Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteravond nog een auto die met in de file pech kwam te staan om een 1 baans weg in rotterdam geholpen aan de kant te duwen, zodat het overige verkeer weer verder kon rijden.

Langzaam naar voren naast de file gereden en aan die man gevraagd wat er aan de hand was, auto sloeg af en wilde niet meer starten.

Als voorste automobilist zou je toch denken, laat ik even kijken wat er aan de hand is en kijk of je een hand kan helpen, maar nee stijf in je auto blijven zitten en toekijken hoe anderen wel het fatsoen hebben om die man even te hulp te schieten.

Enfin, uiteindelijk kwam er nog een automobilist over het gras gereden om ook een handje te helpen om de auto wat in het gras te duwen, zodat er genoeg ruimte was om het overige verkeer erlangs te laten rijden.

Automobilisten die anderen helpen zijn een uitstervend ras aan het worden. -O-
 
Als voorste automobilist zou je toch denken, laat ik even kijken wat er aan de hand is en kijk of je een hand kan helpen, maar nee stijf in je auto blijven zitten en toekijken hoe anderen wel het fatsoen hebben om die man even te hulp te schieten.
8<
Daar heb ik mij ook wel eens over verbaasd. Een intrinsieke motivatie zou dan zijn dat je daarna zelf door kan rijden, maar zelfs dat helpt kennelijk niet. :?
Vanmorgen echte sneeuw! De moto dus maar op stal gelaten '(
Uitgerekend vandaag heb ik geen koekblik tot mijn beschikking, dus ben met de motor.
Het zou een graad of 10 worden *O* tot ik gisteren bij het journaal zag/hoorde:
"gladheid in het noorden van het land". -O-
Het viel me nog wel mee moet ik zeggen.
 
Gisteravond nog een auto die met in de file pech kwam te staan om een 1 baans weg in rotterdam geholpen aan de kant te duwen, zodat het overige verkeer weer verder kon rijden.

Langzaam naar voren naast de file gereden en aan die man gevraagd wat er aan de hand was, auto sloeg af en wilde niet meer starten.

Als voorste automobilist zou je toch denken, laat ik even kijken wat er aan de hand is en kijk of je een hand kan helpen, maar nee stijf in je auto blijven zitten en toekijken hoe anderen wel het fatsoen hebben om die man even te hulp te schieten.

Enfin, uiteindelijk kwam er nog een automobilist over het gras gereden om ook een handje te helpen om de auto wat in het gras te duwen, zodat er genoeg ruimte was om het overige verkeer erlangs te laten rijden.

Automobilisten die anderen helpen zijn een uitstervend ras aan het worden. -O-

Helaas wel.
 
fijn dat er zoveel reacties zijn ;) Nogmaals, in andere situaties stop ik altijd of draai om om te kijken of ik hulp kan verlenen. in dit geval vond ik mijn eigen veiligheid even iets belangrijker, ik was de enige op een motor namelijk. (totaal 5 auto's op elkaar waarvan er 3 links voor me zaten)

voor de mensen die het asociaal vinden dat ik niet ben gestopt; ik ben blij dat jullie de situatie vanachter het keyboard beter hebben kunnen inschatten dan ik op dat moment ;) Ik ga er vooral geen lering uit trekken :P
 
Gisteravond nog een auto die met in de file pech kwam te staan om een 1 baans weg in rotterdam geholpen aan de kant te duwen, zodat het overige verkeer weer verder kon rijden.

Langzaam naar voren naast de file gereden en aan die man gevraagd wat er aan de hand was, auto sloeg af en wilde niet meer starten.

Als voorste automobilist zou je toch denken, laat ik even kijken wat er aan de hand is en kijk of je een hand kan helpen, maar nee stijf in je auto blijven zitten en toekijken hoe anderen wel het fatsoen hebben om die man even te hulp te schieten.

Enfin, uiteindelijk kwam er nog een automobilist over het gras gereden om ook een handje te helpen om de auto wat in het gras te duwen, zodat er genoeg ruimte was om het overige verkeer erlangs te laten rijden.

Automobilisten die anderen helpen zijn een uitstervend ras aan het worden. -O-

helaas waar! al meerdere malen hetzelfde meegemaakt, zelfs als je boel al lange tijd stilstaat...
 
Op weg naar huis heeft de politie de straat afgesloten. Waarom weet ik niet door een ongeval, maar het was een leuke omweg, jammer voor de getroffenen.
In het stadje waar we werden omgeleid was er ook een grote verkeerschaos. Vrachtwagens in 30km zones die niet door de versmalling passen etc... Heb een paar keer een stoepje meegenomen anders werd ik omver gereden door zo'n bakbeest :')

Daarna een pools bestelwagentje met pech juist op het kruispunt om rechtdoor te rijden. het gaat over een 2-vaks kruispunt met een "linksafbuigerspoor" en een "rechtdoor-en rechtsafbuigerspoor".
Iedereen blokkeerde elkaar.
 
Op weg naar huis heeft de politie de straat afgesloten. Waarom weet ik niet door een ongeval, maar het was een leuke omweg, jammer voor de getroffenen.
In het stadje waar we werden omgeleid was er ook een grote verkeerschaos. Vrachtwagens in 30km zones die niet door de versmalling passen etc... Heb een paar keer een stoepje meegenomen anders werd ik omver gereden door zo'n bakbeest :')

Daarna een pools bestelwagentje met pech juist op het kruispunt om rechtdoor te rijden. het gaat over een 2-vaks kruispunt met een "linksafbuigerspoor" en een "rechtdoor-en rechtsafbuigerspoor".
Iedereen blokkeerde elkaar.

Wat een chaos zeg!
Eergister reed ik de wijk uit, was de weg afgezet omdat ze met zo'n grote bouwkraan aan het werk waren. Het ging maar om 100 meter dat afgezet was. :] Toch even er langs gereden. Een auto die voor me reed moest helaas wel helemaal omrijden _O- *O* -O-
 
helaas waar! al meerdere malen hetzelfde meegemaakt, zelfs als je boel al lange tijd stilstaat...

Gister exact hetzelfde, mevrouw op de kruising > auto dood.
Ik ben uitgestapt om even te vragen of ik kon helpen en besloten om de auto op het fietspad te duwen.
En in plaats van even te helpen beginnen ze achter je vrolijk te toeteren. Op z'n moment baal ik dat ik niet meer rook.
Rustig een peukje opsteken en de toeteraars 5 minuten langer te laten wachten....
 
De straat was helemaal wit vanochtend. Toch maar even rustig naar de grote weg gereden.


Maar ein-de-lijk weer motorrijden. De hele week moest ik veel spullen meenemen en dus met het blik.
 
ik denk dat er bij een ongeluk ook genoeg mensen zijn ,die niet weten wat ze op dat
moment doen moeten,en gewoon op dat moment gewoon bang zijn, en van uit dat standpunt uit
denken weg wezen,niet iedereen is een held,mensen die bang zijn doen soms op dat moment
rare dingen,
heb het bij mij zelf ook mee gemaakt,een keer weet je bij een ongeluk pressies wat je,
kunt gaan doen, andere keer sta je daar met pure angst niet wetende wat te doen,
achter af denkend wat stom wat stom ik had dit of dat kunnen doen,
Tijd voor een cursus zou ik zeggen.
En voor de hazen, ook ik heb een reanimatie moeten doen omdat alle andere omstanders alleen maar gapen konden. Ik heb mijn stinkende best gedaan. alleen in die tijd dat het zich voordeed was er voor hulpverlening geen hulp in verwerking/ begeleiding voor de hulpverlener.
Plus ik dacht in mijn jonge overmoed, ff bek spoelen koffie en weer doorgaan. jaar later ging ik geestelijk onderuit. Toch op een moment als er iets zich voordoet, ik stap er weer op af!!
O ja, zo als hiervoor ook al geschreven. voor je hulp verleen, eigen veiligheid gaat voor. :Y
 
Laatst bewerkt:
Weet niet wat voor zout er gestrooid was, maar door het minimale opspattende vocht in combinatie met zooi op de weg groeide er een vies vettig laagje op m'n vizier. Zicht werd steeds waziger.
 
Gisterenavond had ik in de avond nog een ongeval voorbij gereden met het koekblik waar een kerel tegen een portaal is gereden op de middenberm van de B401 (ingang Gent-Centrum, foto portaal, niet van ongeval)

Vandaag meegemaakt en gezien (in chronologische volgorde):
Kop-staart aanrijding met blikschade tussen een Opel Astra en een Mini Countryman (hield het verkeer op i.p.v. weg vrij te maken terwijl dat kan) de beide wagens leken vrijwel géén schade te hebben. Hoogstens een klein krasje.

Een kerel die even oud is als ik (geloof ik toch) die een compliment gaf over m'n met pekel bestrooide fiets uit z'n Audi Q5 :Y (heb een complimentje terug gegeven :+ )

Bestelwagen die letterlijk op de splitsing heeft gereden bij de oprit van de B401 (richting E17 Zwijnaarde)


(klik voor groot)
Vraag me iig af hoe men zoiets voor elkaar kan krijgen :')

En als laatst een Opel Meriva die aardig zat te bumperkleven en elk inhaalmanoeuvre volgde tot ik het gas wat open trok.

Voor de rest, heerlijk weer om te rijden *D *D
 
Vanochtend 1 na laatste bocht naar werk dat m'n voorwiel besloot een stapje opzij te zetten.
Is niet de eerste keer dat 't gebeurt maar ik schrik er toch wel (iedere keer) even van...
vooral omdat ik dacht al rekening gehouden te hebben met 't feit dat het glad zou kunnen zijn.

Ach 't scheelt dat ik die bocht met ~30Km/u maakte in plaats van de gebruikelijke ~50Km/u
en in 2x ipv "1x lang"

SV van de bocht
Als je 'm op tijd maakt blijf je op je eigen helft en kan je met 50Km/u mooi door blijven draaien naar rechts en is het 1 lange bocht ipv 2 kleine bochtjes.
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend 1 na laatste bocht naar werk dat m'n voorwiel besloot een stapje opzij te zetten.
Is niet de eerste keer dat 't gebeurt maar ik schrik er toch wel (iedere keer) even van...
vooral omdat ik dacht al rekening gehouden te hebben met 't feit dat het glad zou kunnen zijn.

Ach 't scheelt dat ik die bocht met ~30Km/u maakte in plaats van de gebruikelijke ~50Km/u
en in 2x ipv "1x lang"

SV van de bocht
Als je 'm op tijd maakt blijf je op je eigen helft en kan je met 50Km/u mooi door blijven draaien naar rechts en is het 1 lange bocht ipv 2 kleine bochtjes.

Nou dan werken wij op hetzelfde industrieterrein. Heb je mooi geluk gehad. Ik ben vanmorgen iets verderop met de trapfiets giga onderuit gegaan. Als jij 2 keer de bocht naar rechts neemt dan ben je er in de volgende bocht naar links langs gekomen.

Ik kwam met de trapfiets, hier op SV te zien, rechts uit het straatje waar het vrachtwagentje indraait. Het gaat daar net ff naar beneden dus daar maak je altijd met de fiets lekker wat snelheid. Ik sla daar dan rechts af en zwiepte vandaag dus vol onderuit. Fiets lag aan de andere kant op het fietspad. :( Dikke knie, een hand kapot en wat pijn aan een rib denk ik. Verder alles heel, ook de kleren. :+
 
Nou dan werken wij op hetzelfde industrieterrein. Heb je mooi geluk gehad. Ik ben vanmorgen iets verderop met de trapfiets giga onderuit gegaan. Als jij 2 keer de bocht naar rechts neemt dan ben je er in de volgende bocht naar links langs gekomen.

Ik kwam met de trapfiets, hier op SV te zien, rechts uit het straatje waar het vrachtwagentje indraait. Het gaat daar net ff naar beneden dus daar maak je altijd met de fiets lekker wat snelheid. Ik sla daar dan rechts af en zwiepte vandaag dus vol onderuit. Fiets lag aan de andere kant op het fietspad. :( Dikke knie, een hand kapot en wat pijn aan een rib denk ik. Verder alles heel, ook de kleren. :+

Ja ken 't daar. (ik werk bij SDN, 't bedrijf dat tegenover de volgende T splitsing zit.)
Die bocht naar links voor de kartbaan daar heeft wel eens een plasje olie of zo gelegen, daar heb ik in de bocht naar links ook al eens een stapje opzij gehad (op een droge weg in de zomer)
En dat zijstraatje kom ik ook wel eens door met de motor (als ik eens een andere route rij) en dat is ook een verraderlijk stuk (vooral op gebied van voorrang, want dat krijg je daar vaak niet)
 
Vandaag.
op een rustige locale weg waar ik routinematig overheen kom lag net voor een leuke bocht een soort lange trekpen of trekbout.

fotos..

Dit zag ik liggen:
XJNUaEr.jpg


Toch maar even ronje terug en inspecteren, was niet druk, dus dat kon wel.
y0l1o5q.jpg


close up...
nuQ0OFd.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan