ook weer van Duitsland) aan de benzinepomp in Duitsland laten hangen, was al bijna thuis toen ik erachter kwam. :/
Zonder dat ding is de tanktas ook nutteloos, dus maar even terug gereden. (50 km)
Ze hadden hem al even achter gelegt, *O* meevallertje.

Een keer bijna m'n helm. vergeten bandje vast te doen :X.
En een keer het hefboompje van de koppeling afgebroken. Opeens waaide de koppelingshandle tegen m'n hand aan. :?
Gelukkig reed ik op de A1 thv amersfoort, met 1 lange streep naar Enschede te gaan. Vast in de 6e versnelling. een paar keer teruggeschakeld voor 3 stoplichten, maar kreeg gelukkig groen :)



Verder nog kleine dingen zoals een colaflesje op vakantie die tussen de tassen zat geklemd.
Niks bijzonders dus.
 
Laatst bewerkt:
Paspoort,
Portemonnee met rijbewijs,
Ipod nano

Zat in mijn topflap van mijn backpack, de rits vond de rijwind niet zo leuk :X
 
Tot twee keer toe een topkoffer van hetzelfde plateau. Eerste keer midden op de Brienenoordbrug. Gelukkig zat mijn laptop er niet in, die zat nu toevallig eens in mijn rugtas. Tweede keer vlak voor de Brienenoordbrug waar twee toeritten elkaar ontmoeten. Hij bleef na een schuiver mooi op de middenstreep liggen. Heb door welwillendheid van de files wel de inhoud kunnen redden. Toen maar een ander systeem er op gezet.


Welk systeem was dit?
 
Welk systeem was dit?
Bodemplaat Krauser, 1e koffer een Krauser K1, 2e koffer een Hepco en Becker die op dezelfde bodemplaat paste. Bij alle twee de koffers was de pal in het kofferslot een beetje schuin gesloten waardoor het locken niet meer goed werkte.

full


Hier is de bodemplaat te zien op een Honda CX 500.
 
Laatst bewerkt:
Bodemplaat Krauser, 1e koffer een Krauser K1, 2e koffer een Hepco en Becker die op dezelfde bodemplaat paste. Bij alle twee de koffers was de pal in het kofferslot een beetje schuin gesloten waardoor het locken niet meer goed werkte.

[afbeelding]

Hier is de bodemplaat te zien op een Honda CX 500.


En je gaat zo te zien je spin ook nog verliezen.....
 
Bodemplaat Krauser, 1e koffer een Krauser K1, 2e koffer een Hepco en Becker die op dezelfde bodemplaat paste. Bij alle twee de koffers was de pal in het kofferslot een beetje schuin gesloten waardoor het locken niet meer goed werkte.

[afbeelding]

Hier is de bodemplaat te zien op een Honda CX 500.


Dus niet met het K-wing systeem? Anders moet ik toch maar andere koffers gaan zoeken :X
 
Na 1 dag van ophalen van m'n rijbewijs raakte ik een taart kwijt.

Ik zou op het werk trakteren (heel klein stukje rijden) en uiteraard wel op de motor, alleen een taart meenemen was niet zo handig. Geprobeerd vast te maken met een spin wat "redelijk" ging en omdat ik haast had vond ik het wel goed en reed ik met max. 40 km/h naar het werk.

Maarja, iets van de 5e bocht ofzo vond de taart het al niet leuk meer en zag ik in m'n spiegel vrolijk een taart de berm in vliegen.
Dan maar geen traktatie. :+
 
Nouw ehhh..

Lekker zomer dagje onderweg naar Hoogvliet aan het crossen om lekker te chillen van t weer.

Kom ik daar aan..

Waareh...is die helm die ik vast had gemaakt aan die beugel?


*flashbacks - met 180+ op de snelweg....
 
kentekenplaat, dat werd me door oom agent duidelijk gemaakt... |(



En een andere keer:

Zwembroek, leren jas, handdoek, spijkerbroek, sjaal.

Deze laatste had zich om mijn kleine tandwiel gedraaid, daar kwam ik met 100kmh achter... |( Kleine tandwiel van de as af gedrukt, sjaal "gesmolten"

Om dat laatste even toe te lichten: ik was nieuwe motorkleren gaan kopen in Duitsland, en meteen erna gaan zwemmen. Op de terugweg had mijn vriendin haar eigen en mijn rugzak op haar rug. In mijn rugzak zaten de bovengenoemde items. Door de wind was de rits opgengewaaid en alles was over een stuk van 10km(!) eruit gewaaid. toen ik nog 1km moest voordat ik thuis was werd de sjaal door de ketting gegrepen en draaide zich om het kleine tandwiel. Heb de motor naar huis geduwd en ben met de scooter van mijn pa mijn kleren gaan zoeken... al lachend... _O-


(we waren gelukkig niet gevallen)
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar op weg naar de bol d'or
net achter luik krijg ik met 200 een lekke band, dus hoppa naar de vluchtstrook
zeg tegen de rest van de groep....
Rijden jullie maar door, ik scoor in luik een nieuwe band, en haal jullie wel weer in of zie je in magny cours..
Scoor een bamdje, denk zet er maar meteen even de sokken in, dus 250+ richting luxemburg...
Zie ik op een gegeven moment iets groens door de spiegel flitsen...
Kijk een keer goed, ja hoor de rits van mijn textielkoffer opengegaan...slik

was ik uiteindelijk kwijt.....
paar schoenen
fles bacardi
fotocamera
oplaadbare looplamp
paar t-sirts....
paar lawinepijlen

dus viel nog wel mee ( op die fles na dan

2 jaar daarvoor net voor beaune mijn ketting op de peage
 
Het volgende lijstje is niet leuk bedoeld
Na circa 300.000 motor km's de volgende dingen

* ketting
* zijkapje
* uitlaatdemper
* nog een ketting (240km/u)
* olieaftapboutje en wat er door tegengehouden wordt.
* zadel (vraag niet hoe het kan)
* Tent (en dan sta je raar te kijken op de camping)
* Achterlichtglas
* tellerhuis kompleet
* kentekenplaat
* Tankinhoud na een losgeschoten slangetje
* Zijkoffer

En bijna vergeten, ik ben ook wel eens de weg kwijt geraakt, mijn fireblade reageerde niet goed op de sloot waarin we terecht kwamen, maar ik zal geen opsomming geven van alles wat er achteraf niet meer aanzat.


En ik ben over de afgelopen 20 jaar vast nog wel dingen kwijt geraakt die ik nooit gemist heb.


Laat me raden, een Harley? O-)
 
Vorig jaar op weg naar de bol d'or
net achter luik krijg ik met 200 een lekke band, dus hoppa naar de vluchtstrook
zeg tegen de rest van de groep....
Rijden jullie maar door, ik scoor in luik een nieuwe band, en haal jullie wel weer in of zie je in magny cours..
Scoor een bamdje, denk zet er maar meteen even de sokken in, dus 250+ richting luxemburg...
Zie ik op een gegeven moment iets groens door de spiegel flitsen...
Kijk een keer goed, ja hoor de rits van mijn textielkoffer opengegaan...slik

was ik uiteindelijk kwijt.....
paar schoenen
fles bacardi
fotocamera
oplaadbare looplamp
paar t-sirts....
paar lawinepijlen

dus viel nog wel mee ( op die fles na dan

2 jaar daarvoor net voor beaune mijn ketting op de peage

hahahaha, wat was jij van plan dan _O-
 
Laat me raden, een Harley? O-)

vast niet met die snelheid :)...

Ben een paar keer een zijkapje kwijtgeraakt van de XJ. Oud plastic en dan gaat er wel eens iets kapot en mijn broodtrommel op de a28 toen mijn rugzak openwaaide. tegenwoordig knoop ik de ritssluiting bij elkaar.... Oh ja van mijn HD een aantal kleine imbussleutels die ik in de toolrol had zitten....
 
Ik ben eens het glas van een spiegel kwijt geraakt, ik reed plank gas met mijn MZ 301 met sijspan net geen 100.
 
Terug
Bovenaan Onderaan