Het grote wat ik onderweg heb meegemaakt topic deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmorgen dikke mist, rond de 0 graden... begin het voorzichtig rijden een beetje zat te worden :z
En wat dus niemand mij verteld had, is dat bij dikke mist, de regel "bestuurders dienen zoveel mogelijk rechts te houden" komt te vervallen. Blijkbaar.
 
Kennelijk is het woord "mist" ook een vrijbrief voor het aanzetten van allerlei verlichting:
-Mistlamp achter bij meer dan 50 meter zicht
-Mistlampen voor terwijl er geen mist is
-Werklampen achter
-Groot licht

Verder ook veel verkeer zonder of met kapotte/verkeerd afgestelde verlichting.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren bijna een aanrijding met een BMW X1.
Ik kwam aanrijden op een voorrangsweg, en de BMW wilden er net nog voor, of ze had me niet gezien omdat ze niet keek.
Ook kon ik niet uitwijken vanwege een brommobiel die precies op het zelfde moment afwilde slaan op de andere baan...
Na een hevige gebaren sessie samen met lichten en claxon geluid ben ik maar geirriteerd doorgereden.
Misschien dat ze het afleren om blind af te slaan als het de volgende een vrachtwagen is ipv een motor.
 
Kennelijk is het woord "mist" ook een vrijbrief voor het aanzetten van allerlei verlichting:
-Mistlamp achter bij meer dan 50 meter zicht
-Mistlampen voor terwijl er geen mist is
-Werklampen achter
-Groot licht

Verder ook veel verkeer zonder of met kapotte/verkeerd afgestelde verlichting.

Nooit begrepen waarom mensen grootlicht gebruiken tijdens mist.
Het werkt alleen maar tegen en je ziet geen hol.
 
Tja onervaren rijders gaan bij mist inderdaad rare dingen doen; een soort van overdreven preventiemaatregelen treffen. Dat soort zet bij een beetje regennevel de mistachterlamp al aan :(

Zolang onze handhavers drukker zijn met trajectcontroles / snelheidsovertredingen zullen dit soort dingen blijven gebeuren natuurlijk.
 
Vanmorgen dikke mist, rond de 0 graden... begin het voorzichtig rijden een beetje zat te worden :z
En wat dus niemand mij verteld had, is dat bij dikke mist, de regel "bestuurders dienen zoveel mogelijk rechts te houden" komt te vervallen. Blijkbaar.

Hier nog iemand. Bijna 280 km per dag in die rot regen, pekel, kou en mist. Ik heb nog niks spannends meegemaakt maar het begint wel te irriteren dat ik steeds moet rijden alsof ik een bejaarde in de bochten ben. Rechtdoor kan ik best aardig doorgassen maar in de bochten hou ik toch een ruime marge.
 
Net in de slip geraakt door een Connexxion bus welke hier vanaf de rotonde kwam maar geen zin had om te wachten.

Google Maps

Klootzak nog achterna gereden bij de halte motor er voor gezet en de bus ingestapt om te vragen waar hij mee bezig was. Ik heb ook nog foto's van het spoor door de berm waar hij door heen reed zonder te remmen om maar om mij heen te kunnen rijden....

Meneertje vond dat er niks aan de hand was...foto is genomen vanuit zijn richting na het incident

2hp4y6t.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wow, die heeft wel buiten de lijntjes gekleurd inderdaad. Maar er valt op basis van die foto natuurlijk weinig van te roepen verder :'( Is jij gevalt of alleen geslepen?
 
Net in de slip geraakt door een Connexxion bus welke hier vanaf de rotonde kwam maar geen zin had om te wachten.

Google Maps

Klootzak nog achterna gereden bij de halte motor er voor gezet en de bus ingestapt om te vragen waar hij mee bezig was. Ik heb ook nog foto's van het spoor door de berm waar hij door heen reed zonder te remmen om maar om mij heen te kunnen rijden....

Meneertje vond dat er niks aan de hand was...foto is genomen vanuit zijn richting na het incident

[afbeelding]

De chauffeur zelf aanspreken heeft misschien geen nut gehad, misschien moet kun je beter zijn werkgever op de hoogte stellen dat zijn werknemer een gevaar op de weg is.

Het enige wat je verder nodig hebt is de nummer van de bus het tijdstip en de locatie.

Ook al eens gedaan met een achterlijke gladiool bestuurder van een werkbusje die met 120 op 2 meter van mijn achterbumper reed om mij op te duwen terwijl er voor mij ook nog gewoon auto's reden.

Het bedrijf (dat groot op de bus stond geprint) een mailtje gedaan en gevraagd of ze dat soort werknemers met een reclame object de weg op willen sturen en of dit überhaupt het soort werknemer is dat ze in dienst willen hebben. :)

db
 
De chauffeur zelf aanspreken heeft misschien geen nut gehad, misschien moet kun je beter zijn werkgever op de hoogte stellen dat zijn werknemer een gevaar op de weg is.

Het enige wat je verder nodig hebt is de nummer van de bus het tijdstip en de locatie.

Ook al eens gedaan met een achterlijke gladiool bestuurder van een werkbusje die met 120 op 2 meter van mijn achterbumper reed om mij op te duwen terwijl er voor mij ook nog gewoon auto's reden.

Het bedrijf (dat groot op de bus stond geprint) een mailtje gedaan en gevraagd of ze dat soort werknemers met een reclame object de weg op willen sturen en of dit überhaupt het soort werknemer is dat ze in dienst willen hebben. :)

db

Vergeten te vermelden voordat ik vorig bericht had geplaatst eerst klachten formulier ingevuld bij Connexion, foto van de bus en chauffeur heb ik ook nog.... O-)

Gelukkig niet gevallen.... O-)
 
Hier nog iemand. Bijna 280 km per dag in die rot regen, pekel, kou en mist. Ik heb nog niks spannends meegemaakt maar het begint wel te irriteren dat ik steeds moet rijden alsof ik een bejaarde in de bochten ben. Rechtdoor kan ik best aardig doorgassen maar in de bochten hou ik toch een ruime marge.
280 per dag? :o Ik doe er het zwijgen toe O-)
 
Ik was geen van beide... Ik zie mijzelf eerder als getuige.

;)

En als'ie echt gewond was was hij vast niet zo snel weer overeind gekomen. En nee, ik voelde (en voel me nog steeds) niet schuldig omdat ik verder ben gereden zonder te informeren naar zijn toestand...


En als jij op je motor daar had gereden en zo op je muil was gegaan, had je een topic geopend over die aso in zn blik die gewoon doorreed.

Hoe moeilijk is het om ff te stoppen en te kijken wat je kunt doen? Imho is zoiets gewoon vanzelfsprekend.

mbt dat snelle opstaan, iets met adrenaline etc?
 
En als jij op je motor daar had gereden en zo op je muil was gegaan, had je een topic geopend over die aso in zn blik die gewoon doorreed.

Hoe moeilijk is het om ff te stoppen en te kijken wat je kunt doen? Imho is zoiets gewoon vanzelfsprekend.

mbt dat snelle opstaan, iets met adrenaline etc?

En hier ben ik het helemaal mee eens. Eind vorige jaar de motor en mezelf op de rotonde tegen het asfalt gedrukt. Niet helemaal zonder kleerscheuren helaas. Als je dan daar op de grond ligt, niet in staat om op te staan, maar in je ooghoeken zie je koekblikker, die net nog achter je stond bij het verkeerslicht, rustig voorbij komen rijden, dan zinkt het vertrouwen snel in je medemens. Gelukkig zijn er nog voldoende andere mensen die wel bereidt zijn een helpende hand te bieden.
 
Ergens in de wet staat dat je zelfs verplicht bent om eerste hulp aan te bieden bij het zien
gebeuren van een (1zijdige) ongeval, nu wil eerste hulp niet gelijk medische ondersteuning
inhouden, maar alleen al vragen of het gaat is al hulp.....

Moet er dan wel weer heel eerlijk bij vermelden, dat ik voor de werkgever in een Caddy met vrij
groot reclame erop rijd, en al meerdere keren onderweg hulp heb verricht, maar nog nooit
hebben ze een mailtje of belletje naar mijn werkgever gestuurd, wel mij bedankt....
Andersom weten ze de werkgever dan wel weer snel te vinden, jullie monteur dit & dat :(
gelukkig heb ik daarvoor een camera aan het raam hangen.... :Y
 
Bij mijn ongeval 2 weken geleden stapte de auto achter de verantwoordelijke partij ook gewoon uit om te kijken hoe t met me ging en gaf me zn kaartje om als getuige te kunnen dienen. Je hebt ze gelukkig dus nog wel :)

Al lijkt het alsof ik nu ongeluk aantrek...Gistermiddag hand uit t gips, wordt k vanmorgen aangereden (te voet) door een auto op een woonerf die blijkbaar haast had. Hield er niets aan over deze keer, maar het bleef bij een "gaat het?" door de gesloten ramen voor het gas er weer op ging...gelukkig nadat mijn voet "per ongeluk" door der voorbumper ging O-)
 
En als jij op je motor daar had gereden en zo op je muil was gegaan, had je een topic geopend over die aso in zn blik die gewoon doorreed.

Hoe moeilijk is het om ff te stoppen en te kijken wat je kunt doen? Imho is zoiets gewoon vanzelfsprekend.

mbt dat snelle opstaan, iets met adrenaline etc?

Nee, zo'n domme acties doe ik niet. Ik ga niet met een tweewieler achterop de bumper van een auto hangen want dat is vragen om problemen. In Nederland word bumperkleven trouwens bestraft met een boete tussen de 280 euro en de 600 euro afhankelijk van je snelheid en afstand. Daar is een goede reden voor.
Zoals gezegd, die gast krabbelde snel weer overeind en zover ik kon zien was het geen zware val, gewoon een uitschuivertje zoals ik er in mijn brommertijd ook diverse heb gemaakt. Moest ik het idee hebben dat hij gewond was was ik echt wel gestopt om te helpen. Moet ik het verkeerd ingeschat hebben dan heeft hij pech en moet hij maar op de barmhartigheid van andere automobilisten rekenen. Ik blijf er bij dat ik me niet schuldig moet voelen omdat hij door zijn eigen stupiditeit op z'n plaat is gegaan.
 
Nee, zo'n domme acties doe ik niet. Ik ga niet met een tweewieler achterop de bumper van een auto hangen want dat is vragen om problemen. In Nederland word bumperkleven trouwens bestraft met een boete tussen de 280 euro en de 600 euro afhankelijk van je snelheid en afstand. Daar is een goede reden voor.
Zoals gezegd, die gast krabbelde snel weer overeind en zover ik kon zien was het geen zware val, gewoon een uitschuivertje zoals ik er in mijn brommertijd ook diverse heb gemaakt. Moest ik het idee hebben dat hij gewond was was ik echt wel gestopt om te helpen. Moet ik het verkeerd ingeschat hebben dan heeft hij pech en moet hij maar op de barmhartigheid van andere automobilisten rekenen. Ik blijf er bij dat ik me niet schuldig moet voelen omdat hij door zijn eigen stupiditeit op z'n plaat is gegaan.
je schijnt maar niet te begrijpen dat helpen en schuldig zijn en/of voelen niets met elkaar te maken hebben :?
 
Nee, zo'n domme acties doe ik niet. Ik ga niet met een tweewieler achterop de bumper van een auto hangen want dat is vragen om problemen. In Nederland word bumperkleven trouwens bestraft met een boete tussen de 280 euro en de 600 euro afhankelijk van je snelheid en afstand. Daar is een goede reden voor.
Zoals gezegd, die gast krabbelde snel weer overeind en zover ik kon zien was het geen zware val, gewoon een uitschuivertje zoals ik er in mijn brommertijd ook diverse heb gemaakt. Moest ik het idee hebben dat hij gewond was was ik echt wel gestopt om te helpen. Moet ik het verkeerd ingeschat hebben dan heeft hij pech en moet hij maar op de barmhartigheid van andere automobilisten rekenen. Ik blijf er bij dat ik me niet schuldig moet voelen omdat hij door zijn eigen stupiditeit op z'n plaat is gegaan.

Ik hoop dat als je wel een keer op je gezicht gaat iedereen je lekker laat liggen :W

Bovendien krijg ik meer het idee dat het "even de rem aantikken om te laten zien dat ik rem" meer was dan eventjes de rem aantikken, net ff een tik harder remmen dan nodig was....
 
Net in de slip geraakt door een Connexxion bus welke hier vanaf de rotonde kwam maar geen zin had om te wachten.

Google Maps

[afbeelding]

Vanmiddag kwam ik er ook nog langs met de moto; gelukkig goed voor je afgelopen. Klein stukje verder op de Oude Spoorbaan zijn vanochtend een busje en een klein autootje frontaal op elkaar geknald. De jonge vrouw heeft dat niet overleefd. -O-
 
Laatst bewerkt:
Kennelijk is het woord "mist" ook een vrijbrief voor het aanzetten van allerlei verlichting:
-Mistlamp achter bij meer dan 50 meter zicht
-Mistlampen voor terwijl er geen mist is

Mistlampen aan de voorkant mogen gebruikt worden zonder dat er sprake van mist is.
 
Vandaag een of ander licht geraakte koekblikker blijkbaar boos gemaakt. :X
Er stond een enorme file voor een druk kruispunt op de weg naar huis, ik en nog een motorrijder gaan er dus rustig tussendoor , de voorste 2 autos stonden dicht op elkaar,dus ik extra rustig doen (aansluiten in de rij was niet echt meer mogelijk).

Het hele stuk ging prima, tot deze auto zijn spiegels (oud bestel busje, schat een slecht onderhouden barrel van de vorige eeuw, zo rook en zag hij er wel uit). Dus ik tik(ik ging zo'n 3km/u je kan bedenken wat voor een klap dat geweest is) :') perrongeluk zijn spiegel aan met mijn spiegel, ik zo hand opsteken van "sorry" en ga er voor staan (zat nog dik 5 meter tussen de koekblikker en de lijn van het stoplicht). Hoor ik ineens een hoop geraas van een motor achter me, zie ik in mijn spiegels de koekblikker boos staan te zwaaien (met telefoon in de hand, toen ik er langs kwam zag ik hem al druk bellend) en staat ie op zijn gas te stampen :') . Dus ik met groen(4 min vol motor geluid van een of ander arm busje later) zorgen dat ik afstand heb, je weet het maar nooit met die gasten. })

niks van aan getrokken, was veel te mooi weer vandaag, lekker zonnetje erbij op de weg naar huis. :]
 
Laatst bewerkt:
Accu losgehaald, nog net die twee kleine vierkante blokjes kunnen pakken die in die contactpunten zitten en waar je die boutjes in vastzet (die blokjes vergeet ik altijd - waarom zitten die dingen nou toch los?!). Loop ik de garage uit, komt er een hond op volle topsnelheid richting mijn benen kneiteren. Dus ik stap opzij in een instinctieve reactie en laat die vierkante dingetjes uit mijn hand vallen. Allebei zo hoppa de straatafvoer in. Hoe krijg ik nou mijn draadjes weer vast? :/
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat als je wel een keer op je gezicht gaat iedereen je lekker laat liggen :W
...

Je bent tegen het gedrag van Hollender, maar wanneer hij valt hoop je wel dat anderen precies hetzelfde doen :?

Ik begrijp het wel, maar dat is ook niet goed.

Wanneer iedereen gewoon even stopt of handje helpt in zo'n geval komt het ooit goed.
Beter denk ik zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan