Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kom dat ook regelmatig tegen. Ik denk echter niet dat dat soort mensen dat dan doet om je te dwarsbomen maar dat het eerder een verlaatte reactie op het gevaar is.
"Oei, ships, dat gaat hier fout, ik moet remmen!" terwijl de gevaarlijke situatie eigenlijk alweer voorbij is.

Eenzelfde soort situatie is bijvoorbeeld bij een wegversmalling, omdat er een geparkeerde auto op jouw rijgedeelte staat bijvoorbeeld. Er komt een tegenligger en je past je snelheid zodanig aan dat als jullie alletwee met deze snelheid doorrijden je zonder verder afremmen achter hem door kunt. Je ziet die mensen dan denken "hij rijdt gewoon door!". Waarop ze vertragen, je moet dan zelf nog meer vertragen anders zit je alsnog in de knel. Uiteindelijk passeren ze dan met een slakkengangetje en hebben ze je alsnog tot stilstand gedwongen.

Die indruk had ik ook niet, køt is het wel, ook die situatie die jij beschrijft.
Het niet opletten/meedenken in het verkeer...
 
Volgens mij heeft Revit nog nooit peperdure spullen op de markt gebracht. Ze zitten meestal onderin tot middenin het A-segment, maar niet bovenin.
Och, ik vind de € 1200 die ik vorig jaar betaalde voor een Rev'it jas geen peuleschil, en evenmin heel erg onderin het A-segment. Is wel een fijn ding, dat wel. Feit: Revít begon ooit als prijsvechter idd, maar maakt al jarenlang - naast toegankelijk geprijsde kleding - ook hele goede (en dus duurdere) spullen, die zich zondermeer kunnen meten aan het assortiment van b.v. Stadler en soortgenoten.
 
Gisteren wind tegen, dus benzine ging harder dan gewend. in combinatie met haperende brandstofwaarschuwing had ik een probleem. Sputterdesput plok stil op de afrit. Tankstation BP gespot op het industrieterrein dwars van de afrit. 50 meter weg, maar wel met een sloot ertussen. Dus 1km omlopen via de weg. Ik was daar nog nooit geweest, maar het was zeker de dichtst bijzijnde. Het wandelen met de fiets ging verbazend hard. Wel vermoeiend (en lekker warm natuurlijk), maar zeker sneller dan heen en weer lopen. En het was 'n automaat dus hoe moet je dan benzine meenemen?

Enfin, pas in die automaat ... geweigerd. Andere pas in die automaat ... geweigerd. Ondertussen staat een man in blik te wachten op me. Ik stond de enige benzinespuit van de pomp (die was vooral voor vrachtwaggels) bezet te houden. Dus hem even gevraagd waarom mijn pasjes het niet doen. "jah, daar mot je zo'n BP passie voor hebbe, juh." Prima, daar heb ik dus contant geld voor in mn motorjas. Van de beste man met z'n BP passie €9.50 benzine gekocht voor een tientje. Je moet 'elkaar helpen' toch wat belonen, niet? En ik kon eindelijk weer verder.
 
Ik reed gisteren op de A10 ter hoogte van de Rai, bakken regen uit de hemel, en dus file natuurlijk. Was nog aan het kijken wat het gunstigst en veiligst was: spitsstrook of tussen de linker stroken door, klapt ineens mijn voorganger op zijn voorganger :? Helemaal niemand remde stevig, ik hoefde ook niks bijzonders te doen om erlangs te sturen, gewoon: bam!
Waarschijnlijk even de "sociale" media checken en hop, twee mensen hebben een kutavond en duizenden mensen staan wat langer in de file.
 
Ik reed gisteren op de A10 ter hoogte van de Rai, bakken regen uit de hemel, en dus file natuurlijk. Was nog aan het kijken wat het gunstigst en veiligst was: spitsstrook of tussen de linker stroken door, klapt ineens mijn voorganger op zijn voorganger :? Helemaal niemand remde stevig, ik hoefde ook niks bijzonders te doen om erlangs te sturen, gewoon: bam!
Waarschijnlijk even de "sociale" media checken en hop, twee mensen hebben een kutavond en duizenden mensen staan wat langer in de file.


Hier ligt van die sneeuw bende.
Heb ik liever regen
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen via andere route (niet heuvel op) de straat uit (want mooi pak sneeuw), door de stad prima te doen. Snelweg mooi schoon, rustig aan, maar ging lekker.
Enkel vlak voor beekbergen een afgevallen sneeuw klomp te laat gezien door opspattend water, bleek ijs te zijn, slingertje in het stuur, maar ging goed.
A50 heel rustig, iets harder gereden, tot net voor Schaarsbergen, heftige hagelbui, binnen 100m heel de snelweg wit, ff afgezakt tot 70-80, na de bui weer door.
Afrit oppassen, Arnhem in was een stuk slechter, wegen waren lang niet zo schoon als Deventer. Ach rustig aan, en ging prima. Enkel het straatje naar het werk was een kapot gereden pap bende van 10-15 cm. beetje beleid wel te doen.

Kijken hoe het zo terug gaat.
 
Daar hebben we een jaar of twee geleden nog opnieuw geasfalteerd. Ook nachtwerk.
Waar bedoel je? Op de E40? Of op Brussels Airport?
In geval van dat laatste, grote kans dat we elkaar al gezien hebben ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alweer een weekje geleden, maar toch.

Met koekblik naar het werk gegaan en doe na het werk nog even snel een boodschap bij de lokale buurtsuper. Rond kwart over zes alles ingeladen en op weg naar huis. Honger.
Het is al goed donker op dit tijdstip. Rij op een rotonde af, kijk goed of er iets aankomt, zie niets. Vervolgens rij ik de rotonde op, heb ik bijna een ander koekblik in mijn deuren staan. Knul druk toeteren en gebaren, maar schrok me de pestpokke. Verbaasd dat ik deze auto helemaal niet gezien had.
Dan kijk ik nog een keer goed en zie de verklaring waarom ik hem niet zag.

Meneer reed namelijk zonder verlichting in een donker gekleurde auto. Handig......

Heb auto op de rotonde stil gezet, uitgestapt en bestuurder vertelt dat het wellicht handig is om licht te voeren als het zo donker is. Kroop gelijk terug in zijn schulp. Had het dus kennelijk niet in de gaten gehad.

Soms.......
 
Waar bedoel je? Op de E40? Of op Brussels Airport?
In geval van dat laatste, grote kans dat we elkaar al gezien hebben ;)

Op den tarmac...
;)

We hebben de ondergrondse taxistandplaats bij de aankomst opnieuw gemaakt en niet gek lang daarna hebben we een deel van de taxi plein opnieuw gedaan.
 
Vanmorgen via andere route (niet heuvel op) de straat uit (want mooi pak sneeuw), door de stad prima te doen. Snelweg mooi schoon, rustig aan, maar ging lekker.
Enkel vlak voor beekbergen een afgevallen sneeuw klomp te laat gezien door opspattend water, bleek ijs te zijn, slingertje in het stuur, maar ging goed.
A50 heel rustig, iets harder gereden, tot net voor Schaarsbergen, heftige hagelbui, binnen 100m heel de snelweg wit, ff afgezakt tot 70-80, na de bui weer door.
Afrit oppassen, Arnhem in was een stuk slechter, wegen waren lang niet zo schoon als Deventer. Ach rustig aan, en ging prima. Enkel het straatje naar het werk was een kapot gereden pap bende van 10-15 cm. beetje beleid wel te doen.

Kijken hoe het zo terug gaat.

Op tijd weg gereden, een mooi schoon terug.
Bij bezorgen hebben we maar 1 brommer (de ander is nog steeds niet gerepareerd #@$$ verzekeringen, tegenpartij vertraagd)
Tuktuk wil niet lekker lopen met de kou, Dus ook maar mee rijden op de scoot met bezorgen.

Net wat sneeuw, met beleid door de bocht, als hij recht staat, kan het gas er weer op.
Iets meer remmen met achter dan voor, gaat prima.

Complimenje van de tankstation juffrouw :} :} We gaan gewoon door :] :]
 
Ik stap uit de metro, tegelijk met een kennis. We lopen samen de trap op, ik loop naar huis, zij stapt in de auto. Dan zie ik haar voorbij komen rijden, in het donker, zonder licht. In de verte rijdt ze langs de rotonde, nog steeds zonder licht.
 
Ik heb geen whatsapp, en ik ken haar niet goed genoeg dat ik haar telefoonnummer heb. Ik ken haar van de bridgeclub, die heeft 300 leden, en ik heb niet van allemaal het telefoonnummer in m'n telefoon.
 
vandaag effe naar de supermarkt twee blokken verderop.
leren jackie aan, handschoenen....

kolere kouwe poten zonder pak zeg!!!!
en enkel in de bebouwde kom gereden...
dan voel je pas wat je pak tegenhoud!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan