Het grote wat heb ik onderweg meegemaakt topic deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
'Het grote wat ik vandaag onderweg meegemaakt topic deel 12' > 'Het grote wat heb ik onderweg meegemaakt topic deel 12'
 
Beste vriend, dat risico is statistisch kleiner dan een ongeval krijgen als je door Amsterdam rijdt 8-) .
Maar nodeloos zo'n risico opzoeken lijkt me alsnog onhandig. Je gaat ook niet onder een hoge boom schuilen bij onweer, ook al is de kans op een inslag vrij klein.

Daarnaast is rijden in Amsterdam véél leuker dan rijden in onweer (want dan heb je meestal ook harde wind en regen).
 
Maar nodeloos zo'n risico opzoeken lijkt me alsnog onhandig. Je gaat ook niet onder een hoge boom schuilen bij onweer, ook al is de kans op een inslag vrij klein.

Daarnaast is rijden in Amsterdam véél leuker dan rijden in onweer (want dan heb je meestal ook harde wind en regen).
Maar wat vind je dan van rijden in Amsterdam bij harde wind en regen? :+
 
Daarnaast is rijden in Amsterdam véél leuker dan rijden in onweer (want dan heb je meestal ook harde wind en regen).

Vanochtend vond ik in Amsterdam rijden met onweer en rukwinden niet een aantrekkelijk vooruitzicht. Maar onweer en rukwinden bleven uit, dus motor ten onrechte thuisgelaten. Was 'ie wel in Amsterdam, dat dan weer wel.
 
Vanochtend vond ik in Amsterdam rijden met onweer en rukwinden niet een aantrekkelijk vooruitzicht. Maar onweer en rukwinden bleven uit, dus motor ten onrechte thuisgelaten. Was 'ie wel in Amsterdam, dat dan weer wel.
Met de motor geen last van tramrails? Weinig ervaring met de motor in A'dam, Den Haag en R'dam.
 
Met de motor geen last van tramrails? Weinig ervaring met de motor in A'dam, Den Haag en R'dam.

Nope. Voorband (120) dik genoeg om niet in de tramrails te komen, achterband (190) ook. Alleen op kruispunten waar de tramrails alle kanten op gaan rij ik wel voorzichtig als het nat is. Je moet alleen niet precies op de rails rijden en dan remmen of gas geven, dat gaat niet zo goed. Maar dat gaat met de auto ook niet zo goed heb ik 's gemerkt. Met de fiets zijn tramrails ook geen probleem hoor, als je lang genoeg hier woont dan gaat dat altijd goed.
 
Nope. Voorband (120) dik genoeg om niet in de tramrails te komen, achterband (190) ook. Alleen op kruispunten waar de tramrails alle kanten op gaan rij ik wel voorzichtig als het nat is. Je moet alleen niet precies op de rails rijden en dan remmen of gas geven, dat gaat niet zo goed. Maar dat gaat met de auto ook niet zo goed heb ik 's gemerkt. Met de fiets zijn tramrails ook geen probleem hoor, als je lang genoeg hier woont dan gaat dat altijd goed.
Met deze zal 't idd geen probleem zijn: http://globalcarbrands.com/foto/boss-hoss-v8/03/index.html
 
meegemaakt: slipje op wit.

Kurkdroog, 25.8C (volgens de motor, kan kloppen want NU gaat het onweren).
Bij stoplicht stond ik dubieus vooraan (k geloof dat het een busbaan/rechtsafbijroodbaan/beide was, maar voor mij als vreemdeling niet HEEL duidelijk, wel handig zo'n lege baan ernaast)

Trek vlotjes weg om voor de meute te komen.
Slaat achterwiel los op de witte streep.
toch weer ff schrikken, en weer 10min line-anxiety.
Quttestrepen, is ook overal hetzelfde.

Tramrails zijn/lijken hier trouwens ook wat breder, glimmender en met grotere gaten.
is psy niet leuk, maar went ook wel weer.
 
meegemaakt: slipje op wit.

Kurkdroog, 25.8C (volgens de motor, kan kloppen want NU gaat het onweren).
Bij stoplicht stond ik dubieus vooraan (k geloof dat het een busbaan/rechtsafbijroodbaan/beide was, maar voor mij als vreemdeling niet HEEL duidelijk, wel handig zo'n lege baan ernaast)

Trek vlotjes weg om voor de meute te komen.
Slaat achterwiel los op de witte streep.
toch weer ff schrikken, en weer 10min line-anxiety.
Quttestrepen, is ook overal hetzelfde.

Tramrails zijn/lijken hier trouwens ook wat breder, glimmender en met grotere gaten.
is psy niet leuk, maar went ook wel weer.

Voor de veiligheid zou ik dan zestig graden kiezen. O-)
 
Laatst bewerkt:
Toenet op de A2 zeker 25 minuten in de file 'in de file' gestaan.

Een open brief aan de scooterrijder voor mij.

Ik snap dat je wat angstig was om de file door te gaan, dus je deed het heel terecht op zijn eigen tempo. Maar als je ziet dat er al 5 minuten iemand (op gepaste afstand) achter je rijdt dan maak je toch heel kort even paseerruimte? En ik weet zeker dat je me gezien hebt, want een paar keer tilde je je ellebogen op en kon ik via je spiegels de voorkant van je neon-gele helm bekijken.

Je ging zo traag dat ik je een paar keer bijna zag afstappen. En waarom je de hele tijd je knipper naar links had aanstaan begrepen ik en de autorijders ook niet. Want van baan wisselen deed je niet. Hoewel het wel soms leek alsof je in een gat tussen de auto's ging vallen.

Bij afslag Colemborg ging je de A2 eindelijk af. Ik zag je je rug rechten en je had weer hoop.
 
meegemaakt: slipje op wit.

Kurkdroog, 25.8C (volgens de motor, kan kloppen want NU gaat het onweren).
Bij stoplicht stond ik dubieus vooraan (k geloof dat het een busbaan/rechtsafbijroodbaan/beide was, maar voor mij als vreemdeling niet HEEL duidelijk, wel handig zo'n lege baan ernaast)

Trek vlotjes weg om voor de meute te komen.
Slaat achterwiel los op de witte streep.
toch weer ff schrikken, en weer 10min line-anxiety.
Quttestrepen, is ook overal hetzelfde.

Tramrails zijn/lijken hier trouwens ook wat breder, glimmender en met grotere gaten.
is psy niet leuk, maar went ook wel weer.
Overkwam mij net ook (al weet ik niet of ik op een streep stond, volgens mij was ik er al overheen). Moet er volgens mij wel spectaculair van achteren uit gezien hebben.
 
Tot 2x toe binnen 15 minuten... een auto ziet mij aankomen vanuit een zijstraat... ik nader tot 10/15m en nog rijden ze voor mij. Tijdens zo'n teringweer..
Naamloos_zps85b4108f.png


blinde mongolen :Y
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan